Akumulatori
Re: Akumulatori
Meni su tvornički aku zamijenilimu ovlaštenom servisu sa puno jačim jer tako kaže katalog Toyote.
To mi je prvi put da sam stavio 20% jači aku sa 200 A jačom udarnom snagom... treba se raspitati šta može....
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
To mi je prvi put da sam stavio 20% jači aku sa 200 A jačom udarnom snagom... treba se raspitati šta može....
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Re: Akumulatori
Saša. jako cenim tvoje postove ali ipak ovaj je pogrešan u svemu, AGM i EFB (što je klasičan olovno kiselinski) zahtevaju drugačiju kontrolnu elektroniku,, rade na različitim naponima (opsegu).
Dakle, EFB i AGM akumulatori NISU medjusobno zamenjivi u bilo kom smeru direktno, bez izmena u konstrukciji (sistema punjenja i kontrole) vozila.
I sami punjači su različiti, a kod univerzalnih se bira program punjenja tačno za jedan ili tačno za drugi tip akumulatora. To nije slučajno baš tako napravljeno.
Stavljanje AGM umesto EFB može da napravi štetu, zašto rizikovati nepotrebno...cena uopšte nije merilo kompatibilnosti aku i elektronike vozila.
Pre 15tak dana sam odslušao predavanje iz Varte upravo na tu temu, gde su direktno iz fabrike objašnjavali razlike i pravila za 3 tipa akumulatora.
Dakle, EFB i AGM akumulatori NISU medjusobno zamenjivi u bilo kom smeru direktno, bez izmena u konstrukciji (sistema punjenja i kontrole) vozila.
I sami punjači su različiti, a kod univerzalnih se bira program punjenja tačno za jedan ili tačno za drugi tip akumulatora. To nije slučajno baš tako napravljeno.
Stavljanje AGM umesto EFB može da napravi štetu, zašto rizikovati nepotrebno...cena uopšte nije merilo kompatibilnosti aku i elektronike vozila.
Pre 15tak dana sam odslušao predavanje iz Varte upravo na tu temu, gde su direktno iz fabrike objašnjavali razlike i pravila za 3 tipa akumulatora.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Na Varinom sajtu bas pise u kojem slucaju bi trebalo ubaciti AGM.
https://batteryworld.varta-automotive.c ... ntages-agmVehicles with simple start-stop systems without recovery of braking energy (recuperation) are usually equipped with an EFB battery. However, even in this case, replacement with an AGM battery is worthwhile: The start-stop technology operates reliably and without malfunctions. Last but not least, AGM batteries impress with their high load capacity: Over its entire service life, an AGM battery has a better charge acceptance than an EFB battery.
Upgrade quick-check

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Akumulatori
Hvala svima.
Jeste u autu aku iz prve ugradnje, i na njemu pise 70Ah, 700A, EFB+. U pitanju je Volkswagenova fabrička Varta.
Jeste u autu aku iz prve ugradnje, i na njemu pise 70Ah, 700A, EFB+. U pitanju je Volkswagenova fabrička Varta.
Re: Akumulatori
Upravo naslov citiranog pasusa Varta sa istog sajta.Automatic start-stop systems are more effective with an AGM battery
Sve je tačno da je AGM aku bolji od EFB po karakteristikama , ali medjusobno nije ni pitanje ni dilema već sam napisao da zamena vrste akumulatora bez prilagodjavanja elektronike koja ih kontroliše može naneti štetu jer su im različiti radni naponi.
Da je proizvodjač vozila hteo ugradio bi AGM. Da li može AGM umesto EFB zavisi od (prozvodjača) konkretnog vozila ne od (proizvodjača) akumulatora.
U opštem slučaju EFB i AGM nisu zamenljivi samo tako, zašto rizikovati.
- Saša
- Postovi: 14287
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Obe vrste akumulatora su podešene da rade na 12.7 V (maksimalna napunjenost) a struja punjenja za EFB je 14.4 V a za AGM 14.7 V (max.). Tih 0.3 V u praksi ne znači ništa, tako da se mogu koristiti i jedni i drugi. EFB je skoro upola jeftiniji i zato ga forsiraju. Druga pozitivna stvar EFB-a je što je otporniji na visoke temperature (ali i na prepunjavanja) pa je zgodan da se postavi u motorni prostor dok je za AGM preporučljivo da bude u negde u kabini ili gepeku. Koristim AGM akumulatore (istina za druge svrhe) već godinama (i one za automobile ali i stacionarne) i dobro sam upoznat sa materijom. Toliko od mene, over & out. 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24694
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Akumulatori
Jel za deep cycle koristis AGM?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14287
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Akumulatori
Da, s tim da su mi se za te svrhe mnogo bolje pokazali stacionarni nego ovi automobilski. Za aute su baždareni na 12.7 V zbog elektronike u autu i do toliko se i pune dok stacionarni idu i preko 13.2 V, što znači da imaju i više struje u sebi i bolji su za duboka pražnjenja. Uskoro bih trebao da pređem na litijumske ali je to baš skupa zabava, baterija od 100 Ah košta hiljadarku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Akumulatori
Kolika je tolerancija za udarnu struju?
Vidim da ima raznih EFB 70Ah, akumulatora, ali udarna struja je od 650-750, a fabrički aku je 700A.
Vidim da ima raznih EFB 70Ah, akumulatora, ali udarna struja je od 650-750, a fabrički aku je 700A.
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Akumulatori
Sad na putu sam imao situaciju da sam ostavio pozicije na vrućini na nekih 5-6 minuta, nakon čega se pri startovanju auta javljala notifikacija 12V battery low na displeju. Osim toga nikakve lampice nisu svetlele. To je potrajalo narednih 5-6 startova (posle prvog događaja je vozeno par puta po 150-200km iz komada bez gašenja motora). Od juče ujutru se ne javlja navedeno obaveštenje.
Aku je fabrički Exide EFB, 59A/640Ah, star tačno 5 godina i oko 78kkm.
Da li da ga dopunim Lidlovim punjačem malo ili da ne diram do daljnjeg?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Aku je fabrički Exide EFB, 59A/640Ah, star tačno 5 godina i oko 78kkm.
Da li da ga dopunim Lidlovim punjačem malo ili da ne diram do daljnjeg?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Uroš S.
- Postovi: 10993
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Akumulatori
Prikacio ga na Lidl, rekao naponi dobri ali dve od 4 crte za napunjenost. Dopunio se za nekih 3-4h, nisam obraćao pažnju. Vraćen nazad pa da vidimo.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Akumulatori
To je za zamjenu.
U prvoj hladnoći nema mu pomoći.
Ja ne volim takva iznenađenja pa mijenjam odmah da me ne bi kasnije "iznenadilo".
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
U prvoj hladnoći nema mu pomoći.
Ja ne volim takva iznenađenja pa mijenjam odmah da me ne bi kasnije "iznenadilo".
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14287
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Akumulatori
Ne mora da znači. Ove vrućine ne prijaju akumulatorima jednako kao ni veoma niske temperature. Ništa ga ne košta da ga dopuni i pokuša mu time produžiti život. Ako je zaista za zamenu - pokazaće opet brzo simptome.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Akumulatori
Treba otići do trgovca akumulatora da ga testira. Ako je "health" odnosno zdravlje aku ispod 50% nema tu pomoći bez obzira na napunjenost... napunjenost moze biti i 100% ,ali zdravlje je presudno.
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk
Poslano sa mog Redmi Note 7 koristeći Tapatalk