Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Poslato: 24 Jun 2020, 21:51
Ne može polovna?
Raspitaj se ovde - http://www.autoitalia.co.rs/porucite_deo.html
Raspitaj se ovde - http://www.autoitalia.co.rs/porucite_deo.html
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Ako imaš alarm postoji beskontaktni prekidač za okidanje alarma koji se stavlja na vratanca mesta sipanja goriva.Rolla napisao:Primetih na Zastavi da kada je auto zakljucan pokolpac rezervoara ostaje otkljucan, a sam cep je onaj obican koji se samo zavrne i stoji, nema nikakvog zakljucavanja.
Da li je to kod svih tako ili ja imam negde problem sa zakljucavanjem?
Sent from my Mi A3 using TapatalkSaša napisao:Nije to do čistoće kontakata niti do sijalice već oslabe/razmaknu se oni limići u konektoru štopaljke na tom kontaktu štop svetla. Kada opet budeš skidao pogledaj pažljivije konektor i oštrim šrafcigerom ponovo približi da bolje obuhvate kontakt koji hvataju (pogledaj moju temu, sređivao sam to nedavno).]
TT
U prilog pozitivnom mišljenju (da ne mora remont menjača) ide što zavisi od temperature i broja obrtaja motora.
Nemoj se sekirati. To nije nikakav kvar 100%. Menjač ti je malo labaviji a to čak čini da menjač daje manje otpore. Čuju se kandzaste spojke u menjaču. Jednostavno kad nisu uzupčene kad se ne koriste na malim obrtajima malo "landaraju" na snopu između zupčanika. Kad je ulje hladno ne čuje se jer stvara n aspojevima deblji film ulja. Posle duže vožnje čuje se više i to samo na leru kad je mnjač izbačen iz brzine i kad se ne dira kvačilo. Recimo kod novih jugića se to čilo kad su novi.Arogan napisao: 02 Jul 2020, 19:09 Pozdrav,
Fiat Punto Classic 1,2 8v, 2009. 115.000 km.
Već nekoliko meseci čujem "cvokotanje/klokotanje" na ler gasu, otprilike zvuk je kao kada gas oslabi pa se čuje landaranje nekog olabavljenog elementa na nedovoljnom broju obrtaja, ja sam mislio da je prednji branik, ili nešto oko hladnjaka, ili plastični poklopac filtera vazduha ….
Tek nedavno sam primetio da zvuk nestaje pritiskom na pedalu kvačila, pa sam se uplašio, pa da proverim na ovom forumu.
Zvuk nije jak, kada se pusti radio samo malo, zvuk ne čuje se, ili ako na semaforu nisam sam ne čuje se od buke drugih kola, ili kada radi migavac ne čuje se. Najglasnije se čuje na parkingu kad je tišina. Detaljnije:
- zvuk se čuje samo dok je auto zagrejan i samo u leru i samo dok je otpuštena pedala kvačila, posle duže kreni-stani vožnje (i to na semaforu ili parkingu),
- dešava se da se ni zagrejan ne čuje, čini mi se da tada nije bila gužva u saobraćaju, pa tada nije bilo mnogo kreni-stani vožnje,
- kada ujutru upalim auto zvuk se ne čuje, mada tada auto radi na višim obrtajima,
- kad se pritisne kvačilo zvuk se ne čuje, čuje sa samo tiho motor na malom broju obrtaja (dakle, suprotno kada je set kvačila za zamenu pa se na pritisak kvačila čuje drug lager ili sl.),
- kada u leru pojačam gas, na primer na 1.000-1.200 obrtaja, zvuk se ne čuje,
- kada sam u prvoj sa otpuštenim gasom i tražim parking mesto, zvuk se ne čuje, samo zvuk motora na malim brojem obrtaja i točkovi ako je asfalt hrapav,
Menjan set kvačila pre 1,5 godine ili pre 19.000 km ,
Menjač lepo ulazi u sve brzine i u rikverc,
Ulje u menjaču kontrolisano na svakom malom servisu, nikada nije dosipano ni menjano. Ispod menjača sve je suvo, samo oko šelne leve manžetne na ulazu u menjač (valjda je to poluosovina, nisam stručan) ima tragova ulja oko 2-3 nokta, ali verovatno nema mnogo suvljih puntića - nije izgubio ni kap menjačkog ulja za 10,5 godina.
Juče sam proverio ulje na šrafu za dolivanje, počelo da curi kad sam ga odvrnuo do pola, znači ima ulja.
Ne mogu bez kanala da dođem do nosača menjača (onaj mali "reket") da li postoji mogućnost da on pušta zvuk?
Da li će zamena ulja (koju ću da uradim prvi put na sledećem malom servisu, kad napuni 11 godina) eventualno da poboljša stvar?
Da li mora da se radi onaj skupi remont menjača gde je suluda cifra oko 150E (ne bih uzimao polovne ili reparirane manjače)?
Hvala na opširnom odgovoru. Na osnovu vašeg znanja, nema mi druge nego da prihvatim svaku vašu reč☺, pogotovo što bih i ja voleo da je tako (da nije potrebno skidanje i remont menjača, makar ne odmah ili uskoro, jer to košta najmanje 150E)Moma napisao: 02 Jul 2020, 20:48Nemoj se sekirati. To nije nikakav kvar 100%. Menjač ti je malo labaviji a to čak čini da menjač daje manje otpore. Čuju se kandzaste spojke u menjaču. Jednostavno kad nisu uzupčene kad se ne koriste na malim obrtajima malo "landaraju" na snopu između zupčanika. Kad je ulje hladno ne čuje se jer stvara n aspojevima deblji film ulja. Posle duže vožnje čuje se više i to samo na leru kad je mnjač izbačen iz brzine i kad se ne dira kvačilo. Recimo kod novih jugića se to čilo kad su novi.Arogan napisao: 02 Jul 2020, 19:09 Pozdrav,
Fiat Punto Classic 1,2 8v, 2009. 115.000 km.
Već nekoliko meseci čujem "cvokotanje/klokotanje" na ler gasu, otprilike zvuk je kao kada gas oslabi pa se čuje landaranje nekog olabavljenog elementa na nedovoljnom broju obrtaja, ja sam mislio da je prednji branik, ili nešto oko hladnjaka, ili plastični poklopac filtera vazduha ….
Tek nedavno sam primetio da zvuk nestaje pritiskom na pedalu kvačila, pa sam se uplašio, pa da proverim na ovom forumu.
Zvuk nije jak, kada se pusti radio samo malo, zvuk ne čuje se, ili ako na semaforu nisam sam ne čuje se od buke drugih kola, ili kada radi migavac ne čuje se. Najglasnije se čuje na parkingu kad je tišina. Detaljnije:
- zvuk se čuje samo dok je auto zagrejan i samo u leru i samo dok je otpuštena pedala kvačila, posle duže kreni-stani vožnje (i to na semaforu ili parkingu),
- dešava se da se ni zagrejan ne čuje, čini mi se da tada nije bila gužva u saobraćaju, pa tada nije bilo mnogo kreni-stani vožnje,
- kada ujutru upalim auto zvuk se ne čuje, mada tada auto radi na višim obrtajima,
- kad se pritisne kvačilo zvuk se ne čuje, čuje sa samo tiho motor na malom broju obrtaja (dakle, suprotno kada je set kvačila za zamenu pa se na pritisak kvačila čuje drug lager ili sl.),
- kada u leru pojačam gas, na primer na 1.000-1.200 obrtaja, zvuk se ne čuje,
- kada sam u prvoj sa otpuštenim gasom i tražim parking mesto, zvuk se ne čuje, samo zvuk motora na malim brojem obrtaja i točkovi ako je asfalt hrapav,
Menjan set kvačila pre 1,5 godine ili pre 19.000 km ,
Menjač lepo ulazi u sve brzine i u rikverc,
Ulje u menjaču kontrolisano na svakom malom servisu, nikada nije dosipano ni menjano. Ispod menjača sve je suvo, samo oko šelne leve manžetne na ulazu u menjač (valjda je to poluosovina, nisam stručan) ima tragova ulja oko 2-3 nokta, ali verovatno nema mnogo suvljih puntića - nije izgubio ni kap menjačkog ulja za 10,5 godina.
Juče sam proverio ulje na šrafu za dolivanje, počelo da curi kad sam ga odvrnuo do pola, znači ima ulja.
Ne mogu bez kanala da dođem do nosača menjača (onaj mali "reket") da li postoji mogućnost da on pušta zvuk?
Da li će zamena ulja (koju ću da uradim prvi put na sledećem malom servisu, kad napuni 11 godina) eventualno da poboljša stvar?
Da li mora da se radi onaj skupi remont menjača gde je suluda cifra oko 150E (ne bih uzimao polovne ili reparirane manjače)?
Ne znam da ti nij eneko menjao ulje u menjaču, to jeste možda je manjeg viskoziteta. Ulje višeg viskoziteta bi to smanjilo siugurno, ali kažem ne diraj ništa, osim da proveriš da li menjač ima potrebnu količinu ulja jer kad nema dovoljno ulja može tako da se čuje. Čak tvoj menjač je labaviji manje otpore daje manje troši.
Evo kako izgleda jedna (od punta za 5 brzinu) a ima ih 3 ukupno, jedna za 1-2 i još jedna 3-4