Auto-klima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9339
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Auto-klima

Post od OMP »

Ali ne u svakom peugeotu, samo u jednom!
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1811
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od milosg »

Da, to je tačno. Jedino što je u toj 307ici dosta hladnije nego u mom fržideru, čak i od one "nula stepeni" fioke. Ne znam kako cozmo prevozi povrće iz prodavnice ili sa pijace, ali ako je duža vožnja, neće prijati. Za meso je to već ok, npr. do Grčke može ostati zarmznuto. :mrgreen:
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Auto-klima

Post od Uroš S. »

123456 napisao:Bilo je pitanja oko starog i novog freona u novije automobile...
Slučajno naletim u uputstvu da može i jedno i drugo, znači R-1234yf i R-134a. Tako da sigurno važi za sve.

Poslano z mojega RMX3241 z uporabo Tapatalk
Ima neka fora da su gas i ulje u kompresoru nekompatibilni, naprave neku hemijsku reakciju. Prošle godine mi objašnjavali i tad sam razumeo a sad se ne sećam. Tad mi tražili 18000 za punjenje u Ciklonu. Odustao, ok hladi. Losije malo možda nego pre 5 godina ali bože moj.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9339
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Auto-klima

Post od OMP »

Juce smo trebali da dopunimo jedan auto 2016. god sa starim gasom iako treba novi ali ovaj sto mi puni nije mogao pa ce vrv veceras i onda cu ga bas pitati detaljno sta i kako to sto spominjes oko nekompatibilnosti ulja i gasa, mada ako izvakumiras sve onda je posle toga sve jedno sta ces sipati jer si izvadio stari gas i ulje i sipas sve novo, jedino kad bi klimu sa 1234 gasom hteo da dopunis sa 134 a ovaj prethodni se nije skroz ispraznio pa da tu bude taj problem nekompatibilnosti al sto bi to radio kad mozes za manje pare da izvakumirs i sipas 134.
Inace procitah na nekom forumu da kod nekih kola na kompresorima pise R134a i R1234yf gas sto znaci da kompresor moze da prihvati obe varijante, konkretno je ovo za opel pisano i ne znam koji jos brend.
Poslednja izmena od OMP u 13 Jun 2024, 14:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Auto-klima

Post od Uroš S. »

Ne mislim na to, naravno da se gasovi ne mešaju. Tj prvo mora da se vakumira sistem da bi se sipao novi.

Mislim da je tako kako kažeš, da mora da se zameni i ulje u kompresoru da bi primio stari gas bez problema (pod uslovom da mu je originalno punjenje novi gas).

Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9339
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Auto-klima

Post od OMP »

postoji i neko univerzalno ulje koje je kompatibilno sa oba gasa sad se setih da sam i to citao ili mi je ovaj moj rekao.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

cozmo napisao: 13 Jun 2024, 09:52 :) . Kod mene je na izduvu uvek 0,5-1c max temperatura,
Onda je neispravna, jer to znači da je temperatura na površini isparivača na 0 ili u minusu a to znači da je inje-led na površini.
A kada je površina u ledu nema adekvatnog protoka vazduha kroz isparivač (iliti izmenjivač toplote).
Nema protoka vazaduha jednako nema rashladnog kapaciteta i to bez obzira što je niska temperatura. Rezultat slabije hladi od mogućeg i optimalnog -čitati pravilnog rada.

To je isto ono kao kada na kućnoj klimi na unutrašnjoj jedinici vidiš led na saću, odmah znaš da je klima u problemu...koji treba što pre da se rešava pre oštećenja isparivača.

To je opasno stanje i veći kvar sistema koji može poveliku štetu da izazove.
Ne sme nikada isparivač klime da ledi, bilo koje klime bilo kada na bilo kojoj spoljnoj temperaturi.
Zašto, pa opet fizika i rashladni ciklus...pogledati pojam "superheat" i koliko treba stepeni C da bude za taj R134a.

ps. to stanje je karakteristika nekih Fiatovih klima u Puntu, pisano je o tome šta se nezgodno dešava posledično u radu klime.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od ljubitelj »

cozmo napisao: 13 Jun 2024, 09:52 @ljubitelj

Nije isti sistem na digitalnoj dvozonskoj klimi i staroj automatskoj na 307 (uporedio sam istu na Picassu).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zaintrigiralo me da vidim da li je isti sistem i ako nije koje su razlike u hladjenju jer je značajna razlika to što bi trebalo biti u radu po opisu.
Kad ono, identični sistem u svim 307 i staroj i novoj i automatskoj i manuelnoj kontroli.

Identični set isparivač- kondenzator- ekspanzioni ventil pa čak i kompresor, kada se medjuosbno porede manualna vs manualna odnosno automatska vs automatska kontrola dugmićima/ lampicama.

Kroz sva godišta, identični part no navedenog seta rashladnog sistema , identična cena delova, identični proizvodjač, identične karakteristike -dimenzije u milimetar. Ima po više opcija proizvodjača OEM koji su ugradjivani ali su svi medjuosobno zamenjivi delovi.

Isto je i punjenje freonom, razlike po 5-10grama se navode po godštima što je zanemarivo.

Dakle, iz podataka proizvodjača PSA da razlike nema u komponentama ne mogu da razumem da postoji razlika u rashladnom kapacitetu. :zbunjen:

A vidim i da je Pežo i Citroen takodje gotovo isto, dele iste delove po klasama vozila. 307/308 je isto što i C4.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13312
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od shandu90 »

Gazu napisao:
dag81 napisao: 11 Jun 2024, 18:59 Sa e1234Y svi su na oko 450gr +/- 50gr i vecina auta losije hladi.
Golf 4, Astra G, A4 B6 to su bile klime ubice. Mada Audi A4 B6 je 500gr a razbija.
Za Astru G potvrđujem!Slika Mada su to sad starija vozila, truba je što ispušta freon. Priznajem da bi mi bilo lagodnije u novijem autu koji slabije hladi, ali gde ne misliš o dopuni freona.
Jel verujes da od 2006 nikad na dopunu nije isla astra Slika


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9339
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Auto-klima

Post od OMP »

ljubitelj napisao: 14 Jun 2024, 10:01

Dakle, iz podataka proizvodjača PSA da razlike nema u komponentama ne mogu da razumem da postoji razlika u rashladnom kapacitetu. :zbunjen:

A vidim i da je Pežo i Citroen takodje gotovo isto, dele iste delove po klasama vozila. 307/308 je isto što i C4.
Sve je to isto i naravno da nisu nista menjali i sto bi to radili kao i kod mnogih kola sto se dosta takvih stvari ne menja i ne pravi nepotreban trosak, ja sam svojevremeno uporedjivaso neke delove 307 i c4 kad sam vozio mnogo toga je isto i pasuje sa jednog na drugi i oko mehanike i oko elektronike nego cozmopug ipak mora da bude po necemu poseban na to smo navikli.
Korisnikov avatar
pankoz
Reactions:
Postovi: 771
Pridružio se: 09 Avg 2014, 21:05
Garaža: Citroen C4 Grande Picasso 1.,6 hdi , Citroen C3 1,4 hdi
Lokacija: Vojvodina

Re: Auto-klima

Post od pankoz »

Uroš S. napisao: 13 Jun 2024, 14:47 Ne mislim na to, naravno da se gasovi ne mešaju. Tj prvo mora da se vakumira sistem da bi se sipao novi.

Mislim da je tako kako kažeš, da mora da se zameni i ulje u kompresoru da bi primio stari gas bez problema (pod uslovom da mu je originalno punjenje novi gas).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja sam menjao freon na mom Picassu,pa ću iskopirati jedan deo teksta sa jednog drugog foruma.

Na moj zahtev urađen je metrrofit,tj zamenjen je freon 1234yf u freon R134a uz pomoć odgovarajućih adaptera.Samim tim je zamenjeno kompatibilno ulje u kompresoru sa tim "starim" freonom.
Odlučio sam da se klima u Picassu vrati sa tog novog ekološkog i jako skupog freona u freon koji je još uvek mnogo zastupljeniji u auto iondustriji,i mnogo je jeftiniji.Samo punjenje sa R134a freonom je koštalo 35 E za količinu od 450 gr gasa.Da sam ostao na tom "ekološkom" freonu,samo punjenje bi koštalo od 250 E pa naviše.

Taj zahvat je rađen u Aprilu 2019. god i od tada je sve radilo kako treba dok mi nije riknuo reostat na klimi pa je isterao freon.
Da napomenem da je pre zamene freona izvakuumirao ceo sistem i dobro isprao sve jer nije smelo ostati ništa ulja u kompresoru klime zbog kasnije zamene vrste ulja kompatibilnog sa tim R134a (starim,ne ekološkim) freonom.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: 13 Jun 2024, 16:56
cozmo napisao: 13 Jun 2024, 09:52 :) . Kod mene je na izduvu uvek 0,5-1c max temperatura,
Onda je neispravna, jer to znači da je temperatura na površini isparivača na 0 ili u minusu a to znači da je inje-led na površini.
A kada je površina u ledu nema adekvatnog protoka vazduha kroz isparivač (iliti izmenjivač toplote).
Nema protoka vazaduha jednako nema rashladnog kapaciteta i to bez obzira što je niska temperatura. Rezultat slabije hladi od mogućeg i optimalnog -čitati pravilnog rada.

ps. to stanje je karakteristika nekih Fiatovih klima u Puntu, pisano je o tome šta se nezgodno dešava posledično u radu klime.
Ali se se nalupao za medalju :) Sve je provereno kod drugara u ovlascenom servisu (dobro ga poznajem) i klima je TIP TOP. Em je protok odlican, em nigde nema leda, inja, nikad za ovih 6 godina, niti neprijatnog mirisa. Nije 0, vec izmedju 0,5 i 1c i receno je da je to odlicno za PSA (obicno je 1-5c kako kog koga). Dakle, klima radi odlicno, vrhunski duva, ohladi kako treba i na plus 45, nijedan jedini problem ne postoji sa klimom, isparivacem, injem, cudima i ostalim glupostima koje pominjes.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo »

milosg napisao: 13 Jun 2024, 14:14 Da, to je tačno. Jedino što je u toj 307ici dosta hladnije nego u mom fržideru, čak i od one "nula stepeni" fioke. Ne znam kako cozmo prevozi povrće iz prodavnice ili sa pijace, ali ako je duža vožnja, neće prijati. Za meso je to već ok, npr. do Grčke može ostati zarmznuto. :mrgreen:
Ozbiljno - sve sto je na zadnjem sedistu, odlicno se rashladi. U kaseti mozes pivo da rashladis taman kao da je u firizderu, ako ne i bolje. Ocigledno vecina vozaca PSA ne zna sta je ispravna klima pa misli tako mora :) Pa ne mora, kod mene je ispravna i hladi odlicno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auto-klima

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: 14 Jun 2024, 10:01

Zaintrigiralo me da vidim da li je isti sistem i ako nije koje su razlike u hladjenju jer je značajna razlika to što bi trebalo biti u radu po opisu.
Kad ono, identični sistem u svim 307 i staroj i novoj i automatskoj i manuelnoj kontroli.

A vidim i da je Pežo i Citroen takodje gotovo isto, dele iste delove po klasama vozila. 307/308 je isto što i C4.
Kako moze biti identican sistem digitalne dvozonske klime i stare automatske klime na 307. Ne da nema veze, nego nidje veze. Pocevsi od nacina i logike duvanja, do jacine duvanja i usmeravanja vazduha. Pogresno ti nesto gledas :) Potpuno drugacije radi duvanje i usmeravanje vazduha nego na automatskoj klimi na starim PSA vozilima (izmedju ostalog i na Picasso).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1811
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Auto-klima

Post od milosg »

cozmo napisao: 14 Jun 2024, 13:01
Ozbiljno - sve sto je na zadnjem sedistu, odlicno se rashladi. U kaseti mozes pivo da rashladis taman kao da je u firizderu, ako ne i bolje. Ocigledno vecina vozaca PSA ne zna sta je ispravna klima pa misli tako mora :) Pa ne mora, kod mene je ispravna i hladi odlicno.
Ponekad mi bude žao što sam prodao 307icu... ja definitivno bolje rashladim piće u frižideru nego u autu. :)

Sad, da dodam ipak nešto što je u vezi sa temom, u 307ici sam se prilično kuvao na granici dok sam čekao satima na + ko zna koliko u sred leta. Bila dopunjena klima pre puta, ali stajanje u mestu, vreo asfalt, direktno sunce... njah :)
Odgovori