To ne znaci da imaju tu sumu koja se pise po portalima, neka kazu lepo celu pricu, i + i - stranu.Xepoj87 napisao:Pa samo im kradu penzije, super
Kako god okrenes, to ti je kao da biras koje ces govno pojesti, ono vece ili manje, a na kraju svejedno jedes govna
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Fiat 500L
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24627
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat 500L

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat 500L

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... Qj3jRHuCLQ
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Fiat 500L
Pa imaju toliku bruto platu, nisu nista slagali.dragvorl napisao:To ne znaci da imaju tu sumu koja se pise po portalima, neka kazu lepo celu pricu, i + i - stranu.Xepoj87 napisao:Pa samo im kradu penzije, super
Kako god okrenes, to ti je kao da biras koje ces govno pojesti, ono vece ili manje, a na kraju svejedno jedes govna
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
I treba da izostave bonuse i ostala sranja, posto to nije plata.
Ovako, oni nemaju nista zagarantovano, osim te 38k bruto plate, a na tu cifru imaju i obracun penzije.
Takvim ponasanjem nisu zasluzili da se spomene taj "bonus".
Sent from the 7th edge of the 3rd World.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Fiat 500L
U platu ti se racuna sve na sta ti se placaju doprinosi.
A nisu mi jasni ovi komunjarski transparenti fabrike radnicima wtf?
A nisu mi jasni ovi komunjarski transparenti fabrike radnicima wtf?
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24627
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Fiat 500L
Dodjosmo do zakljucka da su plate male, alal vera. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Fiat 500L
Nije ni to loše, jer je rasprava krenula sa stavom ,,šta se bune, dobro su plaćeni za tako prost posao''...
- shandu90
- Postovi: 13315
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Fiat 500L
Fazon sirotinjo napu.. .. .....
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Fiat 500L
Slazem se da pitanje puno toga otvara. Treba posmatrati iz ugla Fiata prevashodno.Vladapetr napisao: Sa ovim platama ih proizvodnja ovde košta drastično manje nego npr ta ista proizvodnja u Poljskoj ili gde već.
I opet, oni to ne koriste do maksimuma niti pokazuju jasan interes da ostanu. Zašto?
Da se nadovezem. Da je tako kako si naveo, svako pa i Fiat bi se trudio da sto vise proizvodnje prebaci onda ovde. Imao bi shodno tom drasticno manjem trosku adekvatno veci profit.
Ili bas i nije ovde jeftinija proizvodnja i nisu manji troskovi plate pa takvo ponasanje izostaje evo vec godinama?
Da li ovde proizvodnja kosta drasticno manje je pitanje sudeci po podacima koji se mogu cuti u poredjenjima efekata rada upravo sa poljskim radnikom.
Ovde je (pise se) 3 puta manja produktivnost rada u KG fabrici, to prevedeno znaci da se ovdasnja bruto plata mnozi sa 3 da bi se uporedila sa bruto platom poljskog radnika.
Osnovno pitanje je koliku novu vrednost radnik u KG svojim radom napravi za sat vremena rada u odnosu na vrednost koju napravi radom radnik u poljskoj fabrici.
Mozda plate u KG i nisu uopste male vec adekvatne stvarnom stanju rada?
Koliko se proizvede dnevno, koliko godisnje vozila po radniku, koliko kosta proizvodnja a koliko se naplati pri prodaji...Fiat sigurno nije napamet odredio ponudjene zarade radnicima.
Fabrika u KG je mala, i ranije se postavljalo pitanje da li je tako skromna proizvodnja isplativa i za ovakve zarade, tj da li su plate prevelike u odnosu na efekte proizvodnje?
Efikasne fabrike proizvode i do 300 automobila dnevno a Fiat u KG proizvodi oko 10x manje.
Da li je isplacena bruto zarada u KG mala, velika odredjuje trziste radne snage i poslovni rezultati fabrike i samog Fiata. Siugrno nece Fiat isplatiti vise i ulaziti u gubitke zbog sentimenta radnika i njihovih zelja. Pa ma koliko strajkovali i trazili.
Ponudjeno je koliko se i inace nudi za takav rad ovde, nije u Fiatu plata umanjena.
Kada se nekome ne svidja ostvarena zarada moze ili da menja poslodavca za isti posao i pokusa da skuplje naplati svoj rad ili da menja sebe i usavrse se da radi neki bolje placeni posao koji se vise vrednuje na trzistu radne snage.
Trecega, da dobija "platu" strajkom, od drzave, na neki treci nacin van realnog trzisnog osnova je po pravilu neodrzivo na dugi rok.
Sada pred istek ugovora Fiata organizovati strajk duzi od strajka upozorenja tipa pola sata je nacin kako da radnici dobiju manje plate i na kraju potpuno ostanu bez plate.
Bolje da su postavili zahtev u strajku da drzava smanji porez/doprinos/takse koji se oduzima iz njihove plate. Time bi automatski iz iste plate, bruto naravno, dobijali veci iznos koji nose kuci i koji mogu da nazivaju "platom koju nose kuci".
Taj porez/doprinos je duplo veci nego sto placa njihov kolega radnik na traci u fabrici u Slovackoj.
Fiat ce kao i svaki normalan poslodavac veoma lako povecati plate i na sam nagovestaj strajka ako ima osnova i mogucnosti, ovako su svi na gubitku a narocito radnici koji strajkuju.
Sve ono sto nije zaradjeno tokom strajka morace da bude nadoknadjeno a to posledicno znaci da ce biti naplaceno od radnika tj iz njihovih buducih plata.
Ako Fiat ne zaradjuje sa sadasnjim platama morace plate u KG da se smanje i prilagode realnom stanju. Ili otkazi, tj bez ikakve plate za neke od ljudi koji sada rade.
Tako je bilo nedavno i u Bochumu u Opelovoj fabrici. Ili smanjenje plata ili otkazi, Isto Alitalia, i da se ne nabrajaju sveziji primeri upravo iz EU.
Drugacije ne funckionise biznis na trzistu.
Sa druge strane kada je velika produktivnost radnika i ostvaruje se dobra zarada fabrika onda se i plate povecavaju kao sto je u fabrici VWa u Slovackoj nedavno bilo na najavu strajka.
Ta neto prica je tek deo pune plate i nije relevantna za razmatranje da li poslodavac placa vise ili manje nego sto treba ili kako je negde drugde plata veca a pogotovu u drugoj zemlji sa drugim (manjim obicno) porezima na rad.
Ni drugi neki proizvodjac umest Fiata ne bi verovatno placao vise, nema razloga da bilo ko vise placa rad nego sto vredi na nasem lokalnom trzistu.
Re: Fiat 500L
U Slovackoj VW radnike placa 2.5x iznad proseka okoline.
Jednostavno je problem sto je taj Fiat kanta. Nije krivica radnika ako su neefikasni vec opet Fiata, sumnjam da je problem to da radnici sede i vataju zjale ili su smotani pa im treba 3x vise vremena da zasrafe sraf od Poljaka. Jel premala fabrika da bude isplativa, pa koji ste je moj otvarali, ili je prosirite ili je niste trebali ni praviti...
Jednostavno je problem sto je taj Fiat kanta. Nije krivica radnika ako su neefikasni vec opet Fiata, sumnjam da je problem to da radnici sede i vataju zjale ili su smotani pa im treba 3x vise vremena da zasrafe sraf od Poljaka. Jel premala fabrika da bude isplativa, pa koji ste je moj otvarali, ili je prosirite ili je niste trebali ni praviti...
Re: Fiat 500L
Biće na kraju da ovaj štrajk odgovara i Fijatu i državi da se izvuku iz lavirinta obaveza koje se potpisali i zatvore fabriku. Svu krivicu će da svale na radnike kao i uvek...
- passenger
- Postovi: 14231
- Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
- Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI
Re: Fiat 500L
Pa da, tako će i bude.
Posle će dovezu neke sa još nižim ponudama, pa će ljudi biti: daj šta daš
Posle će dovezu neke sa još nižim ponudama, pa će ljudi biti: daj šta daš
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''
Re: Fiat 500L
Ljubitelju, aj napiši izvore ovih podataka, što si izneo, npr da je produktivnost radnika 3 puta manja nego u Poljskoj. Produktivnost radnika bi mogla da se meri samo u istim uslovima, dakle uzmeš jednu smenu iz Poljske i jednu iz Srbije, daš im identične uslove i na kraju smene vidiš i uporediš šta je i koliko ko napravio. Ispada da su radnici iz Kragujevca krivi što je tražnja za Fiatom 500l mala. Fabrika je projektovana za 300.000 vozila godišnje, 2016. godine je proizvedeno nešto malo preko 90.000, ali to nije zbog toga što radnici loši, nego jednostavno tražnja je previše mala tj nije na očekivanom nivou. Tu je više kriv Fiat, odnosno menadžment istog, zato što nije uradio dobru analizu tržišta i što je debelo omašio očekivanu tražnju i prodaju.
Re: Fiat 500L
ljubitelj napisao: Efikasne fabrike proizvode i do 300 automobila dnevno a Fiat u KG proizvodi oko 10x manje.
Ako je 2016. u KG proizvedeno ~90.000 komada 500l, to je oko 250 dnevno. A to je bila loša godina.
Država reklamira Srbiju po inostranim TV mrežama kao zemlju jeftine radne snage, dobre hrane i lakih žena. Prodaju nas.
Re: Fiat 500L
Samo ovaj deo da prokomentarišem:ljubitelj napisao: Bolje da su postavili zahtev u strajku da drzava smanji porez/doprinos/takse koji se oduzima iz njihove plate. Time bi automatski iz iste plate, bruto naravno, dobijali veci iznos koji nose kuci i koji mogu da nazivaju "platom koju nose kuci".
Taj porez/doprinos je duplo veci nego sto placa njihov kolega radnik na traci u fabrici u Slovackoj.
FIAT na kraju godine dobije od države povraćaj svih sredstava koja su uplaćena kao doprinos radnicima.
Takođe ne plaća porez na dobit, lokalne poreze i takse i sl.
To sigurno nema u SK.