Takozvana declutching funkcija. U odredjenim uslovima kada auto stoji pod kocnicom u D menjac prakticno otpusti kvacilo, doduse ne skroz, da bi bio bolji start.ljubitelj napisao: Vidim da ima i automatsko prebacivanje u neutral preko elektro solenoida kada auto stoji 2-6 sekundi u mestu kada se deaktivira rad konvertera momenta.
Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Eeee, nisam ovo ocekivao, ali automatik mi se svideo.
Zadnjih 10ak dana vozim dva potpuno ista auta, sa istim motorima, samo je jedan manuelni sa 6 brzina, a drugi je automatik sa 5.
U pitanju su E klase 220 CDI, restilizovane sa 170 konja, avantgarde oprema oba. (dakle, lezanje na putu isto)
Paaa, da krenemo
Generalno me smara Mercedesov menjac sa 6 brzina pri kretanju. Ima neverovatno kratku prvu i drugu brzinu, bukvalno, samo za kretanje.
Pracenje kolone moze da bude malo naporno ako potraje. Pezo je znatno laksi i prijatniji za voznju u takvih situacijama.
Brzine su i generalno kratke (al ubrzava kao da ga neko sutne u dupe) i u gradu je potrebno dosta rada menjacem da bi se potrosnja odrzala na nekom nizem (normalnom) nivou. Sam menjac je izuzetno precizan, ali jednostavno E sa 170 konja + manuelni menjac nisu kombinacija za grad.
Automatik je naravno skroz druga prica. Uvek si prvi na semaforu, bez jurcanja, davanja jaceg gasa itd.. Sem ako sa manuelnim cekas zeleno sa stisnutim kvacilom i menjac u prvoj.
Nekako je mnogo opustenija voznja, opustenije je i jurcanje gradom, jer pri neplaniranim manevrima ne moras da skaces na menjac. Kompletno ponasanje auta regulises desnom nogom. Upravo to je i bio najveci problem izmedju mene i automatika.
Napravio sam nekih 2500km za nedelju dana sa ovim kolima, u svim uslovima, od gradske guzve, do auto-puta i magistrale (ibarska + sicevacka).
Na otvorenom mi se mnogo, mnogo vise svidjao manuelni, posle prve voznje automatika. I sada sam prilicno siguran da je manuelni brzi u takvim situacijama. Nekako je agresivniji kad se stisne gas.
S druge strane, sa automatikom sam se svadjao oko menjanja brzina. Generalno je bilo ok, al imao je situacija da se zaglupi. Npr na magistrali se penjem uzbrdo, konstantan gas, u trecoj je na 2500o/min. Ja pokusavam da ga nateram da promeni u cetvrtu, drzim gas konstantno pa ga lagano popustam, al on i dalje ostaje u trecoj. Onda sam ga manuelno prebacio u cetvrtu, i ostao je tu bez da se buni.
Bilo je par slicnih situacija, ali sam onda shvatio da je sve u nacinu davanja gasa.
Nevezano sto je u C modu, i dalje ce prilikom naglog dodavanja gasa saltati na jako visokim obrtajima. pritom, ne treba da bude gas pritisnut do kraja. Dovoljno je da se naglo stisne papucica samo par cm, i on ce to prepoznati kao promenu nacina voznje.
Ukoliko se lagano dodaje gas, makar i do kraja, on ce saltati na 2000-2500. U gradu normalnom i stalozenom voznjom salta na savrsenih 2000 obrtaja i ima potrosnju kao manuelni. Pritom je voznja savrseno glatka, za razliku od manuelnog s kojim mora da se oseti pogotovo 1>2.
I jos jedna stvar. Peta brzina na automatiku :trljamoci: Na 165-170kmh je tek na 3000 obrtaja :trljamoci:
Potrosnja, koju sam ocekivao dosta visu za automatik mi je u gradu bila 8.5 litara, na otvorenom oko 6-6.5.
Dakle, ja koji sam bio kategoricki protiv manuelnog, vise nisam. Nisam nesto odusevljen, ali pocinje vrlo da mi se svidja
Zadnjih 10ak dana vozim dva potpuno ista auta, sa istim motorima, samo je jedan manuelni sa 6 brzina, a drugi je automatik sa 5.
U pitanju su E klase 220 CDI, restilizovane sa 170 konja, avantgarde oprema oba. (dakle, lezanje na putu isto)
Paaa, da krenemo

Generalno me smara Mercedesov menjac sa 6 brzina pri kretanju. Ima neverovatno kratku prvu i drugu brzinu, bukvalno, samo za kretanje.
Pracenje kolone moze da bude malo naporno ako potraje. Pezo je znatno laksi i prijatniji za voznju u takvih situacijama.
Brzine su i generalno kratke (al ubrzava kao da ga neko sutne u dupe) i u gradu je potrebno dosta rada menjacem da bi se potrosnja odrzala na nekom nizem (normalnom) nivou. Sam menjac je izuzetno precizan, ali jednostavno E sa 170 konja + manuelni menjac nisu kombinacija za grad.
Automatik je naravno skroz druga prica. Uvek si prvi na semaforu, bez jurcanja, davanja jaceg gasa itd.. Sem ako sa manuelnim cekas zeleno sa stisnutim kvacilom i menjac u prvoj.
Nekako je mnogo opustenija voznja, opustenije je i jurcanje gradom, jer pri neplaniranim manevrima ne moras da skaces na menjac. Kompletno ponasanje auta regulises desnom nogom. Upravo to je i bio najveci problem izmedju mene i automatika.
Napravio sam nekih 2500km za nedelju dana sa ovim kolima, u svim uslovima, od gradske guzve, do auto-puta i magistrale (ibarska + sicevacka).
Na otvorenom mi se mnogo, mnogo vise svidjao manuelni, posle prve voznje automatika. I sada sam prilicno siguran da je manuelni brzi u takvim situacijama. Nekako je agresivniji kad se stisne gas.
S druge strane, sa automatikom sam se svadjao oko menjanja brzina. Generalno je bilo ok, al imao je situacija da se zaglupi. Npr na magistrali se penjem uzbrdo, konstantan gas, u trecoj je na 2500o/min. Ja pokusavam da ga nateram da promeni u cetvrtu, drzim gas konstantno pa ga lagano popustam, al on i dalje ostaje u trecoj. Onda sam ga manuelno prebacio u cetvrtu, i ostao je tu bez da se buni.
Bilo je par slicnih situacija, ali sam onda shvatio da je sve u nacinu davanja gasa.
Nevezano sto je u C modu, i dalje ce prilikom naglog dodavanja gasa saltati na jako visokim obrtajima. pritom, ne treba da bude gas pritisnut do kraja. Dovoljno je da se naglo stisne papucica samo par cm, i on ce to prepoznati kao promenu nacina voznje.
Ukoliko se lagano dodaje gas, makar i do kraja, on ce saltati na 2000-2500. U gradu normalnom i stalozenom voznjom salta na savrsenih 2000 obrtaja i ima potrosnju kao manuelni. Pritom je voznja savrseno glatka, za razliku od manuelnog s kojim mora da se oseti pogotovo 1>2.
I jos jedna stvar. Peta brzina na automatiku :trljamoci: Na 165-170kmh je tek na 3000 obrtaja :trljamoci:
Potrosnja, koju sam ocekivao dosta visu za automatik mi je u gradu bila 8.5 litara, na otvorenom oko 6-6.5.
Dakle, ja koji sam bio kategoricki protiv manuelnog, vise nisam. Nisam nesto odusevljen, ali pocinje vrlo da mi se svidja

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Mislis protiv automatskog. Eto sta ti godine donesu, od vozaca koji hoce da kontrolise masinu stigne covek do penzije
. Salim se ja malo, sve ima prednosti i mane. Uglavnom, taj menjac je prilicno stare konstrukcije i sa 5 brzina, ovi noviji su generalno skroz druga prica.


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Znam, ali se ovaj automatik pokazao vrhunski po izdrzljivosti.
7g tronic je imao problema, desavalo se da rikne na malim kilometrazama, a ovaj znam par kola sa 500+ hiljada samo uz zamenu filtera i ulja u menjacu...
vozio sam 7g, sjajan je, ali se bojim da je bilo kakva popravka preskupa...
7g tronic je imao problema, desavalo se da rikne na malim kilometrazama, a ovaj znam par kola sa 500+ hiljada samo uz zamenu filtera i ulja u menjacu...
vozio sam 7g, sjajan je, ali se bojim da je bilo kakva popravka preskupa...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ako sa tim zaradjujes za leba, onda u principu ni remont nije skup ako ce trajati dok je vozilo kod tebe nekoliko godina. Nije ni cudo da traju dugo kada je matora konstrukcija i proverena. Mada i to dosta zavisi kako i gde se vozi auto.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
MIslis na petobrzinca?
Sto se 7g tice, suvise mi je to novo, pogotovo sto bi se eventualno uzimao auto iz prve serije tih menjaca, a nisam preterani fan takvim stvari dok ne preleze decje bolesti...
S 320 koji vozi caletov poznanik je 2x imao problem sa tim menajcem. Jednom u garanciji, menjan menjac, jednom posle garancije, ne znam sta je radjeno....
Jel moze da se slepa automatik? Tipa pokvari se, ti ga izbacis na N bez upaljenog motora? Kako se navlaci na slep uopste?
Sto se 7g tice, suvise mi je to novo, pogotovo sto bi se eventualno uzimao auto iz prve serije tih menjaca, a nisam preterani fan takvim stvari dok ne preleze decje bolesti...
S 320 koji vozi caletov poznanik je 2x imao problem sa tim menajcem. Jednom u garanciji, menjan menjac, jednom posle garancije, ne znam sta je radjeno....
Jel moze da se slepa automatik? Tipa pokvari se, ti ga izbacis na N bez upaljenog motora? Kako se navlaci na slep uopste?
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Koliko sam skontao po testovima, pogotovo A klase, svako se zalio na sporost 7G menjaca.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Kao i kod Alfe a verujem i kod svih jacih dizela.NexT napisao:Generalno me smara Mercedesov menjac sa 6 brzina pri kretanju. Ima neverovatno kratku prvu i drugu brzinu, bukvalno, samo za kretanje.
Inace automatik je zakon...i ja sam bio protiv njega, i sad kazem da ima nekih mana ali generalno mnogo zahvalniji za voznju od manuelca.
Odrzavanje ne treba da te plasi jer je veca verovatnoca kad kupujes polovnjak da je sheban set kvacila i zamajac nego automatski menjac.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Da, mislim na petobrzinca. U sustini su 7g imali problema, to je tacno, ja sam video jedan koji je polomio kucisteNexT napisao:MIslis na petobrzinca?
Sto se 7g tice, suvise mi je to novo, pogotovo sto bi se eventualno uzimao auto iz prve serije tih menjaca, a nisam preterani fan takvim stvari dok ne preleze decje bolesti...
S 320 koji vozi caletov poznanik je 2x imao problem sa tim menajcem. Jednom u garanciji, menjan menjac, jednom posle garancije, ne znam sta je radjeno....
Jel moze da se slepa automatik? Tipa pokvari se, ti ga izbacis na N bez upaljenog motora? Kako se navlaci na slep uopste?


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Koliko je slepanje uopste pametno, bez obzira na tip menjaca je takodje upitno.
Na zapadu nisam imao prilike da vidim slepanje kao u Srbiji...svakako ide na kamion...i moj Alfa je kamionom prevezena u servis kad je otiso set kvacila.
Na zapadu nisam imao prilike da vidim slepanje kao u Srbiji...svakako ide na kamion...i moj Alfa je kamionom prevezena u servis kad je otiso set kvacila.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Mehanicki na manuelnom nema nusprodukata. Sto se bezbednosti tice druga je prica.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Za bezbednost sam mislio 
Sto se mehanike tice to je jasno.

Sto se mehanike tice to je jasno.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Rece covek koji je kupio nov auto sa menjacem od 8 brzinaFloyd napisao:Kao i kod Alfe a verujem i kod svih jacih dizela.NexT napisao:Generalno me smara Mercedesov menjac sa 6 brzina pri kretanju. Ima neverovatno kratku prvu i drugu brzinu, bukvalno, samo za kretanje.
Inace automatik je zakon...i ja sam bio protiv njega, i sad kazem da ima nekih mana ali generalno mnogo zahvalniji za voznju od manuelca.
Odrzavanje ne treba da te plasi jer je veca verovatnoca kad kupujes polovnjak da je sheban set kvacila i zamajac nego automatski menjac.


Ma dobro, svakako pitam za par kilometara, cisto da ne ostane tu gde je. Do servisa ide na prikolicu u kombinaciji sa Vianom

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24720
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
U uputstvima pise da moze, ali najbolje sto sporije i sto krace.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
E, jel na semaforima koji drze po minut-minut i po treba ostaviti u D ili ga izbaciti na N?