Stranica 17 od 40
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 11 Okt 2016, 23:54
od ljubitelj
dragvorl napisao:Start stop preko alternatora imao Citroen 2004 ako ne gresim.
Dynalto bese zvali, a napon 36v iz 3 akumulatora samo za tu funkciju.
-----------------------
VW je imao Formel E modele ranih 80tih sa start stop sistemom preko vakuumskih elektro prekidaca.
Tada nije bile softvera, klasicna analogna kola tipa komparatora napona, otpornici razdelnici sa prekidacem koji prespaja strujno kolo i slicno.
Morao bih da potrazim test jednog aftermarket start stop sistema nekog svajcarskoj proizvodjaca koji se nudio kod nas sredinom 80tih, tada je Uradi Sam revija promovisala i testirala takav uredjaj. Imam negde samo jos da se setim kada je bilo objavljeno da ne preturam stotine brojeva.
Bilo je kod nas probe start stop sistema na Jugu 45 ono kada su bili bonovi za benzin 80tih. Cak je i elektro Jugo bio kao prototip razvijen u Zastava Institutu u Kragujevcu.
Svi ti start stop sistemi tada nisu se primili, brzo su otisli u zaborav. Ipak su se dosta kvarili tj bili nepouzdani a obicni klasicni olovni akumulatori su znali da zakazu i bez jakih zima iznenada.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 08:41
od ljuba
Gasiti S&S sistem tokom duzih puteva je suludo, posto onda inace prakticno ne radi. Meni licno je on spasio usi i zivce na leru, posto se dizelas tada jedino ozbiljno cuo i osecao, a za 3 godine je uvek isto i savrseno radio. Znam da kada sam gledao cenu mog akumulatora bila je negde preko 300Eur-a. Kod sadasnjeg auta mi ide na zivce sto motor drzi hladan i stalno ga gasi, cak i kada usporavas

to je sledeci nivo ludila...
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 09:50
od Markoni
Ljubo, stavi ga odmah po paljenju u GTE mode, jednom se zivi.
Tapatalk Post
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 09:57
od methane.master
Plus firma plaća.
Sent from mTalk
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 10:18
od NexT
ljuba napisao:Gasiti S&S sistem tokom duzih puteva je suludo, posto onda inace prakticno ne radi. Meni licno je on spasio usi i zivce na leru, posto se dizelas tada jedino ozbiljno cuo i osecao, a za 3 godine je uvek isto i savrseno radio. Znam da kada sam gledao cenu mog akumulatora bila je negde preko 300Eur-a. Kod sadasnjeg auta mi ide na zivce sto motor drzi hladan i stalno ga gasi, cak i kada usporavas

to je sledeci nivo ludila...
Mnogo vise me nervira trenutak paljenja dizela nego bilo kakav rad na leru.
Malo je reci da se ceka iz D softver za trajno gasenje SS na Mercedesu

Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 10:59
od Floyd
Kod hibrida je još gore jer stalno pali i gasi motor u pokretu. Ubrzavaš i čim postigne max brzinu na struju samo startuje motor, odmah na višim obrtajima... osećaj kao kad pališ "na gurku"
Kad usporava ista situacija. Motor se ugasi a auto i dalje ide.
Meni je to bilo baš bzv u Priusu.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 11:25
od Heinz
Nisam to primetio u novom Priusu.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 12:55
od ljuba
E pa na BMWu trenutak paljenja dizela posle S&S pauze je super odradjen, prakticno ne oseca se isto kao pri standardnom palenju, nego kao da je standardno kretanje (malo jace pritiskanje gasa) - dok pritisnes i pustis kvacilo taman krene da se vrti motor i ti kreces...
Slazem se GTE treba da bude stalno pritisnut

ali moram neki put i na elektriku da vozim...
PS: Ni kod mene se to ne oseca, ali se vidi po aktivnosti motora... odnosno broju obrtaja benziskog motora - ili ako volis da gledas slikice ima i na dijagramu snaga...
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 12 Okt 2016, 14:06
od Floyd
Heinz napisao:Nisam to primetio u novom Priusu.
Stari model sa cca 90k km na satu.
Re: Start-Stop sistem
Poslato: 07 Nov 2016, 09:40
od Saša
Ko ima Daciu Sandero/Logan sa "start & stop" sistemom i nervira ga, postoji jednostavan način da se trajno isključi. Brava haube ima prekidač koji je povezan sa tim sistemom i on je deaktiviran kada je hauba otvorena (sigurnosna opcija da motor ne bi startovao dok radite nešto u motornom prostoru). Na tom prekidaču se to premosti i ćao, nema više "S & S"-a... Pritom to ne utiče na "door open" indikaciju, odnosno sve ostalo radi kako treba.

Verovatno je primenjivo i na mnoge druge automobile (pogotovo Renault), ne verujem da je ovo osmislila samo Dacia...
Pomenuti prekidač - pozicija 438
Više o tome na Dacia.rs forumu:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8869.90
Re: Dobro veče
Poslato: 04 Jun 2017, 15:49
od Ogi
A kada imas start stop pa se auto hibernizuje kada stanes ? Je li to spada u hladjenje ili je to kao da si ugasio motor ?
Re: Dobro veče
Poslato: 04 Jun 2017, 15:59
od snork
Pa kao da si ugasio motor, pošto upravo to i uradi.

Ali ne treba se brinuti za stani-kreni režim, tada auto i onako radi na malim obrtajima. To sa turbinom se odnosi na slučaj kada npr. juriš auto-putem i onda naglo staneš. Turbina nastavlja da se okreće na više desetina hiljada obr/min neko vreme, a nema protoka ulja za podmazivanje i hlađenje. Tada nije loše ostaviti minut da radi u mestu, ali u praksi se ovakvo zaustavljanje vrlo retko dešava. Uglavnom pre gašenja ide duža ili kraća gradska vožnja, parkiranje i druge radnje tokom kojih se motor dovoljno ohladi i turbina uspori. Bilo je na forumu reči da moderni automobili čak imaju električnu pumpu za ulje, koja nastavlja da radi neko vreme posle gašenja ako ima potrebe. Ali ne znam na koje se to marke i modele odnosi.
Re: Dobro veče
Poslato: 04 Jun 2017, 16:03
od dragvorl
Ako ima kuglicni lezaj onda nije tako osetljiva. Inace sam vozio G7 prosle nedelje, gasio je na ladno motor samo tako. Start stop i na zamajac vrhunski deluje.

Re: Dobro veče
Poslato: 04 Jun 2017, 16:36
od Ogi
A koja je fora sa SS I zamajcem ? Zar bi neko napravio sistem koji steti nekom drugom delu automobila ?
Meni se pre neki dan ucinilo da mi radi nesto u motoru kada sam ugasio auto.
Mislio sam da SS nije pravo gasenje vec vise kao neka hibernacija.
Re: Dobro veče
Poslato: 04 Jun 2017, 18:45
od ikac2000
Gledao sam na Wheelers Dealers jednu Mazdu benzin mislim, gde je lik ugradio tajmer da mu kaze kada da ugasi auto zbog hladjenja turbine.
Na pumpama na AP me gledaju kao nenormalnog kada im kazem da me puste minut dva da mi se ohladi turbina, pa to radim sa strane, pa se posle dovezem do mesta punjenja.