Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Znači učešće 40%, rata 112e na 60 meseci, za osnovni paket (koji uopšte nije loš)?
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Laki i šta sam ja netačno rekao u citiranom?
500L je kao i Punto Classic visoko uvozni proizvod i subvencijom njegove kupovine se u zemlji zadržava jako mali deo vrednosti u odnosu na bilo koje drugo vozilo.
Mnogo je bolje dati ponovo subvencije za stvarno domaće proizvode tipa nameštaja, bele tehnike (ako i dalje ima išta domaće)... i istovremeno vratiti dugove koje država ima prema građanima i privredi.
U suštini najbolje bi bilo vratiti dugove i onda podsticaji ne bi bili potrebni. Potrošnja bi sama porasla kao i likvidnost privrede.
Država je najveći kupac robe i usluga, a najgore plaća i najteže je on nje izvući zarađen novac.
Suštinski se slažem da su podsticajne mere dobre i potrebne, ali i dalje tvrdim da je priča sa 500L čist populizam.paja napisao:Ljudi, mera koja je imala smisla je doneta 2009. kada su subvencionisani krediti davani za kupovinu domaćih proizvoda od nameštaja, preko građevinskog materijala pa do Punta Classic.
Ovo što se danas radi je čist politički marketing jer se izgleda bliže izbori, a Dinkić jedino za šta ima da se uhvati je Fiat.
Prave protekcione mere su pre svega carina. Ne može da se sedi na dve stolice, da se samoinicijativno i pre vremena ukida carina zbog EU u koju ćemo možda jednog dana ući i istovremeno da se radi ovo što se danas radi. Time se uništava tržište.
500L je kao i Punto Classic visoko uvozni proizvod i subvencijom njegove kupovine se u zemlji zadržava jako mali deo vrednosti u odnosu na bilo koje drugo vozilo.
Mnogo je bolje dati ponovo subvencije za stvarno domaće proizvode tipa nameštaja, bele tehnike (ako i dalje ima išta domaće)... i istovremeno vratiti dugove koje država ima prema građanima i privredi.
U suštini najbolje bi bilo vratiti dugove i onda podsticaji ne bi bili potrebni. Potrošnja bi sama porasla kao i likvidnost privrede.
Država je najveći kupac robe i usluga, a najgore plaća i najteže je on nje izvući zarađen novac.
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Od svih tih uvredjenih proizvodjača, samo je Fiat otvorio nešto vredno pomena u Srbiji.
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Svi koji misle da je subvencija dobra neka pogledaju ovaj cenovnik češkog Fiata.
500L u pop opremi kod njih košta 10.449 €
A kod nas je cena slična sa državnom subvencijom. Dakle, pare iz budžeta dajemo za cenu 500L koju Česi dobijaju bez ikakvih državnih podsticaja!
http://www.fiat.cz/UserFiles/CZ_330%205 ... %20CEE.pdf
http://www.oanda.com/currency/converter/
500L u pop opremi kod njih košta 10.449 €
A kod nas je cena slična sa državnom subvencijom. Dakle, pare iz budžeta dajemo za cenu 500L koju Česi dobijaju bez ikakvih državnih podsticaja!
http://www.fiat.cz/UserFiles/CZ_330%205 ... %20CEE.pdf
http://www.oanda.com/currency/converter/
Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Pa ja mislim da ti nista nisam ni sporio u tome. U principu razlika u pisanju dolazi rekao bih pre svega zbog nekih nijansi. Rekoh i ja treba sve pomoci a ne samo Fiat, ali da to ne znaci da se treba buniti protiv pomoci Fiatu nego traziti slicno i za druge. Jasno da treba pomoci i industriju namestaja, a ne zvati IKEA-u da dodje, umesto ih otereati u 3 LPM.paja napisao:Laki i šta sam ja netačno rekao u citiranom?paja napisao:Ljudi, mera koja je imala smisla je doneta 2009. kada su subvencionisani krediti davani za kupovinu domaćih proizvoda od nameštaja, preko građevinskog materijala pa do Punta Classic.
Ovo što se danas radi je čist politički marketing jer se izgleda bliže izbori, a Dinkić jedino za šta ima da se uhvati je Fiat.
Prave protekcione mere su pre svega carina. Ne može da se sedi na dve stolice, da se samoinicijativno i pre vremena ukida carina zbog EU u koju ćemo možda jednog dana ući i istovremeno da se radi ovo što se danas radi. Time se uništava tržište.
Sad da li ovo treba raditi preko povecanja carina ili ovako je vrlo diskutabilno, i jedan i drugi pristup imaju prednsoti i mana, meni se vise svidja ovaj sadasnji. Carine su ukinute da bi i mi mogli bescarinski da izvozimo u evropu, bar je to cilj. Zatim, dizanjem carina bi se poskupeli automobili i ucinili pristupacnim manjem broju ljudi. Ovako se vecem broju omogucava da kupe nov, bezbedan, ekoloski auto, sto je mnogo bolje ne samo sa stanovvista ekonomskog ucinka. A balansiranje na kojoj cemo stolici biti je zaista veoma komplikovano, i ne moze se reci da je lako i jasno sta treba raditi.
Naravno da se bune, cim se oni bune to znaci da je ova mera dobra za nas. Nasi i njihovi interesi su suprotstvaljeni to je jasno.Heinz napisao:http://www.infogo.biz/ambasadori-eu-pro ... onale.html
Zato Srbija favorizuje samo jednog proizvodjaca, pa zar to nije ocigledno, zato sto isti taj proizvodjac favorizuje Srbiju. Svaki proizvodjac koji dodje u Srbiju treba da ima iste uslove, a dok su prisutni samo sa prodajnim salonima nemaju razloga da ocekuju iste uslove. Takodje i za Fiat posebni uslovi vaze iskljucivo za jedan model koji se ovde proizvodi a ne za komletnu gamu.Heinz napisao: Francuski ambasador će danas po podne, kada se bude obraćao na sajmu, prvi tražiti odgovor na pitanje zbog čega Srbija favorizuje samo jednog proizvođača automobila. Ostali veliki igrači iz automobilske industrije su se takođe obratili svojim amabasadama u Beogradu koje će sigurno reagovati - kaže Miloš Petrović koji se nalazi na čelu Srpske asocijacije uvoznih vozila.
On dodaje da je ovo udruženje već angažovalo advokatski tim koji će tražiti zaštitu svih uvoznika automobila u Srbiju pred domaćim sudovima, ali tek nakon što im Vlada Srbije dostavi protokol koji su na sajmu potpisali Mlađan Dinkić i generalni direktor "Fijat automobila Srbija" Antonio Čezare Ferera.
- Hoćemo da vidimo šta je sve tačno definisano tim dokumentom. Suština našeg negovodovanja je da država ne sme da pomaže samo jednog proizvođača. Mislim da se ova priča neće završiti tek tako jer su ovde ugroženi svi veliki svetski prozivođači automobila - kaže Petrović.
A za tuzbu mogu samo da prete ako se ovo odradi kako treba, a mislim da oce. Dakle napravi se da ne subvencionise drzava, vec Fiat sam daje nize cene kao kompenzaciju za neke druge stvari i time je prica zavrsena. Dakle opet dolazmi do toga da ce te uslove dobiti bilo koji proizvodjac, a onda da li ce on za uzvrat da nam nudi povoljnije kola ili ne to je njihova stvar.
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Slovačka
http://www.fiat.sk/UserFiles/SK_500L%202013.pdf
Poljska
http://cenniki.fiat.pl/katalogi/fiat/50 ... k_2013.pdf
Austrija
http://www.fiatautomobil.at/fiat/Relaun ... e_500L.pdf
Francuska
http://www.fiat.fr/fr/500l
Šarenilo cena.
http://www.fiat.sk/UserFiles/SK_500L%202013.pdf
Poljska
http://cenniki.fiat.pl/katalogi/fiat/50 ... k_2013.pdf
Austrija
http://www.fiatautomobil.at/fiat/Relaun ... e_500L.pdf
Francuska
http://www.fiat.fr/fr/500l
Šarenilo cena.

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Finansiranje kupovine novog automobila
Upravo takoLaki021 napisao:Naravno da se bune, cim se oni bune to znaci da je ova mera dobra za nas. Nasi i njihovi interesi su suprotstvaljeni to je jasno.Heinz napisao:http://www.infogo.biz/ambasadori-eu-pro ... onale.html

Mada realno, ne znam sta njih boli bip kakve ce subvencije Srbija da radi za lokalno trziste...
Kada je Svabija subvencionisala proizvodnju putera i time unistila proizvodnju u Madjarskoj, niko se nije bunio.
Jasno je da EU nije bas ravnopravna federacija i da se tu tacno zna "ko kosi a ko vodu nosi", ko ima pravo da se razvija a ko ne

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Off topicA za tuzbu mogu samo da prete ako se ovo odradi kako treba, a mislim da oce. Dakle napravi se da ne subvencionise drzava, vec Fiat sam daje nize cene kao kompenzaciju za neke druge stvari i time je prica zavrsena.
Lepo je videti da država daje primer kako raditi ispod radara, tj. odraditi nešto kako treba

Kako onda od mene da očekuju da se ponašam kad oni prvi rade 'ispod radara'? I ja volim da 'profitiram'

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Woodoo napisao:Svi koji misle da je subvencija dobra neka pogledaju ovaj cenovnik češkog Fiata.
500L u pop opremi kod njih košta 10.449 €
A kod nas je cena slična sa državnom subvencijom. Dakle, pare iz budžeta dajemo za cenu 500L koju Česi dobijaju bez ikakvih državnih podsticaja!
http://www.fiat.cz/UserFiles/CZ_330%205 ... %20CEE.pdf
http://www.oanda.com/currency/converter/
Ovo je kljucan post za celu diskusiju!
500L u pop opremi kod nas trenutno kosta 13490 eura dok isti model sa istom opremom u Ceskoj 10453 eura.
Zbog cega se uopste i vrsi subvencionisanje ovog modela kad je ocigledno Fiat i sa cenom od 10453 eura ostvaruje odredjen profit(Ako su zaista hteli da poboljsaju prodaju na domacem trzistu i prosire proizvodne kapacitete, zaposle nove radnike sve na osnovu domacih kupaca mogli su nam ponuditi Cesku cenu istog modela)....
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Kolko vidim ambasadori se bune zbog subvencionisanih kamatnih stopa što znači da pored subvencije od 10k evra po zaposlenom(na osnovu kojih će fijat na časnu reč da snizi preporučenu maloprodajnu cenu za ovu zemlju koju je prethodno sam nepravedno podigao) država treba da donosi prihod i bankama.
Ja kolko se sećam kad je Nemačka davala subvencije za kupovinu automobila uz zamenu staro za novo, mogao si da izabereš bilo koji automobil, nebitno gde je proizveden.
Ja kolko se sećam kad je Nemačka davala subvencije za kupovinu automobila uz zamenu staro za novo, mogao si da izabereš bilo koji automobil, nebitno gde je proizveden.
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Stigosmo i do akcijske cene u Ceskoj
Pa i BMW je jeftiniji u USA nego u Minhenu...

Pa i BMW je jeftiniji u USA nego u Minhenu...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Dobro, ali moras priznati da je USA ipak poveliko trziste, za razliku od Ceske.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale
Slazem se ali oni Cesi su hipnotisani Skodom...svaki drugi auto na ulici je njihov.
Mislim da uopste nije lak proboj na njihovo trziste.
Uostalom i Reno je jeftiniji u Ceskoj nego u FR...za njega znam pouzdano jer sam gledao neku emisiju kako u provinciji neki dileri uvoze bas Renoe iz Ceske i prodaju ih u FR.
Mislim da uopste nije lak proboj na njihovo trziste.
Uostalom i Reno je jeftiniji u Ceskoj nego u FR...za njega znam pouzdano jer sam gledao neku emisiju kako u provinciji neki dileri uvoze bas Renoe iz Ceske i prodaju ih u FR.