Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13589
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Ranije je kazna za vožnju bez dozvole bila tolika da mi je žao što to nisam znao, vozio bih opušteno. Sada da nemam dozvolu ni u ludilu ne bih pomislio da vozim jer bih sa kaznom teško izašao na kraj
Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
vidis problem je u vaspitanju a ne u zakonu.. meni nikad na pamet ne bi palo da vozim auto a da nemam polozeno 
ja se iskljucujem iz ove teme
Sent from my iPhone using Tapatalk

ja se iskljucujem iz ove teme

Sent from my iPhone using Tapatalk
Poslednja izmena od ADrei u 04 Dec 2014, 23:14, izmenjeno 1 put ukupno.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13589
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pa nije, vaspitanje/moral/itd itd je individualna stvar, a zakon je tu da ograniči one "moralnije" 

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

The larch.
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Država ne može da utiče na to kako će koga roditelji da vaspitaju, nema poente da se na to računa. Ja nisam bez dozvole vozio po gradu, samo po lokalnom putu izmedju 2 sela na Fruškoj gori. Da su bile ovakve kazne, ne bih ni prišao autu dok ne položim.
Ovaj što je sleteo u Dunav nije to uradio u svojoj prvoj vožnji. Poenta ovog zakona bi bila da takve spreči da se toliko osile.
Poslato telepatski
Ovaj što je sleteo u Dunav nije to uradio u svojoj prvoj vožnji. Poenta ovog zakona bi bila da takve spreči da se toliko osile.
Poslato telepatski
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

The horse-chestnut
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

The Oak
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Kakve veze ima sta smo mi radili, sa tim sta je ispravno?
Nemam vise 17 godina, pa da isto razmisljam. Poenta je da sazris, a ne da i dalje razmisljas kao napaljeni klinac.
Sent from my Sony
Nemam vise 17 godina, pa da isto razmisljam. Poenta je da sazris, a ne da i dalje razmisljas kao napaljeni klinac.
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Rakhil napisao:
The horse-chestnut
Milos napisao:
The Oak

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32253
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Izvininjavam se na podužem postu, al kraće ne može.
Dok nisam krenuo u auto školu nisam nikad seo u auto ni da ga preparkiram iako sam znao dovoljno da mogu makar da probam negde van saobraćaja. Auto školu sam upisao sa 21. godinom i izvezao 40 časova, ali me na prvom polaganju testova pandur ne pusti ni da polažem jer mi je istekao lekarski. Sticajem raznih okolnosti polažem dosta kasnije, sa 29 godina, iz prve prolazim testove i vožnju, ali sam uzeo 10 dopunskih časova iako su mi se računali onih 40 od ranije. U međuvremenu isto nisam vozio. Tako sam vaspitan.
Elem, položim sa 29. godina, u to vreme već uveliko zaposlen, završio vojsku odavno, dakle nisam više klinac.
I onda položim, uzeo ćaletov auto (Z 128) od prvog dana bukvalno i krenuo sam da vozim. Nisam se bojao ni Slavije ni Kneza Miloša ni drugih lokacija u gradu gde se obično početnici uspaniče. I tu mi je najveća, početnička greška. Nisam znao za strah, a nisam još ovladao ni vožnjom ni automobilom. Pa sam tako prošao kroz crveno "trkajući" se sa nekim Audijem, gde sam kasno kočio pa prošao semafor. Srećom nije raskrsnica u pitanju već samo pešački semafor, na kom ima kamera (bul. Zorana Đinđića), ali srećom ne radi. Onda sam par meseci kasnije, na mestu gde prolazim svaki dan (petlja kod Arene) imao udes jer sam opušteno i samouvereno uleteo u kružni tok na petlji, pa me stigla nova Vectra, udarila bočno i umalo se nismo prevrnuli (bili smo bukvalno na dva točka). Srećom devojka i ja oboje vezani, nije nam bilo ništa, ali moglo je itekako. Godinu i po dana kasnije opet vozačko neiskustvo, vozio umoran (iz noćne smene na poslu), upalio grejanje, zaspim i na kilometar od kuće izletim sa autoputa i prevrnem se na bok. Bilo je još sitnijih incidenata, ne mogu svega ni da se setim. Sa 33. godine kupim svoj prvi auto, Octavia A5 1.9TDI. Tad sam već bio malo normalniji i iskusniji vozač i sa Octaviom nisam imao incidenata, ali sam je i kratko vozio (svega pola godine). Sa 35. sam kupio Civic. Sada već "iskusan" vozač sa više od 100.000km vozačkog staža, pa sam opet imao par situacija kojima se ne ponosim jer sam precenio svoje i mogućnosti automobila. Rakhilu sam oduzeo jedno pola godine života prilikom jednog preticanja.
Sada sam svestan da sam prosečan vozač i da sve i da imam Type R klonim se rizičnih situacija. Znam i ja ponekad da vozim brže i oštrije, ali kad mi saobraćaj to dozvoljava i naravno ne u naseljenom mestu. Da sam imao Type R pre 10 godina, verovatno ne bi bio živ ili bi bio teže povređen. Daleko bilo. Suština je da se vožnja uči dok si živ, tj. dokle god voziš. Nikad nisi dovoljno iskusan za svaku situaciju iako sam prošao više škola bezbedne vožnje i naučio puno toga poslednjih godina, opet ne smatram da mogu sad da sednem u Ferrari i vozim ga kao da sam F1 vozač.
Dok nisam krenuo u auto školu nisam nikad seo u auto ni da ga preparkiram iako sam znao dovoljno da mogu makar da probam negde van saobraćaja. Auto školu sam upisao sa 21. godinom i izvezao 40 časova, ali me na prvom polaganju testova pandur ne pusti ni da polažem jer mi je istekao lekarski. Sticajem raznih okolnosti polažem dosta kasnije, sa 29 godina, iz prve prolazim testove i vožnju, ali sam uzeo 10 dopunskih časova iako su mi se računali onih 40 od ranije. U međuvremenu isto nisam vozio. Tako sam vaspitan.
Elem, položim sa 29. godina, u to vreme već uveliko zaposlen, završio vojsku odavno, dakle nisam više klinac.
I onda položim, uzeo ćaletov auto (Z 128) od prvog dana bukvalno i krenuo sam da vozim. Nisam se bojao ni Slavije ni Kneza Miloša ni drugih lokacija u gradu gde se obično početnici uspaniče. I tu mi je najveća, početnička greška. Nisam znao za strah, a nisam još ovladao ni vožnjom ni automobilom. Pa sam tako prošao kroz crveno "trkajući" se sa nekim Audijem, gde sam kasno kočio pa prošao semafor. Srećom nije raskrsnica u pitanju već samo pešački semafor, na kom ima kamera (bul. Zorana Đinđića), ali srećom ne radi. Onda sam par meseci kasnije, na mestu gde prolazim svaki dan (petlja kod Arene) imao udes jer sam opušteno i samouvereno uleteo u kružni tok na petlji, pa me stigla nova Vectra, udarila bočno i umalo se nismo prevrnuli (bili smo bukvalno na dva točka). Srećom devojka i ja oboje vezani, nije nam bilo ništa, ali moglo je itekako. Godinu i po dana kasnije opet vozačko neiskustvo, vozio umoran (iz noćne smene na poslu), upalio grejanje, zaspim i na kilometar od kuće izletim sa autoputa i prevrnem se na bok. Bilo je još sitnijih incidenata, ne mogu svega ni da se setim. Sa 33. godine kupim svoj prvi auto, Octavia A5 1.9TDI. Tad sam već bio malo normalniji i iskusniji vozač i sa Octaviom nisam imao incidenata, ali sam je i kratko vozio (svega pola godine). Sa 35. sam kupio Civic. Sada već "iskusan" vozač sa više od 100.000km vozačkog staža, pa sam opet imao par situacija kojima se ne ponosim jer sam precenio svoje i mogućnosti automobila. Rakhilu sam oduzeo jedno pola godine života prilikom jednog preticanja.
Sada sam svestan da sam prosečan vozač i da sve i da imam Type R klonim se rizičnih situacija. Znam i ja ponekad da vozim brže i oštrije, ali kad mi saobraćaj to dozvoljava i naravno ne u naseljenom mestu. Da sam imao Type R pre 10 godina, verovatno ne bi bio živ ili bi bio teže povređen. Daleko bilo. Suština je da se vožnja uči dok si živ, tj. dokle god voziš. Nikad nisi dovoljno iskusan za svaku situaciju iako sam prošao više škola bezbedne vožnje i naučio puno toga poslednjih godina, opet ne smatram da mogu sad da sednem u Ferrari i vozim ga kao da sam F1 vozač.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Koje automobile početnici neće smeti da voze ako se usvoji nov predlog zakona?
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... zakona.php
Po svemu sudeći, uskoro će vozačima ispod 21 godine biti zabranjeno da voze automobile kod kojih je odnos snage i mase veći od 76 konjskih snaga po toni. Potražili smo primere automobila koji neće moći da se voze.
Nakon raznih predloga (logičnih ili ne procenite sami) koje smo imali prilike da čujemo proteklih nedelja, finalna ideja glasi da se vozačima mlađim od 21 godine zabrani vožnja automobila kod kojih je odnos snage motora i mase veći od 76 konjskih snaga ili 56 kilovata po toni.
Istina, ova ideja je neuporedivo bolja od svih prethodnih, koje su se odnosile samo na radnu zapreminu motora ili samo na snagu motora. Na sreću, bilo je dovoljno zdravog razuma da se odbace.
Tako će se mnogi mladi vozači naći u situaciji da ne smeju da voze porodični automobil dok ne napune 21 godinu.
Kako da znam da li moj automobil spada među „opasne“?
Formula je jasna. Dozvoljeno je da motor ima snagu od maksimalno 76 KS ili 56 kW po toni mase automobila.
Uzmite snagu vašeg automobila (u KS ili u kW) i podelite je sa njegovom masom izraženom u tonama – npr. ako je vozilo teško 1.200 kg, računaćete da je teško 1,2 tone.
Citroen Xsara 1.6 16V karavan iz 2001. godine sa 109 KS ili 80 kW ima sledeći odnos snage i mase: 109 KS / 1,183 t = 92,14 KS po toni ili 67,6 kW po toni. Dakle, Citroen Xsara 1.6 smatra se opasnim vozilom za vozače mlađe od 21 godine.
Uzmimo još jedan primer - Fiat Brava 1.6 16V iz 1998. godine sa 103 KS ili 76 kW, mase 1.305 kg: 103 KS / 1,305 t = 78,9 KS po toni ili 58,2 kW po toni. Ni ovaj automobil nije dovoljno bezbedan za mlade vozače.
Snaga i težina mog vozila?
Masu možete da nađete na zadnjoj strani saobraćajne dozvole, kod oznake G.
Snagu možete da nađete takođe na zadnjoj strani saobraćajne dozvole, kod oznake P.2. Snaga je u upisana u kilovatima (kW) – ukoliko želite da ih pretvorite u konjske snage, samo ih pomnožite sa 1,36.

Konkretni primeri
Navedene primere uzmite sa dozom rezerve, pošto masa različitih primeraka istog modela može značajno da varira, u zavisnosti od standardne i dodatne opreme, broja vrata, verzije za određeno tržište... Validan je isključivo podatak koji se nalazi u saobraćajnoj dozvoli.
Može
VW Passat 1.9 TDI sa 100 KS iz 2004. godine – odnos 72,4 KS po toni
Zastava 101 sa 55 KS iz 2004. godine – odnos 65,9 KS po toni
Toyota Yaris 1.0 sa 68 KS iz 2004. godine - odnos 74,3 KS po toni
Opel Corsa 1.0 sa 60 KS iz 2004. godine - odnos 61,2 KS po toni
Opel Astra 1.7 CDTI sa 100 KS iz 2004. godine - odnos 73,2 KS po toni
Ne može
VW Golf 1.9 TDI sa 100 KS iz 2004. godine – odnos 84 KS po toni
Toyota Avensis 2.0 D-4D sa 116 KS iz 2004. godine – odnos 81,1 KS po toni
Toyota Yaris 1.3 sa 86 KS iz 2004. godine - odnos 87,7 KS po toni
Kontraefekat?
Jedna od mana ovog ograničenja je to što može da izazove kontraefekat, tj. da u stvari pogorša bezbednost na putevima. Naime, novopečeni vozač će dobiti dozvolu, ali zbog ograničenja neće smeti da vozi porodični automobil sledeće tri godine – za to vreme će „ispariti“ iskustvo stečeno na časovima vožnje.
Kada napuni 21 godinu i sedne za volan, dobijamo vozača koji je dobio dozvolu pre nekoliko godina i od tada gotovo da nije vozio.
http://www.polovniautomobili.com/auto-v ... zakona.php
Po svemu sudeći, uskoro će vozačima ispod 21 godine biti zabranjeno da voze automobile kod kojih je odnos snage i mase veći od 76 konjskih snaga po toni. Potražili smo primere automobila koji neće moći da se voze.
Nakon raznih predloga (logičnih ili ne procenite sami) koje smo imali prilike da čujemo proteklih nedelja, finalna ideja glasi da se vozačima mlađim od 21 godine zabrani vožnja automobila kod kojih je odnos snage motora i mase veći od 76 konjskih snaga ili 56 kilovata po toni.
Istina, ova ideja je neuporedivo bolja od svih prethodnih, koje su se odnosile samo na radnu zapreminu motora ili samo na snagu motora. Na sreću, bilo je dovoljno zdravog razuma da se odbace.
Tako će se mnogi mladi vozači naći u situaciji da ne smeju da voze porodični automobil dok ne napune 21 godinu.
Kako da znam da li moj automobil spada među „opasne“?
Formula je jasna. Dozvoljeno je da motor ima snagu od maksimalno 76 KS ili 56 kW po toni mase automobila.
Uzmite snagu vašeg automobila (u KS ili u kW) i podelite je sa njegovom masom izraženom u tonama – npr. ako je vozilo teško 1.200 kg, računaćete da je teško 1,2 tone.
Citroen Xsara 1.6 16V karavan iz 2001. godine sa 109 KS ili 80 kW ima sledeći odnos snage i mase: 109 KS / 1,183 t = 92,14 KS po toni ili 67,6 kW po toni. Dakle, Citroen Xsara 1.6 smatra se opasnim vozilom za vozače mlađe od 21 godine.
Uzmimo još jedan primer - Fiat Brava 1.6 16V iz 1998. godine sa 103 KS ili 76 kW, mase 1.305 kg: 103 KS / 1,305 t = 78,9 KS po toni ili 58,2 kW po toni. Ni ovaj automobil nije dovoljno bezbedan za mlade vozače.
Snaga i težina mog vozila?
Masu možete da nađete na zadnjoj strani saobraćajne dozvole, kod oznake G.
Snagu možete da nađete takođe na zadnjoj strani saobraćajne dozvole, kod oznake P.2. Snaga je u upisana u kilovatima (kW) – ukoliko želite da ih pretvorite u konjske snage, samo ih pomnožite sa 1,36.

Konkretni primeri
Navedene primere uzmite sa dozom rezerve, pošto masa različitih primeraka istog modela može značajno da varira, u zavisnosti od standardne i dodatne opreme, broja vrata, verzije za određeno tržište... Validan je isključivo podatak koji se nalazi u saobraćajnoj dozvoli.
Može
VW Passat 1.9 TDI sa 100 KS iz 2004. godine – odnos 72,4 KS po toni
Zastava 101 sa 55 KS iz 2004. godine – odnos 65,9 KS po toni
Toyota Yaris 1.0 sa 68 KS iz 2004. godine - odnos 74,3 KS po toni
Opel Corsa 1.0 sa 60 KS iz 2004. godine - odnos 61,2 KS po toni
Opel Astra 1.7 CDTI sa 100 KS iz 2004. godine - odnos 73,2 KS po toni
Ne može
VW Golf 1.9 TDI sa 100 KS iz 2004. godine – odnos 84 KS po toni
Toyota Avensis 2.0 D-4D sa 116 KS iz 2004. godine – odnos 81,1 KS po toni
Toyota Yaris 1.3 sa 86 KS iz 2004. godine - odnos 87,7 KS po toni
Kontraefekat?
Jedna od mana ovog ograničenja je to što može da izazove kontraefekat, tj. da u stvari pogorša bezbednost na putevima. Naime, novopečeni vozač će dobiti dozvolu, ali zbog ograničenja neće smeti da vozi porodični automobil sledeće tri godine – za to vreme će „ispariti“ iskustvo stečeno na časovima vožnje.
Kada napuni 21 godinu i sedne za volan, dobijamo vozača koji je dobio dozvolu pre nekoliko godina i od tada gotovo da nije vozio.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Pa ko će nego mama prase, svašta 

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)
Šteta što je subota pa nema SomborcaPaja napisao: S nestrpljenjem čekamo sutrašnji Blic.

Širim haos!