Hot hatch
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Hot hatch
@16_Valve_ - ti si svakako privilegovan i srecan covek posto ti se pruzila prilika da probas toliko interesantnih kola. To bi trebalo da ti je samo po sebi dovoljno i da te veseli, a ne da jos gubis vreme i energiju dokazujuci koji jeste, koji nije. Zar nije bolje da kazes: meni je taj i taj auto HH, ne interesuju me mnogo raznorazne definicije?
My two cents - posedovao sam BX 16TRS (budzen, i to prilicno), pa 16TZS, pa sam neko vreme vozio 19GTI. Koliko god ja bio zaljubljen u te automobile, ne da nisu HH, nego nidje veze. Nezgodan raspored mase (vrlo tezak nos), hidropneumatsko vesanje sa svim prednostima ali i manama, dimenzije za to vreme... Gazio sam ja to jako lepo na pravcu, ali u krivinama se BX nikad nije ponasao kako HH treba da se ponasa. Cak i 16V, koji je bio drasticno kruci, kao sto sam znas, nije bas pojam tvrdoce i krute sasije. Opet kazem, ovo je samo moje misljenje, svako moze smatrati drugacije (primecujem da covek cesto mora da doda ovaj disclaimer, mada bi trebalo da se podrazumeva).
@Starac Vujadin - cenim tvoje znanje i iskustvo i sklon sam da se slozim u 90% slucajeva, ali braaaateee...Razvukli ste diskusiju sta je HH u sitna crevca bez ikakve poente, sve se opet svodi na licni utisak i stav. Kola su tu da se voze i vole, ne da se klasifikuju beskonacno na osnovu milion faktora...
My two cents - posedovao sam BX 16TRS (budzen, i to prilicno), pa 16TZS, pa sam neko vreme vozio 19GTI. Koliko god ja bio zaljubljen u te automobile, ne da nisu HH, nego nidje veze. Nezgodan raspored mase (vrlo tezak nos), hidropneumatsko vesanje sa svim prednostima ali i manama, dimenzije za to vreme... Gazio sam ja to jako lepo na pravcu, ali u krivinama se BX nikad nije ponasao kako HH treba da se ponasa. Cak i 16V, koji je bio drasticno kruci, kao sto sam znas, nije bas pojam tvrdoce i krute sasije. Opet kazem, ovo je samo moje misljenje, svako moze smatrati drugacije (primecujem da covek cesto mora da doda ovaj disclaimer, mada bi trebalo da se podrazumeva).
@Starac Vujadin - cenim tvoje znanje i iskustvo i sklon sam da se slozim u 90% slucajeva, ali braaaateee...Razvukli ste diskusiju sta je HH u sitna crevca bez ikakve poente, sve se opet svodi na licni utisak i stav. Kola su tu da se voze i vole, ne da se klasifikuju beskonacno na osnovu milion faktora...
Re: Hot hatch
@16_Valve
Pa moze se reci da nema... Da li je tebi logicnije da je Xantia naslednik ili ZX?
Sto se registracije tice, nadam se da moze da nam da odgovor neko ko zivi preko ili je upoznat sa funkcionisanjem naplate registracije/osiguranja... Evo recimo koliko (i da li) se razlikuje visina registracije/osiguranja za Golf V R32 i Leon Cupru R...?
@perfiko
Izvorno ne, i po mom misljenju ne, performanse su im sad na visokom nivou ali sam koncept HH ne ubraja dizele u tu klasu... A da li cemo poceti da ih ubrajamo, pa videcemo...
Pa moze se reci da nema... Da li je tebi logicnije da je Xantia naslednik ili ZX?
Sto se registracije tice, nadam se da moze da nam da odgovor neko ko zivi preko ili je upoznat sa funkcionisanjem naplate registracije/osiguranja... Evo recimo koliko (i da li) se razlikuje visina registracije/osiguranja za Golf V R32 i Leon Cupru R...?
@perfiko
Izvorno ne, i po mom misljenju ne, performanse su im sad na visokom nivou ali sam koncept HH ne ubraja dizele u tu klasu... A da li cemo poceti da ih ubrajamo, pa videcemo...

Re: Hot hatch
Rakhil napisao:Razvukli ste diskusiju sta je HH u sitna crevca bez ikakve poente, sve se opet svodi na licni utisak i stav. Kola su tu da se voze i vole, ne da se klasifikuju beskonacno na osnovu milion faktora...

Re: Hot hatch
Rakhil, slazem se sa tim sto si rekao, ali moras uzeti u obzir da je bx gti imao cvrsce vesanje od standardnog, a 16v je jos bio kruci od gti-ja. Nisu oni blesavi bili da naprave auto od 150-160ks cije vesanje ne moze da se nosi sa tim motorom, pogotovo sto su bili pod Pezoom i Pezo je tu umesao prste... Nisam vozio GTI-ja, tako da nisam u mogucnosti da pricam bilo sta... Meni je 16v bio tvrd, u odnosu na ostale bx-eve sa kojima sam imao prilike da se sretnem....
Markoni, ako mene pitas, meni je ZX bolji naslednik BX-a, Xantia je skroz drugi auto... Nesto mnogo vece, komotnije i glomaznije... Sad ne znam kako su to novine klasifikovale... Xantia je zadrzala hidrauliku, ZX nije, ne znam, nisam dovoljno pametan da sudim o o tome....
A sto se tice dizela, opet mozemo da se raspisemo do sutra.... Po meni ne trebaju da se svrstavaju u HH jer su retko dizelske varijante upravo one najjace verzije nekih hedzbeka.... Ali opet sta da radimo sa Fabijom RS...
Markoni, ako mene pitas, meni je ZX bolji naslednik BX-a, Xantia je skroz drugi auto... Nesto mnogo vece, komotnije i glomaznije... Sad ne znam kako su to novine klasifikovale... Xantia je zadrzala hidrauliku, ZX nije, ne znam, nisam dovoljno pametan da sudim o o tome....
A sto se tice dizela, opet mozemo da se raspisemo do sutra.... Po meni ne trebaju da se svrstavaju u HH jer su retko dizelske varijante upravo one najjace verzije nekih hedzbeka.... Ali opet sta da radimo sa Fabijom RS...
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 20 Feb 2012, 12:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Hot hatch
Naravno, kada može BX da bude HH onda mogu i dizeli, oktavie, Superb naročito, Vel satis, mondeo.... samo je mašta granicaperfiko napisao:Da začinimo debatu:
Može li dizelaš biti hot hatch?

Zezam se naravno, ali ne mogu da odolim, Markoni je već odgovorio.
Re: Hot hatch
Pitanje je bilo više teoretsko. Dakle može li, ne da li je? Ili ga samo to što je pogon dizel automatski diskvalifikuje?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Hot hatch
Ma dobro, neka nije BX HH (iako po meni jeste i uvek ce biti), nije to sada glavna tema.... Ono sto je sad bitno je da se uzmu jednostavni kriterijumi koji bi automobile svrstavali u HH kategoriju, a ne da 1000 zasto ima 1000 zato... U tom slucaju tema gubi smisao... Ili su svi koji bi trebali da budu HH tu, ili ce sve ostati nedoreceno...
Slazem se u potpunosti...
Rakhil napisao:
@Starac Vujadin - cenim tvoje znanje i iskustvo i sklon sam da se slozim u 90% slucajeva, ali braaaateee...Razvukli ste diskusiju sta je HH u sitna crevca bez ikakve poente, sve se opet svodi na licni utisak i stav. Kola su tu da se voze i vole, ne da se klasifikuju beskonacno na osnovu milion faktora...
Slazem se u potpunosti...
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Hot hatch
Uzeo sam u obzir, nisi procitao detaljno. 19GTi ima kruci rollbar i bombe su tvrdje punjene (ili su cele drugacije, bem li ga, tvrdji je kako god). 16V je sigurno jos tvrdje trimovan, nema zbora. Ali opet ti ostaje problematika hidropneumatike na sitnim neravninama, prosto je inertnija od klasicnog vesanja. BX je tad bio nesto kao Octavia danas, blizi D nego C segmentu, i ja 19GTi/16V posmatram kao odlican all-rounder svog vremena: sjajan za put, zgodan za povremena peglanja, ne bas idealan za vijugave puteve, totalno nepogodan za track.16_Valve_ napisao:Rakhil, slazem se sa tim sto si rekao, ali moras uzeti u obzir da je bx gti imao cvrsce vesanje od standardnog, a 16v je jos bio kruci od gti-ja. Nisu oni blesavi bili da naprave auto od 150-160ks cije vesanje ne moze da se nosi sa tim motorom, pogotovo sto su bili pod Pezoom i Pezo je tu umesao prste... Nisam vozio GTI-ja, tako da nisam u mogucnosti da pricam bilo sta... Meni je 16v bio tvrd, u odnosu na ostale bx-eve sa kojima sam imao prilike da se sretnem....
Re: Hot hatch
Po meni minimum kriterijuma za HH u današnje vreme:
1. Hatchback vozilo B ili C segmenta
2. Fabrička velikoserijska sportska verzija (po pravilu najjači model u ponudi, mada ima proizvođača koji imaju više HH modela npr golf gti, golf r..) namenjena asfaltu, a ne smireno reli vozilo.
Svaki dalji kriterijum bi vodio eliminaciji suviše velikog broja vozila
1. Hatchback vozilo B ili C segmenta
2. Fabrička velikoserijska sportska verzija (po pravilu najjači model u ponudi, mada ima proizvođača koji imaju više HH modela npr golf gti, golf r..) namenjena asfaltu, a ne smireno reli vozilo.
Svaki dalji kriterijum bi vodio eliminaciji suviše velikog broja vozila
Re: Hot hatch
Rakhil, bilo kako bilo, taj auto je na testu Teknikes Varld (auto magazin u Svedskoj) bio brzi kad se pojavio na stazi od 405 Mi16.... Cak je u Svedskoj vozen na reliju, sa nasviranim motorm i vesanjem preuzetim od XM-a.... To im je bila odlicna reklama, i ceo projekat je finansiran od strane Citroenovih dilera u Svedskoj.... Nazalost, do tog primerka magazina je tesko doci, pa mi to do dana danasnjeg nije uspelo....
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 20 Feb 2012, 13:16, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Hot hatch
Dizelaš može biti warm hatch. Primer škoda fabia I rs.
Re: Hot hatch
A BMW 123d?
Po performansama ga je teško izostaviti, ali opet se ne ubraja.
Po performansama ga je teško izostaviti, ali opet se ne ubraja.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Hot hatch
Pustićemo i njega da prođe u warm hatch.
Re: Hot hatch
Onda mislim da Giulietta QV, Civic typeR, i mnogi drugi, nisu hot hatch, nego možda "warm" ili eventualno "warmer hatch". 

Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Hot hatch
warm zato što je dizel 
