Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Zaista pojma nemam, ali jedno vreme je postojala takva ideja - da svi piloti ucestvuju sa kintom i otkupe nacionalnog avioprevozioca (ono vreme raspisivanja tendera kada Jat niko nije hteo).
Ocito je da nije neostavarivo.
Cak mislim da ni AOC (ono sto nedostaje A.S.) nije problem dobiti.
U ovo vreme ni najam aviona nije puno, ali moras da budes siguran da ces odmah da imas toliko profita da bar platis lizing, inace si gotov...
U aviobiznisu novac nikako ne kaplje sa neba, ali ono sto je dobro, u pitanju je ziva lova i nista nema na pocek.
Ocito je da nije neostavarivo.
Cak mislim da ni AOC (ono sto nedostaje A.S.) nije problem dobiti.
U ovo vreme ni najam aviona nije puno, ali moras da budes siguran da ces odmah da imas toliko profita da bar platis lizing, inace si gotov...
U aviobiznisu novac nikako ne kaplje sa neba, ali ono sto je dobro, u pitanju je ziva lova i nista nema na pocek.
Re: Vazduhoplovi
Šta kaže Tesla kad vidi Novaka Đokovića? - E, Nole, otkud ti da NALETIŠ.
http://pescanik.net/2013/10/jat-cena-sahrane/
Jat – cena sahrane
Sa Jovankom Broz umrla je i Jugoslavija. Tako su objavile neke novine prenoseći izjavu nekog analitičara.
Na dan kad je sahranjena Titova udovica, sahranjen je još jedan simbol Jugoslavije – Jat, Jugoslovenski aerotransport.
Jovanka Broz je bila naša prva dama, Jat je bio naš prvi prozor u svet. Jovanka je bila nezamenjiva, Jat je zamenila Er Srbija.
Za Jovankom je plakala Srbija, za Jatom niko nije pustio suzu.
Na njegovim ruševinama nastala je moćna kompanija, od prvog dana postojanja dika i ponos Srbije i svih njenih građana.
Jat, bog da mu dušu prosti, jeste bio naopak poslednjih godina, toliko nam je muke naneo i novca pojeo da smo jedva čekali da ga upokojimo.
Sad i kad je mrtav, ostaje izvesna bojazan da bi mogao još neko vreme da sedi na grbači poreskih obveznika.
Ovih dana je bilo ”dežurnih mrzitelja Srbije” i želje da se kvari slavlje formiranja i početka rada nove srpske aviokompanije sa uglednim i moćnim Etihadom. Bez namere pridruživanja takvim remetilačkim faktorima a i da bi sačuvali najlepše uspomene na tek preminuli Jat, predstavnici države i menadžmenta upokojene firme trebalo bi ipak da odgovore poreskim obveznicima na neka pitanja vezana za poslovanje Jata u poslednjim danima njegovog života.
Na primer:
– da li je osoba zadužena za međunarodne ugovore u Jatu smenjena nekoliko dana pre gašenja firme zato što je odbila da potpiše ugovor kojim Jat iznajmljuje avione za kompaniju Er Srbija?
– da li Jat treba da plati oko 800.000 evra troškova boravka grupe stručnjaka iz Etihada koji od juna meseca sede u hotelu Hajat ili te troškove plaća neko drugi?
– da li je Jat platio novu (zaista odličnog kvaliteta) radnu odeću osoblja Er Srbije ili je te troškove platio neko drugi?
– da li je Jat platio 300.000 evra (zaista izvanredno) unutrašnje uređenje prvog aviona Er Srbije koje je urađeno u Lufthanzi ili je te troškove preuzeo da plati neko drugi?
– da li je Jat platio školovanje osoblja Er Srbije koje je obavljeno u Etihadu ili su ti trokovi pali na teret nekog drugog privrednog subjekta?
– da li će svi ovi troškovi, ukoliko su stavljeni na teret Jata, povećati gubitak te kompanije za ovu godinu i šta ako Jat na kraju ove godine bude imao, na primer, gubitak od 80 miliona evra mada je planirani gubitak bio 20 miliona evra?
– da li će taj gubitak morati da pokrije država Srbija iz budžeta, jer je njen partner Etihad pri potpisivanju ugovora o osnivanju Er Srbije izjavio da su dugovi i socijalni program obaveza države Srbije?
Ova pitanja nikako nisu postavljena da bi podmetala klipove pod točkove nove aviokompanije na njenom putu u svetlu budućnost i zasenila njen najavljeni uspeh. Naprotiv, čisti računi treba da omoguće novoj kompaniji da se vine u nebo bez tegova prošlosti.
Poreski obveznici u Srbiji, baš kao i njeni zvaničnici, imaju pravo da se raduju novim uspesima svoje države i srpske privrede.
Ta opijenost, međutim, ne sme da se iskoristi za operacija na otvorenom novčaniku građana Srbije kako bi tim novcem Jugoslovenski aerotransport platio (možda preskupu) sopstvenu sahranu.

http://pescanik.net/2013/10/jat-cena-sahrane/
Jat – cena sahrane
Sa Jovankom Broz umrla je i Jugoslavija. Tako su objavile neke novine prenoseći izjavu nekog analitičara.
Na dan kad je sahranjena Titova udovica, sahranjen je još jedan simbol Jugoslavije – Jat, Jugoslovenski aerotransport.
Jovanka Broz je bila naša prva dama, Jat je bio naš prvi prozor u svet. Jovanka je bila nezamenjiva, Jat je zamenila Er Srbija.
Za Jovankom je plakala Srbija, za Jatom niko nije pustio suzu.
Na njegovim ruševinama nastala je moćna kompanija, od prvog dana postojanja dika i ponos Srbije i svih njenih građana.
Jat, bog da mu dušu prosti, jeste bio naopak poslednjih godina, toliko nam je muke naneo i novca pojeo da smo jedva čekali da ga upokojimo.
Sad i kad je mrtav, ostaje izvesna bojazan da bi mogao još neko vreme da sedi na grbači poreskih obveznika.
Ovih dana je bilo ”dežurnih mrzitelja Srbije” i želje da se kvari slavlje formiranja i početka rada nove srpske aviokompanije sa uglednim i moćnim Etihadom. Bez namere pridruživanja takvim remetilačkim faktorima a i da bi sačuvali najlepše uspomene na tek preminuli Jat, predstavnici države i menadžmenta upokojene firme trebalo bi ipak da odgovore poreskim obveznicima na neka pitanja vezana za poslovanje Jata u poslednjim danima njegovog života.
Na primer:
– da li je osoba zadužena za međunarodne ugovore u Jatu smenjena nekoliko dana pre gašenja firme zato što je odbila da potpiše ugovor kojim Jat iznajmljuje avione za kompaniju Er Srbija?
– da li Jat treba da plati oko 800.000 evra troškova boravka grupe stručnjaka iz Etihada koji od juna meseca sede u hotelu Hajat ili te troškove plaća neko drugi?
– da li je Jat platio novu (zaista odličnog kvaliteta) radnu odeću osoblja Er Srbije ili je te troškove platio neko drugi?
– da li je Jat platio 300.000 evra (zaista izvanredno) unutrašnje uređenje prvog aviona Er Srbije koje je urađeno u Lufthanzi ili je te troškove preuzeo da plati neko drugi?
– da li je Jat platio školovanje osoblja Er Srbije koje je obavljeno u Etihadu ili su ti trokovi pali na teret nekog drugog privrednog subjekta?
– da li će svi ovi troškovi, ukoliko su stavljeni na teret Jata, povećati gubitak te kompanije za ovu godinu i šta ako Jat na kraju ove godine bude imao, na primer, gubitak od 80 miliona evra mada je planirani gubitak bio 20 miliona evra?
– da li će taj gubitak morati da pokrije država Srbija iz budžeta, jer je njen partner Etihad pri potpisivanju ugovora o osnivanju Er Srbije izjavio da su dugovi i socijalni program obaveza države Srbije?
Ova pitanja nikako nisu postavljena da bi podmetala klipove pod točkove nove aviokompanije na njenom putu u svetlu budućnost i zasenila njen najavljeni uspeh. Naprotiv, čisti računi treba da omoguće novoj kompaniji da se vine u nebo bez tegova prošlosti.
Poreski obveznici u Srbiji, baš kao i njeni zvaničnici, imaju pravo da se raduju novim uspesima svoje države i srpske privrede.
Ta opijenost, međutim, ne sme da se iskoristi za operacija na otvorenom novčaniku građana Srbije kako bi tim novcem Jugoslovenski aerotransport platio (možda preskupu) sopstvenu sahranu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
@cozmo
Sva pitanja koja su postavljena u tekstu, imaju osnova.
Koliko ja znam - sve placa Jat, citaj Srbija, citaj poreski obveznici.
Glupava raja se raduje, a jos joj je veci teret navaljen na ledja.

Sva pitanja koja su postavljena u tekstu, imaju osnova.
Koliko ja znam - sve placa Jat, citaj Srbija, citaj poreski obveznici.
Glupava raja se raduje, a jos joj je veci teret navaljen na ledja.
Re: Vazduhoplovi
Pogreb uvek ide u najskupljoj varijanti...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Ma samo sam proizvoljno lupio brojeve. Inicijalna emisija bi mogla da bude sa cenom npr. 100 evra po akciji i moglo bi da se učestvuje sa bilo kojim brojem. Neko bi kupio jednu akciju, neko možda 1000.nidza napisao:Kad bi 50k građana Srbije imalo 2k eura viška...
Ima smisla, samo što naši biznismeni vole da se bave glupostima, umesto da ulažu pametno. Nedostatak patriotizma, to je ono što nedostaje i njima, a i mnogim običnim građanima Srbije. Mogli bismo da se ugledamo na Jermeniju: tamo jedan domaći biznismen kupi aerodrom, drugi avio-kompaniju, vole svoju zemlju i ulažu u nju. Ne verujem da bi prodavali kompanije nekim Arapima. A što se Turaka tiče (nadovezujem se na poruke od pre neki dan) - sa njima nema nikakvog kontakta, niti prometa ljudi i robe. Granica je bukvalno blokirana. Uporedite to sa Srbijom, gde je sve puno turske robe, a ljudi gledaju turske serije i idu tamo na letovanje. A pri tome je ono što su Turci uradili Jermenima slično onome što su uradili nama. Zapravo, nama je još gore, jer nas i dalje ne ostavljaju na miru.pedja napisao:Grunuo bi Kostic 100milki da to ima smisla u Srbiji.
Onda eto lepe ideje za biznis. Ja bih uvek podržao takvu akciju i uložio koliko mogu. Ali što se osnivanja tiče, to bi morali da urade ljudi koji se razumeju u materiju - npr. piloti.zuzazu napisao:Zaista pojma nemam, ali jedno vreme je postojala takva ideja - da svi piloti ucestvuju sa kintom i otkupe nacionalnog avioprevozioca (ono vreme raspisivanja tendera kada Jat niko nije hteo).
Ocito je da nije neostavarivo.

Poslednja izmena od snork u 27 Okt 2013, 14:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Zbog glupave raje bilo bi korektno reci i koliko su iznosile subvencije za jat u proteklih 20 godina. Tih 80m mu dodje kao baksis.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15406
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Vazduhoplovi
Poredjenje:zuzazu napisao:I evo gde cete od sutra da slecete - Sabiha Gokcen.
Nasumicno odabran datum. Odlaak 01.07.2014. Povratak 08.07.2014.
BEG - SAW (Istanbul - S.Gokcen)
AirSerbia 14951RSD (30kg prtljaga) ~130€
FlyPgs 80€ (20kg prtljaga ukljuceno) - sa 30kg dodje na 120€
Turkish - leti na IST- Ataturk - 173€ - 20kg prtljaga
-----
Nije poredjenje da bih skrenuo paznju kako je neko skup ili jeftin, vec eto, pade mi na pamet da pogledam.
Re: Vazduhoplovi
Inace, suprotno misljenju, JAT nije prvi dobio B737-300 sa CFM-om.
Bio je to Orion Airways iz Britanije:
Customer Name Country Region Model Engine Delivery Date Total
Orion Airways United Kingdom Europe 737-300 CF 29-Jan-1985 1
Drugi je bio Maersk:
Maersk Air Denmark Europe 737-300 CF 24-May-1985 1
A treci JAT:
JatAirways Serbia Europe 737-300 CF 31-Jul-1985 1
Bio je to Orion Airways iz Britanije:
Customer Name Country Region Model Engine Delivery Date Total
Orion Airways United Kingdom Europe 737-300 CF 29-Jan-1985 1
Drugi je bio Maersk:
Maersk Air Denmark Europe 737-300 CF 24-May-1985 1
A treci JAT:
JatAirways Serbia Europe 737-300 CF 31-Jul-1985 1
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
zuzazu napisao:Pogača i so za povratak "Novaka"![]()
![]()
![]()




"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Vazduhoplovi
Sređivao sam kuću i nađoh sledeći račun (indirektno je vezano za avione, pa šaljem u ovu temu). Datum: pre više od 25 godina. 



Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24731
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
Duty free shop?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
@snork, viskoza raznih vrsta i double pack za film? Sjajno!
@pajo, mozda ti ispunim zelju ako budem mogao da drzim aparat u ruci. Na sletanju udari vetra do 90km/h. I neki kumulodzumbusi. Opste njesra na Atlantiku...
@pajo, mozda ti ispunim zelju ako budem mogao da drzim aparat u ruci. Na sletanju udari vetra do 90km/h. I neki kumulodzumbusi. Opste njesra na Atlantiku...
Re: Vazduhoplovi
Vidim da je krš u Francuskoj i Britaniji. Bilo bi lepo ako uspeš čisto da dobijemo predstavu kako to izgleda iz tvoje perspektive.
Odo da se vozam.
Odo da se vozam.

Re: Vazduhoplovi
Jašta.dragvorl napisao:Duty free shop?

Meni je zanimljivo i da je broj leta za Heathrow JU211/212 provereno ostao isti deset godina kasnije, iako se mnogo šta u međuvremenu promenilo. Tek je (mnogo?) kasnije promenjen.zuzazu napisao:@snork, viskoza raznih vrsta i double pack za film? Sjajno!
Pogledah sada sajt Aerodroma NT i vidim da JAT... pardon Air Serbia u Konstantinopolj sleće na Sabihu, kao što si i rekao. Ima li kakvih recipročnih mera, pitam se? Turkish je prisutan u redu letenja, leti nomalno na Ataturk.
Tu je i neki Pegasus (sleće na Sabihu)...

Ђенерал Јанковић