Emisije CO2 i NOx

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

I ja tako mislim. Isto kao sport i doping, sad će sve da se razmota.

Tapatalk
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od ljubitelj »

Xepoj87 napisao:Tvoj bezobrazluk i laganje nema granice, bez blama izvrnes sve sto si ti slagao i jos mene predstavis kao nekoga ko laze.
Xepoj87 napisao: Nemoj samo da mi pravis razliku izmedju motora na osnovu 150cc, jer je to ista klasa motora, a taj 250d iz 2011. godine izbacuje manje co2 od novog XC90 2.0 dizela, a oba su euro6.
Kod Volvoa je oduzet jedan cilindar na prastarom 2.4 5-ocilindricnom motoru, a Mercedesov 2.1 motor je savremeni 4-orocilindricni motor.

Znaci ti i dalje mislis da nije laz, ovo si ti napisao jednom pa jos ponovio isto u drugom postu (oduzet jedan cilindar).
Lepo sam ti skrenuo paznju u postu koji je usledio da je netacno ali to ne dopire do tebe ni pod razno.

Boldovao sam tvoju "istinu".

PS. Jos jednom, u XC90 je potpuno novi dizel koji nema nikakvog dodira sa ranijim motorima.
I on je parnjak Mercedesovom takodje potpuno novom dizelu od 2.0 koji isto nema dodira sa ranijim motorima.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20496
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

Laki021 napisao:Ovo je bre veca bruka za sve te regulatore i agencije koje vrse merenja ako im je sve to tako pred nosom prolazilo godinama pa se sad setili da sve preispitaju. Bolje da se pokriju usima i cute i potrude da u buducnosti koriste bolje metodologije i bolje rade svoj posao.
Radili su po standardima, a neko pametniji je u praksi koristio rupe. Crva nije ni bilo.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9053
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od grujicd »

Ovo je početak kraja dizela. Neminovno slede dodatne ekološke takse, stavljanje u goru poresku kategoriju, zabrane za gradska jezgra... Naravno ne kod nas, mi ćemo da kaskamo kao i uvek. Neće ni benzinci još mnogo dugo ali deluje da će dizeli prvi da odu u istoriju.
Floyd
Reactions:
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Floyd »

Biće kraj kad Nemci tako odluče. Velika je lova u igri a proizvođači još uvek ulažu u dizel motore.

A i ta EU, njihovi propisi, norme i komisije za sve i svašta su postali neviđena sprdnja. Mogu oni da proterani dizele iz npr. Holandije ali kako će iz Francuske gde je 60% dizela na ulici a dobar deo njih ne zadovoljava ni euro 4 norme a kamoli 5 i 6.

Da ne pričamo o istočnoj EU.
Poslednja izmena od Floyd u 20 Sep 2016, 10:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Dizel je postao mnogo isplativiji ljudima koji puno prelaze, tako da će sad da klepe harač na taj benefit. Postoje načini za eliminaciju NOx, poput ušpricavanja uree, tako da nije to neka drama, jedino što će eksploatacija nešto više da košta. Tržište i novac će da odluče.

Nije da aboliram proizvođače, ali nisu oni projektovali testove, nego su prilagodili svoje uređaje postojećim testovima, kako bi ih prošli. To što testovi nisu dovoljno dobri je doveo do sadašnje situacije, a ispostavilo se tačno ono što smo i pretpostavili, tehnologija je svuda na sličnom nivou, pa ako neko mnogo odskače u nekom parametru, može se poprilično sigurno pretpostaviti da je i kod drugih situacija slična.

Odnosno, potvrdilo se da su svi podesili svoje agregate da poštuju propisane norme i prođu testove, a sad što to nije u skladu sa realnim uslovima eksploatacije je druga priča. Dobro je što je izašlo na videlo, na kraju krajeva.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20496
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

Pre će EU da se samoukine nego dizel motori :)
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Velja »

Slažem se da je dizelašima odzvonilo... Jednostavno, ekolgija je neumoljiva i sav trud nemačkih proizvođača je Sizifov posao - ostali to ne mogu ispratiti.
Flojde, razlog ulaganja je iracionalan, čisto podilaženje razmaženim vozačima i hedonizmu.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

Nije im odzvonilo, samo će kilometar biti skuplji i u prodaji nov auto će biti skuplji. Svakako će prodaja pasti, time i potrošnja dizel goriva, a posledica će biti pojeftinjenje goriva. Šta će da rade sa svim tim dizel gorivom koje im ostane iz nafte? Da ga bace? Nema šanse...
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20496
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Heinz »

Kamioni i dalje rade na dizel, i dizel je skuplji od benzina upravo zbog toga.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4939
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od snork »

nidza napisao:Šta će da rade sa svim tim dizel gorivom koje im ostane iz nafte? Da ga bace? Nema šanse...
Radiće isto što su radili pre nego što je dizel počeo masovno da se koristi u automobilima - krekovaće ugljovodonike sa više C atoma u one sa manje i dobijati gorivo za kojim postoji potražnja. I onako je cela ta common-rail revolucija poremetila procese u rafinerijama, zbog čega je npr. mlazno gorivo - kerozin postao skuplji.
Heinz napisao:Kamioni i dalje rade na dizel, i dizel je skuplji od benzina upravo zbog toga.
Dizel je nažalost malo skuplji samo kod nas. U većem delu Evrope i sveta je jeftiniji, što takođe povećava njegovu (zlo)upotrebu za pogon automobila.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24657
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od dragvorl »

Skuplji je i u USA. Za male automobile dizel pogon ce biti sve skuplji jer ne mogu da ispostuju nome bez Adblue sistema. Za veca kola ce dizel ostati prihvatljivo resenje. Evo i poredjenje iz regiona.
Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21787
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od nidza »

nidza napisao:
Ivan napisao:Mercedes e klasa koristi motore priblizno 2l zapremine otkako je nastala, jos cak od svojih korena iz 1950ih tako da to nije ama bas nikakva sustinska promena sto odjednom imaju 150kubika manje, evo alfa je povecala svoj bazni dizel na 2.2 tako da meni i dalje nije jasno sta pokusavas da kazes i dokazes.
Lakše je sa većom kubikažom sniziti temperaturu sagorevanja u cilindru, čime se direktno smanjuje emisija NOx. Podrazumeva naravno zadržavanje istog broja cilindara ili čak smanjivanje.
Velika promena - smanjivali motore, sada ih povećavaju

http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... id=1189261
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Ji 4Tze »

setili se Atkinsa :) ako odrade kontrolu ventila kako treba...
Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Emisije CO2 i NOx

Post od Laki021 »

Hehe, sjajno, i sta sad Volvo se potpuno zahebao ? :)
Odgovori