Mobilne telekomunikacije
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Mobilne telekomunikacije
je l postoji ''brzi'' punjač za telefon u kolima? Aliexpress?
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Mobilne telekomunikacije
Dve žice direk sa + i - akumulatora i voila

What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Mobilne telekomunikacije
Iphone 7 Plus brži od 8 Plus...
https://www.youtube.com/watch?v=P_00J9Tzs-8
https://www.youtube.com/watch?v=P_00J9Tzs-8
- half man
- Postovi: 1641
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 14:17
- Garaža: Passat b8 ,Infiniti Fx30d S
- Lokacija: Novi Sad
Re: Mobilne telekomunikacije
Da,jer jos nisu sve aplikacije optimizovane na Ios 11
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Mobilne telekomunikacije
Super precizni GPS čipovi uskoro u pametnim telefonima
Mobilni telefoni su, možda, zamenili klasične navigacione uređaje u saobraćaju, ali su i kod njih ostale stare boljke. Kome se još nije dogodilo da Google Maps jednostavno ne zna da li se vozač već prebacio u drugu traku ili da li je na paralelnom putu?
Izvor: tportal.hr ponedeljak, 25.09.2017. | 18:32
Rešenje tog problema, koji leži u GPS tehnologiji kao takvoj, moglo bi da se pojavi već sledeće godine.
Čipovi u mobilnim uređajima jednostavno nisu dovoljno precizni da bi, u nekim situacijama, mogli da razaznaju tačnu lokaciju korisnika, kao kod pomenutog primjera. Ali izgleda da su dani u kojima nastaju ovakve greške odbrojani.
Na nedavno održanoj konferenciji ION GNSS+ u Portlandu, poznati proizvođač čipova Broadcom je najavio početak testiranja prvih uzoraka novih super-preciznih GPS čipova za masovno tržište.
Preciznost u centimetrima
Umesto sadašnje preciznosti od nekih pet metara, nova generacija pametnih telefona mogla bi da ima preciznos do razdaljine od 30-tak centimetara. Ovo će biti moguće zahvaljujući pomenutom čipu, koji će znati da iskoristi prednosti nove vrste GPS signala.
Novi čipovi u pametnim telefonima omogućiće upotrebljivost GPS-a čak i u gradskim sredinama zaklonjenim neboderima.
Zaboravite na potrošnju baterije
Za potrebe navigacije, koja koristi isključivo GPS, mobilni uređaji se dosta griju i troše bateriju. Zapravo, uz korištenje GPS-a, mobilni uređaji mogu da se isprazne za svega nekoliko sati. Naravno, kako postoje uređaji koji mogu da iskoriste maksimalnu razlučivost postojećih navigacionih rešenja, ali oni koštaju više od samih pametnih telefona.
Broadcom obećava da njihov novi čip, nazvan BCM47755, troši dvostruko manje energije za rad. Novi čip će se u pametnim telefonima pojaviti već dogodine, ali Broadcom za sada nije želeo da otkrije u kojim tačno modelima.
Kako čip radi?
Globalni sistemi za navigaciju postoje u više različitih verzija. Tu su GPS, europski Galileo, japanski QZSS i ruski GLONASS. Svi omogućavaju uređajima na Zemlji da otkriju svoj položaj računanjem udaljenosti između tri i više satelita.
Svi sistemi za globalnu navigaciju koriste tzv. L1 signal, koji uključuje lokaciju satelita, vreme i uzorak potreban za proveru. Nova generacija koristi složeniji signal, nazvan L5. Jasno, kineski navigacijski sustav BeiDou koristi drugačije signale, pa ga čip BCM47755 neće podržavati.
Pored drugačije frekvencije, signal L5 se uz stari L1 koristi za poboljšanje preciznosti. Broadcomov GPS čip će prvo "uloviti" L1 signal, pa će detaljniju poziciju učitati pomoću L5 signala.
Prednost ovoga je što se tako "hvata" i urbana okolina prepuna nebodera, koji mogu da reflektuju signale. Zahvaljujući drugačijoj frekvenciji, stvara se manje izobličenja signala. Ovo je ujedno i razlog što se Broadcom hvali da će navigacija i u gradskim centrima biti nikad bolja.
Na tržištu se već nalaze rešenja koja koriste L5 signal, ali su po pravilu namenjena industrijskim potrebama - posebno u potrazi za izvorima nafte i gasa. Broadcom će tehnologiju među prvima uvesti na masovno tržište, preko pametnih telefona.
http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php ... id=1307412
Mobilni telefoni su, možda, zamenili klasične navigacione uređaje u saobraćaju, ali su i kod njih ostale stare boljke. Kome se još nije dogodilo da Google Maps jednostavno ne zna da li se vozač već prebacio u drugu traku ili da li je na paralelnom putu?
Izvor: tportal.hr ponedeljak, 25.09.2017. | 18:32
Rešenje tog problema, koji leži u GPS tehnologiji kao takvoj, moglo bi da se pojavi već sledeće godine.
Čipovi u mobilnim uređajima jednostavno nisu dovoljno precizni da bi, u nekim situacijama, mogli da razaznaju tačnu lokaciju korisnika, kao kod pomenutog primjera. Ali izgleda da su dani u kojima nastaju ovakve greške odbrojani.
Na nedavno održanoj konferenciji ION GNSS+ u Portlandu, poznati proizvođač čipova Broadcom je najavio početak testiranja prvih uzoraka novih super-preciznih GPS čipova za masovno tržište.
Preciznost u centimetrima
Umesto sadašnje preciznosti od nekih pet metara, nova generacija pametnih telefona mogla bi da ima preciznos do razdaljine od 30-tak centimetara. Ovo će biti moguće zahvaljujući pomenutom čipu, koji će znati da iskoristi prednosti nove vrste GPS signala.
Novi čipovi u pametnim telefonima omogućiće upotrebljivost GPS-a čak i u gradskim sredinama zaklonjenim neboderima.
Zaboravite na potrošnju baterije
Za potrebe navigacije, koja koristi isključivo GPS, mobilni uređaji se dosta griju i troše bateriju. Zapravo, uz korištenje GPS-a, mobilni uređaji mogu da se isprazne za svega nekoliko sati. Naravno, kako postoje uređaji koji mogu da iskoriste maksimalnu razlučivost postojećih navigacionih rešenja, ali oni koštaju više od samih pametnih telefona.
Broadcom obećava da njihov novi čip, nazvan BCM47755, troši dvostruko manje energije za rad. Novi čip će se u pametnim telefonima pojaviti već dogodine, ali Broadcom za sada nije želeo da otkrije u kojim tačno modelima.
Kako čip radi?
Globalni sistemi za navigaciju postoje u više različitih verzija. Tu su GPS, europski Galileo, japanski QZSS i ruski GLONASS. Svi omogućavaju uređajima na Zemlji da otkriju svoj položaj računanjem udaljenosti između tri i više satelita.
Svi sistemi za globalnu navigaciju koriste tzv. L1 signal, koji uključuje lokaciju satelita, vreme i uzorak potreban za proveru. Nova generacija koristi složeniji signal, nazvan L5. Jasno, kineski navigacijski sustav BeiDou koristi drugačije signale, pa ga čip BCM47755 neće podržavati.
Pored drugačije frekvencije, signal L5 se uz stari L1 koristi za poboljšanje preciznosti. Broadcomov GPS čip će prvo "uloviti" L1 signal, pa će detaljniju poziciju učitati pomoću L5 signala.
Prednost ovoga je što se tako "hvata" i urbana okolina prepuna nebodera, koji mogu da reflektuju signale. Zahvaljujući drugačijoj frekvenciji, stvara se manje izobličenja signala. Ovo je ujedno i razlog što se Broadcom hvali da će navigacija i u gradskim centrima biti nikad bolja.
Na tržištu se već nalaze rešenja koja koriste L5 signal, ali su po pravilu namenjena industrijskim potrebama - posebno u potrazi za izvorima nafte i gasa. Broadcom će tehnologiju među prvima uvesti na masovno tržište, preko pametnih telefona.
http://www.b92.net/tehnopolis/vesti.php ... id=1307412
Re: Mobilne telekomunikacije
Navedose taj japanski sistem za koji nisam ni cuo, ali kineski Beidou (BDS) ne navedose, a veliki broj telefona ga podrzava.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Mobilne telekomunikacije
Naveli su:
" Jasno, kineski navigacijski sustav BeiDou koristi drugačije signale, pa ga čip BCM47755 neće podržavati."
" Jasno, kineski navigacijski sustav BeiDou koristi drugačije signale, pa ga čip BCM47755 neće podržavati."
Re: Mobilne telekomunikacije
U objasnjenju kako GPS radi nisu naveli, prvi pasus. Japanac mladji i manje satelita ima od BDS, vjerovatno ovaj Broadcom podrzava taj pa su njega naveli, iako su pisali nesto uopsteno. Ali nebitno.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Mobilne telekomunikacije
Dokle god telefon ne bude mogao da prima korekcije od najmanje 4 satelita neće imati centimetarsku tačnost. To da između nebodera imaš upotrebljiv signal može samo ako imaš xx satelita upravno iznad tebe.
Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka
Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Mobilne telekomunikacije
Za kretanje izmedju nebodera je bitan algoritam predikcije i merenja/senzori samog uredjaja.
Dobri navigacioni uredjaji na automobilima savrseno rade i u podzemnim garazama, dugackim tunelima i slicnim mestima gde nema nikakve satelitske komunikacije.
Dobri navigacioni uredjaji na automobilima savrseno rade i u podzemnim garazama, dugackim tunelima i slicnim mestima gde nema nikakve satelitske komunikacije.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Mobilne telekomunikacije
Malo je tu palo izmišljanje tople vode. Sony je pre 6 godina spakovao u mog mikronca GPS čip koji me dovede na željenu lokaciju bez problema. Možda ima i neke veze sa mapama, a ne samo da je do čipa. Ne vidim neke mane na telefonu, jer je ionako nakačen na punjač tokom vožnje.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Mobilne telekomunikacije
Uzima previse baterije i zagrijava, to je istina. A kad jos punjac drzis steti bateriji tj skracuje vijek trajanja.
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Послато са m2 уз помоћ Тапатока
Re: Mobilne telekomunikacije
Li jon bateriji ne steti drzanje na punjacu, vec punjenje iste do kraja.
Bateriju punite do 85% i duze ce vam trajati, mozete je puniti i kad dodje na 20% ili manje ma bilo kad, samo je bitno da ne punite do 100%.
Eto, to vam je istina o Li-jon baterijama, tako da slobodno je drzite na punjacu, ne steti ali je skidajte najkasnije na 91-93% punjenja iste.
Ukoliko zelite da vam duze traje ista.
Bateriju punite do 85% i duze ce vam trajati, mozete je puniti i kad dodje na 20% ili manje ma bilo kad, samo je bitno da ne punite do 100%.
Eto, to vam je istina o Li-jon baterijama, tako da slobodno je drzite na punjacu, ne steti ali je skidajte najkasnije na 91-93% punjenja iste.
Ukoliko zelite da vam duze traje ista.
- Day Walker
- Postovi: 23515
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Mobilne telekomunikacije
Ponovih se danas 

Cistiji od ovog nece nikad biti
Sent from my iPhone using Tapatalk


Cistiji od ovog nece nikad biti

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!



