Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Stjepo, al baš nište te ne razumem. Jedino sam ukapirao, ako sam?, poentu da su zarade više.
Info iz prve ruke od meni bliskih ljudi koji nemaju ni najmanje interesa da me lažu je da je zarada na I30 (prethodni model, info je od pre početka prodaje novog) bila okruglo 300 eura. Tu je negde i zarada na akcijskoj Fiesti. Ako se dobro sećam DW je pisao da je na SX4 takođe oko 300.
Pre krize je prodavac u jednom beogradskom salonu, moj dobar drug, imao ovlašćenje da sam, bez ičijeg amina, da popust od 5%. Tih 5% je bilo na ukupnu cenu vozila i time je prodavac gubio nekih 20-30% zarade, što znači da im je projektovana zarada na vozilu od 10 k eura bila oko 1,5-2 k eura. Ako uporediš cene pre krize i danas videćeš da su pale i više od te projektovane zarade što znači da je maržu smanjio i proizvođač i uvoznik i da je zarada jako mala.
Info iz prve ruke od meni bliskih ljudi koji nemaju ni najmanje interesa da me lažu je da je zarada na I30 (prethodni model, info je od pre početka prodaje novog) bila okruglo 300 eura. Tu je negde i zarada na akcijskoj Fiesti. Ako se dobro sećam DW je pisao da je na SX4 takođe oko 300.
Pre krize je prodavac u jednom beogradskom salonu, moj dobar drug, imao ovlašćenje da sam, bez ičijeg amina, da popust od 5%. Tih 5% je bilo na ukupnu cenu vozila i time je prodavac gubio nekih 20-30% zarade, što znači da im je projektovana zarada na vozilu od 10 k eura bila oko 1,5-2 k eura. Ako uporediš cene pre krize i danas videćeš da su pale i više od te projektovane zarade što znači da je maržu smanjio i proizvođač i uvoznik i da je zarada jako mala.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13562
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
I ne znam kako se slozio sa Slobinim postom kada imam utisak da bas i ne govore isto 

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Slozio se u nacelu 

- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24656
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Evo primera zarade na proizvodnji, a mislim da su ovo primeri za zaradu vecu od prosecne. Ima tu i boljih, kao Porsche npr.
http://www.autoblog.com/2012/03/08/bmw- ... is-better/It reported a record profit margin, but BMW still wasn't as profitable as its rival Audi. According to a report in Automotive News, BMW booked an 11.8-percent profit margin, up from eight percent last year. Audi, however, managed 12.1 percent.
Both figures were calculated using the earnings before interest and tax method (EBIT).
Audi and BMW have had a blossoming rivalry since Audi began directly targeting BMW, both in the development of its products and in its advertising. The two ultra-competitive German luxury brands most famously clashed in a series of billboard ads in Southern California.
Analysts had forecast an 11.9-percent profit margin for BMW, according to AN. Despite this "mild disappointment," as one analyst called it, BMW still led Audi and Mercedes-Benz as the top-selling luxury brand in 2011.
The company expects to set another annual sales record this year, besting the 1.67 million units it moved in 2011, thanks largely to it's new-for-2012 F30 3-Series.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Da Pajo, na to sam ciljao - mislim da su zarade vece.
Ja sam se vezao za primer vozila koje kosta dosta vise od i30, pa je procentualno zarada veca.
E sad rekoh da sam malcice zakopao santu leda i da sam pretpostavio da je popust od 3100e (konkretno za auto koji sam naveo kao primer) dao distributer. Znaci da se sve zavrsava sa granicama nase zemlje - Japan nema veze sa tim, kao i distributer za Evropu i ko je sve vec u vrzinom kolu dok vozilo ne stigne do distributera za Srbiju.
Pa sam iz toga zakljucio da ako je vec dao popust od~3000e da tu jos uvek ima "mesa" za njega kao prodavca.
To je ono sto sam zakljucio, nigde nisam rekao da je to zaista tako vec da se meni nametnulo kao zakljucak.
Ako je pak prica drugacija - stigle Toyote iz Japana i came na lageru u Srbiji, pa je red da se rasprodaju. A ceo lanac ima dogovor da tek kad se proda primerak jedni za drugim budu namireni. I onda svi zajedno postignu dogovor da svako po malo zakine na svom kolacu i napravi znacajan popust u ceni kako bi ikako prodao vozila koja cekaju svog kupca.
U tom slucaju diler za Srbiju, diler za Evropu, direkcija u Japanu... svi se odreknu procenta, kao sto rekoh, i naprave 3100e. Onda ok.
Onda opet dodjem do zakljucka da sama fabrika Toyote gubi mnogo od prvobitno zacrtanog profita. Neka je to (sad lupam) ustupak od 200e po vozilu. Koliko vozila ima na lagerima sirom sveta i svako po 200e dole na konto fabrike => itekako mora ostaviti odraz na zacrtane planove inovacija, strucnosti i cega sve vec u samoj Toyoti u Japanu.
Sad njihove racunice dali im se to isplati na duze&krace staze... Zato sam pretpostavio ono prvo - pomenuti Rav stigne srpskom distributeru po ceni od recimo 25000e. I onda krece zarada dilera, dazbine drzavi i eto nas na 34xxxe, gde se kad stisne muka pravi 3100e popusta i dolazi na 31xxxe konacnu cenu za kupca.
I dalje sam neshvatljiv? E... Ne znam, mozda bih u "zivom" razgovoru objasnio sta hocu reci i zasto formiram ovakvo misljenje. Ponavljam - ne kazem da je zaista tako, samo mislim.
Hajde da kezem i ovo zasto opet mislim tako - na Texovom "starom" bmw-u su krenuli sa ciljem da zarade 2000e. To je polovno vozilo. Svi pricamo kako preprodavci polovnih vozila iz uvoza od baba sa sto manje ulaganja prave devojke i da na njima zaradjuju (cista zarada kad podvuku crtu) 500+e (zavisno od vozila do vozila) pa onda imaju lufta u cenkanju da spuste cenu za koju stotinu i opet su dobri.
Zasto bi pored svega ovoga prodavac NOVOG pristao da zaradi famoznih 200e i danas kad je prodaja takoreci stala? Cenim da bi pre rekao "Marsu persun i zastupnistvo. Daj 20 polovnjaka iz uvoza, bolje cu da prodjem nego sa NOVIM." Ok, ok, ok kao zastupnik on zaradjuje i na servisu, prodaji delova... Al opet na polovnom 500, na novom 200.
Imas zgradu, imas radionicu, imas zaposlene. Odhebes licencu uvoznika, prodajes polovnjake = veca zarada. Kako nemas licencu mozes da koriguje cenu radnog sata i da ti servis funkcionise bez problema. Pa opet i tu zaradjujes. Takoreci nebi zaradjivao jedino na uvozu delova. Pa gde je tu onda logika i ko bi onda imao interes da bude zastupnik NOVIH automobila.
Eto "ukratko" zasto ovo mislim.
Ja sam se vezao za primer vozila koje kosta dosta vise od i30, pa je procentualno zarada veca.
E sad rekoh da sam malcice zakopao santu leda i da sam pretpostavio da je popust od 3100e (konkretno za auto koji sam naveo kao primer) dao distributer. Znaci da se sve zavrsava sa granicama nase zemlje - Japan nema veze sa tim, kao i distributer za Evropu i ko je sve vec u vrzinom kolu dok vozilo ne stigne do distributera za Srbiju.
Pa sam iz toga zakljucio da ako je vec dao popust od~3000e da tu jos uvek ima "mesa" za njega kao prodavca.
To je ono sto sam zakljucio, nigde nisam rekao da je to zaista tako vec da se meni nametnulo kao zakljucak.
Ako je pak prica drugacija - stigle Toyote iz Japana i came na lageru u Srbiji, pa je red da se rasprodaju. A ceo lanac ima dogovor da tek kad se proda primerak jedni za drugim budu namireni. I onda svi zajedno postignu dogovor da svako po malo zakine na svom kolacu i napravi znacajan popust u ceni kako bi ikako prodao vozila koja cekaju svog kupca.
U tom slucaju diler za Srbiju, diler za Evropu, direkcija u Japanu... svi se odreknu procenta, kao sto rekoh, i naprave 3100e. Onda ok.
Onda opet dodjem do zakljucka da sama fabrika Toyote gubi mnogo od prvobitno zacrtanog profita. Neka je to (sad lupam) ustupak od 200e po vozilu. Koliko vozila ima na lagerima sirom sveta i svako po 200e dole na konto fabrike => itekako mora ostaviti odraz na zacrtane planove inovacija, strucnosti i cega sve vec u samoj Toyoti u Japanu.
Sad njihove racunice dali im se to isplati na duze&krace staze... Zato sam pretpostavio ono prvo - pomenuti Rav stigne srpskom distributeru po ceni od recimo 25000e. I onda krece zarada dilera, dazbine drzavi i eto nas na 34xxxe, gde se kad stisne muka pravi 3100e popusta i dolazi na 31xxxe konacnu cenu za kupca.
I dalje sam neshvatljiv? E... Ne znam, mozda bih u "zivom" razgovoru objasnio sta hocu reci i zasto formiram ovakvo misljenje. Ponavljam - ne kazem da je zaista tako, samo mislim.
Hajde da kezem i ovo zasto opet mislim tako - na Texovom "starom" bmw-u su krenuli sa ciljem da zarade 2000e. To je polovno vozilo. Svi pricamo kako preprodavci polovnih vozila iz uvoza od baba sa sto manje ulaganja prave devojke i da na njima zaradjuju (cista zarada kad podvuku crtu) 500+e (zavisno od vozila do vozila) pa onda imaju lufta u cenkanju da spuste cenu za koju stotinu i opet su dobri.
Zasto bi pored svega ovoga prodavac NOVOG pristao da zaradi famoznih 200e i danas kad je prodaja takoreci stala? Cenim da bi pre rekao "Marsu persun i zastupnistvo. Daj 20 polovnjaka iz uvoza, bolje cu da prodjem nego sa NOVIM." Ok, ok, ok kao zastupnik on zaradjuje i na servisu, prodaji delova... Al opet na polovnom 500, na novom 200.

Eto "ukratko" zasto ovo mislim.

- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Kako god, toliko male zarade na novim kolima kakve se pominju obesmišljavaju bavljenje tim poslom i svakako nisu dobar znak. Pre pet godina, iako su zarade prodavaca bile par puta veće, bilo nam je bolje i lakše smo plaćali te veće iznose nego danas ove manje... Beta Motors je pre par godina planirao pravljenje velikog servisno-prodajnog centra na Mišeluku, a danas imaju pitanje hoće li dočekati sutra.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Sjepo, suviše je para i truda uloženo da bi neko dobio distributerstvo nekog brenda da bi tek tako to batalio i prešao da radi polovnjake. Prošlo je vreme kada je bilo dovoljno imati kakav takav seris i lokal. Danas, ako hoćeš da prodaješ neki brend, moraš imati prostor po merilima brenda, servis opremljen po merilima brenda...odnosno uložiti jezivo puno para. S druge strane dobijaš exkluzivnu teritoriju na kojoj si jedini. Niko nije rad da tako nešto izgubi zbog nekoliko godina krize. Radije će otpuštati radnike, smanjivati plate i tavoriti čekajući bolja vremena. Ko jednom svojevoljno izađe iz priče neće mu nikada više dozvoliti da se vrati, u to sam siguran.
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Infiniti EX30d jeftiniji za 5.000 €
Infiniti je snizio maloprodajnu cenu krosovera EX30d na 57.180 evra. Osim niže, letnje cene, kupac uz automobil dobija i poklon - krovni nosač i krovni prtljažnik proizvođača Thule, u vrednosti od oko 1.000 evra.
Infiniti EX30d koji je na sniženju ima GT Premium paket opreme u koju spada i metalik boja i Bose Premium audio sistem sa 11 zvučnika.
Automobil je opremljen 3.0 litarskim dizel motorom sa 238 KS i 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta, u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem.
Od 0 do 100 km Infiniti EX30d ubrzava za 7,9 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,5 litara na 100 km.
Enterijer je, pored ostalog, opremljen dvozonskim adaptivnim klima uređajem sa automatskom recirkulacijom vazduha, kožnim sedištima, piano finiš detaljima i aplikacijama od aluminijuma na instrument tabli.
Osim toga, Infiniti ima grejana sedišta vozača i suvozača, električno podešavanje sedišta vozača u 8, a suvozača u 4 smera, električno podešavanje potpore za leđa na sedištu vozača, električno podesivu preklopivu zadnju klupu (u odnosu 2/3 –1/3) i integrisani nosač za odeću.
Audio oprema uključuje radio, CD čitač kompatibilan sa MP3 i WMA zapisima, 2GB Infiniti Music Box, USB/iPod konekciju i RCA audio ulaz.
Paket sadrži i navigacioni sistem sa glasovnim komandama i hard diskom kapaciteta 30 GB, četiri kamere, limitator brzine, brojne elektronske sigurnosne sisteme - zaštitu od slučajnog napuštanja saobraćajne trake, inteligentni adaptivni tempomat sa potpunim rasponom brzine i IBA inteligentnim kočenjem, sistem nadzora okoline vozila pri parkiranju...
Ovaj krosover sa kupe izgledom ima i osmokrake alu naplatke od 18 inča, grejana, električno preklopiva spoljna ogledala, automatsko spuštanje spoljnog retrovizora pri vožnji unazad, tamna zadnja stakla i staklo poklopca prtljažnika, Bi-Xenon glavna svetla sa adaptivnim sistemom (AFS), automatskim podešavanjem visine snopa i mlaznicama za pranje...
Baš baš skroman popust
Infiniti je snizio maloprodajnu cenu krosovera EX30d na 57.180 evra. Osim niže, letnje cene, kupac uz automobil dobija i poklon - krovni nosač i krovni prtljažnik proizvođača Thule, u vrednosti od oko 1.000 evra.
Infiniti EX30d koji je na sniženju ima GT Premium paket opreme u koju spada i metalik boja i Bose Premium audio sistem sa 11 zvučnika.
Automobil je opremljen 3.0 litarskim dizel motorom sa 238 KS i 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta, u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem.
Od 0 do 100 km Infiniti EX30d ubrzava za 7,9 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,5 litara na 100 km.
Enterijer je, pored ostalog, opremljen dvozonskim adaptivnim klima uređajem sa automatskom recirkulacijom vazduha, kožnim sedištima, piano finiš detaljima i aplikacijama od aluminijuma na instrument tabli.
Osim toga, Infiniti ima grejana sedišta vozača i suvozača, električno podešavanje sedišta vozača u 8, a suvozača u 4 smera, električno podešavanje potpore za leđa na sedištu vozača, električno podesivu preklopivu zadnju klupu (u odnosu 2/3 –1/3) i integrisani nosač za odeću.
Audio oprema uključuje radio, CD čitač kompatibilan sa MP3 i WMA zapisima, 2GB Infiniti Music Box, USB/iPod konekciju i RCA audio ulaz.
Paket sadrži i navigacioni sistem sa glasovnim komandama i hard diskom kapaciteta 30 GB, četiri kamere, limitator brzine, brojne elektronske sigurnosne sisteme - zaštitu od slučajnog napuštanja saobraćajne trake, inteligentni adaptivni tempomat sa potpunim rasponom brzine i IBA inteligentnim kočenjem, sistem nadzora okoline vozila pri parkiranju...
Ovaj krosover sa kupe izgledom ima i osmokrake alu naplatke od 18 inča, grejana, električno preklopiva spoljna ogledala, automatsko spuštanje spoljnog retrovizora pri vožnji unazad, tamna zadnja stakla i staklo poklopca prtljažnika, Bi-Xenon glavna svetla sa adaptivnim sistemom (AFS), automatskim podešavanjem visine snopa i mlaznicama za pranje...
Baš baš skroman popust

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Za te pare moze komotno da se uzme X3 3.0d M paket 

Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Fiat 500 za 9.990 evra
Iz FAS najavljuju 14 dana neverovatnih ponuda!
Od 7. do 21. jula kupci novih automobila mogu da nabave Fiate po akcijskim cenama. Popularni Fiat 500 dostupan je već od 9990 evra, dok je akcijska cena za model Panda 8490, Punto 8990, Linea 9490, Bravo 11.490 a Freemont 24.990 evra. Pored povoljnijih cena, kupci uz nove Fiate dobijaju i gratis metalik boju.
Iz FAS najavljuju 14 dana neverovatnih ponuda!
Od 7. do 21. jula kupci novih automobila mogu da nabave Fiate po akcijskim cenama. Popularni Fiat 500 dostupan je već od 9990 evra, dok je akcijska cena za model Panda 8490, Punto 8990, Linea 9490, Bravo 11.490 a Freemont 24.990 evra. Pored povoljnijih cena, kupci uz nove Fiate dobijaju i gratis metalik boju.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32201
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Ovde se misli na Grande Punto, verovatno.
Lepa cena, mada mi taj 1.2 nikako ne deluje dovoljno jak.
Lepa cena, mada mi taj 1.2 nikako ne deluje dovoljno jak.
Posetite www.garaza.rs !
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Ako se dobro sećam taj najjeftiniji 1,2 ima 65 KS. Ja bih zaobišao.
Širim haos!
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Poslednji u nizu evolucija Grande Punta. Grande Punto->Punto Evo->Punto.trojanac napisao:Ovde se misli na Grande Punto, verovatno.
Lepa cena, mada mi taj 1.2 nikako ne deluje dovoljno jak.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32201
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Sad si me zbunio. Koji je to Punto, ako nije Evo?
Posetite www.garaza.rs !
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10677
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Одг: Sniženja i promocije ovlašćenih distributera
Znam da će se od sledeće, četvrte generacije vratiti na naziv Punto. Nije mi poznato da je Evo postao Punto.
Sent from my HTC One V using Tapatalk
Sent from my HTC One V using Tapatalk