Motorna ulja
- Darko
- Postovi: 9436
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Cesto po forumuma citam da ljudi traze preporuku za jeftinije ulje. Uz duzno postovanje prema tudjem budzetu, zar je toliki trosak ako se jednom godisnje da 4k umesto 3k za kanticu ulja od 5L.
Ja vozim auto star 15 god i odlucio sam da mu od sledece zamene sipam ravenol koji kosta 4.5k za kanticu. Ako ce prijati motoru necu da zalim razliku u ceni uporedivo sa cenom jednog rucka ili par kafa u kaficu.
Ja vozim auto star 15 god i odlucio sam da mu od sledece zamene sipam ravenol koji kosta 4.5k za kanticu. Ako ce prijati motoru necu da zalim razliku u ceni uporedivo sa cenom jednog rucka ili par kafa u kaficu.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Zbir malih racuna je veliki racun.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Od '99. godine, tj. od kad je Florida kupljena sipamo samo Shell ulje. Prvo je bila crvena kantica, a zadnjih 10 godina žuta. Verujem da je motor dočekao starost u boljem stanju, nego da je korišćeno manje kvalitetno ulje.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Koje ulje mi preporucujete?
Hm, ovo sam ispustio da je bilo inicijalno pitanje.ZeljkoBG napisao: 16 Avg 2020, 12:51 Imam Peugeot 208 Active 1.6 HDI 5st 5p (2012. god.) mada pozadi pise e-HDI. Presao 125.000 km. Interesuje me neko jeftinije zamensko ulje. Do sada je sipan Quarz INEO ECS 5w30. Voleo bih nesto jeftinije ulje. Ne razume se ama bas nista i ne znam koji standard ulja je za moj Peugeot.
Da li mogu da sipam NISOTEC ulje, i koje? Ili je to greh prema Peugeot-u.
PS: godisnje predjem 10.000. Najvise do posla 7km i nazad.
Sa suštinom da se može upotrebiti Nisotec Autoline 5W-30 bih se generalno složio, s tim što, pošto sam proveo najbolje godine srednjeg doba između ostalog buljeći i u preporuke za izbor motornog ulja od strane PSA, kao i u specifikacije proizvođača ulja koji je PSA-u partner u poslu tj. Total-a - napomenuću sledeće:
PSA za sva vozila (do oko godišta 2017. - kojima je dozvoljena upotreba i tih motornih ulja) na teritoriji Evprope (uključujući Srbiju i okolne države) favorizuje upotrebu ulja koja imaju odobrenje po normi PSA B71 2290 ili po normi PSA 2312, odnosno ulja Ineo ECS 5W-30 i Ineo First 5W-30, respektivno.
Prema zvaničnim dokumentima koje je ona izdala, dozvoljavaju za dolivanje i upotrebu ulja koja nemaju ta odobrenje, a zadovoljavaju ACEA C2 i/ili ACEA C3 (ovo potonje zadovoljava pomenuti nisotec autoline 5W-30).
Pošto se u celoj priči pominje e-HDI (za koji nismo sigurni da jeste baš taj motor) sasvim bi bilo uputno znati tačnu kodnu oznaku tog 1,6 HDi jer on postoji u više varijanti (u različitim godištima) pri čemu je za određene varijante dozvoljena upotreba npr. samo Ineo First 5W-30 ali ne i Ineo ECS 5W-30 (što je donekle mdiskutabilno, ali je PSA tako propisala).
Ukoliko je tom motoru dozvoljena upotreba ulja po PSA B71 2290 odnosno Ineo ECS 5W-30 - onda bi sasvim došlo u obzir upotrebiti FAM-ov Fenix Energy PSA 5W-30 (koga inače lično koristim). Nekada sam to ulje plaćao sa pdv oko 1000 din za litar, međutim pre par meseci kada sam ga kupovoa od distributera Valvoline-a (koji je kupio deo kruševačkog FAM-a) to ulje sam platio bitno jeftinije, nešto oko 2400 din za 4 L. Distributer je firma u Beogradu pod nazivom West Beocar (morao sam da uplatim u pošti po njihovoj profakturi koju su mi poslali na mail, pa da im to odnesem u ulicu Dobropoljsku na Autokomandi, pa su mi tamo dali pakovanje ulja. Naravno, pre toga se treba čuti sa njima da li imaju to ulje u magacinu koji im se nalazi na istom mestu.).
Inače, totalova ulja su ionako ne baš skupa, pa tražiti jeftinije od toga, nisam siguran da bi se moglo naći, s tim da ovaj pomenuti famov egzemplar trenutno ima takvu cenu, a dugo je bio bitno skuplji od Ineo ECS. U vreme kada su ga tek razvili, iz FAM-a mi je napomenuto da ima najmoderniji paket aditiva što je bilo sasvim tačno za tadašnji trenutak. Međutim, za sadašnje prilike je to nešto standardno (npr. detergent na bazi kalcijum-sulfonata u kombinaciji sa baznim uljem III grupe.).
Sa obzirom da se voza relativno kratka gradska vožnja - to favorizuje upotrebu tanjih ulja kakva su po ACEA C2, iako ne bi bila prevelika greška upotrebiti i nešto deblja/viskoznija ulja kakva su pomenuta po ACEA C3 (dakle nisotec autoline 5W-30).
Suštinska razlika između ACEA C2 i ACEA C3 ulja je u najnižem HTHS, odnosno (najjednostavnije rečeno, mada ne baš tačno) u minimalnom viskozitetu - a to za praksu znači da nekome ko je skloniji oštrijoj vožnji eventualno (donekle) može više odgovarati nešto deblje ulje, dakle po ACEA C3. Naravno - pričamo o dizelima koji poseduju DPF, a za drugačije motore je priča (nešto) drugačija.
Obrni/okreni - za taj motor prvo da vidimo koja mu je kodna oznaka (to se može videti iz VIN tj. broja šasije), a sva je verovatnoća da mu je preporučeno/autorizovano za upotrebu i Ineo ECS. To ulje mu je praktično default i čovek bi morao da ima dobar razlog zašto bi umesto njega upotrebio neko drugo ulje.
Za mene lično jeste bitan razlog da upotrebim FAM-ovo ulje umesto totalovog, a verovatno bih upotrebio i Nisotec Autoline 5W-30 iz sličnog razloga zbog koga sebi favorizujem upotrebu kruševačkog ulja.
Međutim, na ovako postavljeno pitanje - mislim da onaj koji ga postavlja treba da bude upoznat sa člinjenicom da oba pomenuta domaća ulja (kao i što je slučaj sa gomilama ulja drugih, najrenomiranijih/najpoznatijih proizvođača) nemaju odobrenje (koga inače PSA naplaćuje 70,000 evra, donekle štiteći tako Total) po PSA normama.
To znači da su za PSA totalova ulja default.
Što se tiče HDI motora (osim onih u poslednjim godištima koji zahtevaju ulja po najnovijim PSA normama) ako neko ne pita za cenu - mislim da je odličan izbor upotrebiti Mobil1 ESP 5W-30 (ima odobrenje po PSA B71 2290, a zadovoljava ACEA C2 i ACEA C3 istovremeno) kao i vrlo slično ulje koje je Total koncipirao kasnije od ineo ecs - Ineo Efficiency 0W-30. Oba ova ulja su za nijansu deblja/viskoznija od većine ulja po ACEA C2, i zbog toga se mogu razmatrati kao zgodan izbor i za najteže uslove pod vrlo visokim ambijentalnim temperaturama kakvima smo izloženi u proteklih par nedelja (a iz sličnog razloga bi moglo da bude zgodno upotrebiti nisotec autoline 5w-30).
Ipak, znajući sve to gore pomenuto - lično bih opet upotrebio/izabrao famovo, ili npr. nisotec ulje (ili galax ili optimu, odgovarajuće varijante).
Ja sebi tako, a ko nije siguran ili ima bilo kakve sumnje u drugačije izbore osim onih koje je propisala PSA - drži se servisne knjižice i onoga što piše u njoj (ili u tzv. Planu Održavanja za taj konkretni auto, u šta se ima uvid na PSA servisnom sajtu).
Srećno.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Ja sam sad u 1.6 HDI sipao bas ovo ulje, 15.000km moze interval zamene bez problema.DS9 napisao: 17 Avg 2020, 14:40 Što se tiče HDI motora (osim onih u poslednjim godištima koji zahtevaju ulja po najnovijim PSA normama) ako neko ne pita za cenu - mislim da je odličan izbor upotrebiti Mobil1 ESP 5W-30
Srećno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Odličan izbor.
Inače, za 15000 km motor može da radi 300 sati, a može i 750 sati. U prvom slučaju bi lako moglo da se bez bojazni po motor prođe još npr. 5000 km, dok je u drugom slučaju ulje već poprilično za zamenu (u najmanju ruku zbog toga što je prešlo kritičnu granicu zasićenja čađi od 1 %, i što je verovatno vrlo neutralizovana baza kiselim produktima sagorevanja).
Mislim, nije svejedno, niti sve jedno.
P. s.
I pomenuto famovo ulje se menja u mom 1.4 hdi na 15000 km kada mu je prosečna brzina 30 km/h, a na 11.500 km kada je prosek 23 km/h. Ipak, zdravije po motor je da se menja i na nešto kraćem periodu, ali ja volim da se igram, a po analizama znam koliko mogu da relativno bezbedno sasvim izrabim to ulje (u kombinaciji sa dizelom koji koristim), uz dolivanje potrošenog ulja, naravno.
Inače, za 15000 km motor može da radi 300 sati, a može i 750 sati. U prvom slučaju bi lako moglo da se bez bojazni po motor prođe još npr. 5000 km, dok je u drugom slučaju ulje već poprilično za zamenu (u najmanju ruku zbog toga što je prešlo kritičnu granicu zasićenja čađi od 1 %, i što je verovatno vrlo neutralizovana baza kiselim produktima sagorevanja).
Mislim, nije svejedno, niti sve jedno.
P. s.
I pomenuto famovo ulje se menja u mom 1.4 hdi na 15000 km kada mu je prosečna brzina 30 km/h, a na 11.500 km kada je prosek 23 km/h. Ipak, zdravije po motor je da se menja i na nešto kraćem periodu, ali ja volim da se igram, a po analizama znam koliko mogu da relativno bezbedno sasvim izrabim to ulje (u kombinaciji sa dizelom koji koristim), uz dolivanje potrošenog ulja, naravno.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Dobro je da ste se malo "povukli" sa NIS fronta, jer bi ste se okarakterisalo kao naš predsednik Vučić koji je stanovišta da je Srbija na boljem putu od Nemačke i EU. Pa reko sa vašom teorijom da je bolje, sigurnije NISotec ulja od Mobila, Šela, Totala i sl, vi mu pravite dobru atmosferu srpskog uspeha i pobede 

Re: Koje ulje mi preporucujete?
Mobil 1 je sasvim druga priča u odnosu na pre toga pomenuti program ulja Mobil ili Nisotec ili FAM ili Total i kome treba vrhunsko ulje lako se opredeli za Mobil 1.
Pitanje je kome su toliko zahtevni uslovi eksploatacije da mu je potreba da koristi najbolja dostupna ulja na planeti, ne smo Mobil 1 već i drugih brendova. Svakako ne šteti da se sipa ulje viših/ zehtevnijih normi od onih koje sam motor tj proizvodjač smatra da je potrebno.
Pitanje je kome su toliko zahtevni uslovi eksploatacije da mu je potreba da koristi najbolja dostupna ulja na planeti, ne smo Mobil 1 već i drugih brendova. Svakako ne šteti da se sipa ulje viših/ zehtevnijih normi od onih koje sam motor tj proizvodjač smatra da je potrebno.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Presao sam jedva 4500km za skoro 6 meseci, 70 posto je otvoren put, ostalo grad. Mislim da se tu nije nakupilo ni 70 sati voznjeDS9 napisao: 17 Avg 2020, 15:09 Odličan izbor.
Inače, za 15000 km motor može da radi 300 sati, a može i 750 sati.

Sad sam promenio servis (posto sam odavno vise u NS nego u BGD), a oni sipaju Mobil. Jeste skuplje, ali cenim da je dobro ulje. Mislim da je bitno da ispuni specifikaciju iz servisne knjizice i da se servis redovno radi. Na mom autu u Nemackoju su radjeni na 20 umesto na 30.000, odnosno jednom godisnje (prelazio je u proseku 18500 godisnje - otprilike su na toj km radjeni servisi).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Da, koliko se sećam za Motrio jednu seriju radi i Lukoil. Kako god, bitno je da motor dobija adekvatno ulje.
***
Što se mene tiče, dotični pomenuti predsednik nema pojma o pomenutom uspehu srpskih naučnika (iz FAM-a) - jer da ima ne bi mu palo na pamet da prisustvuje potpisivanju ugovora o prodaji kruševačkog FAM-a američkom Valvoline-u (februar 2019.), bez obzira što je to eventualno procenio kao strateški dobar potez (i zato ga učinio, ili bio nateran da ga učini).
Odnosno, prodaju proizvođača maziva sa toliko širokom paletom izuzetnih/egzempalrnih maziva ne bi potpisao, kao što neko neće da stavi potpis o predaji neke teritorije (nego bi našao način da ostane pod kontrolom države). Izblendirati automativna ulja je daleko jednostavnija stvar nego doći do prave formulacije maziva za mašine koje su stotine puta skuplje od prosečnog automobila, ili npr. za turbinu hidro/termo-elektrane.
Valvoline je za malo novca dobio ono što bi kod drugih morao da plati mnogo više. Lako se vidi da Valvoline ima par svojih mazivnih masti opšte namene - dok je FAM npr. specijalista u tome.
Onaj ko tvrdi da je X ulje sigurnije i/ili bolje od Y ulja - to treba da dokaže, eksploatacionom analizom ulja, ili uporednim(statistički validnim) uvidom u habanje motora. Ako neko na neviđeno tvrdi da je Mobil-ovo, Shell-ovo ili npr. Total-ovo neko ulje bolje/sigurnije od nekakvog drugog, morao bi da bude svestan da se istovetno može tvrditi za svaki brend/proizvođača ulja protivno ovih par pomenutih mejdžorsa.
Najjednostavnije rečeno, Mobil, Shell, Total i još mnogi drugi proizvođači proizvode adekvatna, dobra, odlična i vrhunska ulja - samo što me lično zabole za njih dokle god novosadski Nisotec, beogradski RNB/Galax, kruševački FAM i npr. modričina Optima (ko voli može na spisak da stavi i npr. INA-u, slažem se) imaju maziva za namenu koja mi je potrebna, jer znam da su (i ona) odgovarajuća. Za 1,6 HDi i gomilu drugih common rail dizela pogotovo.
Što se pomenute INA-e tiče, ona je par godina kasnije od FAM-a počela da proizvodi ulje koje je pandan Ineo-u ECS, tj. Ultra PC 5W-30, tako da i ona dolazi u obzir za motore kojima su odgovarajuća ulja po ACEA C2, tj. za većinu HDi.
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/in ... -5w-30/440
***
Nisam siguran zašto u celu priču više puta potencirate nekakvog predsednika nekakve države. Ako Vam je do priče o politici Srbije, SAD, Nemačke i Francuske, ili npr. o uticaju njihovih predsednika na razvoj ili kvalitet mašinskih lubrikanata - ova tema se ne bavi time.Moma napisao: 17 Avg 2020, 15:20 Dobro je da ste se malo "povukli" sa NIS fronta, jer bi ste se okarakterisalo kao naš predsednik Vučić koji je stanovišta da je Srbija na boljem putu od Nemačke i EU. Pa reko sa vašom teorijom da je bolje, sigurnije NISotec ulja od Mobila, Šela, Totala i sl, vi mu pravite dobru atmosferu srpskog uspeha i pobede![]()
Što se mene tiče, dotični pomenuti predsednik nema pojma o pomenutom uspehu srpskih naučnika (iz FAM-a) - jer da ima ne bi mu palo na pamet da prisustvuje potpisivanju ugovora o prodaji kruševačkog FAM-a američkom Valvoline-u (februar 2019.), bez obzira što je to eventualno procenio kao strateški dobar potez (i zato ga učinio, ili bio nateran da ga učini).
Odnosno, prodaju proizvođača maziva sa toliko širokom paletom izuzetnih/egzempalrnih maziva ne bi potpisao, kao što neko neće da stavi potpis o predaji neke teritorije (nego bi našao način da ostane pod kontrolom države). Izblendirati automativna ulja je daleko jednostavnija stvar nego doći do prave formulacije maziva za mašine koje su stotine puta skuplje od prosečnog automobila, ili npr. za turbinu hidro/termo-elektrane.
Valvoline je za malo novca dobio ono što bi kod drugih morao da plati mnogo više. Lako se vidi da Valvoline ima par svojih mazivnih masti opšte namene - dok je FAM npr. specijalista u tome.
Onaj ko tvrdi da je X ulje sigurnije i/ili bolje od Y ulja - to treba da dokaže, eksploatacionom analizom ulja, ili uporednim(statistički validnim) uvidom u habanje motora. Ako neko na neviđeno tvrdi da je Mobil-ovo, Shell-ovo ili npr. Total-ovo neko ulje bolje/sigurnije od nekakvog drugog, morao bi da bude svestan da se istovetno može tvrditi za svaki brend/proizvođača ulja protivno ovih par pomenutih mejdžorsa.
Najjednostavnije rečeno, Mobil, Shell, Total i još mnogi drugi proizvođači proizvode adekvatna, dobra, odlična i vrhunska ulja - samo što me lično zabole za njih dokle god novosadski Nisotec, beogradski RNB/Galax, kruševački FAM i npr. modričina Optima (ko voli može na spisak da stavi i npr. INA-u, slažem se) imaju maziva za namenu koja mi je potrebna, jer znam da su (i ona) odgovarajuća. Za 1,6 HDi i gomilu drugih common rail dizela pogotovo.
Što se pomenute INA-e tiče, ona je par godina kasnije od FAM-a počela da proizvodi ulje koje je pandan Ineo-u ECS, tj. Ultra PC 5W-30, tako da i ona dolazi u obzir za motore kojima su odgovarajuća ulja po ACEA C2, tj. za većinu HDi.
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/in ... -5w-30/440
Poslednja izmena od DS9 u 17 Avg 2020, 19:22, izmenjeno 2 puta ukupno.
- Darko
- Postovi: 9436
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Koje ulje mi preporucujete?
U kom smislu?Nele11 napisao: 17 Avg 2020, 09:50 Ja sam sipao u JTD Nisotec ulje i bolje mi se pokazalo nego Selenia.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Taj FAM je bila firma propala skroz, tamo nisu ljudi imali platu, ni miš nije imao šta da jede. I sad si ti tamo izrodio neke naučnike za ulja. A Srbija je baš "kao" poznata po naučnicima u svim segmentima nauke i tehnike.Što se mene tiče, dotični pomenuti predsednik nema pojma o pomenutom uspehu srpskih naučnika (iz FAM-a) - jer da ima ne bi mu palo na pamet da prisustvuje potpisivanju ugovora o prodaji kruševačkog FAM-a američkom Valvoline-u (februar 2019.), bez obzira što je to eventualno procenio kao strateški dobar potez (i zato ga učinio, ili bio nateran da ga učini).
Tamo se ulja mešala odokativno do skora, pa kako se zalomi (lično bio tamo), a nakon toga Mišković ih je uništio. Šta je tamo Valvolin kupio i uradio, nisma čuo a i ne interesuje me realno Ta proizvodnja ulja izgleda ko žena kad pravi tortu, uzme recept, kupi sastojke i ajmo. sad koloko para tolko i muzike. može braštno oštro, meko, može buter ali i margarin, može nutela, može i krem namaz, mogu orasi, može lešnik ali i prezla itd. Pored toga, nit su imali recepta, niti valjane laboratorije. A to što pominješ habanje motora i test je misaona imenica. To ulje testiraju ovi što ga kupe. Ulje je skupa rabota, opet možeš kupiti i šleper baznog ulja za 5000 evra, i od njega praviš bućkuriše, koje prodaješ 3 evra po litru. Možda oni tamo u FAM-u i NIS-u namešaju dobro ulje, po nekad, možda nikad, a možda je stalno dobro. Možda je Vučić u pravu da kod nas sve cveta, da imamo jakiu "struku", samo što ja u te bajke ne verujem i neću da probam.
Ja ću da trošim Šel, Mobil, Total, Motul i sl, posebno jer je razlika u ceni mizerna, pa čak ova naša ulja budu i skuplja od neki drugih. Ko voli da proba i vežba, neka izvoli. Držim da je "stručnjak" Shell-a bolji od ovog tvog iz FAM-a, a ako se varam nek propadnem

Ja u mome veku nisam video da neki servis putničkih vozila koristi NIS i FAM ulja, da li ovlašćen ili ne sve jedno. Viđao sam razna đubrad kao bugarska ulja, itd, ali ova ne, čak ni za Juga u onim ratnim godinama. Ako bi to ponudio nekom mehaničaru nasmejao bi se.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Seleniju trosi,Nisotec ne trosi,ista gradacija.Seleniju ne znas da li je original,Niostec znas da jeste.Nisotec 500din litra,Selenia 950din litra.A i jedno i drugo menjam na 10.000km
Re: Koje ulje mi preporucujete?
Ja bih napisao koja je kad bi znao sta to znaci. Znam za broj sasije i motora? Broj motora je 9H0610JBEJPSA0177525
PS: neverovatno, kada u Google dodam "NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-30 cena" nema reziltata pretrage. Zar je moguce ne dobiti rezultat.
Re: Koje ulje mi preporucujete?
U svom veku mnogi ljudi mnogo toga nisu videli (niti će neki od njih ikada videti).
FAM je svojevremeno opljačakan kroz diskutabilnu privatizaciju tokom prošle decenije, nakon toga radi (vrhunski) unapređena blendara već desetak godina (u slučaju nisotec novosadske blendare to je učinio ruski/gasprom kapital u sličnom periodu).
Laboratoriju sertifikovanu za ispitivanje naftnih derivata FAM ima odavno, odnosno već više desetak godina što se poklapa sa periodom nakon neuspešne privatizacije i ponovnim preuzimanjem FAM-a od strane države (većinski), do prodaje Valvoline-u.
Zanimljiv bi bio odgovor gospođe Ane Ivanović, doskorašnjeg (za sadašnji trenutak ne znam) šefa te laboratorije da joj neko kaže kako se ulja mešaju odokativno, osim ako taj ne misli da se bukvalno upotrebljavaju oči kako bi se gledao tj. imao uvid u rezultat spektroskopije.
Ulja se nisu odokativno nego merenjem umešavala i prošle decenije ( a i pre više decenija kada je FAM proizvodio samo jestivi zejtin), tokom koje ih je u jednom periodu Mišković uništio (a nije ih Mišković skoro uništio, nego su nakon toga nastavili da proizvode odgovarajuća maziva).
Dr Steva Dimitrijević (magistar fizičke hemije i doktor tehnoloških nauka), koga je inače u zadnjih par godina angažovao francuski Total - je dok je još bio magistar, o FAM-u pisao sledeće: http://motornaulja.blogspot.com/2009/09 ... -oils.html
, inače je usput komentarisao dve eksploatacione analize famovog ACEA C2 ulja koje je predviđeno za upotrebu u HDi, tj Fenix PSA energy 5W-30 koje sam pomenuo u ovoj temi. https://cbc.rs/threads/16204-Koliki-vam ... post636908
Za one koji ne bi sve da čitaju navešću sledeće izdvojene citate.
"Vrlo kratko:
Ulje je (naravno) dokazalo da je svetska klasa
...
Temperatura stinjavanja od -42°C bi svuda nešto značila ali kod nas slabo. Po meni je FAM ACEA C2 ulje dokazalo da je nivo kvaliteta svetskih brendova. No, nama je sve drugo "bolje" ... često (na žalost) jeste ali u konkretnom slučaju (očigledno) NIJE."
***
To što bi se neki mehaničar nasmejao na famova ulja znači između ostalog da je neobavešten, s tim što striktno tumačeno on i ne mora da bude obavešten o detaljima osobina ulja (čak i ako se seća šta je o tome učio u stručnoj školi), nego što se ulja tiče dovoljno obrazovan da pročita u tehničkoj dokumentaciji koje norme treba da zadovoljava mazivo koje će prilikom servisne intervencije sipati u mašinski sklop, da se ne bi uhvatio za pogrešnu ambalažu.
Čisto usput, npr. na zvaničnom Mercedes-Benz spisku za ulja po normi MB 229.51
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close
se nalazi odgovarajuće famovo/valvolin ulje proizvedeno u Kruševcu,.
***
Misaona imenica je analiza ulja uvozne isporuke automativnih (tj. automobilskih) ulja Shell-a od strane trgovaca u Srbiji koji ga prodaju.
Na žalost, falsifikovanje maziva najprodavanijih svetskih brendova nije misaona imenica, a najiskrenije se nadam da to jeste sumnja da je deo toga završio i kod srpskih uvoznika pomenutih (u donjem članku) ExxonMobil-a, Shell-a i Total-a. Vest je relativno stara, jer se radilo o dešavanju s` kraja 2016. godine.
https://www.motor1.com/news/60449/massi ... in-moscow/
Po neko se smeje i na pomenuto brašno, bilo ono oštro ili meko.
FAM je svojevremeno opljačakan kroz diskutabilnu privatizaciju tokom prošle decenije, nakon toga radi (vrhunski) unapređena blendara već desetak godina (u slučaju nisotec novosadske blendare to je učinio ruski/gasprom kapital u sličnom periodu).
Laboratoriju sertifikovanu za ispitivanje naftnih derivata FAM ima odavno, odnosno već više desetak godina što se poklapa sa periodom nakon neuspešne privatizacije i ponovnim preuzimanjem FAM-a od strane države (većinski), do prodaje Valvoline-u.
Zanimljiv bi bio odgovor gospođe Ane Ivanović, doskorašnjeg (za sadašnji trenutak ne znam) šefa te laboratorije da joj neko kaže kako se ulja mešaju odokativno, osim ako taj ne misli da se bukvalno upotrebljavaju oči kako bi se gledao tj. imao uvid u rezultat spektroskopije.
Ulja se nisu odokativno nego merenjem umešavala i prošle decenije ( a i pre više decenija kada je FAM proizvodio samo jestivi zejtin), tokom koje ih je u jednom periodu Mišković uništio (a nije ih Mišković skoro uništio, nego su nakon toga nastavili da proizvode odgovarajuća maziva).
Dr Steva Dimitrijević (magistar fizičke hemije i doktor tehnoloških nauka), koga je inače u zadnjih par godina angažovao francuski Total - je dok je još bio magistar, o FAM-u pisao sledeće: http://motornaulja.blogspot.com/2009/09 ... -oils.html
, inače je usput komentarisao dve eksploatacione analize famovog ACEA C2 ulja koje je predviđeno za upotrebu u HDi, tj Fenix PSA energy 5W-30 koje sam pomenuo u ovoj temi. https://cbc.rs/threads/16204-Koliki-vam ... post636908
Za one koji ne bi sve da čitaju navešću sledeće izdvojene citate.
"Vrlo kratko:
Ulje je (naravno) dokazalo da je svetska klasa
...
Temperatura stinjavanja od -42°C bi svuda nešto značila ali kod nas slabo. Po meni je FAM ACEA C2 ulje dokazalo da je nivo kvaliteta svetskih brendova. No, nama je sve drugo "bolje" ... često (na žalost) jeste ali u konkretnom slučaju (očigledno) NIJE."
***
To što bi se neki mehaničar nasmejao na famova ulja znači između ostalog da je neobavešten, s tim što striktno tumačeno on i ne mora da bude obavešten o detaljima osobina ulja (čak i ako se seća šta je o tome učio u stručnoj školi), nego što se ulja tiče dovoljno obrazovan da pročita u tehničkoj dokumentaciji koje norme treba da zadovoljava mazivo koje će prilikom servisne intervencije sipati u mašinski sklop, da se ne bi uhvatio za pogrešnu ambalažu.
Čisto usput, npr. na zvaničnom Mercedes-Benz spisku za ulja po normi MB 229.51
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close
se nalazi odgovarajuće famovo/valvolin ulje proizvedeno u Kruševcu,.
***
Misaona imenica je analiza ulja uvozne isporuke automativnih (tj. automobilskih) ulja Shell-a od strane trgovaca u Srbiji koji ga prodaju.
Na žalost, falsifikovanje maziva najprodavanijih svetskih brendova nije misaona imenica, a najiskrenije se nadam da to jeste sumnja da je deo toga završio i kod srpskih uvoznika pomenutih (u donjem članku) ExxonMobil-a, Shell-a i Total-a. Vest je relativno stara, jer se radilo o dešavanju s` kraja 2016. godine.
https://www.motor1.com/news/60449/massi ... in-moscow/
Po neko se smeje i na pomenuto brašno, bilo ono oštro ili meko.