
Zasto vecinom kod nas koriste 5w-30 u ovim motorima umesto 0w-30?
Zato što ne prave razliku između različitih, u ovom slučaju Fiat-ovih normi, odnosno ne razumeju značaj tih razlika ili ih mrzi da pregledaju tehničku dokumentaciju.Heineken napisao: 17 Jan 2021, 23:32
Zasto vecinom kod nas koriste 5w-30 u ovim motorima umesto 0w-30?
Hvala ti za info.ljubitelj napisao: 18 Jan 2021, 00:36 @ ds9, koliko sam shvatio iz nekih opisa motor 2,0 dizel ima povećan rizik problema sa radilicom i njenim ležajevima, od pregrevanja istih dok 1,9 dizel nema toga ni u tragovima pa je stoga dosta bitniji odabir ulja za 2,0motor.
Možda zato se strožije drže preporuka za njega, svakako da ja imam taj 2,0 motor dobro bi se raspitao oko ulja.
U njihovu odbranu, ako uopšte bilo ko od servisera i pokaže inicijativu da nešto istraži i nauči, na dosta mesta se može naći info da između 0W i 5W nema razlike pri hladnom paljenju. Baš skoro sam naleteo na neke tabele gde je praktično prikazano da 0W i 5W "kreću" sa istih pozicija temperature hladnog paljena, ili je ta razlika zanemraljivo mala. Evo jedne bolje tabele, gde je navedeno čak i koji je tip baznog ulja u pitanju:DS9 napisao: 18 Jan 2021, 00:56Zato što ne prave razliku između različitih, u ovom slučaju Fiat-ovih normi, odnosno ne razumeju značaj tih razlika ili ih mrzi da pregledaju tehničku dokumentaciju.Heineken napisao: 17 Jan 2021, 23:32
Zasto vecinom kod nas koriste 5w-30 u ovim motorima umesto 0w-30?
Doduše, kvarnije je kada servis tj. nadležan u servisu to zna - ali zbog toga što nema na stanju namensko ulje, uvaljuje ono koje ima.
Naravno, temperature sam naveo samo kao primer parametra koji serviseri najverovatnije uzimaju u obzir jer ne verujem da previše zalaze u detalje aditiva, specifikacija itd. Šta imaju na stanju, verovatno to sipaju.ljubitelj napisao: 18 Jan 2021, 09:51 Nije poenta u donjoj temperaturi, za naše uslove i 15W40 ili 10w30 je više nego ok po tabeli, ali ima mnogo više bitnih faktora odabira ulja od tog jednog elementa.
Stvar je u paketu aditiva, a koji se verovatno razlikuju kod 5W30 u odnosu na 0W30, pa su iako oba ulja temperaturno odgovarajuća za klimatsko područje ipak različite primene.
Mnogo je važnije za moderne motore obratiti pažnju na zahtev proizvodjača motora /normu/ da se ispuni, viskozitet je manjeg značaja sam po sebi.
Neki motori imaju specifična konstruktivna rešenja koja ako ulje ne ispoštuje mogu nastati problemi koji se ne očekuju na prvi utisak.
Jeste nešto veća potrošnja itd. ali je i bolja zaštita od habanja motora. Pritom, moj motor je slab, kratki su odnosi prenosa pa mi se motor uglavnom vrti između 3500 i 4000 obrtaja, to je neki opseg 110 km/h do 130 km/h, što je ipak srednje/veće opterećenje. S druge strane, 5W30 koje koristim je na granici sa 40, tako da ne razmišljam previše o promeni gradacije, mada me kopka da probam.ljubitelj napisao: 18 Jan 2021, 09:51
Ujedno viskozitet 40 klase je gušće po pravilu ulje od 30 pa su i veća trenja, čitati eko norme, potrošnja goriva...
Vožnja po autoputu leti nije problem kod nas, ionako je ograničenje 130 a to je 1/5 ili 1/3 i slično snage motora koja je potrebna za kretanje tom brzinom.
Oil selector mi izbacuje 0W16 i 0W20 za moj auto, ne sumnjam da je vrhunsko ulje ali mislim da je previše ambiciozno za moj motor koji je ipak naslednik tehnologije 90-ih. Možda u nekoj budućnosti, tipa D4-S motor i slično...ljubitelj napisao: 18 Jan 2021, 09:51 Najnoviji motori koriste ulja Xw12 ili Xw16, znači baš tanka. Takva im konstrukcija.
Hvala na pitanju.feniks1 napisao: 18 Jan 2021, 01:27 Kolika je po tvom mišljenju prednost 0w-30 u odnosu na 5w-30 za ACEA C3 ulja u našem klimatskom području?
I ako može poređenje/preporuka konkretno za VW/Audi 2.0 TDI sa AdBlue gde proizvođač zahteva 507.00 normu, za sada neke tri opcije koje on line konfiguratori preporučuju su:
1. Castrol EDGE 5W-30 LL,
2. Mobil 1™ ESP 5W-30
3. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
Da li ima bitnih razlika između ova tri ulja i da li je Shell u nekoj prednosti jer je jedini 0W-30?
Pa, onda se napomena da treba paziti na ulje za te (novije) jtdm motore odnosi na to da se treba držati striktno propisane fiatove i ne koristiti ulja ostalih fiatovih normi koje su propisane za neke druge i/ili starije jtdm.ljubitelj napisao: 18 Jan 2021, 08:49 Ne znam detalje konstrukcije 2,0 JTDM, samo pokupio info da treba biti pažljiv pri odabiru ulja za taj motor jer je primećen taj problem. Ne znam koje serije, koji period proizvodnje, nisam se udubljivao.
Samo dodajem na tvoje objašnjenje i dilemu selektora ulja Ravenola (i drugih) da možda nije tako jednostavno pitanje ovog ili onog viskoziteta u odnosu na 1,9JTDM.
Pošto norma postoji definisana za taj motor ja bih se držao ulja sa tom konkretnom normom, i skraćeni interval zamene na 250 sati-10,000km, da vozim takav motor.
Ako može podsećanje koje je vozilo/motor u pitanju, nešto ne nalazim taj podatak među tvojim navodima, inače sam relativno ćorav.Morse napisao: 18 Jan 2021, 09:41
Ono što bi mene zanimalo je više ponašanje motora na visokim ambijentalnim temperaturama - da li su XW30 ulja dovoljna da podmazuju i hlade komponente na 35C+, ili bi prelazak na XW40 tokom tog perioda bio adekvatniji? Pitam iz prostog razloga što izbor (Ravenol) ulja preporučenih za moj motor drastično opada sa gradacijom 5W40 ako insistiram na PAO bazi i C3 specifikaciji, uglavnom su A3/B4 i A5/B5. Leti imam dosta vožnje po autoputu na preko 30 stepeni, pa imam osećaj da sam sa XW30 nekako na limitu. Češće temperatura ode leti preko 30C pa i 35C na usijanom asfaltu, nego što se zimi spusti ispod -10C ili -15C u većini našeg podneblja.