Ti si se cudio da eko norme imaju veze sa odabirom 2000kubika kod novih motora, i stavise jos postavio pitanje otkuda cifra od 120grama. Pitao si i dobio odgovor, a onda si trazio i dokument pa si i to dobio. Ti si trazio da ti se objasni ovde na autoforumu...Xepoj87 napisao: nisam primetio da se ide ka downsizingu uzled jacih ekoloskih normi u autoindustriji, nesto sto ja mislim da zna svako ko je prosao pored 3 automagazina u prodavnici, a ti imas potrebu da objasnjavas kao neko zajebano znanje na autoforumu...
Ne, to je tvoja tvrdnja o stekanju koju si uveo, koju si dokazivao kako si posle napisao. Ja uopste ne pisem o troskovima niti je to tema.Xepoj87 napisao:Dakle, tema je pocela tako sto si ti rekao da se Volvo ne steka u razvoju ubacivanjem samo 2 2.0 motora(od kojih ni jedan ne ispunjava nove norme koje ce da pocnu od 2019.),
Inace, opet pises netacno, 2.0 dizel verzija od 190KS ispunjava vec sada (na papiru) normu za 2019. i to sa danasnjim dizel gorivom. Podatak od 120grama ti je prezentovan na forumu gde je naveden u zvanicnim podacima za xc90. Neko je okacio, da ne trazim koji korisnik.
I ovde pises neistinu. Napisao sam da jesu medju prvima (a ne prvi) ogranicili najvecu kubikazu motora na 2.0 u tom segmentu vozila vece mase i da ce ostali (svi a ne samo ova 3) na isti nacin da se prilagode novim pravilima u novim modelima SUV koji ce se pojaviti do te 2019. To cu ti ponovo napisati jer ne vidim mogucnost da se izbegne taj trend.Xepoj87 napisao: nego da su pioniri u downsizingu i da ce ostali, Mercedes, Bmw i Audi da krenu njihovim stopama, jer se Volvo prvi prilagodio novom zakonu.
Opet si omasio sustinu, F segment vec godinama nije bio ogranicen na 4 cilindra i 2.0 motore, naprotiv siroka je ponuda vecih kubikaza i vise cilindara. To se ubrzano menja i vise nece biti tih vecih kubikaza kao solo SUS motora za pogon u modelima koji ce doci narednih godina. Ti tvrdis da premijum nece sebi da dozvoli downsizing ispod V6 i V8, to si ti napisao. Ja ti osporavam tu pretpostavku.Xepoj87 napisao:Prvo, nemaju oni sta tu da krenu, to sto si ti totalno neinformisan(recimo da i Mercedes i Audi imaju 2.2 i 2.0 motore u F segmentu vec godinama, pa navodis kao bitno sto Bmw uvodi 2.0 u 7 seriju), ne znaci da drugi proizvodjaci vec godinama ne downsizing-uju svoje motore i proizvode hibride.
Pomenuo sam BMW7 da bi ti skrenuo paznju da nije nista manje premijum zato sto je 2.0 4 cilindra odabrano resenje motora kako si pokusao da predstavis pricom o stekanju para. Ti to ocigledno ne kapiras.
Kao i do sada sa Euro2,3 ili 6 kada sva vozila bez izuzetka moraju da zadovolje vazeci trenutno propis bez obzira na motor tako ce vaziti i za buduce Euro 7,8 ili kako god da se budu nazivale te 2019. i narednih godna posle toga.Xepoj87 napisao:Onda si rekao da ce novi zakon od 2019. godine onemoguciti proizvodnju V6 i V8 motora, od kojih ni jedan nema 120g co2, limit koji ce svi motori morati da ispunjavaju, sto jednostavno nije tacno.
I jeste, tacno je da vazi pravni propis za sve motore, takodje za V6 i V8. Matematicka formula je kristalno jasna, ali izgleda ne i tebi. Jedini faktor koji je bitan je masa vozila u kg koja odredjuje kolicinu CO2, motor se ne pominje. Sasvim je jasno da vece zapremine motor jako tesko moze da to ispuni, pogotovu ne sadasnji V6 ili V8. Tvoja je tvrdnja da ce jos 10 godina premijumi imati V8 i V6 za pogon a ponovicu ti da se to nece moci odrzati.
Prepisan zvanicni podatak 120g CO2 za Volvo XC90 2.0 dizel 190KS koji je ovde neko drugi okacio na forumu. "Ispravio" si da je novi 2.0 volvo motor zapravo onaj stari (Ford-Pezo) 2.0 sa 4 cilindra kao prepravljen navodno zbog stekanja para. Sebe si uverio u tu izmisljotinu i sada jos hoces i ostale da ubedis. Posto citas forum smatrao sam da ti nije tesko da sam uvidis da nisi nista ispravio nego si pogresio i da nema potrebe ponovo se vracati. Napisao sam ti vec da je to potpuno novi motor koji nema dodirnih elemenata sa starim motorom.Xepoj87 napisao:Onda si navodio neke Volvo podatke koji su netacni, pa sam te i za to ispravio.
Kako si napisao toliko izmisljotina i nabacao neke brojke, pa poceo da pominjes hibride, pa ubacio auto sa drugom kombinacijom motor-menjac kao da je jedan te isti auto naravno da sam potpuno zanemario. Odlutao si.Xepoj87 napisao:Naravno, svaki novi post ti potpuno zanemari ono za sta si ispravljen i o cemu se pricalo, te se koncentrise na neku novu pricu.
Znaci ti unapred znas sta je Nidza citao, tek jedan jedini post. Dokle ti ides sa pretpostavkama, stvarno interesantno.Xepoj87 napisao:E onda, kao slag na tortu upadne Nidza i kaze kako nista gore nije pogresno napisano, verovatno preletuci jedan jedini ljubiteljev post u kome on iznosi ocigledne cinjenice, koje i pticice na grani znaju vec 10 godina, da se radi na downsizingu usled poostrenja ekonomskih normi, sto niko nigde nije ni osporavao, to jest, nije se o tome ni pricalo, pa niko nije ni mogao da dodje u priliku da ospori.
Upravo se o tome pricalo, tema je smanjenje zapremina i broja cilindara kod novih motora usled zahteva koji postavljaju novi ekoloski propisi. Te cinjenice si ti osporio da vaze za "premijum", postavio tvrdnju da premijum brendovi nece napustiti V6 i V8 velikih kubikaza jer oni navodno ne stede.
Izneo sam ocigledne cinjenice sto je Nidza samo konstatovao.
Ja sam ti jasno napisao da je i Mercedes napravio novi 2.0 motor iz istih razloga kao i Volvo. Stari Merc 2.2 dizel ocigledno nije pogodan za prilagodjenje na buduce propise.
I napisao sam ti da je novi motor sa novim dodatnim sistemima za preciscavanje gasova vrlo verovatno skuplji od postojecih motora kod bilo kog brenda pa nema osnove za tvoj dokaz kako je to zbog stekanja para.
Napisao sam ti i da BMW u seriji 7 nastupa sa 2.0 motorom i 4 cilindra sto opet demantuje tvoju tvrdnju o stednji kada se predje na tu klasu motora.
Poenta kalifornijskih propisa i jeste da se izbace klasicni motori iz ponude novih vozila. I da se promeni americka auto industrija, jer sadasnja ne pokazuje zelju za promenama.
I to si osporio, tj "dokazao" na svoj nacin bez iznosenja cinjenica.
Dakle, u startu si pogresno sebi predstavio sta je tema (a to nije ta neka tvoja postavka Volvo koji steka pare ) a ne znam ni sada sta si to dokazao, ne vidim nikakve cinjenice da su noviji cistiji motori stednja novca kod proizvodjaca.
Formula za CO2 je univerzalna, nema brenda, nema cene, nema premijuma, nema nicega onoga sto ti pokusavas da nametnes kao faktor vaznosti.
I tu je tvoj problem sa temom CO2 i NOx sto ti mislis da je premijum neki izuzetak po pitanju izduvnih gasova. A mislio sam da ima svrhe detaljnije da ti se objasni da si omasio u startu sto guras pojam premijum ali to do tebe ne dopire. Nisi izgleda ni citao detaljno Delfijev dokument koji opet ne izdvaja ni brend ni proizvodjace.