Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Jat nije umro, živeo Jat

Strateška saradnja s „Itihadom” je privilegija, ali ona mora da se odvija na fer osnovama

Slika
Velibor Vukašinović

Prvi put u bogatoj istoriji „Jata”, koji je osnovan 1947. godine, na čelu nacionalne vazduhoplovne kompanije, sada „Jat ervejza”, nalazi se jedan pilot, Velibor Vukašinović. Nastavljajući tradicije Društva za vazdušni saobraćaj „Aeroput”, koje je osnovano 17. juna 1927. godine, „Jat ervejz” je pre dva meseca na taj dan obeležio 86 godina postojanja.

Direktor „Aeroputa” bio je poznati pilot Tadija Sondermajer. I kao što je on dao veliki doprinos modernizaciji našeg vazduhoplovstva i društva, sada pilot Vukašinović nosi na plećima veliko breme modernizacije „Jata” i njegovog uklapanja u širu viziju, pošto Srbija, bez modernizacijskog skoka, teško može da računa na izgledan boljitak.

Naš sagovornik je završio Vojnu vazduhoplovnu akademiju u Zadru, potom je postao probni pilot, diplomirao na Filozofskom fakultetu u Beogradu, godinama bio savezni vazduhoplovni inspektor, rukovodio Savetom za vazduhoplovstvo u SR Jugoslaviji, bio direktor Sektora za sigurnost i nadzor vazdušnog saobraćaja, osnovao je Udruženje vazduhoplovne industrije Srbije i, kao predsednik, učlanio ga 2012. u Međunarodnu astronautičku federaciju.

Na Katedri za istoriju Filozofskog fakulteta radi doktorsku tezu „Modernizacija jugoslovenskog vazduhoplovstva 1953–1973”. Kao naučnik piše istoriju jedne etape modernizacije, a kao generalni direktor „Jata” istoriju stvara u sadašnjosti, oblikuje i usmerava novi talas modernizacije domaćeg vazduhoplovstva. Šta je na tom putu učinjeno od maja ove godine saznajemo iz prve ruke.

Razgovor smo vodili u petak, uz mnogo prekida, zbog poziva s raznih strana sveta. Tako smo se neposredno uverili s koliko upućenosti, sigurnosti i predanosti, istovremeno s lakoćom i relaksirano, generalni direktor „Jat ervejza” Velibor Vukašinović vodi ovu kompaniju.

Mediji su 1. avgusta objavili da će se avioni „Jat ervejza (dalje „Jat”) prizemljiti, a da će vazduhoplovi „Er Srbije” poleteti 1. oktobra. Da li to imamo dva nacionalna avioprevoznika?

Srbija u ovom momentu ima samo jednog avio-prevozioca, „Jat ervejz”, akcionarsko, privredno društvo, koje ima svoj statut, bord direktora i organe upravljanja. „Er Srbija” je deo sporazum o strateškom partnerstvu između „Itihada” i „Jata” i svi mi radimo na tome da ova kompanija u osnivanju ispuni regulatorne uslove i da što pre bude registrovana u Agenciji za privredne registre. Kada se to desi „Jat ervejz” će promeniti ime u „Er Srbija” a sve drugo će ostati po starom, ostaće akcionarsko društvo, privredni subjekat registrovan u APR-u, sa svim pravima i obavezama „Jata”. U ovom momentu „Jat” radi punom parom i izvršava obaveze prevoza putnika u redovnom i čarter prevozu iz biznis plana za 2013. godinu.

Kako je bilo kada ste 8. maja počeli da radite u kompaniji?

Zatekli smo četiri ispravna aviona s kojima nije bio ostvariv biznis plan za ovu godinu. Da bismo ispunili sve obaveze u prevozu putnika, u čarter saobraćaju, u prevozu robe i pošte i drugim uslugama, za tri meseca smo obezbedili potrebnih 15 aviona. Tako smo i uspeli da u prvih 15 dana avgusta, u špicu sezone, prevezemo 100.000 putnika u redovnom i čarter saobraćaju, kao i rekordnu količinu robe. Nekada i kasnimo, ali je suština da svakog putnika moramo da prevezemo. U protivnom, plaćamo penale u januaru–februaru naredne godine, kada se putnici žale zbog izgubljenog mesta, propuštenog kontakta i slično. „Jat” je tako gubio ogromne sume. Sada smo taj veliki gubitak sprečili u začetku. Zato smo veoma ponosni na 100.000 prevezenih putnika. Radimo danonoćno i odgovorno.

Šta je bilo najveće iznenađenje kada ste došli u „Jat”?

Količina samoživosti i neshvatanje priče koja se zove jatovanje. Iznenadio me nedostatak svesti da smo mi tu zbog građana Srbije, a ne da su građani tu zbog nas. Bilo je očito da tu svest, tako da kažem, treba obrnuti. I to jedna od dimenzija modernizacije – gradnja svesti da je „Jat” servis građana i Republike Srbije, a ne obrnuto. Veliko iznenađenje bilo je i ono što je prethodno rukovodstvo uradilo da bi devastiralo kompaniju.

Pomenuste jatovanje. Šta je to?

Ljubav prema nacionalnoj kompaniji kao nacionalnom dobru koju treba razvijati u samoj kompaniji i u društvu. Kompaniju ćemo voleti ako razumemo šta nam ona znači, a mnogi to ne shvataju. Zamislimo da u prvoj polovini avgusta 100.000 ljudi nije prevezno na more, da su deca ostala kod kuće, da nisu došli naši ljudi iz dijaspore, da nisu doneli doznake kojima obogaćuju ekonomski potencijal zemlje. Šta bi bilo da „Jat” nije saobraćao…

Možda je neko zamislio da se baš to desi?

Tačno, neko je to zamislio, ali se nad takvom mogućnošću zamislila i jedna ekipa ljudi koja to nije dozvolila. Zato mi je drago što sam deo tima koji vidi dalje, koji je pokrenuo i važnu priču o strateškom partnerstvu. U okolnim zemljama su avio-kompanije uništene, a mi ne samo da razmišljamo o budućnosti, nego imamo izvesnu budućnost.

Da ne pomislite da smo zaboravili prethodno rukovodstvo. Šta vam je ono ostavilo u nasleđe?

Bilo je to više od iznenađenja – u kabinetu nisam zatekao zastavu Srbije ni „Jata”. Za mene je to bio simboličan odnos prema državi i nacionalnom prevozniku. Ili ne voliš ili voliš svoju otadžbinu, ili voliš ili ne voliš nacionalnu avio-kompaniju.

„Jat” je, u stvari, devastiran. Kakav je interes stajao iza toga?

Svakako veliki interes određene grupe, verovatno želja da zarade novac tako što će rasprčkati i pokloniti „Jat”. Drugo objašnjenje nemam, a mislim da je to uverenje i 99 odsto ljudi u kompaniji. Bili su očajni i zato su s poverenjem prihvatili program novog menadžmenta, koji sam formulisao u direktorskom pismu. Dobio sam podršku, što je veoma važno. U odnosu na prethodnike mi idemo koracima od sedam milja. Organizovali smo i podigli kompaniju za nekoliko meseci i napravili prelom. Istina, činjenice koje pominjem i dalje teško prodiru u javnost, ne shvata se o kakvom je uspehu reč. U medijima smo često izloženi napadima, neki su već i sahranili „Jat”.

Da li je prejaka tvrdnja da su neke moćne interesne grupe nastojale da „Jatu” slome krila?

Tvrdnja uopšte nije prejaka, nego je tačna. Moćne interesne grupe su radile na tome, a onda se pojavio tim koji želi da modernizuje Srbiju. I mene je to iznenadilo, pitao sam se zašto me vraćaju u igru. Vaše čitaoce uveravam da ovo nije udvaranje sadašnjem establišmentu, nego izraz mog uverenja da oni žele modernizaciju Srbije i da saseku apetite moćnih interesnih grupa, koje su „Jatu” uzele sve što su mogle – hotele, apartmane na Kopaoniku, zgrade predstavništava u Londonu, u Amsterdamu. Odvojili su nam „Jat tehniku”, odvojili su nam „Ketering”, odvojili su nam sve što su mogli da odvoje, nametnuli su nam preteške uslove poslovanja i kada je u pitanju gorivo i kada su u pitanju troškovi...

Kako gorivo?

Tako što je „Jat”, za razliku od inostranih avio-kompanija, dugo plaćao porez na promet i akcize. Plaćamo najskuplje gorivo na sopstvenom aerodromu, a imamo samo međunarodni saobraćaj, nemamo domaći. Imali smo i veće takse za hendling-lending nego inostrane avio-kompanije...

Šta je to?

Hendling i lending su troškovi po jednom putniku. Ako je putovao „Jatom” iznosili su 16,5 evra, a „Viz erom” 8,5 evra. Raspon je smanjivan, ali je ta razlika nama napravila ogromnu štetu. Nekontrolisano su davana i odobrenja lou kost kompanijama. „Viz er” leti na 14 destinacija na kojima leti i „Jat”, i to 30 do 45 minuta pre nas, modernijim avionima, s nižim tarifama, što je upropastilo naše tržište. Pravo je čudo da je „Jat” uopšte preživeo. Tada je stvar preokrenuta, pojavila se ekipa koja mi je rekla: „Evo, dajemo ti mandat...” Čak mi nisu ni postavili zadatak, ali su rekli – radi.

I latili ste se posla...

Radio sam kako znam i umem i evo rezultata. Sve rade ljudi, oni stvaraju i uništavaju. Mi smo stvorili početnu osnovu za revitalizaciju „Jata” i nastavak naše svetle vazduhoplovne tradicije. Zaista je realno da na jugoistoku Evrope budemo jedina značajna kompanija i da to potvrdimo kroz strateško partnerstvo, kao deo megaalijanse u kojoj su „Itihad”, indijski „Džet ekspres”, „Virdžin” iz Australije, „Er Sejšeli”, „Er Berlin” i „Er lingus” iz Britanije. Mnogo očekujem od strateškog partnerstva. Strateška saradnja s „Itihadom” je za nas privilegija, ali ona mora da se odvija na fer osnovama.

Priča se da avionima „Er Srbije” neće upravljati samo naši ljudi, kao u „Jatu”, i da će to nametnuti promenu nekih zakonskih rešenja?

Jedna je to od priča koje kruže, ali ne vidim šta je sporno u tome što naše zakonodavstvo daje apsolutnu prednost našim državljanima. Mogu da lete i stranci kada iscrpimo svoje resurse. Mnogo je novca potrošeno na školovanje naših pilota. Ne bi bilo mudro da taj novac ode u vetar i da se naši piloti potucaju po svetu tražeći posao. Logično je da njima damo prednost.

Da li smo u Srbiji svesni značaja tradicije koja povezuje „Jat” i „Aeroput”?

Svesni smo toga i u Srbiji i u našoj dijaspori, svesni su toga i u svetskim okvirima vazdušnog saobraćaja. „Jat” je nekada bio među 10 najznačajnijih vazduhoplovnih firmi u svetu, dok je „Aeroput” ulazio u red prvih 10 svetskih avio-kompanija. Infrastruktura, postavljena pre 86 godina, koju je od 1947. razvijao „Jat”, postoji i dalje. Posle stvaranja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca u novoj državi nije bilo puteva, ni razvijene železničke mreže, nismo bili povezani. Avio-saobraćaj pokrenut je kao najavangardnija vrsta saobraćaja radi povezivanja najvećih gradova i regija u Kraljevini.

Bio je to veliki skok u modernizaciji...

Veliki skok, izazvan očiglednom potrebom. Danas našim prugama vozovi idu brzinom od 40 kilometara, naši putevi se ne uklapaju u sistem evropskih puteva, ne ispunjavaju standarde, nemamo more, na rekama nema razvijenog putničkog prevoza. Vazdušni saobraćaj, kao i pre 86 godina, jedini omogućava svakodnevnu modernu saobraćajnu vezu. Letimo ka 41 destinaciji u svetu, a to dovoljno govori o značaju naše nacionalne avio-kompanije i njenom mestu u modernizaciji Srbije.

Moć koja uzdiže ali i uništava

Vratimo se medijima koji su objavili niz kritika na račun „Jata”...

Neću reći da postoje neozbiljne novine, ali novine treba ozbiljno da tretiraju teme kojima se bave. Ne smeju to da čine oni koji nisu skloni istraživačkom novinarstvu, koji nisu dovoljno analitični, koji ponekad čak nisu ni dobronamerni. Novinarska moć je velika, ona uzdiže, ali i uništava, masakrira. Mediji treba da izveštavaju odgovorno o svemu, pre svega treba da prate šta se dešava, neka i kritikuju, ali neka i pomognu valjane procese, umesto da stvaraju mnogo zbrke i velike zabune. Stvorili su predstavu da je „Jat” prestao da postoji, a da postoji „Er Srbija” koja je imala nula putnika, zato što nije ni mogla da ih ima, pošto nije ni registrovana. Napravili su veliku zabunu, žive su nas sahranili i sada im je, izgleda, vrlo teško da se vrate nazad i da priznaju: „Čekaj – ’Jat’ stvarno leti”. Poletanje „Er Srbije” je cilj kome težimo, to je stvar budućnosti.

Slobodan Kljakić
objavljeno: 18/08/2013
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... at.lt.html
Slika
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ljubitelj »

zuzazu napisao: E, vidis, godinama u nazad, a mozda vise od decenije, Jat na aerodromu Beograd placa vecu cenu istog avionskog goriva, kod istog dobavljaca nego ostali avioprevozioci.

Meni nije poznato, a potpisujem dostavnicu za gorivo svaki dan...
Ne bih se slozio sa stavom o poreklu problema u JATu i nasem problemu sa JATom koji traje decenijama sada vec. I imam kao poreski obveznik koji daje novac za te plate u JATu sasvim drugacije vidjenje odrzivog resenja.

Verovatno nisi potpisivao nalog za prenos svaki dan, posto je opste poznato da JAT nije niti placao (redovno, u valuti) nista pa ni gorivo, ni aerodromske usluge, ni poreze.

Da je normalno JAT bi placao mnogo vecu cenu sa sve zateznim kamatama, i odavno bi kao jasan bankrot bio izbrisan iz spiska legalnih drustava.

Srbija nema naftu pa time niti NIS, u dovoljnoj kolicini, pa se stoga uvozi i nije nikakva steta da se manje kupuje u NISu, naprotiv cilj drzave treba da bude da se sto vise smanji uvoz i potrosnja naftnih derivata sto se ekonomije i njenog zdravalja tice.
JAT je imao prilika i prilika zadnjih 25 godina da pokaze sposobnosti, niti u SFRJ nije uspevao da posluje uspesno, a jos tada je JAT na engleskom znacilo Joke about time...

Vrednost JATa je ravna nuli, potpuno bezvredna firma ciji dugovi premasuju kapital. Prodaja za 1USD, samo da neko uzme je veliki uspeh. Do sada niko nije hteo ni da razmislja da se bavi JATom, svi su pobegli kada su videlo o kakvom komunistickom mastodontu se radi, totalno operisanom od trzisnih principa poslovanja.
I nije to nista novo, jos pre 10 godina je JAT bio stvarni bankrot.
Posebna prica su ekstremne plate, zarade i nema, pilota i svih zaposlenih koje daleko premasuju minimalac od oko 150 evra koliko primaju ostali zaposleni u Srbiji u propalim firmama.
Da je imalo sluha, zaposleni bi trebalo da uz otkaz dobiju i uplatnice da vrate novac koji su neopravdano primili, a za nerad.

Opste je poznato da u ispravne avione JATa ne moze da se smesti jednovremeno broj zaposlenih, isto kao sto je poznato da formalno zaposleni i nisu dolazili na posao niti bilo sta korisno radili. Piloti nisu leteli, ostalo osoblje nije radilo.
A opet svi su glasni kada se pomene plata a zacute kada se pomene zarada.

JAT je dugo bio kamen o vratu poreskih obveznika, i uglavnom stetan po drzavu u stanju i na nacin kako je radio.

Naravno da kada neko kupi propalu firmu i ulaze bilo kakav svoj novac ili druga prava stice prava upravljanja, i naravno da gleda da prestane kradja imovine i razbacivanje novca.
To istu su uradili i Rusi kupovinom NISa. To svaki preduzetnik na svetu uradi koji iole ima dodira sa trzisnim poslovanjem.

U normalnoj firmi se prvo plate obaveze, poput goriva, a onda kada i ako ostane zarada nakon placenog poreza podeli se zaposlenima. Ako ima, ako nema za platu sleduje otkaz i dalje traganje za smanjenjem troskova i prilagodjavanje ostvarenom prihodu.

Ono kako su u JATu zamisljali utopiju da padaju evri sa neba, prosto ne postoji niti je odrzivo.
Tek cemo saznati, kao i kada je NIS prodat, koliko je milijardi zapravo JAT duzan.
JAT je samo vrh ledenog brega, ogromna vecina drzavnih firmi je u stanju slicnom JATu, ne placa poreze, deli izmisljene plate prema zeljama i stvara dugove za koje treba da garantuju poreski obveznici a sto se lako postigne podizanjem prstica u Skupstini. Suluda igra strpljenja, kopija "Dafiment"a pa dok ne pukne tikva.

Imamo ludu srecu da se neko usudio da uredi JAT, mi to ne umemo sto je i pokazano proteklih decenija.

PS. ja kod dobavljaca dobijam popust jer placam uvek u valuti a cesto i avansno.
To mi je nagrada. Ko kasnik placa penale i visu cenu.
Tako uobicajeno svuda u svetu pa je i JAT shodno tome placao gorivo razlicito od drugih.
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

LJubitelj procitaj prvi post koji sam stavio a rec je o intervjuu sadasnjeg direktora JAT-a, gomila stvari koje je zuzazu izneo ranije i ovaj iznosi sada.
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

@ljubitelj, u koliko provrtis topic od pocetka, najmanje dva puta sam objasnjavao kako novac ulazi a kako izlazi iz Jat, pa bih stvarno bio dosadan sebi i drugima da to ucinim jos koji put.

90% tvoga posta je zabluda u kojoj zivis, stvorena dugogodisnjim ispiranjem mozga javnim glasilima. Neki put treba citati i izmedju redova.
ftj
Reactions:
Postovi: 13984
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od ftj »

I ovaj novi direktor deluje kao klasični politikant. Čuj, neki imaginarni neprijatelj je namerno rasparčavao i uništavao jat da bi ga poklonio u bescenje i to je uzrok problema. Uopšte nije uzrok to što je jat u stvari bilo preduzeće za smeštanje politički podobnog kadra koji je zbog toga pravio stotine miliona evra gubitka.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Slika

nekad se koristilo kvalitetno gorivo :)
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Neka da su bili elegantniji avoni po izgledu bar meni, danas svi lice jedan na drugi :) Nekada se je letelo na ruke, danas computeri preuzeli rad pilota, svesce se u buducnosti da pilot samo kontrolise sta computer radi.
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Interesantno da se cargo vrata 727 otvaraju na spolja... :think:

Bio neki kapetan u JATu, stara garda, ne znam mu ime. Kazu dobar pilot (sofer, sto kazu neki). Voleo je da kaze, parafraziram:

"Kad ja ukrstim ove barove (na flight directoru, primedba zz) ni da mrdnu... Ali ipak on (autopilot, primedba zz) leti bolje od mene..."

Mnogo velika istina.

Inace "Kravu Muzaru", nije drao samo NIS, nego su spremili specijalni cenovnik i iz Tehnike. Evo sta pisu diskutanti, mehanicari na jednom od sajtova (prica je istinita)

1)...I onda je u postupku rekonstrukturiranja JAT-a Tehnika i izdvojena, samo sto nisu nasli te nove klijente koji nose zlatna jaja, nego su poceli da ucenjuju JAT, da mu naplacuju usluge po narocitom, visem cenovniku. Rukovodstvo JAT-a je zbog toga odrzavanje aviona htelo da prepusti drugoj - stranoj kompaniji, ali zbog klasicnog strancarenja i politikanstva kod nas vec godinama stizalo naredjenje JAT-u da avione MORA da servisira kod Tehnike u Beogradu. I ne samo to, nego je JAT i BIO PRIMORAN DA PLACA VECE CENE...

2)...Tehnika je izdvojena u procesu rasturanja JAT- i njegovog uništavanja....

3)... Dolaska V.I. (ministar, autocenzurisao zz) i pripreme odvajanja celina iz matične kuće,Tehnike,HotelaSlavija,Kopaonik,ketering,Zemaljske sluzbe i Beogradskog Aerodroma kao posebnog preduzeća. Kao vrhunac svega Pilotske Akademije u Vršcu...
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

pripreme za maks 2013


Slika

Slika

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48212
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Vazduhoplovi

Post od Geza »

^^ Učestvuje u letačkom programu? :D
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

ne verujem ;)
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Steta, ovaj primerak (77115) im je za statiku inace jedan od zadnjih primeraka koji su napravljeni.
Slika
Cherokee
Reactions:
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: Vazduhoplovi

Post od Cherokee »

To onaj postarski? :grin:

Sent from my HUAWEI G510-0200 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ptica uletela u motor aviona pred poletanje sa Beogradskog aerodroma

Na pisti Aerodroma „Nikola Tesla“ juče je oko 18.40 časova prilikom poletanja aviona kompanije “Vizer“ 4249, jedna ptica je uletela u motor aviona, nakon čega se čula jaka eksplozija i škripa guma.

Slika

Kako nam je javio Jovica Pantović, očevidac koji živi u neposrednoj blizini aerodroma, avion je zbog toga stajao oko 45 minuta na pisti. Pantović je rekao da su ubrzo došla vatrogasna kola i da je nakon toga, avion uspešno poleteo.
Na aerodormu su nam potvrdili da je avion bio spreman za poletanje kada je otkrivena ptica u motoru.
- Avion je bio spreman za poletanje, ali pošto je otkriveno je ptica u motoru. To je izazvalo kvar koji je morao da se sanira, ali nakon toga je avion normalno poleteo - rekli su sa aerodroma, i dodali kako je let kasnio upravo zbog toga.
Prema podacim iz 2012. godine, najviše poletanja i sletanja sa beogradskog aerodroma ima, naravno, „Jat ervejz“ (oko 1.500 puta mesečno). U proteklih pet godina jatovi avioni su se 65 puta “sudarili” sa pticama, ali je samo u četiri slučaja prekinuto poletanje, od toga dva puta zbog udara ptice u motor. Jednom je kapetan čuo udar u trup aviona, a jednom je poletanje prekinuto preventivno jer je pilot uočio jato galebova na pisti.
Slika
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9311
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

kako nisam cuo za ovo...?
skoro su nekom turcinu preko nase oblasne ( dok je bio kod nas u prostoru, u preletu sarajevo-istanbul ) sa sarajevskog aerodroma javili da su na pisti nasli pticu koju je udario na poletanju... covek je verovatno cuo/video nesto i posumnjao, pa je trazio da izadju autom na pistu i da je pretraze, da zna da li je pokupio pticu ili ne...
Odgovori