Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ja insistirao u ovlascenom pa me ubedili da ne menjam. Izmerili vlagu i kao OK je, teraj dalje. A ni ne pise u servisnom uputstvu da se menja obavezno.
TT
TT
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Za fabiju kolko se sećam piše, prvi put na 3 godine posle na svake 2.
Staro ulje će lakše prokuvati i dovesti do smanjenja performansi kočenja. Naravno ovo će značiti onima koji malo žustrije voze i koji jače opterećuju kočnice. Oni kojima pločice traju po 100k km sumnjam da je zamena potrebna, mada ja bih uvek radio kako uputstvo kaže pogotovo kad su stvari poput kočnica u pitanju.
Staro ulje će lakše prokuvati i dovesti do smanjenja performansi kočenja. Naravno ovo će značiti onima koji malo žustrije voze i koji jače opterećuju kočnice. Oni kojima pločice traju po 100k km sumnjam da je zamena potrebna, mada ja bih uvek radio kako uputstvo kaže pogotovo kad su stvari poput kočnica u pitanju.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Piše u uputstvu za korisnike, istina. Ne sećam se da sam našao u servisnom uputstvu.
EDIT: ipak piše, na 2 godine. Ne mogu da se setim šta su mi rekli u servisu tada. Otprilike da ako nema vlage onda se ne menja.
EDIT: ipak piše, na 2 godine. Ne mogu da se setim šta su mi rekli u servisu tada. Otprilike da ako nema vlage onda se ne menja.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
A kako znaju da li ima vlage?
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Postoji uredjaj koji to meri...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Bućnu sondu u rezervoarčić?
Tapatalk 4
Tapatalk 4
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Tako je...
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
ja to menjam na svakom autu, ne bas na 3 godine ali menjam...
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Dobar,ma odlican kao i Mercedes i mnoge druge fabrike koje to propisuju ukljucivo same proizvodjace kocione tecnosti i kocionih sistema.dragan napisao:dobar taj volvo, cesce se menja kociono nego motorno ulje...
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Za kocnice preporucuju na dve godine, iako nekad nema razloga, a za automaCke menjace guraju longlife, a njima je realno neophodna zamena ulja i filtera...
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
To je jako sporno da li je potrebno menjati ili ne ulje kod automatika, bar kod onih koji stavljaju to Life time fill ulje...
Mislim, ako ces da kupis nov auto pa ga vozis 500 000km, onda svakako treba, ali u suprotnom moze biti samo bacanje para.
Sve ovo sa odrzavanjem najvise zavisi koliko zelite i koliko treba auto da traje...
Mislim, ako ces da kupis nov auto pa ga vozis 500 000km, onda svakako treba, ali u suprotnom moze biti samo bacanje para.
Sve ovo sa odrzavanjem najvise zavisi koliko zelite i koliko treba auto da traje...
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Ne znam, ne mogu da me ubede da to tako treba. Da je tako jednostavno napraviti ulje koje ce ko zna koliko puta da se zagreje i ohladi i da zadrzi sva svojstva, ne bismo radili redovne servise vise...
Na 100k dati 150e za servis ne vidim da je bacanje para...
Na 100k dati 150e za servis ne vidim da je bacanje para...
- Vladapetr
- Postovi: 9821
- Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
- Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
- Lokacija: Beograd
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
Na sledećem malom servisu treba da menjam komplet diskove i pločice, pa ću da promenim i kočiono ulje.
Auto mi je star 9 godina, prešao 250kkm - da li je obavezno da menjam i servo ulje i ulje u menjaču, ili se to ulje na određeni način proveri(ispita) pa se onda po potrebi menja?
Auto mi je star 9 godina, prešao 250kkm - da li je obavezno da menjam i servo ulje i ulje u menjaču, ili se to ulje na određeni način proveri(ispita) pa se onda po potrebi menja?
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.
those who understand binary and others who don't.
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
mislim da kod modernijih automobila moze da se, u zavisnosti od konstrukcije kocnica, desi da dodje do vecih posledica. drug je na kliju 2 potpuno izgubio kocnice i procurio mu je glavni kocioni posle 8 ili 9 godina, nikad nije menjana k. tecnost...
mislim da je starac napisao nesto najprakticnije, zavisi od auta, 4-5-6 godina, 50-80.000km i treba da se menja...a nije ni skupa, realno...
mislim da je starac napisao nesto najprakticnije, zavisi od auta, 4-5-6 godina, 50-80.000km i treba da se menja...a nije ni skupa, realno...
Re: Ovlašćeni vs. neovlašćeni servisi
NexT napisao:Ne znam, ne mogu da me ubede da to tako treba. Da je tako jednostavno napraviti ulje koje ce ko zna koliko puta da se zagreje i ohladi i da zadrzi sva svojstva, ne bismo radili redovne servise vise...
Na 100k dati 150e za servis ne vidim da je bacanje para...
Pa mislim da nije to problem uopste, sinteticka ulja imaju fantasticne karakteristike. Problem je samo da li ce se ulje u menjacu nakupiti prljavstinama i opiljcima. Kod motornog ulja je malo drugacija situacija jer produkti sagorevanja delom zavrsavaju i u samom ulju pa ga degradiraju...
Servis menjaca je oko 300e, par sa tim Long Life uljima, pitanje je da li ima smisla placati ga kao sto rekoh... Kada sam hteo na proslom autu da radim servis, mnogo sam citao na tu temu, i misljenja ali i iskustva su vrlo podeljena. Cak ni sam vlasnik servisa u Srbiji nije mogao da mi kaze da li ima smisla ili ne... U principu ima slucajeva kada menjaci bez zamene ulja prelaze po 300, 400 000km, a ima i onih da im se ulje menja (iako to fabrika ne zahteva) pa da menjaci crknu mnogo ranije... Jasno, sve je to neka verovatnoca, ali je poenta da ako nesto vanredno ne crkne u menjacu, on ce bez zamene preci izmedju 200 i 300 000km, da li vam je potrebno vise od toga to je drugo pitanje. Sa redovnim zamenama mozda statisticki moze da ide nesto vise, dakle recimo 300 do 400 000 umesto 200 do 300, ali ne zaboravite da ste u tom slucaju samo na redovne servise vec utukli 300 x N evra, gde je N broj odradjenih servisa, te bi samo sa tim novcima vec mogli pokriti najveci deo kompletne reparacije menjaca u najgorem slucaju...
Takodje ono na sta sam nailazio po forumima je da menjac radi perfektno sve do zamene ulja, a onda neposredno nakon on pocne da brljavi. Zasto se to desava, nije potpuno jasno, da li lose obavljen servis, da li sama promena viskoznosti ulja (sveze naspram starog), da li poemranje nekih naslaga unutar menjaca ili ko zna sta drugo, sve u svemu moze i tako nesto da se desi...
Na kraju kazem, nisam pametan po tom pitanju, ja sam na mom autu uradio bio servis menjaca na 170 000km, osetio sam blago poboljsanje u glatkoci promene brzina. Pre svega sam ga bio odradio jer je menjac poceo da mi brljavi u manuelnom modu, tj da sam odjednom pocne menja brzine kao da je u S... Na kraju je ispalo da taj problem verovatno uopste nije bio do menjaca vec do vodene pumpe, koja je crkavala pa kad posalje signal greske ECU-u on iz nekog razloga vrati menjac u automatski mod iako na tabli i dalje pise M...
Kod menjaca kod kojih je predvidjena zamena ulja je druga prca, mora da se radi servis...