Preporuke za sve i svašta
Re: Preporuke za sve i svašta
Zna li neko sta mi sve od alata treba da bih skinuo bobinu na pugu 206? Stao mi auto kod Stepojevca, treba da mi donesu pa da zamenim..
Сад му није ништа...
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32197
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Preporuke za sve i svašta
Ne znam za Pug. Kod mene samo ključ 10. Mislim da će svakako trebati neki ključ.
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Posetite www.garaza.rs !
Re: Preporuke za sve i svašta
Ne mogu na netu da nadjem. Neko mi rece inbus kljuc, ali ne znam koji broj. Slab sam sa alatom, treba da kupim. Svakako hvala 

Сад му није ништа...
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Preporuke za sve i svašta
Treba ti toreks ključ da bi skinuo bombinu na Pežou 206 1.6 16v. Ne znam tačno koja veličina.
ovako izgledaju

Može i inbus da se uglavi ali može i da ošteti glave šrafova
ovako izgledaju

Može i inbus da se uglavi ali može i da ošteti glave šrafova
Re: Preporuke za sve i svašta
Hvala na odgovoru. Kupio sam set, da ne rizikujem sa inbusima.
Сад му није ништа...
Re: Preporuke za sve i svašta
Menjaju se obicno obe bobine, posto je waste spark sistem (duplo okidanje-varnica po jednom taktu).
Taj motor ima 2 bobine a ne 4.
Torx kjuc je sve sto treba.
Taj motor ima 2 bobine a ne 4.
Torx kjuc je sve sto treba.
Re: Preporuke za sve i svašta
Onda cu probati sa jednom da resim. Treba drugar da mi donese kasnije pa da probam. Auto je samo izgubio snagu, variraju obrtaji na leru, nekad hoce do 2000-2500 obrtaja, a nekad uopste nece. Zvah majstora, kaze verovatno bobine. Niko ne zna zasigurno da kaze sta je dok se ne pogleda. Da probam sam da zamenim veceras, pa ako ne uspem videcu sta dalje. Srecom se desilo pre Stepojevca na onoj velikoj raskrsnici, tako da je tu ostao.
Сад му није ништа...
- Mladen7
- Postovi: 2131
- Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
- Lokacija: Beograd ,NBg
Re: Preporuke za sve i svašta
Dobro je, hoću reći sreća u nesreći.
Majstor ti je samo iskren, ništa nije 100% dok se ne proveri direktno.
Da te ne zbunjuje-Ljubitelj je naveo ime ključeva Torx ,ja toreks -isto ti je to ,zapravo je pravilno torx a toreks je odomaćen naziv ovde.
Nadam se da ćeš rešiti problem.
Majstor ti je samo iskren, ništa nije 100% dok se ne proveri direktno.
Da te ne zbunjuje-Ljubitelj je naveo ime ključeva Torx ,ja toreks -isto ti je to ,zapravo je pravilno torx a toreks je odomaćen naziv ovde.
Nadam se da ćeš rešiti problem.
Re: Preporuke za sve i svašta
I ja se nadam, bar da ga vratim u vozno stanje. Ako ima neko preporuku, za ne daj Boze da ne uspem, za nekog majstora iz Beograda/okoline? Ne znam da li bi neko hteo da dodje, a slepanje nije opcija, ipak je frekventan put u pitanju.
Сад му није ништа...
Re: Preporuke za sve i svašta
Au, nije trebalo da štede na bobinama. Ovako se na svećice šalje duplo više varnica nego što treba, pa u principu i duplo kraće traju. Isti sistem je postojao kod Citroen Dyane, kako bi se izbegla, u to vreme uobičajena mehanička komutacija visokog napona (razvodna kapa i ruka). Ona je imala jednu bobinu i dva cilindra.ljubitelj napisao: 13 Feb 2018, 16:16 Menjaju se obicno obe bobine, posto je waste spark sistem (duplo okidanje-varnica po jednom taktu).
Taj motor ima 2 bobine a ne 4.

U današnje vreme se komutacija vrši elektronski na niskom naponu, a obično svaki cilindar ima svoju malu bobinu.
Ђенерал Јанковић
Re: Preporuke za sve i svašta
Ja bih rekao da je to sasvim dobar sistem, i ne vidim zasto bi bobina duplo krace trajala.
Jeste, 2 varnice se okinu u jednom taktu klipa.
Glavna varnica prilikom kompresije i dodatna (oslabljena) varnica toko izduvnog takta.
Kod nekih motora su i udvojene svecice, tj ima 8 svecica na 4 cilindra tako da nije to bas sistem gde je osnova konstrukcije usteda. Prvo mi Alfa i Honda padaju na pamet sa po 2 svecice na cilindar.
--------------------------
Problem sa bobinama je njihovo mesto postavljanja, odozgo iznad vrelog motora. I tako "milion" puta se greju i hlade pa onda se desi i da crknu tj probije izolacija negde ili pregori tranzistroski ili tiristorski prekidacki element.
U danasnje vreme, zadnjih 20tak godina, nema vise komutacije ni na visokom ni na niskom naponu. ECU ima 4 odvojena pobudna kruga /drivera/ koji svaki pogoni zasebno svoju bobinu. Sistem je napredan, dobar tehnicki ali i skuplji od klasicnog sa 1 bobinom.
Klasicna bobina je neunistiva, izdvojena sa motora negde na pozarni zid, fiksirana na sasiju i dobro se hladi. Moze milion km da potraje, nadzivece sve na motoru. ALi je i varnica energetski slabija kod tih induktivnih sistema nego kod modernih kapacitivnih.
Sve ima svoje, stariji sistem je pouzdaniji, trajniji i jeftiniji a noviji boljih perfomansi, skuplji i eto ponekad hoce da ode bobina.
Pre neki dan gledao na TV kako u Nemackoj vlasnik jednog Audija A3 prosao kao bos po trnju. 2 godine ovlasceni servisi uz potrosenih 2.000 evra resavali kvar auta koji se nakon 10 minuta voznje ugasi a onda mora 15minuta pauze i cekanja da se ohladi. Onda moze opet da upali i da se vozi narednih 10minuta, pa ukrug. Osciloskopom se lepo videlo kako se ciklus imanja i nemanja varnice zakonomerno ponavlja sa promenom temperature.
I na kraju kvar je bio u bobini koja je bila delimicno neispravna tj bas usled temperature se tako ponasala. Nova bobina zamenjena za 200evra i teraj dalje. A servisi prethodno menjali elektro klapnu usisa, menjali ECU, menjali filtere, svecice vise puta, pumpu benzina u rezervoaru ....ukupno 2.000 evra naplaceno vlasniku nesretnog Audija.
(Vox televizija).
Jeste, 2 varnice se okinu u jednom taktu klipa.
Glavna varnica prilikom kompresije i dodatna (oslabljena) varnica toko izduvnog takta.
Kod nekih motora su i udvojene svecice, tj ima 8 svecica na 4 cilindra tako da nije to bas sistem gde je osnova konstrukcije usteda. Prvo mi Alfa i Honda padaju na pamet sa po 2 svecice na cilindar.
--------------------------
Problem sa bobinama je njihovo mesto postavljanja, odozgo iznad vrelog motora. I tako "milion" puta se greju i hlade pa onda se desi i da crknu tj probije izolacija negde ili pregori tranzistroski ili tiristorski prekidacki element.
U danasnje vreme, zadnjih 20tak godina, nema vise komutacije ni na visokom ni na niskom naponu. ECU ima 4 odvojena pobudna kruga /drivera/ koji svaki pogoni zasebno svoju bobinu. Sistem je napredan, dobar tehnicki ali i skuplji od klasicnog sa 1 bobinom.
Klasicna bobina je neunistiva, izdvojena sa motora negde na pozarni zid, fiksirana na sasiju i dobro se hladi. Moze milion km da potraje, nadzivece sve na motoru. ALi je i varnica energetski slabija kod tih induktivnih sistema nego kod modernih kapacitivnih.
Sve ima svoje, stariji sistem je pouzdaniji, trajniji i jeftiniji a noviji boljih perfomansi, skuplji i eto ponekad hoce da ode bobina.
Pre neki dan gledao na TV kako u Nemackoj vlasnik jednog Audija A3 prosao kao bos po trnju. 2 godine ovlasceni servisi uz potrosenih 2.000 evra resavali kvar auta koji se nakon 10 minuta voznje ugasi a onda mora 15minuta pauze i cekanja da se ohladi. Onda moze opet da upali i da se vozi narednih 10minuta, pa ukrug. Osciloskopom se lepo videlo kako se ciklus imanja i nemanja varnice zakonomerno ponavlja sa promenom temperature.
I na kraju kvar je bio u bobini koja je bila delimicno neispravna tj bas usled temperature se tako ponasala. Nova bobina zamenjena za 200evra i teraj dalje. A servisi prethodno menjali elektro klapnu usisa, menjali ECU, menjali filtere, svecice vise puta, pumpu benzina u rezervoaru ....ukupno 2.000 evra naplaceno vlasniku nesretnog Audija.
(Vox televizija).
- Saša
- Postovi: 14268
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Preporuke za sve i svašta
I Puntov 1.2 8V motor ima dve bobine za 4 cilindra (ako se ne varam) i ništa mu ne fali. 
TT

TT
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Preporuke za sve i svašta
Nemoj da ga puno hvalis. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Preporuke za sve i svašta
Opet ja ljudi.
Zove me drug sad, nocas mu stao auto u gradu. Citroen c4 piccaso automatic. Izbacilo mu gresku gearbox fault, repair needed. On je platio slep do Mirijeva, tu ima stan. Zna li neko majstora koji radi citroen na Mirijevu?

Сад му није ништа...
Preporuke za sve i svašta
Ima na Cvetku neki francuz servis