Motorna ulja

Iskustva sa gorivima i uljima
Odgovori
Robby
Reactions:
Postovi: 58
Pridružio se: 19 Dec 2020, 19:52

Re: Motorna ulja

Post od Robby »

U potpunosti se slazem za siguran izbor sa benz.pumpe,najbolje direktno i sa onim od 90% servisera sto si rekao.
Takodje, moze i da se trazi popust na kolicinu 12x1 i 4x4 karton, ako je neko vezan za neki brend pa se podeli sa drustvom. Ja godinama tako.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Nisotec je imao odobrenje za VW 504.00/507.00 što je prilično moderna specifikacija bar za naše podneblje. Isteklo je u martu ovo što imam a na sajt nisu okačili novo. Da li su ga produžili ili ne ne znam. Ali svakako da je dobro ulje. Lično sam ga vozio dosta dugo u 1.2TSI od 50ak do 130kkm, a posle i u 118d, baš zadovoljan.

Pritom me ne košta ništa jer ga kupim ma kredit sa kartice SNNP koji čuvam cele godine za to. Sigurno 3x sam ga tako kupio. Sent from my SM-N970F using Tapatalk


Moma
Banned
Reactions:
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma »

Ne vidim ni jedan razlog zašto bi u moje vozilo, koje je novije generacije, novije i potpuno ispravno, sipao NIS ulja. Smatram to veoma neodgovorno. Jedino opravdanje može biti da je došlo besplatno ili da znam da prodajem vozilo. Atesti se dobiju ako se plati a za analize kao i u svim drugim porama života Srbije može se dostaviti bilo šta, recimo. Motorno ulje je jako složen proizvod, sastavljen od raznih sastojaka, od kojih neki koštaju jako mnogo po jednom litru zapremine.
Kvar, nedostatak, usled korišćenja ovog ulja možda se ne pojavi za 40, 50, 80, kkm, ali nemoj da se lažemo da će to ulje dati životni vek motoru kao neka ozbiljna - preporučena motorna ulja.
Inače veličanje ovakvih stvari od pojedinih "stručnjaka" me jako podseća na Vučić bratiju... Ja račaunam da NIS ulje mora biti gori proizvod od Tigar guma iza kojih kao stoji Michelin. Pa onda opisno, računam, da onaj kome odgovaraju Tiar gume, može biti kandidat i za NIS ulje.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Jeeeste hiljadu.

Niko:

Niko nikad:

Moma: Izvinite Volkswagene, jel može papir da moje ulje ispunjava vaše standarde?
Da naravno, samo nam dajte papir od privatne laboratorije iz Srbije (može i sa Kosova) da je ulje dobro, platite 5000 eura i dobijate potvrdu.
U redu, evo analize.
Izvolite sertifikat. Možete prodavati ulje na kome tvrdite da je bezbedno za VW motore. Traje tri godine, prijatno.
Hvala.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Ha ha, sjajno si opisao :thumbup:
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Moma napisao: 22 Dec 2020, 19:30 nemoj da se lažemo da će to ulje dati životni vek motoru kao neka ozbiljna - preporučena motorna ulja.
Pročitati šta piše na 16. strani, u 11. redu (od dole ka gore) sledećeg VW dokumenta:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 5-0001.pdf

***
Robby napisao: 20 Dec 2020, 20:44 to za Nisotec,super ako ga sipate i imate ok iskustvo. Mi ga ni u traktore 539 ne uspemo,ziva istina.
U vezi citata, mala napomena:
Dr (sci.) Steva Dimitrijević, poznatiji kao Stalker (odnosno kreator poznatog bloga o mazivima http://motornaulja.blogspot.com/2009/ ) je (bio) vrlo aktivan član foruma Poljoinfo, koji se bavi i podmazivanjem poljoprivrednih mašina.
Smisao onoga što je više puta isticao je u suprotnosti sa stavom da se npr. Nisotec odgovarajuća ulja ne bi trebala/smela koristiti u pomenutim mašinama. Blago rečeno.

Primer:
https://poljoinfo.com/threads/ulja-i-ma ... st-1234169


***

E` da,
Moma napisao: 22 Dec 2020, 19:30 Inače veličanje ovakvih stvari od pojedinih "stručnjaka" me jako podseća na Vučić bratiju... Ja račaunam da NIS ulje mora biti gori proizvod od Tigar guma iza kojih kao stoji Michelin. Pa onda opisno, računam, da onaj kome odgovaraju Tiar gume, može biti kandidat i za NIS ulje.
nisam siguran da li posle ovakvog navoda, da podvedem pod saradnike bratije&pomenutog one koji npr. voze škode i ostale VW, pa da ističem da me to podseća na favorizovanje nekontrolisanog uvoza preporučenog mu Castrol-a.

Najjednostavnije rečeno - suštinski nikakve veze jedno sa drugim.

Svašta ljudi računaju i opisuju, neki sasvim pogrešno uglavnom jer pomešaju različite vrste žaba i baba.

***

Ne vidim ni jedan razlog zašto u moje vozilo (ukoliko bi posedovalo motor iz VW grupacije), koje je novije generacije, i potpuno ispravno, izvan garantnog roka ne bih sipao odgovarajuće Nisotec ulje.

Isto se odnosi i na pojedine MB motore, kojima je takođe preporučena upotreba odgovarajućih Nisotec ulja, link dole.

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/228.3_en.html


***

Čisto da ne bude zabune, osim ukoliko se nije promenilo u poslednjih godinu/dve - sertifikat/odobrenje/approval od zvaničnika VW-a podrazumeva plaćanje 3000 evra (ne 5000 e.). Takođe, za vreme perioda trajanja approval-a proizvođač se obavezuje da će obezbediti uzorak maziva, koji inače VW laboratorija analizira/proverava.
Odnosno, analiza virgin/svežeg ulja je praktično dokaz za poštovanje ATIEL Code of practice (od strane proizvođača maziva), tako da to i nije ključan dokument za proizvođača motora tj. onog koji izdaje approval/odobrenje, osim kao eventualno početni dokument prilikom podnošenja zahteva za odobrenje.
Moma
Banned
Reactions:
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma »

Ja sam mislio da nije fer da navodite ljude koji ovo čitaju da koriste NIS ulja koja vi preporučujete.
Pomisliće neko da je to zaista tako, a verovatno nije.

To što vi imate hobi da probate i "ispitujete" vašim "čulima" koji vam stvara "placebo" efekat i čitate šta piše na kutiji, je divan hobi, ali ajde da druge nepotrebno ne dovodimo u zabludu.
Kako se ko javi, preporuke idu ka NIS, FAM itd..... Gospodo, ne radi se ovde o traktorima, tamčićima, starim FAP-vima.
Rekao sam kako se u Srbiji sertifikuje većina stvari i to nije nikakva tajna. Kao i svugde gde se verovatno šalju - uzmaju falš namiksovani uzorci.
Vi ste zaista neozbiljni. Uzgred, ušteda u novcu pri kupovini NIS ulja je nikakva, jer za slične novce se može kupiti i normalno sertifikovano ulje velikog broja proizvođača.
Ja molim cene čitaoce, da pri ulasku u bilo koji servis u Srbiji pitaju da li bi im preporučili NIS ulja. Nis ulje služi u savremenom autu da se za nuždu dospe u motor, posle čega sledi skora zamena ulja.
Šta sam imao da kažem, rekao sam. Dalje ne bi komentarisao, a vi nastavite dalje u isto maniru. I sad ćete verovatno tvrditi da mehaničari i radionice nemaju pojma. I to oni isti kod kojih vi idete da vam osposobe - poprave - servisiraju vozilo.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Motorna ulja

Post od Ivan »

Moma vidi se da nemas pojma o uljima, a svoje misljenje zasnivas na osnovu predrasuda, misljenja priucenih majstora koji takodje nemaju pojma o uljima itd.

Ko hoce da sipa najbolje ulje u motor, tu nisotec nema sta da trazi, kao ni 90% drugih ulja ukljucujuci i vecinu ponude total, motul, castrol, mobil, eneos, elf, shell, valvoline, syntium, selenia itd.

Ako zelis najbolje ulje onda imas vrlo malo izbora i to su "specijalne" serije ravenola, motula i jos ponekih koje sadrze estere/PAO i koja su izuzetna po svojim svojstvima i odskacu iznad proseka.

Sve ostalo je konfekcija i "puko" ispunjavanje standarda i razlike izmedju njih su mizerne, jedno ulje ima jednu karakteristiku bolju, a drugu za nijansu losiju itd.

Kod castrola je znacajna razlika izmedju magnateca i edge-a, kod mobila izmedju super i 1 serije, kod totala izmedju ineo i ostalih, kod eneosa izmedju sustine i ostalih serija itd. da sad ne nabrajam za svako ulje.

Dakle izmedju tih obicnih/baznih serija ulja renomiranih proizvodjaca i nisoteca i ostalih nema neke znacajne razlike, tu su po kvalitetu, dovoljno za standard.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Moma
Banned
Reactions:
Postovi: 141
Pridružio se: 30 Apr 2020, 21:32

Re: Motorna ulja

Post od Moma »

Ivane, da li ti sam održavaš auto, menjaš ti ulje ili ideš kod tih priučenih majstora?? Naučiš li njih čemu i objasniš li im kvalitet NIS ulja?
Meni trebaju baš obična ulja, ne neka specijalna. Ali ulje koje jeste ono što na njemu piše i što može neko da preporuči, proizvođač vozila ili bar servis koji vrši popravku.
Nisam čuo da bilo koji ovlašćeni servis koristi NIS ulja. Da li si ti čuo tako nešto?
U "kvalitet" ne bi ulazio i ne bi se tu "mešao" u priču. Samo kažem, da ono što piše na kutiji i ono što je u kutiji nije uvek isto. Ne sumnjam u to da je NIS na kutiji napisao sve divno.
Ja odem kod majstora i prepustim mu auto. On ako je ozbiljan pita me koje ću klase da mi ugradi delove, objasni razliku i ja se opredelim. Oni u ponudi nemaju NIS - FAM i sl ulja, to jeste ja to nigde nisam video. Uostalom, ja nisam kupio ulje godima. A zašto bi to radio, kad ga kod majstora dobijem najpovoljnije i obijem garanciju na izvedene radove, delove i maziva!?
Nov auto ide u ovlašćeni servis, i šta ima tu da se mudruje?
Korisnikov avatar
DS9
Reactions:
Postovi: 873
Pridružio se: 18 Nov 2013, 11:35
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od DS9 »

Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:02 Ja sam mislio da nije fer da navodite ljude koji ovo čitaju da koriste NIS ulja koja vi preporučujete.
Pomisliće neko da je to zaista tako, a verovatno nije.
Šta nije fer? Da se za neki VW ili MB motor preporučije ulje na čije je odobrenje svoj potpis stavio zvaničnik VW-a ili Daimler-a?

https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 05W-30.pdf

https://www.nisotec.eu/sites/default/fi ... 10W-40.pdf

Ta odobrenja nisu odobrena u Srbiji, na način kako ti navodiš da se nekako sertifikuju u Srbiji (što je tek za posebnu priču) - nego su odobrena u sedištu VW-a odnosno Daimler-a, u Nemačkoj.

Mogao bi njima da napišeš pisma u kojima im objašnjavaš da nije fer što daju odobrenja uljima zato što ti nisi čuo da neki servis koristi ta ulja.

Takođe, u svojim komentarima imputiraš nešto što nije izrečeno - odnosno to da neko ovde zastupa stav da u ovlašćenim servisima treba da se koristi ulje koje Principal, tj. ugovor o zastupništvu, ne podrazumeva. Time u isti koš stavljaš dve različite stvari od kojih jedna od njih nije ni dovođenja u pitanje, odnosno
nigde nije izrečeno da u nov auto, u garantnom roku, treba odstupiti od upotrebe ulja koje je proizvođač mašine predvideo da se upotrebljava.

Ono što prenebregavaš, pokušavajući da dezavuišeš rad brojnih stručnjaka zaposlenih u industriji lubrikanata, je činjenica da se favorizovanje određenog proizvođača/brenda lubrikanata od strane proizvođača mašinskog sklopa, tj. upotreba maziva od strane ovlašćenih servisa - ne zasniva isključivo na podrazumevanom kvalitetu nego i na međusobnom ekonomskom partnerstvu.

Neko bi mogao da zastupa stav da upravo ta ekonomska povezanost/partnerstvo između (pojedinih) proizvođača nije fer, i da se time na npr. teritoriji Evrope grubo krše antimonopolističke težnje koje EU formalno zastupa, a u ovoj oblasti suštinski krši.

***

Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:34 U "kvalitet" ne bi ulazio i ne bi se tu "mešao" u priču. Samo kažem, da ono što piše na kutiji i ono što je u kutiji nije uvek isto. Ne sumnjam u to da je NIS na kutiji napisao sve divno.
Ovako nešto gore izrečeno može da se kaže za svakog proizvođača. Umesto reči NIS, upotrebiti ime bilo kog drugog roizvođača lubrikanata.

Koliko je divno to što piše na ambalaži npr. Castrola umelo je da svedoči to što je BP tj. Castrol istoimeni Magnatec (10W-40) pakovao u ambalaži sa istaknutim različitim normama za zapadno-evropsko i istočno-evropsko tržište. Jedna od posledica toga je bila i to da je na britanskom tržištu mogla da se nabave obe varijante (ACEA A3/B3 i ACEA A3/B4).

***
Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:02 Kako se ko javi, preporuke idu ka NIS, FAM itd..... Gospodo, ne radi se ovde o traktorima, tamčićima, starim FAP-vima.
Taj stav jasno pokazuje o čemu se radi.
Traktori, tamići i stari fapovi su takođe mašine čiji je rad kritično zavisan od osobina lubrikanata koji ga podmazuju. Onaj koji njihovim pominjanjem želi da istakne da su lubrikanti nekog (kao inferiornog) proizvođača adekvatni za njih, ali nisu za eto novije mašine - jedino pokazuje da ima ograničen uvid u stvarnost.

Inače, kako se ko javi, kome je potrebno ulje po ACEA C3 u 5W-40 gradaciji - naravno da ću zbog ličnog iskustva da preporučim npr. FAM Fenix Premium 5W-40, a da ću zbog dugogodišnjeg iskustva nekoliko ljudi kojima verujem (uključujući i pojedine članove ovog foruma), i već pomenutog doktora tehnoloških nauka (i magistra fizičke hemije) Stevana Dimitrijevića (Stalkera) da navedem kako bih za sličnu potrebu (ulja po ACEA C3 u 5W-40 gradaciji) upotrebio i Nisotec Autoline Sint 5W-40.

Onome kome je potrebno ulje po ACEA A3/B4 u 10W-40 gradaciji ću zbog neposrednog iskustva navesti da bi mogao da koristi FAM Fenix BM Extra 10W-40, ili nisotecovo ulje koje mu je blizanac (je su ga formulisali stručnjaci koji su iz FAM prešli u NIS) Autoline PS 10W-40.

Onome kome je potrebno ulje po normi ACEA C2 ću zbog dugogodišnjeg sopstvenog iskustva, kao i dve eksploatacione laboratorijske analize ulja preporučiti FAM Fenix PSA Energy 5W-30 koje se već osmu izmenu bućka u motoru mog vozila.

To nisu jedina ulja koja bi mogla da budu adekvatna za pomenute potrebe, s tim što jesu jedna od mnogobrojnih.

***

Ja molim cenjene ćitaoce da pri ulasku u bilo koji servis u Srbiji pitaju da li bi im preporučili Y ulja.
Y ulje služi u savremenom autu da se za nuždu dospe u motor, posle čega sledi skora zamena ulja.

Prilikom gore pomenute ankete molim cenjene čitaoce da ipsilon zamene po želji sa nekim od sledećih imena:
Addinol, Liqui Moly, Wolf, Yacco, Kroon, Redline, Divinol, Amsoil, Pennzoil, Comma, Ravenol, INA, ili drugo po želji.
Molim da se prilikom ankete izbegne zamena ipsilona sa nekim od sledećih imena:
Castrol, Selenia/Petronas, Total/Elf i Mobil.

Hvala

***

Ako koza laže, rog ne laže.
dispy
Reactions:
Postovi: 556
Pridružio se: 13 Okt 2019, 18:01
Garaža: Audi A6 C7.5 TDI190 Avant

Re: Motorna ulja

Post od dispy »

@Moma

Meni kao potpunom laiku je prilično očigledno da @DS9 zna o čemu priča, potkrepljuje svaku svoju preporuku ili konstaciju raznim dokumentima, uputstvima, odobrenjima, linkovima.. Koje opet ja kao laik (ali master inženjer elektrotehnike I master ekonomije) ne mogu da razumem dalje od nivoa koji nam @DS9 kroz par rečenica objasni.

S druge strane tvoje konstatacije su zasnovane na "reko mi majstor to niš ne valja", "neće NIS napraviti dobro ulje", "metite vi to u tamića"... Očigledno je kome treba verovati, barem meni.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ikac
Reactions:
Postovi: 1759
Pridružio se: 19 Apr 2012, 22:29
Garaža: Fiat Bravo 198 (2011) 1.6 multijet

Re: Motorna ulja

Post od Ikac »

:plusone:

Puno predrasuda, bez ijednog dokaza.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Moma napisao: 23 Dec 2020, 10:34
Ja odem kod majstora i prepustim mu auto. On ako je ozbiljan pita me koje ću klase da mi ugradi delove, objasni razliku i ja se opredelim. Oni u ponudi nemaju NIS - FAM i sl ulja, to jeste ja to nigde nisam video. Uostalom, ja nisam kupio ulje godima. A zašto bi to radio, kad ga kod majstora dobijem najpovoljnije i obijem garanciju na izvedene radove, delove i maziva!?
Nov auto ide u ovlašćeni servis, i šta ima tu da se mudruje?
Tvoj posto je samo povod da se objasne neke zablude.

Upravo ozbiljni majstori, veći servisi pre svega, glavno u ponudi imaju NIS-FAM i SLIČNA ulja i to sazna ko hoće da gleda i da pita za poreklo ulja u bačvama. Uglavnom se ta ulja nabavljaju po 1,5-2,0 evra za litar na bazi 205litara.
To su upravo ulja te kategorije (III grupa) koja se i najmasovnije koriste u auto industriji, redje se koriste čista PAO ili slične puna sinitetika premijum paketa aditiva iz sasvim prostog i prizemnog razloga. Cene takvih ulja.

Takvo top ulje kod ovlašćenog servisa košta 40-60 a nekada i do 100 evra po litri, i sad sam se priseti kada si zadnji put platio sličnu cenu ulja.
Samo u garanciji na novom auto ako se striktno pravno zahteva koristi se proizvodjačevo ulje, koje je obično u njegovoj ambalaži za njega neko napravio.
Van toga ovlašćeni i ostali rade kako sam napisao.

Nema šta da se mudruje, zato su izmišljene norme, sertifikati i tehničke osobine ulja i maziva po specifikacijama primene. Zato postoje CCMC, API i ACEA jasno označavanje ulja koje tehnički odredjuju proizvodjači vozila (šta treba u njihov motor) i proizvodjači ulja (šta zadovoljava njihov proizvod).

Ta 2 zahteva se trebaju poklopiti i svaka dalje diskusija o brendu ulja je bespredmetna sa tehničke strane.
Sa ekonomske može se naširoko i nadugačko šta je bolje i isplativije, gde uzimati, kom servisu ili majstoru verovati.

I u pravu si, etiketa na ambalaži i sadržaj mogu biti različiti. Radi se o prevarnim radnjama i najčešće falsifikatima nepoznatog porekla koji imitiraju etiketom i amabalažom originalni brend/ proizvod.
Takva ulja su zaista neprovrene, moguće i štetna i svakako za izbegavanje.

No o takvim falsifikovanim uljima niko ovde na forumu ni u jednom trenutku nije pisao, tako da to tvoje naglašavanje sumnji u sadržaj u odnosu na etiketu bih rekao je više lični utisak.
U tom smislu si u pravu da je sigurnije u ovlađćenom servisu kupovati ulje (kao i druge delove) ali to nema baš nikakve veze sa temom NIS (Nisotec i G Drive brendovi ulja), INA, OMV, MOL, ARAL, SHELL, BP, AGIP, TOTAL, LUKOIL ili bilo kojom naftnom kompanijom koja prodaje pod svojim brendom ulja na svojim pumpama.

Legitimno je da ti ne veruješ u zvanične podatke proizvodjača ali nije fer da sva druga ulja za koja si ti uveren da ne želiš da koristiš proglašavaš za opasna.

Ulje se bira prema potrebi motora i prema potrebi eksploatacije, izuzetno retko postoji potreba da se bira prema brendu osim ako nisu neki specifični pravni razlozi u okviru garantnog roka pa mora baš to i to ulje i nijedno drugo.
Inače, u EU je zabranjeno takvo ograničenje i može bilo koji servis da vrši zamenu ulja u garantnom roku i uopšte se ne mora posetiti ovllašćeni servis uz puno zadržavanje garancije.
Zato i ne piše u uputstvima da je neko ulje obavezno već da je preporučeno.

Kod nas nažalost još se kasni u pravnom smislu pa je još uvek u garantnom roku obavezno da se održava u ovlašćenom.

Ako hoćeš ulja najvišeg kvaliteta onda ne ideš u ovlašćene već mudruješ i sam nabavljaš Red Line, Mobil1, Motul, LM, Q8 itd ulja premijum osobina koje će baš odgovarati načinu tvog korišćenja vozila.

Ako nećeš da razmišljaš i ne znaš ništa o uljima onda samo pogledaš u knjižicu od auta šta piše ACEA xxx norma i kupiš takvo ulje.
Poslednja izmena od ljubitelj u 23 Dec 2020, 19:19, izmenjeno 1 put ukupno.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Motorna ulja

Post od ljubitelj »

Ivan napisao: 23 Dec 2020, 10:18
Ko hoce da sipa najbolje ulje u motor, tu nisotec nema sta da trazi, kao ni 90% drugih ulja ukljucujuci i vecinu ponude total, motul, castrol, mobil, eneos, elf, shell, valvoline, syntium, selenia itd.

Ako zelis najbolje ulje onda imas vrlo malo izbora i to su "specijalne" serije ravenola, motula i jos ponekih koje sadrze estere/PAO i koja su izuzetna po svojim svojstvima i odskacu iznad proseka.

Sve ostalo je konfekcija i "puko" ispunjavanje standarda i razlike izmedju njih su mizerne, jedno ulje ima jednu karakteristiku bolju, a drugu za nijansu losiju itd.

Dakle izmedju tih obicnih/baznih serija ulja renomiranih proizvodjaca i nisoteca i ostalih nema neke znacajne razlike, tu su po kvalitetu, dovoljno za standard.
4 velike istine.
Kratko i jasno :plusone:
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Motorna ulja

Post od Uroš S. »

Još nešto. Ne znam da li sam pisao ovde. U skuteru 250cc 4T sam pri prvoj izmeni (kod mene) sipao FAM 4T 5-40 sintetiku sa (zahtevanom) JASO MA2 specifikacijom i motor se odlično ponašao. Nažalost od tada ga više nije bilo moguće nabaviti pa sam prešao na EKO ulje iste specifikacije, i evo vozim već drugu turu. Vozi se uglavnom pun gas skoro 12 meseci godišnje. Baš sam zadovoljan.

Naravno majstor me napljuvao da je to reciklirano ulje (ne znam jel to uopšte moguće?), a nudi mi polusintetiku 10W-40 za skoro 4 puta veće pare.

Naravno ostajem na EKO pošto Galax nisam uspeo da nabavim iako stoji na sajtu.

Inače Galax je oko 450 dinara litar, FAM isto tako, a EKO okruglo 500.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Odgovori