Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1912
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Vazduhoplovi

Post od Dzoni_m »

Cozmo ispravi me ako gresim, ali trenutno je velika jagma za pilotima zar ne? Generalno ne mogu da stignu da ih iskoluju koliko ih treba? Pa zasto mislis da ce te posade izvisiti? Lakse im je da urade preobuku na novi tip nego is pocetka? Mozda nece u prvoj turi ici na preobuku ali verovatno ce ih biti jos. Ne mora to da bude Air Serbia, moze neka druga kompanija. Jbg kad nema posla ti ides gde ima. Zasto bi oni bili izuzetak?
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

cozmo napisao:Avion ne sme da poleti ukoliko ne postuje striktne propise. Pogotovo kad leti za EU.

Vizuelno moze da izgleda crn od cadji, da ima pohaban enterijer i sedista i da je prljav unutra, mogu da cerupaju drugi avion da poprave treci, ali neispravan ne sme da poleti i sve mora biti u skladu sa svim medjunarodnim propisima koji su potpisani od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije.

Inace dospes na black list.

Kvarovi se desavaju jer je flota mala i stalno je operativna.

Starost aviona nema veze uopste ako se avion odrzava striktno po propisima. Ima psiholoski uticaj, tehnicki ne.

Mozda niste znali ali cak i u vojsci se postuju svi propisi i resursi za letelice. Cim istekne resurs za minut, avion ne leti (ili helikopter) dok se ne nabavi zamenski deo. I nema cile mile.
znaci po tebi je potpuno isto da li ce leteti dobro odrzavan 737 star 25 godina, koji se krpi stapom i kanapom, ili glanc nov A319?

E, onda ako leti 737, cena karte za Pariz ne moze da bude 250 evra, na nivou Lufthanse, nego ce da bude 150e.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

dragan napisao:continental je prosle godine leteo preko nas. sas istina nisam video dugo...
Ma mislio sam na neku drugu američku kompaniju, da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zvala. :think:
snork napisao:
methane.master napisao:Luftwaffe
:kezo: :kezo: :kezo:
E ljudi, instalirao sam neki dan na telefon onaj SwiftKey koji menja defaultnu tastaturu, a ima i osobinu onog prediktivnog unosa teksta, i nekada daje neverovatne rezultate, tako da ovih dana od mene možete očekivati čudne poruke poslate TapaTalkom.... Mislim i do sad su bile čudne, ali razumete.... ;)
BAJKER napisao:A ti bi kande voleo da se vrate :kezo:
Taj rad... Die Beste. Nemačka medEcina je najbolja medecima. :kezo:
Širim haos!
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3880
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od swemir »

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 4 Beta
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Prvi PR trijumf Er Srbije: dizajnerka novog izgleda kompanije pronađena preko Googla

BEOGRAD – Nova nacionalna avio-kompanija Srbije započela je svoj život u trenutku kada su širom Kristalne dvorane u Hajatu otkriveni modeli repa sa novim livery-jem. Pokrivač je skinut i sa makete koja se nalazila na podijumu – izgled A319 Er Srbije autorsko je delo novosađanke Tamare Maksimović

Slika

Od kada je Aleksandar Vučić najavio da će Jat promeniti ime u Er Srbija na adrese Tango Sixa stiglo je ukupno 25 poruka sa sličnim pitanjima: ko će raditi novi logo, znamo li nekoga ko odlučuje i možemo li mu proturiti ovo rešenje/dizajn.

Da će Etihad preseći mnoge stvari u Jatu, da će raskrstiti sa više nego zaostalim načinim poslovanja izjavio je na današnjoj konferenciji i Džejms Hogan. Dokaz da će bar jedno javno preduzeće osetiti čari normalne, svetske, poslovne prakse dobili smo i u priči koja stoji iza dizajna novog logoa i šeme bojenja aviona Er Srbije.

Autorka novog vizuelnog izgleda nove avio-kompanije je Tamara Maksimović, diplomirana freelance dizajnerka iz Novog Sada. Za Tango Six je ispričala kako je došlo do toga da ona bude autor brendinga koji će videti milioni ljudi u sledećim godinama širom regiona i Evrope:

- Pre dve godine za diplomski sam radila re-dizajn Jata i okačila ga na Behance (jedan od najpoznatijih globalnih portfolio portala) kao idejni koncept, projekat. Menadžment Etihada pronašao me je koristeći Google, zvali su me na sastanak i nakon nedelju dana sam otišla za Abu Dabi.

Tamo sam dve i po nedelje radila sa njima. To je bilo predivno iskustvo, koje još nije završeno. Vraćam se prekosutra i nastavljamo da radimo na preostalim elementima brandinga. – rekla nam je Tamara.

Početak iz snova
Tamarina priča najbolje ilustruje šta se u stvari danas dogodilo. Mnogo bolje od brojki, priče o ulaganjima, odnosu vlasništva i drugih stvari. Ilustruje da je jedna mlada i talentovana osoba pronađena na internetu i da je zbog svojih kvaliteta bez posrednika, intervencija, stranačke ili druge pripadnosti dobila životnu šansu.
Šansu koju mlade, predane i kreativne osobe uvek iskoriste.
Dok je Jat Airways držao gomilu nekvalifikovanih, nesposobnih i konačno prekobrojnih ljudi vezanih za marketing i PR, Er Srbija je jedim iskrenim i normalnim potezom odnela svoj prvi PR trijumf:

Sta god da je drago mi je da eto nisu nikakve veze radile, rodjacke, kumovske, stranacke itd. :D
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Uz rizik da me pojedini clanovi foruma prozovu za pametovanje po ko zma koji put ( a moderatori opomenu na PP) da napišem po koju na prethodne postove....

Nazivom, bojama i logom nove firme ne bih se bavio. Bitno da ce stici novi avioni, da se udbaši skinu sa pozicija u firmi, i sve pocne da funkcionise tržišno kako je odavno i trebalo da bude.

Da li je sve tako kako se cini, ne bih rekao.

Pokojni kapetan Bane Jovic je pre petnaestak godina za Studio B rekao "aviona ce biti - nece biti pilota. Avion odeš pa kupiš, a pilot se pravi godinama". O tome nesto kasnije.

Avioni Jat su u očajnom stanju, o cemu ja znam po nesto, a najbolji uvid imaju mehosi i kobasicari iz Tehnike. Svaki let, ali svaki, je kao let na simulatoru, uz otkaz ovog ili onog. Paja je u pravu.

Kada avion sleti na strani aerodrom, inspekcija od tri coveka proverava avion po tacno utvrdjenoj check listi. Jedan proverava papirologiju aviona i clanova posade, drugi enterijer a treci spoljni izgled aviona. Niko ne meri kompresiju, niko ne radi boroskopiju, niti zalazi u motor ili gondolu trapa ili elektronski kompartment. Tako da oni NE ZNAJU u kakvom su stanju avionski sistemi.

Svi govore o avionima srednjeg doleta Airbusu i/ili B737 NG (MAX) i broju pilota od 100 sto odgovara najavljenom broju od 10 aviona. Sta je sa avionima kratkog doleta? ATR su iznajmljeni na 5 godina a CRJ vise niko ne pominje.

Jat je navodno vec poslao ELITNE pilote, njih oko 20 na školovanje za Airbus. Tesko da ce naci nesto vise kvalitetnog kadra medj svojim redovima.

Zasto? Kako se urusavala flota, tako se osipao i pilotski kadar. Uz najniže plate na svetu (cak od onih u Africi ili Albaniji) niko normalan ne bi ostao u Jat. Sve sto vredi davno je otislo u Ryan, Emirates, Singapore, Turkish i sl. Ostali su oni koji ne mogu nigde da odu (jer su probali pa otpali ili znaju gde pripadaju) ili oni koji uz pilotski posao imaju svoj biznis sa strane. Nisam bas siguran da svi zadovoljavaju kriterijume Etihada ili Airbusa, niti da svi mogu da prodju ispit u Tuluzu za koji znam kako izgleda.

Najmladja redovna klasa Jat su ljudi od oko 40 godina, sto je mnogooo matoro, a trenutno se gura dvadesetak dece pilota (izvrsnog direktora, predsednika sindikata i ostalih znacajnih sluzbinih ljudi) koji su zavrsili Vršac samofinansiranjem. Vrlo veliki broj pilota odavno ima oba uslova za penziju ili dolazi na red za godinu dve i ni jedan normalan poslodavac im ne bi platio školovanje za drugi tip (30000eur) da bi radili toliko kratko.

Dobro je sto ce konacno doci do smene generacija ustoličenih nezamenjivih kvazi pilota a lose je sto nisam siguran da ce inicijalno moci da nadju kvalitetan broj pilota u kratkom vremenu za koliko im treba. Airbus je zahtevan avion koji trazi mnogo učenja a u srednjim 40 tim lakse ide u doope nego u glavu.

I malo zanimljivosti za sve srbofile. Šamar britanaca toliko nacionalno veličanoj Air Serbia. Clan odbora iz Etihada, pilot 777, koji se de fakto upravljati firmom je Hrvat iz Sarajeva. Covek koji je o trošku Jat dobio školovanje pa trenutno zapalio napolje. Da li iko misli da Srbija nema eminentne predstavnike u Britaniji ili bas tim UAE koji su takodje mogli da budu u menadžmentu? Da li i jedan Srbin iz inostranstva moze da se vrati u novoosnovanu nacionalnu kompaniju ako to poželi i zadovolji postavljene kriterijume? Ne bih smeo da se zakunem...

PS u vezi ranijeg posta o kopilotu sa 19 godina. Prvi oficir doslovce ne odgovara za nista, a celokupna odgovornost je na vodji vazduhoplova. Zato low cost kompanije uzimaju klincima lovu za školovanje a zatim ih gurnu u saobracaj. Pa nek kapetan gleda kako ce i sta ce... On potpisuje sva dokumenta i odgovara za bezbednost putnika, aviona, tereta i posade.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48212
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

Tebe sigurno čeka mesto, ako odlučiš da se vratiš kad stigne novi Boeing. :mrgreen:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ako Arapi budu i placali kako je to i u njihovoj kompaniji ne bi imao razloga da ne konkurise, opet najlepse je kod kuce zar ne? :) No cekamo Zuzazua.
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

zuzazu napisao:Avioni Jat su u očajnom stanju, o cemu ja znam po nesto, a najbolji uvid imaju mehosi i kobasicari iz Tehnike. Svaki let, ali svaki, je kao let na simulatoru, uz otkaz ovog ili onog. Paja je u pravu.
E nek si im rekao. :kezo: :kezo: :kezo: Će te branim ako te neko napadne. :D

Jedino što meni u celoj priči nije jasno, a upravo zbog nedostatka pilota i problema njihovog školovanja za Airbus, je da li bilo moguće te AB koji su naručeni pre 15 godina (i tad je bila priča da je to suluda politička odluka jer JAT nema ni pilote ni mehaničare za AB) poslati u neku drugu kompaniju u kojoj je Etihad vlasnik, a za uzvrat uzeti neke krštene Boeinge. To mi deluje kao najracionalnije rešenje bar za prvo vreme dok se ne obnovi letački kadar. Ili tako mali Perca zamišlja biznis na svetskom nivou.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Plata u novoj kompaniji ce biti promerena prema plati u regionu i konkurentskim firmama (WIZZ recimo, Croatia), a ne prema Etihadovim standardima u Abu Dabiju, a i to ce biti daleko od svetskih standarda za AB ili B. Hocu reci, ici ce max 4000/mesecno, ne verujem u vise. Normalno, ima da se leti maksimalno radno vreme, sto do sada nije bio slucaj.

Za AB kinezi placaju 215000USD/godisnje, a i prilicno je trazen tip, tako da opet svako ko ima mozga ima da uzme type rating, nabije nalet i zapali sto dalje odavde. Boeing je nesto manje.

Zlobin ugovor sa AB niko video nije sem par 007 u vladi. Sta je istina i sta pise u njemu ko zna. Pricalo se da smo se cak obavezali da necemo uzimati avione drugih proizvodjaca, sto bi samo neko na belom mogao da potpise.

U koliko je tacno da je dato 20tak mil EUR Airbusu za kaparu, ja bih uradio isto sto i Turci. Uzeo jedan A318/319 za clanove vlade. I ovako nemaju avion, a da kupuju neki Celindzer doci ce ih na isto. Doplatio sta treba, i rekao "nosite se sada". Na taj nacin zadovoljis alave Europljane a uzmes Boinge za firmu i obe sile zadovoljne.

Samo, sve je to politika...
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24736
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

BAJKER napisao: - Pre dve godine za diplomski sam radila re-dizajn Jata i okačila ga na Behance (jedan od najpoznatijih globalnih portfolio portala) kao idejni koncept, projekat. Menadžment Etihada pronašao me je koristeći Google, zvali su me na sastanak i nakon nedelju dana sam otišla za Abu Dabi.
:bravo: E tako se to radi...a ne komso, da li bi mogli da vidimo mog sestrica, znas, dobar je, zavrsio Megatrend, ma vrhuski, pa eto, da se dete necim bavi. Svaka cast, da je vise ovakih primera...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Jbg, ovo je retkost
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

zuzazu napisao: Svi govore o avionima srednjeg doleta Airbusu i/ili B737 NG (MAX) i broju pilota od 100 sto odgovara najavljenom broju od 10 aviona. Sta je sa avionima kratkog doleta? ATR su iznajmljeni na 5 godina a CRJ vise niko ne pominje.
Ja (kao putnik) nešto ne žalim za ATR-ovima i sličnim avionima. Mali su, spori, kabina skučena, a let neudoban. S druge strane, zanima me da li su planirali letove za Ameriku, Australiju?
zuzazu napisao: I malo zanimljivosti za sve srbofile. Šamar britanaca toliko nacionalno veličanoj Air Serbia. Clan odbora iz Etihada, pilot 777, koji se de fakto upravljati firmom je Hrvat iz Sarajeva. Covek koji je o trošku Jat dobio školovanje pa trenutno zapalio napolje. Da li iko misli da Srbija nema eminentne predstavnike u Britaniji ili bas tim UAE koji su takodje mogli da budu u menadžmentu? Da li i jedan Srbin iz inostranstva moze da se vrati u novoosnovanu nacionalnu kompaniju ako to poželi i zadovolji postavljene kriterijume? Ne bih smeo da se zakunem...
Koja je veza Britanaca i Etihada (osim što je Hogan Britanac)? Ja sam mislio da je Etihad 100% u vlasništvu emirata Abu Dabi (napravljen kao pandan Emirates-u, koji je u vlasništvu svih emirata, ali mu je hub Dubai).
Ђенерал Јанковић
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Ne mislis valjda da Arapi upravljaju svojom minijaturnom zemljom, sve ukljucujuci i kompanije koje posluju u UAE.
Zaguglaj koliko expatriota ima UAE i koji je sastav.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

zuzazu, znas li mozda koja je prica bila sa bugarima i njihovim prelaskom na a319?
vidim da imaju najvise bas njih i ne secam se kad je neki imao problem ili otkaz...
Odgovori