Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Koliki profit ko pravi, pusti te price o vrednosti autobrendova gde se ne pominje ferari :)

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

VW-ovac se nasao uvredjen :D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Mislis bmwovac :)

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

Hyundai ima 82 milijarde prodaju, Bmw 102, profit 7, Hyundai 5.5.
Ali Bmw daleko vise razvijanja ima, daleko skuplje tehnologije razvijaju i imaju premium sportske modele koji tesko da su profitabilni.
Kada bi krenuli Volvo-im stopama, imali bi 15 milijardi profit :D

Uostalom, evo i sta Forbes kaze o tome:

http://www.forbes.com/companies/hyundai-motor/
http://www.forbes.com/companies/bmw-group/
http://www.forbes.com/companies/mercedes-benz/

Duduse, mislim da se u Bmw racunaju i motocikli i Mini, Rolls i sve, jer pise Bmw Group.
Da, pise dole da se sve to ubraja.

Daimler group je recimo oko 50% veci od Bmwa i oko 20% vredniji.
Poslednja izmena od Xepoj87 u 07 Avg 2016, 12:05, izmenjeno 2 puta ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

Kad si pomenuo Forbes, Kinezi je*u keve... :)
http://www.forbes.com/global2000/list/#tab:overall
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Samo kada uracunas i kiu koja je deo hyundai grupe je to vise od bmwa, a cela grupa radi jos svasta pored toga, poenta nije bila patkometrija mada su fenbojsi dzentlmenski ustali da brane svoj brend. :D

http://www.forbes.com/companies/kia-motors/

Poenta je da je ozbiljan gigant u pitanju, pa ni njima nije ne odavno vec nikako 2.0 standard u vecim klasama.

Kada smo vec spomenuli mercedesa koji je benchmark visoke klase, mislim da je bazni motor 3.0 v6 330ks, a imaju na polici 2.0 380ks pa im ne pada na pamet ga trpaju u s klasu, a mogu zamisliti kako bi se kotrljao GL sa 2.0 motorom :kezo:
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Imaju 2.0 od 380 ks ali za AMG. I BMW ima 3.0 od 450ks pa u seriju 7 ugrađuje najviše 326 a tako će biti i za 5.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:
Dakle, bas kako sam i mislio,


Pogotovo sto sam ti dao primer V6 hibrida koji izbacuje 78g co2.
Da ubacis V8 hibrid i da ima 600ks, imace do 120g co2.
A i bez hibrida ne vidim problem njihovog postojanja narednih 10 godina.
Da, polako ce se izbacivati veci motori, ali daleko je to od tih obaveznih 2.0.

Odmah da ti kazem da niko ne planira da krene sa toliko ostrim pojeftinjenjem i smanjenjem razvoja i proizvodnje kao Volvo, tako da ih niko nece pratiti, ovo o cemu ovde pricamo su ipak premium brendovi.
Nemam sumnje da si ti mislio unapred, to i jeste predrasuda da tvrdis nesto pre nego sto se upoznas sa cinjenicama o stvarnom stanju.

Hibrid nije V6 motor, nije ni V8 motor nego je sasvim druga kategorija u odnosu na SUS motor.

Hibridi svi ispunjavaju normiranu potrosnju po ciklusu, vec samim tim sto su hibridi i nacinom rada.
Nemoj da se vadis, kada znas jasno da je pricano o dizel motorima tipa 3.000ccm i vise koji su danas zastupljeni u SUV klasi. Hibridi su kod nemackih proizvodjaca statisticka greska danas u prodajnim brojkama.

Ti si bas zabrazdio u neke svoje zablude, kakvo crno pojeftinjenje i smanjenje razvoja sa novim motorima. Nikad vise skupe tehnike preciscavanja gasova kao u novim motorima.

Kakvi posebni premijjum brendovi, jasna je direktiva (zakon) EU koja vazi za sve.
Napisao sam ti formulu za proracun dozvoljenog CO2 cija primena pocinje za malo jace od 3 godine.

Vidim da nisi ni probao da izracunas gde se tu uklapa V6 ili V8 danasnji dizel, ili se ne uklapa.

Tvoje uverenje da ce za 10 godina i dalje V8-V6 veliki dizeli biti osnova motorizacije SUV i
slicnih pokazuje koliko ne razumes okruzenje u kome se nalazi auto industrija danas.

Jasno mi je da nisi ni procitao pdf, cim mozes da napises da ono sto je zapoceto u Kaliforniji 2015. nije tako bitno.

Sasvim suprotno od tvog uverenja Mercedes jeste jasno pokazao da sprovodi tranziciju na nove cistije motore sa smanjenjem zapremine i sve vise ulazu svi u razvoj cistijih motora kao i Volvo jer prosto moraju da bi ispunili buduce zakonske okvire.

E klasa koristi dizel 2.0 takodje sada umesto starijih vecih, mozes ti da smatras da je to pojeftinjenje i sta si vec nabacao napamet, ali to uopste nije slucajno odabrana zapremina.
Kao sto ni nova BMW motorizacija u novoj seriji 7 nije slucajno odabrana da bude 4 cilindra.

I sta, Mercedes i BMW su pojeftinili i stedeli na proizvodnji. Nisu premijum bez 6 cilindara. ;) Daj ne budi toliko tvrdoglavo opcinjen brendom. Svi koriste ista tehnicka resenja i nema razlike izmedju razlicitih brendova, valjda znas da na prste jedne ruke mogu da se prebroje proizvodjaci sistema ubrizgavanja.

Jedino se ti pravis slep da kao ne primecujes uvodjenje novih manjih a jacih motora jer toboze "premijum" brend u tvojoj glavi je povezan sa sto vecim brojem cilindara i kubika.

Okolnosti se menjaju brzo, nikako polako kako ti zamisljas da ce jos 10 godina ovi sadasnji veliki dizeli biti aktuelni.

Trazio si da se obavestis otkuda 120 grama postavljene granicne vrednosti od 2019., pocetni dokument ti je na raspolaganju da se upoznas sa dinamikom promena koje se dogadjaju.

Posto ti kazes "niko ne planira da krene sa toliko ostrim pojeftinjenjem i smanjenjem razvoja i proizvodnje kao Volvo, tako da ih niko nece pratiti, ovo o cemu ovde pricamo su ipak premium"

mora da je tako bez obzira na cinjenice, zar ne. :)

Ti ne kapiras da brend niti cena nema nikakve veze sa zahtevanim Euro normama. Niti mogucnost da je skuplje praviti nove cistije motore od starijih vecih ali prljavijiih, razvoj je veoma skup.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Mozda je mislio po broju proizvedenih primeraka, ali po prometu i profitu koliko vidim BMW je na visem nivou.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Mercedes e klasa koristi motore priblizno 2l zapremine otkako je nastala, jos cak od svojih korena iz 1950ih tako da to nije ama bas nikakva sustinska promena sto odjednom imaju 150kubika manje, evo alfa je povecala svoj bazni dizel na 2.2 tako da meni i dalje nije jasno sta pokusavas da kazes i dokazes.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Ivan napisao:Sve sve ali da su 2.0 "odavno" standard u visokoj klasi,

A hyundai je auto gigant mocniji od bmwa cak, cisto sumnjam da ne znaju sta rade :)

Послато са GT-N7100
2.0 jeste odavno u ponudi kao bazni motor, imaju ga i Mercedes i BMW i Audi, posto se oni ovde jedino dozivaljavaju kao visoka klasa. Niko nije rekao da su odavno standard, ali jeste postace standard u narednom periodu i zamenice danasnje velike.
Inace kada vec pominjes Hyundai velike motore pretpostavljam da si uzeo u obzir koliki je njihov prodajni udeo u ukupnoj prodaji Hyu-Kia grupe.

Lexus prodaje hibride u Americi kao nijedan drugi proizvodjac. Hyundai prati i krece brze u taj segment. Tesla i pored mizerne prodaje nije slucajno jednokratni prolaznik, jasno se primecuje trend da elektro pogon ili hibrid imaju sve vise udela u prodaji.

BMW isto ima I seriju koja od marginalne prodaje treba da postane osnova za sve serije i da se prebaci tehnologija u sadasnje cisto SUS modele koji ce postati hibridi.
Isto i Mercedes naveliko je u tranziciji na hibride.
Porse kao premijum deo VAG grupe je isto najavio da ce ponuditi hibride.

U Evropi posebno Lexus ili Hyundai sa V8 motorima se prodaju na kasicicu, nikako nisu dobri primeri sta je standardna evropska motorizacija.

Svi oni dobro znaju sta rade, kombinacija elektro +4 cilindra ce biti sve cesca ponuda kod svih.

Nema nijednog razloga da se izbegava to resenje kada daje bolje rezultate od solo SUS motora velike zapremine, perfomanse, niza potrosnja, manje zagadjenje, manji porez, jeftinija registracija, sve su to elementi koji ce poslati V8 i slicne SUS motore na marginalne brojke i sto ce se retko sretati na ulici za samo 5-10 godina.

Kao sto su atmo benzinski motori danas retkost u ponudi kod prakticno svih proizvodjaca a jos pre samo 10 godina su cinili vecinsku prodaju. Stvari se brzo menjaju.

edit>
Ako se na mene odnosi tvoj post i pitanje, Mercedes kao i svi ostalo razvijaju nove motore manje zapremine a vece snage radi smanjenja zagadjenja i povecanja iskoristivosti goriva.

Nije promenjena samo zapremina za 140ccm manje, kompletan novi motor je napravljen.
Sa alu blokom koji je prvi put kod Mercedesa primenjen na takvom dizelu.
Mnogo su dublje promene sa novim motorima od cisto promene zapremine.

Ti manji motori se ocekuje da zauzmu najveci udeo u prodaji, da budu osnovi odabir kupaca.

Moguce je da se ta klasa vozila E segmenta ponudi i sa jos manjim motorima. Ford Mondeo se nudi sa motorom 1.0, to je D klasa koja je vrlo blizu i po dimenzijama i masi E klasi vozila.

Hocu da kazem da je sasvim jasna tendencija prelaska sa 6 i 8 cilindara na 4 a pogotovu kombinacija elektro+4 cil koju ce svi ponuditi za koju godinu i smatrace se sasvim normalnim bez zgrazavanja kao sto neki danas imaju na takvu ideju za vozila vece mase poput SUV od 2 tone.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

ljubitelj napisao: @ivan, 2.0 su bazni motori odavno, ide se na to da 2.0 bude najveci
ljubitelj napisao: 2.0 jeste odavno u ponudi kao bazni motor, imaju ga i Mercedes i BMW i Audi, posto se oni ovde jedino dozivaljavaju kao visoka klasa. Niko nije rekao da su odavno standard, ali jeste postace standard
Odluci se? :kezo:

Pocela je prica od xc90 i slicnih suvova visoke klase, volvo nema predstavnika kod limuzina te klase (f segment).
Sve u svemu u tim klasama 2.0 nije standard nikako, ja stvarno ne mogu jasnije od ovoga :pardon:
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Heroj, ti im objasni zasto je Daimler veci bitniji i boljo od Hy, Volvo i sl...
Ja cu za BMW kad budem za kompom, valja se malo edukovati :)
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Nemojte više :)
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Ipak, tema je CO...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori