Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10690
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Sloba »

Ja nisam. Možda i zaista ima onih koji su gnevni zbog nepravedne kategorizacije njihovog prevoznog sredstva. :kezo:
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

Slobo ako na mene mislis,znaj da ja nemam problema sa velicinom. Zato sam i odabrao SX4. :D
Dusan napisao:Znao sam da cu navuci gnev celog foruma kada sam uzeo SX4 u prste. :mrgreen:

Navukao si gnev kako god da okrenes ali oni koji ti najvise zameraju sada nisu na forumu. :mrgreen:
Sto se mene tice,nadam se da sam ti pomogao pri odluci da tvoj sledeci automobil bude Opel Zafira OPC. :kezo:

Na mene su gnevni mnogi na forumu zbog SX4 ali sta me briga,jer ja sam vec duze vreme najsrecniji i najzadovoljnji vlasnik automobila na forumu. :D
Poslednja izmena od Misha u 22 Feb 2013, 17:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Korisnikov avatar
Dusan
Reactions:
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Dusan »

misha napisao:...ali sta me briga,jer ja sam vec duze vreme najsrecniji i najzadovoljnji vlasnik automobila na forumu. :D
Na kraju krajeva, ovo je i najvaznije svakog od nas ispunjavaju razlicite stvari.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

Naravno,uvek bilo !
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna?

Post od perfiko »

misha napisao:
perfiko napisao:Pa nećeš dobiti ravan prostor, ali ćeš dve letve moći da prevezeš.
Meni je 221cm do suvozacevog sedista,bez obaranja,kada gurnem i sklopim drugi red sedista. Dakle ravan utovarni prostor. Pogledaj :)

http://www.theaa.com/staticdocs/pdf/car ... LLTEST.PDF
perfiko napisao:Ne znam kako ne stanu tri dečija sedišta u Oktaviju a u Jetija su stala?
Računica je jednostavna: 460 (470)*3=1380 (1410)mm. Malo je koji auto iz C segmenta uži (ja ne znam niti jednog). Znači nije da ne može da stane.


Koliko ja znam nisu mu mogla stati 3 sedista u Yeti ili su jedva stala isto i u Superbu.
Unutrasnja sirina kabine kod SX4 1440 a nazad 1410mm ali mislim da ne mogu stati 3 sedista.
Jeste , sad vidim da sam negde omanuo u dimenzijama. Mada gledajući ovu sliku, slična je dužina i u Oktaviji kada se obore zadnja sedišta:
Slika
A ujedno se i vidi zašto ne stanu tri dečija sedišta. Mada mi je bilo neverovatno da je Oktavija toliko uzana.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15381
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od pedja »

Steta sto nema zena da se ukljuce u temu :D

TT
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna?

Post od perfiko »

Meni žena traži podatke i diktira. :pssst:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

perfiko napisao:Mada mi je bilo neverovatno da je Oktavija toliko uzana.
I meni,ispade da je sira kabina kod SX4 koji je segment manje. Jos da mu je gepek malo veci bio bi savrsen ali kako vidim novi S-Cross je upravo takav.
Zafira ima izuzetno prostranu i varijabilnu kabinu sa medjuosovinskim rastojanjem od 2,69m a duzine samo 4,3m,jako mi se svidja zbog toga i zato sam je i kupio. :doubleup:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

nikaragva napisao:Ljubitelj, šta god se pomene dodaš da je Volvo to imao pre 20-30 godina :D
Sad bi već trebali da lete :kezo:
Pa sta ja tu mogu, Volvo je firma koja je jako mnogo stvari u auto industriji izmislila i definisala kao standard koji su kasnije prihvatili ostali proizvodjaci.
Oni jako velike novce ulazu u R&D i njihovi koncepti resenja su obicno 10-15 godina ispred main stream proizvodnje.

Uopste, Svedjani kao i ostali Skandinavci u tehnickim oblastima imaju jako veliki broj patenata i jako veliki broj nobelovaca prema broju stanovnika.

Off topic
I Volvo i Saab su marginalne marke oduvek po proizvodnji ali su njihovi patenti ugadjeni u vozila gotovo svih proizvodjaca.

Pojas sa vezivanjem u 3 tacke je tipican primer svedske pameti.

Iako je kineski volvo je opet prvi na svetu izbacio airbag za pesake- aktivnu haubu.

Kabinu sa obaranjem treceg reda serista u pod vozila Volvo je prvi put upotrebio u modelu 145 iz 1967.godine, to sto danas koriste masovnoMPV i ostala vozila gde je prakticnost visoko cenjena osobina. Deljiva zadnja klupa koja se obara u jednu ravnu povrsinu je predstavljena jos krajem 70tih godina, kada je jos u auto industriji bila uobicajena zadnja klupa koja je fiksirana a kamoli da se jos deli kako naslon tako i sediste.
Pa otvor za dugacke predmete kod sedana, za skije i slicno, oni imaju jos od pocetka 70tih godina kao standard.

Volvo je prvi na svetu napravio SIPS sistem bocne zastite, prvi na svetu je napravio aktivne naslone sedista, prvi na svetu je napravio zadnju klupu sa 3 automatska pojasa.
Jedina firma koja parira inovacijama u tolikom obimu je Mercedes Benz koji isto tako ulaze ogromne para u razvoj i nove ideje.

Mercedes i Volvo zajedno imaju inovacija toliko da skoro sve sto postoji na autu potice iz jedne od te dve firme a da je vezano za bezbednost putnika.
Uz to dodati i Auto Liv koji predvodi inovacijama u toj oblasti.
To su cinjenice, lako proverljive.

Ako postoji nesto po cemu je Volvo autenticno poznat to su njihovi karavani, jos od 50tih godina. U tom mikro segmentu su usavrsili do detalja funkcionalnost, komfor, ergonomiju.

Mnoge stvari Volvo nije uradio kako je trebalo, i nikada nisu znali da naprave manje automobile kako treba iako su pokusavali vise puta.

I sijaset drugih promasaja ali oduvek je Volvo bio avangardan po pitanju resenja u kabini, postoji izreka da oni sastavljaju automobil tako sto prvo ugrade sistem grejanja i ventilacije, sedista pa tek onda sklapaju sve ostalo a kada se dodje do spoljasnosti i izgleda vec se istrose ideje.
Volvo je 1999. presao na opticke kablove uvezane u racunarsku mrezu, tada kao veliku inovaciju u auto industriji, Samo jos Pezo 607 je tada imao takvo resenje.

Danas je nezamisliv novi auto bez uvezanih racunara a kada je to predstavljeno kao koncept pocetom 90tih uz update softwarea preko interneta, jedva da se znalo po svetu sta je uopste taj internet.

Ukoliko kineski vlasnici ostave odresenu kesu svedjani ce i dalje mnoga nova interesantna resenja osmisliti koja ce se kasnije prosiriti u auto industriji, oni su kao nacija prosto jako inovativni. Nebitno je kako ce se zvati brend.

Jos 1992. Volvo je poceo da ugradjuje na zahtev kupaca tzv crnu kutiju, koja belezi parametre kretanja neposredno pre sudara, a sto pomaze za kasnije analize udesa.
Uskoro ce takav sistem postati obavezan za sva nova vozila koja se prodaju u EU, nakon 20+ godina primene kod Volvoa.

Volvo je firma koja naprosto nije gledala na profit po svaku cenu, veliki deo zarade je ulagan u razvojna bazna istrazivanja i rezultat su mnoge inovacije i ideje kasnije masovno prihvacene.

U Americi su crash testovi nastali na bazi standarda koji je definisao i postavio Volvo.
U poslednjim offset frontalnim testovima Volvo je opet inovacijama daleko iza sebe ostavio premijum BMW, Audi, Mercedes.
To sto je Volvo prodavao u Americi 2011. godine ce ovi proizvodjaci imati do kraja decenije kao resenja u svojoj ponudi, po najavama.

Ali, Volvo je vise puta menjao vlasnike u zadnjih petnaestak godina i samostalno ne moze da prezivi kao proizvodjac putnickih vozila.
Ima to ulaganje u inovacije i nezgodne strane, jako mnogo novca se potrosi dok ne stigne nesto do serijske proizvodnje.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Da li je veličina bitna?

Post od MAD MAX »

Od Volva je ostalo samo V, a od Saab -a ni S.
Koji mu je to Volvo auto, kad mu automatik menjač u najboljem slučaju izdrži 300 000km?
Od kada su zaoblili ciglu, Volvo je ostao auto samo za neupućene ili napucani Ford.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
ftj
Reactions:
Postovi: 13953
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ftj »

Sviđa mi se volvo jer imaju taj nemački način razmišljanja. Za razliku od saaba za koga mislim da je precenjen i da ništa pametno nije doneo u auto industriju.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Da li je veličina bitna?

Post od dragan »

slozio bih se sa ovim, volvo ispred saaba...
mada mislim da je podbacio u poslednje vreme, kao i saab...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

MAD MAX napisao:Od Volva je ostalo samo V, a od Saab -a ni S.
Koji mu je to Volvo auto, kad mu automatik menjač u najboljem slučaju izdrži 300 000km?
Od kada su zaoblili ciglu, Volvo je ostao auto samo za neupućene ili napucani Ford.
Tacno, ali su ostali patenti koji se koriste na dobrobit vozaca sirom sveta mnogih marki i modela.
Ne znam na koji konkretno volvo auto ciljas, ali izdrzljivost automatik menjaca ide na dusu proizvodjaca istih. A volvo nema svoje i ne proizvodi menjace tog tipa.
Ako hoces automatik, biras Mercedes staro pravilo.
Ford vs Volvo je mnogo bolja kupovina, novac za dobijeno, mogu samo da se slozim sa iznetom konstatacijom.
misha napisao:
ljubitelj napisao:Kada je potreban prostor to sto je neki auto kraci i manjeg gepeka nije nikako prednost a pogotovu za prevoz kabastih stvari.
Ne slazem moja Zafira moze da primi predmete duge 220cm u kabinu a duga je svega 4,3m. ;)

Volvo 760 je odlican karavan ali jos malo pa old timer,ovde pricamo o novijim karavanima i minivenovima.
Znaci da hipoteticki Zafira ima 4,6m duzine i moze da primi predmete duge 250cm to bi bila mana u odnosu na tvoju Zafiru ?
Ne razumem bas kako je manji prostor prednost u odnosu na veci prostor.

V760 jeste old ili young timer nebitno, pricamo o brojkama i resenjima nevezano za godiste.
Zasto bi se ogranicili na novije karavane i minivenove kada te kategorije postoje decenijama sa nekim svojim osobinama i resenjima ?

Pa Opel je bio jako poznat po karavanima, pocevsi od Rekorda pa sve do odlicne Omege karavan. Gde su nestali veliki, funkcionalni, udobni karavani i venovi?

Kod Mercedesa su oldtimer karavani funkcionalniji i bolje osmisljeni od ovih sadasnjih, cak imaju i veci gepek uz manje dimenzije karoserije.
SUV je postao popularna ponuda, ali je SUV obicno glomazna pojava sa manje mesta u kabini od karavana ali mnogo "opasnije" deluje vizuelno.

Krug okretanja vozila je prilicno bitan element za upotrebu po gradu, a nazalost mnogo je novih modela vozila bilo kog brenda koji se po toj osobini voze kao mini busevi. Zar nije tragikomicno da mali gradski modeli B klase zahtevaju po pravilu celih 10+ metara.
A to nije uvek bilo tako.

Na primer, Tojota Korola je svega nepunih 10cm kraca od Opel Zafire, ima krug okretanja 9,6m a Zafira 11.4m.
Oba vozila su prednji pogon, dakle ista koncepcija i gotovo iste spoljne dimenzije.
Jos jedno vozilo, opet Volvo :ccc: , 340 ima krug okretanja 9,2 metra pri duzini od 4,4m.

Dakle spolja isto kao Zafira, a za cela 2 metra manji precnik kruga.

Pa stari Mercedesi su isto bili poznati po tzv velikom ajnslagu za svoju duzinu.

Danas se prave manji automobili kojima treba sve vise mesta za parkiranje, silni senzori i kamere jer su potpuno nepregledno osmisljeni, i uopste nekako se tesko snalaze u gradskim uslovima.

Iako izgleda cudno mnogi veci kombiji se lakse voze nego vozila B/C segmenta, bilo da je ven bilo teretni iako su spolja znatno vecih gabarita.

MPV imaju po pravilu fleksibilnu postavku sedista, pomeranje po duzini a ponekada i namestanje po sirini, sve na sinama i to je jako funkcionalno za prilagodjavanje prevozu putnika.
Imaju povisenu kabinu ali povrsina poda i nije bas neka pogodnost kada zatreba prevoz kabastijih stvari. Zapravo sirina tovarnog prostora je veci limit nego sama zapremina u litrama izrazeno.

Nema dileme da u B/C segmentu MPV je optimalni odabir.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od NexT »

Mislim da preterujes sa krugom zaokreta. Moj 406 ima 11 metara, dugacak je 4.75m, i nemam nikakvih problema sa guranjem po gradu, parkiranjem u garazi itd.
Polukruzno mu je najveci problem, tu najcesce treba da se vrati ako ne udjes idealno u raskrsnicu, ali to ne vidim kao problem...

Mnogo je veci problem sirina auta nego duzina...

Monovolumeni imaju dugacku kabinu jer je hauba kratka i pod velikim uglom, kao i soferka. Prednost funkcionalnost i prostor, mana auto-put i sedenje kao u autobusu...
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

ljubitelj napisao:Znaci da hipoteticki Zafira ima 4,6m duzine i moze da primi predmete duge 250cm to bi bila mana u odnosu na tvoju Zafiru ?
Ne razumem bas kako je manji prostor prednost u odnosu na veci prostor.
Nemam potrebu za vecim vozilom od Zafira A. Kupio sam jer je kompaktna kao hatch,ima prostora u kabini za pet odraslih i dvoje dece a da pritom mogu sa njom prevesti predmete duge do 221cm,visine 95-98cm i robu tesku oko 600kg a to mi je potrebno zbog posla.To sve sve ne mogu u karavan vozilu C segmenta a vece vozilo mi ne treba,tipa kombi. Krug zaokreta mi predstavlja najmanji problem,jer kao sto si primetio u zadnjih 15 godina svi automobili B,C i D segmenta imaju krug zaokreta od 10,5-11,7m. To spominjem jer vecina ljudi vozi 10-15 godina stara vozila a kakva su bila vozila pre 20+ godina,koje su im prednosti i mane-mene licno ne zanima.
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Odgovori