Akumulatori

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9552
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Cisto informativno da pitam. Pre par dana sam merio antifriz i na onoj spravici mi je pokazalo -~35c, sto znaci da je dobar antifriz, tj dobra smesa unutra. Ali taj antifriz nije menjan minimum 3 zime koliko je auto kod mene. Jel bi on bez obzira trebao da se promeni ili?

I druga stvar koju primecujem na VW. Kod mene na Polu, a i kod caleta se cesto desava (kod mene skoro uvek kad je t ispod 0) da ujutro na prvo paljenje pali lampicu za rashladnu tecnost, kao da je fali. I onda ostavim auto da radi par min, ugasim ga i upalim i ne pali vise tu lampicu. Valjda se stabilizuje kad procirkulise malo, a u posudi mi je skoro izjednacen sa crtom maksimuma... Do cega je to?
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od McGruja »

Do senzora u posudi, sipajte jos 100ml tecnosti, radice, ili zamenite senzor
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14268
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Одг: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Saša »

Savremeni kvalitetniji antifrizi se obično menjaju (preventivno) na 5 godina, no ja bih to zamenio i malo ranije. Dobar je on sigurno i dalje ali je pitanje kako i da li reaguje sa aluminijumskim delovima motora (glavom, hladnjakom...), pa da kasnije zbog sitne uštede ne bude kakvih problema tipa zapušenja sistema i slično.

Tapatalk
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

@Gaginho
Onda ti fali rashladne tecnosti. Njen nivo je merodavan jedino kada je hladna.
I ta temperatura ti je slaba. Treba da bude ispod recimo -40. Taman to sto treba da dolijes, dolij antifriza cistog, pa kasnije izmeri na koliko mrzne.





Sto se tice one gore price o starosti auta, to se najvise po meni vidi na nekim bezveznim stvarima. Npr. skidao sam tapacirung, a lepilo neko je oslabilo, pa sam otkinuo neke stvari koje nisam hteo da otkinem :) I sada to pomalo zuji, zveci, na odredjenim vibracijama. Meni se npr. na vozacevim vratima (na sredini izmedju sarki) izlizali klinovi koji pritiskaju onu plasticnu polugu, preko koje vrata ostaju "zaglavljena" u ona tri polozaja kada ih otvoris. Tako da cim je mala nizbrdica, tesko je zadrati vrata u polozaju otvoreno, sama se zatvaraju. Npr. to je drugi bug koji me iritira, a koje neko drugi ne bi ni primetio. Isto tako bih voleo da zemenim one gumice na sajli od rucne koje su popucale pa udje voda u crevo i zaledi sajlu. Niko nece da bakce sa tim, izgleda da ne moze samo gumice, nego mora cela sajla da se menja, a to je drke-njake. Ima jos tako nekih bezveznih sitnica, koje bi trebalo malo da se istrosim i zamenim to, ali nece niko da se bakce sa njima nego ja, a ja nemam vremena :)


Dok druge stvari, koje spadaju ili ne u potrosne delove, a koje sam menjao (za km od 120,000km do 250,000km, koliko je kod mene auto):

Stvari koje je fabrika ujebala:
- usisna grana, zamenjena

Stvari koje sam ja sjebao, znaci nisu dotrajale same od sebe:
- hladnjak motora, pa onda i motor, koji je za sobom povukao posle pregrevanja: ab gas kuler, map senzor, termostat

Ostale stvari koje su crkavale:
- senzor nivoa ulja, oko 20ak evra
- pucanje klinastog kaisa, na srecu bez posledica, nije pukao popreko, nego po duzini, tako da je jos uvek vrsio funkciju, odradjen veliki servis
- stabilizatori promenjeni sad po treci put otkako je auto kod mene, oko 30ak evra
- protokomer, stavljen bosch 160e

To je sve sto sam menjao. Ako izbacimo zajebanciju sa motorom za koju sam sam kriv i usisnu granu koja je napravila jedinu razliku da je auto isao kao nenormalan dok se nije i ona isprljala, ova treca grupa kvarova nije mnogo pomerila auto od fabrickog stanja.
Ono sto ga znacajno izdvaja od onog auta koji sam preuzeo sa 120,000km, su gume i amortizeri, koji su trenutno u ocajnom stanju i treba ih menjati, kada njih konacno zamenim, auto ce se preporoditi, a i ja sa njim :)
Kugle, letva, spone i sve ostalo na autu je u fabrickom stanju i maksimalno utegnuto bez ikakvih luftova, pregledano na zadnjoj zameni ulja.

Tako da, mogu auti da se kotrljaju i mnogo vise od famoznih 100,000km :)
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Uroš S. »

Sloba napisao:U prve tri godine uglavnom se menjaju samo ulje i filteri, eventualno pločice... Za mene se podrazumeva da najmanje pet godina imaš fabrički akumulator, a kamoli da posle tri osetiš pad performansi i da je auto drugačiji kod upravljanja, kočenja, šaltanja, paljenja...
Evo na drugom forumu, možda se i sećaš sa starog člana rose1304, ima Polo star 4 godine tačno, kupljen nov, menjao akumulator pre neki dan, i to fabrički nije predviđen za dopunu nego ima neko prozorče i tu treba da je crno a kada postane prozirno onda je za zamenu, i postalo je prozirno, i auto nije više palio sa tim akuom.
Slažem se sa rečenim, mada evo imao sam nekoliko hladnih startova od vikenda i čini mi se da je sve normalno.
Nama je na Fiesti kupljenoj sa 90kkm(?), prodatoj sa ~210kkm i posle sedam godina bio neki Bosch aku koji nije pipnut niti jednom u tom periodu, sav zamašćen i izbledeo. Auto kupljen sa 6 godina starosti, prodat sa 13 godina starosti.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Sloba »

To "prozorče" je takozvano "magično oko" i ako se ne vidi zelena boja, ne znači da je akumulator crkao, već da je prazan tj. da mu je napon pao ispod potrebnog. To je zapravo kuglica koja menja visinu u zavisnosti od gustine elektrolita, ne dioda koja svetli, kao što neki misle. Nedavno sam par dana zaredom, čekajući po sat vremena u kolima, slušao muziku sa uključenim pojačalom i pri proveri primetio sam da se zelena boja na "oku" više ne vidi. Napon je pre jutarnjeg paljenja pao na 12V. Dopunio sam akumulator na punjaču i ponovo je zeleno. Naravno, ne sumnjam da je vlasniku Pola zaista crkao akumulator, dešava se.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20490
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Heinz »

Da li magično oko može da se pokvari? Ili se aku pokvario (kako i šta)? I posle punjenja mi ostalo sivo, iako više nije vukao struju sa punjača? Inače radi najnormalnije.
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Sloba »

Može da ne pozeleni odmah nakon punjenja, ali se vremenom vrati. Bar je moje iskustvo sa prehodnog dopunjavanja takvo. Prvo sam i ja pomislio da je crklo, šta više pročitao sam da se, navodno, kada se jednom akumulator isprazni, kuglica više ne može povratiti, ali sam sasvim slučajno posle nekog vremena video da je ponovo zeleno.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Uroš S. »

interesantno,na fabrickom akumulatoru stoji providna plastika i pored uputstvo,ako je kiselina u njoj crna akumulator je ok,ako je kiselina promenila boju u providnu onda je vreme da se zameni akumulator. nema cepova za dosipanje destilovane vode na ovom stock akumulatoru,a boja je providna,tako da je bio vreme za zamenu.
:zbunjen:
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od nikaragva »

Da, ali ta kuglica pokazuje stanje samo jedne celije. Sta cemo sa ostalim? Ja sam bacio white horse akumulator, kojem je ta kuglica bila zelena.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10989
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Uroš S. »

Ne znam, valjda čovek koji je ovo pisao zna da čita i ne bi džabe davao 7-8 hiljada da ne mora.
Korisnikov avatar
Gaginh0
Reactions:
Postovi: 9552
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: Dođoš, gde god da sam.

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Gaginh0 »

Moj fabricki je trajao 6 godina, a tatin u Skodi 5, sto smatram da je dobro...
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10677
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: 1000 zašto - 1000 zato!

Post od Sloba »

Magično oko treba prihvatiti kao malu pomoć vlasniku kola, ne kao merodavno sredstvo za ocenjivanje stanja akumulatora. Ni samo unimer nije dovoljan da bi se videlo stvarno stanje, jer pokazuje napon u pasivnom stanju gde nema faktora opterećenja. Samo test uređaj koji akumulator testira u uslovima približnim realnim radi posao, a to imaju samo servisi. Nosio sam akumulator na proveru kod Andreje i na kraju dobio isečak nalik fiskalnom računu gde je pisalo: health - 100%, capacity - 100%, voltage - 12.35V. Test traje neko vreme, ne može za sekund ništa da se sazna.
Korisnikov avatar
swemir
Reactions:
Postovi: 3877
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:52
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Akumulatori

Post od swemir »

Moj fabricki renault tudor to je exide trajao 7 godina. Sad imam exide premijum. Mislim da je kljucno paziti na fabeicku preporuku a to je u mom slucaju 60 /600 za 1.5dci

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk
Korisnikov avatar
alex81
Reactions:
Postovi: 125
Pridružio se: 30 Sep 2012, 22:57
Garaža: Alfa Romeo Gulietta 1,4 Multi Air

Re: Akumulatori

Post od alex81 »

Malopre sam menjao akumulator. Stavio exide. Pre toga je bio fabrički vartin, izdržao je tačno 7 godina i mesec dana :) i jutros je crk'o. Imao je to tzv magično oko i nije bilo zelene boje. Danas sam stavio novi i isto ima to oko i vidi se zeleno. Seat Ibiza je u pitanju. Mislim da je odslužio ovaj vartin i više nego dovoljno.
Odgovori