Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5195
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od cozmo »

Pitanje za Paju (bivsi kolega, inace glavni mozak Njuz.neta), slusajte sta mu se dogodilo (kao za Njuz hehe):

"Ima li nekog sa iskustvom da mi objasni situaciju u koju sam upao? :)

Ok, brzo vozio, uhvacen, potpisao zapisnik, platio kaznu u zakonskom roku po uplatnici koju mi je dao policajac.

Nekoliko nedelja kasnije, tj. danas, stize mi resenje da je pokrenut i vodjen prekrsajni postupak protiv mene i posto nisam bio prisutan (!!! nisam ni znao da treba jer sam platio) proglasen sam krivim i osudjen da
platim kaznu (ista cifra plus troskovi). Znaci ponovo da platim.

Kapiram da nekako nisu provalili da sam platio (ponavljam, uplatnica odstampana sa sve pozivom na broj, dao mi je pandur, placena u zakonskom roku imam je kod sebe).

E sad, ako hocu da se zalim moram da platim 1140 dinara taksu. Postoji li jos neki nacin da im skrenem paznju na gresku jer cu radije u zatvor ta tri dana nego da im platim taksu za zalbu.

Poilicijska uprava Novi sad, Sajkaska 34 u pitanju. Hvala."
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ftj
Reactions:
Postovi: 13890
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od ftj »

Imaš dva osnova za žalbu, prvi je što si već platio(mada nisi rekao dali si odneo dokaz o uplati u mup) a drugi što su te osudili bez tvog prisustva(osim ako nisi potpisao poziv). I jedan i drugi razlog su dovoljni da se rešenje poništi, e sad da li će ti i kad platiti tih 1000 din za žalbu ne znam.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48006
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Geza »

Uskoro bez upaljenih farova danju?
Politika.rs

Sve je više zagovornika ukidanja non-stop upaljenih kratkih svetala tokom vožnje u Srbiji jer je „poboljšana uočljivost” rešena u međuvremenu – drugim merama

Postojeća odredba Zakona o bezbednosti u saobraćaju koja propisuje obavezno upaljena kratka, dnevna ili svetla za maglu tokom vožnje danju, uskoro bi mogla da bude promenjena. Kako za „Politiku” kaže Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, ukoliko većina nadležnih za problematiku bezbednosti saobraćaja bude za promenu ove odredbe zakona, predstojećim izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju koji bi u parlamentu mogao da se nađe u narednih nekoliko meseci, ona bi bila ukinuta, tačnije – redefinisana. Izmenama bi se, najverovatnije, odredilo da su upaljena svetla na vozilu samo „ostave” tokom dnevne vožnje kao obavezna u uslovima smanjene vidljivosti. Tako je to, uostalom, regulisano u najvećem broju evropskih država.

– Već postoji inicijativa za promenu te zakonske odredbe. Siguran sam da ćemo u sledećem postupku izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja razmatrati ovo pitanje i u zavisnosti od toga predložiti parlamentu odgovarajuću izmenu. Procedura je krenula i nadam se da će u narednih nekoliko meseci, dok svi nadležni organi daju svoje predloge i mišljenja, biti doneta adekvatna odluka uzimajući u obzir i iskustva drugih zemalja. Različita su mišljenja pa ćemo videti koje će preovladati – kaže Jovanović.

On dodaje da je suština uvođenje obaveze upaljenih svetala tokom dnevne vožnje bila u tome da se poboljša uočljivost tih vozila na putu. To je, kako navodi, bila i doskorašnja praksa u najvećem broju evropskih država.

– U međuvremenu jedan broj država je napustio tu praksu jer se različitim drugim merama, kao što je smanjenje dozvoljene brzine, utiče na bezbednost u saobraćaju. Suština ukidanja obaveznih svetala tokom dnevne vožnje bila bi i ta što veliki broj vozila tehnički nije prilagođen da im svetla budu non-stop upaljena i sijalice im često pregorevaju. Sa druge strane, zagovornici ove inicijative navode razlog globalnog zagrevanja i zaštite životne okoline – objašnjava direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, drugačijeg je mišljenja. On smatra da su apsolutno potrebna upaljena svetla na vozilima tokom celog dana, zimi i leti.

– Ona ne služe samo da bismo mi videli druge, već da bi i drugi videli nas. Brojne situacije ukazuju na to zbog čega je bitno da nas drugi blagovremeno uoče, recimo kada se vozač koji nam ide u susret odlučuje na preticanje. Ukoliko svetla nisu upaljena možda nas neće opaziti, naročito ako je reč o sivom metalik automobilu, koji se utapa u okolinu. To su teško uočljiva vozila. Takođe, vozila kojima su upaljena svetla tokom celog dana lakše su uočljiva i za pešake, naročite sa starije i slabovide osobe. Postoje mnoga naselja u Srbiji gde nema pešačkih prelaza, gde pešaci smeju da pređu kolovoz tek kada propuste sva vozila, pa su svetla bitna da bi oni blagovremeno mogli da ih uoče – objašnjava Okanović.

On dodaje da je polemiku – dnevna svetla da ili ne – propisom rešila Evropska unija.

– Donet je propis da sva vozila proizvedena u EU od februara 2011. godine moraju da imaju dnevna svetla. To može da bude LED svetlo, kao što je u slučaju skupocenih vozila, ali može da bude i druga vrsta običnih sijalica na jeftinijim modelima. Dnevno svetlo je zapravo pravo kompromisno rešenje, ono je jače od pozicionog, a slabije od oborenog svetla. Manja je potrošnja, uključuje se prilikom startovanja automobila i njegova namena je da vozilo bude uočljivo za okolinu – napominje Okanović.

On kaže da argumenti protiv uključenih svetala tokom dnevne vožnje – ne stoje.

– Tačno je da automobil troši više i da više zagađuje okolinu, ali to se isto dešava kada uključite radio i u mnogo većem procentu kada uključite klimu. Bitniji je ljudski život u saobraćaju, nego nešto veća potrošnja goriva – ocenjuje Okanović.

On upozorava da vozači, koji se odluče da sami ugrađuju LED svetla, moraju da imaju atest.

– Na ulicama se viđaju vozila, kojima su ugrađena sumnjiva i neproverena LED svetla, koja lepo izgledaju ali nemaju odgovarajuću funkciju. Ta vozila nisu uočljiva od drugih učesnika u saobraćaju sa najmanje razdaljine od 300 metara. Ona zbog toga mogu da budu isključena iz saobraćaja i upućena na vanredni tehnički pregled uz prekršajnu prijavu zato što nisu izvršili atest pre ugradnje – kaže Okanović.

Gde su obavezna svetla?

Tokom godine obavezno je da se upale dnevna svetla u BiH, Češkoj, Crnoj Gori, Danskoj, Estoniji, Islandu, Letoniji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Švedskoj. Na auto-putevima i putevima izvan naselja, dnevna svetla obavezna su u Finskoj, Italiji, Mađarskoj, Portugalu i Rusiji, a preporučljiva na putevima u Nemačkoj i Švajcarskoj. U Grčkoj su tokom dana zabranjena, a u Francuskoj obavezna za motocikle.

Obaveza paljenja svetala samo u razdoblju zimskog računanja vremena pravda se ekološkim razlozima (smanjenje ukupne potrošnje, a time i manja emisija ugljen-dioksida), a saobraćajni stručnjaci smatraju da je svakako bolje imati upaljena svetla tokom svake vožnje, jer i sunčanim danima doprinose većoj sigurnosti saobraćaja te time smanjenju mogućih nesreća. Dnevna svetla su posebna svetla predviđena za vožnju danju, a za sada postoje uglavnom na automobilima više klase (pale se automatski čim se upali vozilo) i razlikuju se od kratkih svetala.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od NexT »

Ja pre ocekujem da uvoz jedinih LED svetala sa atestom postane firma tetke nekog politicara, a onda da se donese zakon da je obavezno da svaki auto ima LED, zbog zastite zivotne sredine i povecane bezbednosti u saobracaju...
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32162
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od trojanac »

Ovo rešenje "na pola" sigurno neće ništa doneti. I sad mnogi voze bez upaljenih svetala, a kad bude da sam proceniš da li je smanjena vidljivost, većina neće ni paliti svetla, osim po gustoj magli, a i tu će biti pametnjakovića.

Ovo za atest za aftermarket LED svetla je tek glupost neviđena. Uskoro bićemo zemlja sa najviše atesta po automobilu.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13547
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Grujic »

Ne slazem se za ovo mnogi, po onome sto vidim to je definitivno manjina.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Paja »

cozmo napisao:Pitanje za Paju (bivsi kolega, inace glavni mozak Njuz.neta), slusajte sta mu se dogodilo (kao za Njuz hehe):

"Ima li nekog sa iskustvom da mi objasni situaciju u koju sam upao? :)

Ok, brzo vozio, uhvacen, potpisao zapisnik, platio kaznu u zakonskom roku po uplatnici koju mi je dao policajac.

Nekoliko nedelja kasnije, tj. danas, stize mi resenje da je pokrenut i vodjen prekrsajni postupak protiv mene i posto nisam bio prisutan (!!! nisam ni znao da treba jer sam platio) proglasen sam krivim i osudjen da
platim kaznu (ista cifra plus troskovi). Znaci ponovo da platim.

Kapiram da nekako nisu provalili da sam platio (ponavljam, uplatnica odstampana sa sve pozivom na broj, dao mi je pandur, placena u zakonskom roku imam je kod sebe).

E sad, ako hocu da se zalim moram da platim 1140 dinara taksu. Postoji li jos neki nacin da im skrenem paznju na gresku jer cu radije u zatvor ta tri dana nego da im platim taksu za zalbu.

Poilicijska uprava Novi sad, Sajkaska 34 u pitanju. Hvala."
Sad sam tek video.

Ugl. jedini recept je napisati žalbu i platiti taksu, pa kad žalba bude usvojena tražiti povrat para.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32162
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od trojanac »

Grujicu, jeste manjina, ali ima ih brate mnogo. Možda po centru grada i pale, ali po ovom zabačenim delovim i vangradskim naseljima, svašta može da se vidi. Još mu ti blicas, mašeš, vičeš, ma jok... ne pada mu na pamet da upali svetla. Ako mu rade uopšte.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Paja »

Danas do Niša i nazad sam na auto putu video bar 30 vozila bez upaljenih farova.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od dragvorl »

Slazem se, mnogo ih je vala. Ja se cesto zagledam na vozila po bulevarima, pa desi se da svaki 10-ti nema upaljena svetla. Kazem desi se. I uglavnom, ili zena ili stariji ljudi, mada nije pravilo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20440
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Heinz »

trojanac napisao: Ovo za atest za aftermarket LED svetla je tek glupost neviđena.
Ne bih se složio. Na stranu šta se sve ugrađuje kao LED dnevno svetlo, ali ako se time npr. izbace maglenke, šta smo onda dobili?
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Sloba »

Onda više nema maglenki, a iste su još uvek dodatna oprema, zar ne?

Inače, meni su te aftermarket led varijante pijaca, jednako kao ksenon na kolima starim 15 godina, karbon na kilo i ostalo.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32162
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od trojanac »

Gašenje farova danju ubilo bi 70 ljudi godišnje

Ministarstvo saobraćaja razmatra predlog Agencije za bezbednost saobraćaja da se ukine propis upaljenih svetala na automobilima tokom dana. Zaštita životne sredine i manji troškovi za vozača opravdali bi ukidanje propisa, dok studije rađene na ovu temu pokazuju da bismo imali i do deset odsto više poginulih u saobraćaju ukoliko bi vozači gasili farove u toku dana.

Ovu odredbu Zakona o bezbednosti saobraćaja moguće je ukinuti samo kroz izmene zakona, što znači, ukoliko to Ministarstvo saobraćaja stavi pred poslanike. Ministarstvo trenutno razmatra ovaj zahtev Agencije za saobraćaj i u narednih nekoliko dana će se znati da li će on biti prihvaćen ili odbijen.

Inicijativa za ukidanje ove zakonske obaveze dobija sve veću podršku, a njeni predlagači kao glavne argumente navode da je vidljivost poboljšana drugim merama. Jedna od opcija je da upaljena svetla na vozilu budu obavezna danju samo u uslovima smanjene vidljivosti, kako je regulisano u velikom broju evropskih država.

Saobraćajni inženjer Goran Petrušić objašnjava da su apsurdni razlozi za ukidanje propisa upaljenih svetala.
- Ako je reč o povećanoj potrošnji, ističem da se više goriva troši ako su prozori na vozilu otvoreni ili pneumatici nedovoljno napumpani. Ako je reč o češćem menjanju sijalica, u slučaju stalnog držanja upaljenih farova, to se radi na svakih 30.000 kilometara, znači na svake dve godine za prosečnog vozača - objašnjava Petrušić.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za “Blic” da ne bi bilo dobro da se ovaj propis ukine jer bi se time ugrozila bezbednost.
- Studije koje su rađene u EU, gde je obavezno paljenje dnevnih svetala, pokazale su da od pet do deset odsto više ljudi u saobraćaju pogine, ukoliko su preko dana farovi ugašeni. To znači da bi u Srbiji poginulo od 35 do 70 ljudi godišnje više ukoliko se ovaj propis ukine. Ako zakon bude izmenjen, neko mora da preuzme odgovornost za to - smatra Okanović.

U saobraćajnoj policiji kažu za “Blic” da ne kažnjavaju često vozače ukoliko im tokom dana nisu upaljena svetla, već ih prevashodno opominju.
- Vrlo su retki slučajevi da ih odmah za taj prekršaj kaznimo, već delujemo edukativno. Ipak, kazna za nepoštovanje ove odredbe je 3.000 dinara - kažu u policiji.

Nakon stručnih rasprava i konsultacija i Agencija za saobraćaj je ublažila stav o ukidanju ovog propisa.
- Ipak, upaljena svetla doprinose većoj bezbednosti. Svi nadležni organi treba da daju svoje predloge i mišljenja, na osnovu čega će biti doneta konačna odluka - saopštili su u Agenciji za saobraćaj.


  • PLUS
    - smanjenje broja direktnih sudara prilikom preticanja
    - smanjenje broja bočnih sudara prilikom prestrojavanja i uključivanja u saobraćaj
    - povećana bezbednost pešaka, pogotovo dece, starijih i slabovidih
    - lakše uočavanje vozila u saobraćaju
    MINUS
    - zagađenje životne sredine
    - veća potrošnja goriva
    - češća promena sijalica
    - opterećenje elektroinstalacija


Izvor: Blic
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24640
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od dragvorl »

S obzirom da mnogi nisu palili ni ranije kada je trebalo pre ovog zakona, dosta njih ne pali ni sad, mozda je i bolje da ostane ovako kako jeste.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13547
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Post od Grujic »

A niko ne pominje opciju u naselju/van naselja? Za po gradu po meni treba ukiuti..
Odgovori