Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao: nisam primetio da se ide ka downsizingu uzled jacih ekoloskih normi u autoindustriji, nesto sto ja mislim da zna svako ko je prosao pored 3 automagazina u prodavnici, a ti imas potrebu da objasnjavas kao neko zajebano znanje na autoforumu...
Ti si se cudio da eko norme imaju veze sa odabirom 2000kubika kod novih motora, i stavise jos postavio pitanje otkuda cifra od 120grama. Pitao si i dobio odgovor, a onda si trazio i dokument pa si i to dobio. Ti si trazio da ti se objasni ovde na autoforumu...
Xepoj87 napisao:Dakle, tema je pocela tako sto si ti rekao da se Volvo ne steka u razvoju ubacivanjem samo 2 2.0 motora(od kojih ni jedan ne ispunjava nove norme koje ce da pocnu od 2019.),
Ne, to je tvoja tvrdnja o stekanju koju si uveo, koju si dokazivao kako si posle napisao. Ja uopste ne pisem o troskovima niti je to tema.
Inace, opet pises netacno, 2.0 dizel verzija od 190KS ispunjava vec sada (na papiru) normu za 2019. i to sa danasnjim dizel gorivom. Podatak od 120grama ti je prezentovan na forumu gde je naveden u zvanicnim podacima za xc90. Neko je okacio, da ne trazim koji korisnik.
Xepoj87 napisao: nego da su pioniri u downsizingu i da ce ostali, Mercedes, Bmw i Audi da krenu njihovim stopama, jer se Volvo prvi prilagodio novom zakonu.
I ovde pises neistinu. Napisao sam da jesu medju prvima (a ne prvi) ogranicili najvecu kubikazu motora na 2.0 u tom segmentu vozila vece mase i da ce ostali (svi a ne samo ova 3) na isti nacin da se prilagode novim pravilima u novim modelima SUV koji ce se pojaviti do te 2019. To cu ti ponovo napisati jer ne vidim mogucnost da se izbegne taj trend.
Xepoj87 napisao:Prvo, nemaju oni sta tu da krenu, to sto si ti totalno neinformisan(recimo da i Mercedes i Audi imaju 2.2 i 2.0 motore u F segmentu vec godinama, pa navodis kao bitno sto Bmw uvodi 2.0 u 7 seriju), ne znaci da drugi proizvodjaci vec godinama ne downsizing-uju svoje motore i proizvode hibride.
Opet si omasio sustinu, F segment vec godinama nije bio ogranicen na 4 cilindra i 2.0 motore, naprotiv siroka je ponuda vecih kubikaza i vise cilindara. To se ubrzano menja i vise nece biti tih vecih kubikaza kao solo SUS motora za pogon u modelima koji ce doci narednih godina. Ti tvrdis da premijum nece sebi da dozvoli downsizing ispod V6 i V8, to si ti napisao. Ja ti osporavam tu pretpostavku.
Pomenuo sam BMW7 da bi ti skrenuo paznju da nije nista manje premijum zato sto je 2.0 4 cilindra odabrano resenje motora kako si pokusao da predstavis pricom o stekanju para. Ti to ocigledno ne kapiras.
Xepoj87 napisao:Onda si rekao da ce novi zakon od 2019. godine onemoguciti proizvodnju V6 i V8 motora, od kojih ni jedan nema 120g co2, limit koji ce svi motori morati da ispunjavaju, sto jednostavno nije tacno.
Kao i do sada sa Euro2,3 ili 6 kada sva vozila bez izuzetka moraju da zadovolje vazeci trenutno propis bez obzira na motor tako ce vaziti i za buduce Euro 7,8 ili kako god da se budu nazivale te 2019. i narednih godna posle toga.
I jeste, tacno je da vazi pravni propis za sve motore, takodje za V6 i V8. Matematicka formula je kristalno jasna, ali izgleda ne i tebi. Jedini faktor koji je bitan je masa vozila u kg koja odredjuje kolicinu CO2, motor se ne pominje. Sasvim je jasno da vece zapremine motor jako tesko moze da to ispuni, pogotovu ne sadasnji V6 ili V8. Tvoja je tvrdnja da ce jos 10 godina premijumi imati V8 i V6 za pogon a ponovicu ti da se to nece moci odrzati.
Xepoj87 napisao:Onda si navodio neke Volvo podatke koji su netacni, pa sam te i za to ispravio.
Prepisan zvanicni podatak 120g CO2 za Volvo XC90 2.0 dizel 190KS koji je ovde neko drugi okacio na forumu. "Ispravio" si da je novi 2.0 volvo motor zapravo onaj stari (Ford-Pezo) 2.0 sa 4 cilindra kao prepravljen navodno zbog stekanja para. Sebe si uverio u tu izmisljotinu i sada jos hoces i ostale da ubedis. Posto citas forum smatrao sam da ti nije tesko da sam uvidis da nisi nista ispravio nego si pogresio i da nema potrebe ponovo se vracati. Napisao sam ti vec da je to potpuno novi motor koji nema dodirnih elemenata sa starim motorom.
Xepoj87 napisao:Naravno, svaki novi post ti potpuno zanemari ono za sta si ispravljen i o cemu se pricalo, te se koncentrise na neku novu pricu.
Kako si napisao toliko izmisljotina i nabacao neke brojke, pa poceo da pominjes hibride, pa ubacio auto sa drugom kombinacijom motor-menjac kao da je jedan te isti auto naravno da sam potpuno zanemario. Odlutao si.
Xepoj87 napisao:E onda, kao slag na tortu upadne Nidza i kaze kako nista gore nije pogresno napisano, verovatno preletuci jedan jedini ljubiteljev post u kome on iznosi ocigledne cinjenice, koje i pticice na grani znaju vec 10 godina, da se radi na downsizingu usled poostrenja ekonomskih normi, sto niko nigde nije ni osporavao, to jest, nije se o tome ni pricalo, pa niko nije ni mogao da dodje u priliku da ospori.
Znaci ti unapred znas sta je Nidza citao, tek jedan jedini post. Dokle ti ides sa pretpostavkama, stvarno interesantno.

Upravo se o tome pricalo, tema je smanjenje zapremina i broja cilindara kod novih motora usled zahteva koji postavljaju novi ekoloski propisi. Te cinjenice si ti osporio da vaze za "premijum", postavio tvrdnju da premijum brendovi nece napustiti V6 i V8 velikih kubikaza jer oni navodno ne stede.
Izneo sam ocigledne cinjenice sto je Nidza samo konstatovao.

Ja sam ti jasno napisao da je i Mercedes napravio novi 2.0 motor iz istih razloga kao i Volvo. Stari Merc 2.2 dizel ocigledno nije pogodan za prilagodjenje na buduce propise.
I napisao sam ti da je novi motor sa novim dodatnim sistemima za preciscavanje gasova vrlo verovatno skuplji od postojecih motora kod bilo kog brenda pa nema osnove za tvoj dokaz kako je to zbog stekanja para.
Napisao sam ti i da BMW u seriji 7 nastupa sa 2.0 motorom i 4 cilindra sto opet demantuje tvoju tvrdnju o stednji kada se predje na tu klasu motora.
Poenta kalifornijskih propisa i jeste da se izbace klasicni motori iz ponude novih vozila. I da se promeni americka auto industrija, jer sadasnja ne pokazuje zelju za promenama.
I to si osporio, tj "dokazao" na svoj nacin bez iznosenja cinjenica.

Dakle, u startu si pogresno sebi predstavio sta je tema (a to nije ta neka tvoja postavka Volvo koji steka pare ) a ne znam ni sada sta si to dokazao, ne vidim nikakve cinjenice da su noviji cistiji motori stednja novca kod proizvodjaca.
Formula za CO2 je univerzalna, nema brenda, nema cene, nema premijuma, nema nicega onoga sto ti pokusavas da nametnes kao faktor vaznosti.

I tu je tvoj problem sa temom CO2 i NOx sto ti mislis da je premijum neki izuzetak po pitanju izduvnih gasova. A mislio sam da ima svrhe detaljnije da ti se objasni da si omasio u startu sto guras pojam premijum ali to do tebe ne dopire. Nisi izgleda ni citao detaljno Delfijev dokument koji opet ne izdvaja ni brend ni proizvodjace.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Ivan napisao:
ljubitelj napisao: @ivan, 2.0 su bazni motori odavno, ide se na to da 2.0 bude najveci
ljubitelj napisao: 2.0 jeste odavno u ponudi kao bazni motor, imaju ga i Mercedes i BMW i Audi, posto se oni ovde jedino dozivaljavaju kao visoka klasa. Niko nije rekao da su odavno standard, ali jeste postace standard
Odluci se? :kezo:

Pocela je prica od xc90 i slicnih suvova visoke klase, volvo nema predstavnika kod limuzina te klase (f segment).
Sve u svemu u tim klasama 2.0 nije standard nikako, ja stvarno ne mogu jasnije od ovoga :pardon:
Oba citata su korektna, sta te buni?
Jos nije ali 2.0 zapremina postace standard, vec se jasno uocava pravilnost.
Sto je i za ocekivati kada se uporede mogucnosti motora nekad i sad.

Ako je prica o XC90 benzinac u prethodnoj generacije je imao V8 motor 3.2 litra (320KS) kao najveci a sadasnji Xc90 R4 2.0 litara (325KS).

Dizel 2.0 u XC je sada 190/235KS po zelji, slicni su motori i kod drugih proizvodjaca.
Razlike su u nijansama, ionako svi moraju da se uklope u iste norme i isti su dobavljaci glavnih sistema.
Na smanjene motore po zapremini upravo utice naslov ove teme, zahtev smanjenja emisija CO2 i NOx.

Ono sto je bitna razlika je potrosnja te klase vozila nekada i sada, razlika je ocigledna uz manje motore iako su slicne vozne perfomanse.

Merc E klasa se nudila sa 2.0 motorom od 72KS, Audi sa 2.0 70KS iz 5 cilindara, oba motora dizeli.
E klasa benzinac sa 2.0 od 109KS je bio bazni motor a kod Audija 1.8 motor od 90KS.
I kod drugih je bila slicna ponuda osnovnih motora nekada.
Koliko je danas potrebno kubika za slicne snage kao primer moze da se uzme Fordov 1.0 benzinac sa 125KS koji je ekvivalent po osobinama ranijim 2.0 motorima.
2.0 motori danas su u rangu 3.5 litara motora iz prethodnih generacija.

Jaguar je bilo nezamislivo nekad da ima motor 4 cilindra ili da se pomene dizel, danas je drugacije.
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48085
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Heroj čita. Biće ovo jedna od onih predugih noći...
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ivan »

Go get him guuurl :D

Послато са GT-N7100
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28240
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Xepoj87 »

Tvoj bezobrazluk i laganje nema granice, bez blama izvrnes sve sto si ti slagao i jos mene predstavis kao nekoga ko laze.
Da ne bih opet potrosio sat vremena na demantovanje izmisljotina koje ti pises, a koje ce biti ignorisane, samo cu jednu prostu stvar za koju mi treba minut da uradim, a koja potvrdjuje tvoje laganje:


Slika


Slika
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20497
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

http://rs.n1info.com/a194747/Auto/Studi ... ksida.html

Studija: Svi proizvođači dizel motora ne poštuju norme EU

Prevare otkrivene u Folksvagenovom skandalu s lažiranjem emisija izduvnih gasova samo su vrh ledenog brega jer nijedan proizvođač automobila s dizel motorima ne poštuje norme EU u ispuštanju štetnih gasova, pokazuje studija nevladine organizacije Evropska federacija za saobraćaj i okolinu.

Ova organizacija je merila emisije u 230 modela automobila s dizel motorom, a rezultati su poražavajući: četiri petine tih automobila prodatih od 2010. do 2014. koji u laboratorijima pokazuju da su u skladu s normom Euro 5 (180 g/1000 km), zagađuju u stvarnosti tri puta više od dopuštene norme, prenosi agencija Hina.

Slično važi i za normu Euro 6 (80g/1000 km) - dve trećine automobila prodatih od početka 2015. godine prelazi gornju dopuštenu granicu. Reno je najveći zagađivač i automobili toga proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5.

Slede Land rover, Hjundai i Opel/Vauxhall, a najmanji zagađivači prema Euro 5 su Seat, Honda, BMW, Ford i Pežo. U kategoriji norme Euro 6, najveći zagađivači su Fijat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dopuštenog nivoa, a slede Reno-Nisan i Opel/Vauxhall.

Folksvagen u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dva puta više od dopuštenog nivoa.

Ukupno, oko 29 miliona tih "prljavih" automobila voze po evropskim putevima, a najviše ih je u Francuskoj - 5,5 miliona, zatim u Velikoj Britaniji 4,3 miliona i u Italiji 3,1 miliona.

Povećani nivo ugljen dioksida u urbanim sredinama u Evropi dovode do prerane smrti čak 72.000 ljudi godišnje, navodi se u studiji.

Nemački proizvođač Folkswagen u septembru prošle godine je priznao da je u 11 miliona svojih dizel motora ugradio uređaje koji su omogućili da na testovima ti automobili pokazuju manju emisiju od stvarne.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od McGruja »

Opa


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Moram da sažmem, čisto da bude malo preglednije :)
Heinz napisao: Reno je najveći zagađivač i automobili toga proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5.

U kategoriji norme Euro 6, najveći zagađivači su Fijat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dopuštenog nivoa, a slede Reno-Nisan i Opel/Vauxhall.

Folksvagen u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dva puta više od dopuštenog nivoa.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od methane.master »

Videli smo u US :kezo:

Sent from mTalk
Širim haos!
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Nema veze :D :D :D
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48085
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Geza »

Heinz napisao:Slično važi i za normu Euro 6 (80g/1000 km)
Valjda na 100 km.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Ovo je bre veca bruka za sve te regulatore i agencije koje vrse merenja ako im je sve to tako pred nosom prolazilo godinama pa se sad setili da sve preispitaju. Bolje da se pokriju usima i cute i potrude da u buducnosti koriste bolje metodologije i bolje rade svoj posao.

Svima je odavno jasno da zvanicni testovi i realna voznja nemaju mnog veze jedno sa drugim, sad su otkrili rupu na saksiji da su im mererenja pogresna pa krive druge sto su to logicno koristili umesto da se zapitaju zasto su tako nesposobni.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Talisman - tihi ubica :ccc:
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

A Seat najcistiji a za VW znamo pricu... logicno.
Korisnikov avatar
Delija
Reactions:
Postovi: 18946
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Delija »

Nemoj da si naivan Laki, tu se vrte tolike pare da je to strasno.
Ocigedno neka karika u (dugackom) lancu nije "podmazana" onoliko koliko misli da zasluzuje i lanac je polako poceo da puca...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Odgovori