Emisije CO2 i NOx
Re: Emisije CO2 i NOx
I ja tako mislim. Isto kao sport i doping, sad će sve da se razmota.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Emisije CO2 i NOx
Xepoj87 napisao:Tvoj bezobrazluk i laganje nema granice, bez blama izvrnes sve sto si ti slagao i jos mene predstavis kao nekoga ko laze.
Xepoj87 napisao: Nemoj samo da mi pravis razliku izmedju motora na osnovu 150cc, jer je to ista klasa motora, a taj 250d iz 2011. godine izbacuje manje co2 od novog XC90 2.0 dizela, a oba su euro6.
Kod Volvoa je oduzet jedan cilindar na prastarom 2.4 5-ocilindricnom motoru, a Mercedesov 2.1 motor je savremeni 4-orocilindricni motor.
Znaci ti i dalje mislis da nije laz, ovo si ti napisao jednom pa jos ponovio isto u drugom postu (oduzet jedan cilindar).
Lepo sam ti skrenuo paznju u postu koji je usledio da je netacno ali to ne dopire do tebe ni pod razno.
Boldovao sam tvoju "istinu".
PS. Jos jednom, u XC90 je potpuno novi dizel koji nema nikakvog dodira sa ranijim motorima.
I on je parnjak Mercedesovom takodje potpuno novom dizelu od 2.0 koji isto nema dodira sa ranijim motorima.
Re: Emisije CO2 i NOx
Radili su po standardima, a neko pametniji je u praksi koristio rupe. Crva nije ni bilo.Laki021 napisao:Ovo je bre veca bruka za sve te regulatore i agencije koje vrse merenja ako im je sve to tako pred nosom prolazilo godinama pa se sad setili da sve preispitaju. Bolje da se pokriju usima i cute i potrude da u buducnosti koriste bolje metodologije i bolje rade svoj posao.
- grujicd
- Postovi: 9053
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Emisije CO2 i NOx
Ovo je početak kraja dizela. Neminovno slede dodatne ekološke takse, stavljanje u goru poresku kategoriju, zabrane za gradska jezgra... Naravno ne kod nas, mi ćemo da kaskamo kao i uvek. Neće ni benzinci još mnogo dugo ali deluje da će dizeli prvi da odu u istoriju.
Re: Emisije CO2 i NOx
Biće kraj kad Nemci tako odluče. Velika je lova u igri a proizvođači još uvek ulažu u dizel motore.
A i ta EU, njihovi propisi, norme i komisije za sve i svašta su postali neviđena sprdnja. Mogu oni da proterani dizele iz npr. Holandije ali kako će iz Francuske gde je 60% dizela na ulici a dobar deo njih ne zadovoljava ni euro 4 norme a kamoli 5 i 6.
Da ne pričamo o istočnoj EU.
A i ta EU, njihovi propisi, norme i komisije za sve i svašta su postali neviđena sprdnja. Mogu oni da proterani dizele iz npr. Holandije ali kako će iz Francuske gde je 60% dizela na ulici a dobar deo njih ne zadovoljava ni euro 4 norme a kamoli 5 i 6.
Da ne pričamo o istočnoj EU.
Poslednja izmena od Floyd u 20 Sep 2016, 10:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Emisije CO2 i NOx
Dizel je postao mnogo isplativiji ljudima koji puno prelaze, tako da će sad da klepe harač na taj benefit. Postoje načini za eliminaciju NOx, poput ušpricavanja uree, tako da nije to neka drama, jedino što će eksploatacija nešto više da košta. Tržište i novac će da odluče.
Nije da aboliram proizvođače, ali nisu oni projektovali testove, nego su prilagodili svoje uređaje postojećim testovima, kako bi ih prošli. To što testovi nisu dovoljno dobri je doveo do sadašnje situacije, a ispostavilo se tačno ono što smo i pretpostavili, tehnologija je svuda na sličnom nivou, pa ako neko mnogo odskače u nekom parametru, može se poprilično sigurno pretpostaviti da je i kod drugih situacija slična.
Odnosno, potvrdilo se da su svi podesili svoje agregate da poštuju propisane norme i prođu testove, a sad što to nije u skladu sa realnim uslovima eksploatacije je druga priča. Dobro je što je izašlo na videlo, na kraju krajeva.
Nije da aboliram proizvođače, ali nisu oni projektovali testove, nego su prilagodili svoje uređaje postojećim testovima, kako bi ih prošli. To što testovi nisu dovoljno dobri je doveo do sadašnje situacije, a ispostavilo se tačno ono što smo i pretpostavili, tehnologija je svuda na sličnom nivou, pa ako neko mnogo odskače u nekom parametru, može se poprilično sigurno pretpostaviti da je i kod drugih situacija slična.
Odnosno, potvrdilo se da su svi podesili svoje agregate da poštuju propisane norme i prođu testove, a sad što to nije u skladu sa realnim uslovima eksploatacije je druga priča. Dobro je što je izašlo na videlo, na kraju krajeva.
Re: Emisije CO2 i NOx
Pre će EU da se samoukine nego dizel motori 

Re: Emisije CO2 i NOx
Slažem se da je dizelašima odzvonilo... Jednostavno, ekolgija je neumoljiva i sav trud nemačkih proizvođača je Sizifov posao - ostali to ne mogu ispratiti.
Flojde, razlog ulaganja je iracionalan, čisto podilaženje razmaženim vozačima i hedonizmu.
Flojde, razlog ulaganja je iracionalan, čisto podilaženje razmaženim vozačima i hedonizmu.
Re: Emisije CO2 i NOx
Nije im odzvonilo, samo će kilometar biti skuplji i u prodaji nov auto će biti skuplji. Svakako će prodaja pasti, time i potrošnja dizel goriva, a posledica će biti pojeftinjenje goriva. Šta će da rade sa svim tim dizel gorivom koje im ostane iz nafte? Da ga bace? Nema šanse...
Re: Emisije CO2 i NOx
Kamioni i dalje rade na dizel, i dizel je skuplji od benzina upravo zbog toga.
Re: Emisije CO2 i NOx
Radiće isto što su radili pre nego što je dizel počeo masovno da se koristi u automobilima - krekovaće ugljovodonike sa više C atoma u one sa manje i dobijati gorivo za kojim postoji potražnja. I onako je cela ta common-rail revolucija poremetila procese u rafinerijama, zbog čega je npr. mlazno gorivo - kerozin postao skuplji.nidza napisao:Šta će da rade sa svim tim dizel gorivom koje im ostane iz nafte? Da ga bace? Nema šanse...
Dizel je nažalost malo skuplji samo kod nas. U većem delu Evrope i sveta je jeftiniji, što takođe povećava njegovu (zlo)upotrebu za pogon automobila.Heinz napisao:Kamioni i dalje rade na dizel, i dizel je skuplji od benzina upravo zbog toga.
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24657
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Emisije CO2 i NOx
Skuplji je i u USA. Za male automobile dizel pogon ce biti sve skuplji jer ne mogu da ispostuju nome bez Adblue sistema. Za veca kola ce dizel ostati prihvatljivo resenje. Evo i poredjenje iz regiona.



Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Emisije CO2 i NOx
Velika promena - smanjivali motore, sada ih povećavajunidza napisao:Lakše je sa većom kubikažom sniziti temperaturu sagorevanja u cilindru, čime se direktno smanjuje emisija NOx. Podrazumeva naravno zadržavanje istog broja cilindara ili čak smanjivanje.Ivan napisao:Mercedes e klasa koristi motore priblizno 2l zapremine otkako je nastala, jos cak od svojih korena iz 1950ih tako da to nije ama bas nikakva sustinska promena sto odjednom imaju 150kubika manje, evo alfa je povecala svoj bazni dizel na 2.2 tako da meni i dalje nije jasno sta pokusavas da kazes i dokazes.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... id=1189261
- Ji 4Tze
- Postovi: 8226
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Emisije CO2 i NOx
setili se Atkinsa
ako odrade kontrolu ventila kako treba...

Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Emisije CO2 i NOx
Hehe, sjajno, i sta sad Volvo se potpuno zahebao ? 
