Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8231
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Ji 4Tze »

Pa taj Volvo ima zadnju vuču, velika stvar što ima mali ajnšlag.
Boringly average, but also perfect for school run mums
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

misha napisao:
ljubitelj napisao:Znaci da hipoteticki Zafira ima 4,6m duzine i moze da primi predmete duge 250cm to bi bila mana u odnosu na tvoju Zafiru ?
Ne razumem bas kako je manji prostor prednost u odnosu na veci prostor.


Nemam potrebu za vecim vozilom od Zafira A.

koje su im prednosti i mane-mene licno ne zanima.
Tebi ne treba prostranije vozilo od Zafira A, postujem.
Samo onda ne treba generalizovati da velicina nije bitna, da veci prostor za kabastije stvari nije prednost karavana.

Kako si navodio podatke poredjenja vena sa karavanom kod Opela i naglasavao krug okretanja to sam shvatio da te licno zanima poredjenje prednosti i mana jednog u odnosu na drugi koncept uredjenja kabine.
Ispada da ti velicina i prednosti /mane nisu bitne karakteristike pri odabiru pa bilo koji auto u zadnjjh 10tak godina odgovara.

Meni licno jeste jako bitno pri odabiru porodicnog transportera mnogo karakteristika koje trebaju biti ona prava kombinacija,velicina pri tome je visoko na listi prioriteta,kao i analiza mana /prednosti koji uticu na lakocu voznje kroz okretnost, preglednost, udobnost kako u gradu tako i van grada.

@next, a onda probas auto velicine 406 kome treba za 1metar manje prostora i osetis koliko je lakse voziti takav auto, bas narocito po garazama, uzanim ulicama i svuda gde je prostor ogranicen.

Nakon toga, povratkom na "glomazniji" 406 ili slicno nije tesko uociti prednosti okretnijeg auta.
To je kao kada probas auto E segmenta za krstarenje autoputem pa predjes na auto B/C segmenta i lako uocis prednosti komfora voznje koje su ocigledne.

I jedan i drugi auto zavrsava posao prevoza, nesporno samo ne na isti nacin.

Vozio sam nekoliko auta sa krugom okretanja 10,5 do 11,2 metra i osecao sam se bas neugodno pri voznji po gradu.

X puta kao posmatrac gledam vozace u vozilima B klase koji se muce na parkinzima dok se ne uglave a neretko i da propuste parking mesto.

Skoro sam imao priliku da gledam Alfu 159 koja je inace odlican auto po svemu, kako se muci vozac da se okrene u kontra smer u ulici je bilo potrebno 4 puta okretati volan od kraja do kraja a jos je ulica pod nagibom.

U istoj ulici na istom mestu, ja se okrenem iz 1 puta okretanja volana.
To samo navodim kao primer situacije u praksi.
Umesto Alfa, mozes staviti bilo koji auto te velicine i takve okretnosti.

Ja nemam dileme da je meni vazan kriterijum okretnost auta, mnogo vazniji od dizajna felni ili boje neke lajsne.

Naravno postujem da nekome ta osobina u voznji ne znaci nista i da ce radije traziti auto prema boji karoserije, broju dugmica u kabini, velicine tocka ili neceg desetog.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Da li je veličina bitna?

Post od dragan »

mislim da tome dajete previse znacaja... rs okrece u 11m, i nikad mi do sada to nije posebno zasmetalo, a vozio sam malog klija 2 punih 5 godina...
Korisnikov avatar
mr.Big
Reactions:
Postovi: 2355
Pridružio se: 13 Jan 2012, 21:02
Lokacija: Bgd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od mr.Big »

pedja napisao:Steta sto nema zena da se ukljuce u temu :D
perfiko napisao:Meni žena traži podatke i diktira. :pssst:

:kezo:
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

ljubitelj napisao:Tebi ne treba prostranije vozilo od Zafira A, postujem.
Samo onda ne treba generalizovati da velicina nije bitna, da veci prostor za kabastije stvari nije prednost karavana.

ljubitelj napisao:Ispada da ti velicina i prednosti /mane nisu bitne karakteristike pri odabiru pa bilo koji auto u zadnjjh 10tak godina odgovara.
Krug okretaja sam prvi put spomenuo kada si rekao da ti minivien lici na kamion. Meni licno nista ne znaci da li je 10,5 ili 11,5m. Duzina vozila kao i zapremina,varijabilnost kabine je meni bitna. Uvek pre biram vozilo od 4,3m gde mi staje 220cm dugacka roba,600kg tereta nego karavan od 4,7m gde ta duzina ne moze stati a pritom je i manje nosivosti. Poredio sam automobile do 10 godina,stariji me ne zanimaju. Ja smatram da je miniven bolje resenje za grad,prevoz porodice i robe jer je kompaktan kao hatch a pritom ima vecu i varijabilniju kabinu.

Svako ima svog favorita,zasto objasnili smo pa da ne duzimo vise. :doubleup:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

misha napisao: Meni licno nista ne znaci da li je 10,5 ili 11,5m. Duzina vozila kao i zapremina,varijabilnost kabine je meni bitna. Uvek pre biram vozilo od 4,3m gde mi staje 220cm dugacka roba,600kg tereta nego karavan od 4,7m gde ta duzina ne moze stati a pritom je i manje nosivosti.

Svako ima svog favorita,zasto objasnili smo pa da ne duzimo vise. :doubleup:
Mislim da je korisna tema, svako ima razlicite potrebe i sjajno je da postoji ponuda raznih modela ali primecujem mogucnost da zelis da potisnes objektivne brojke.
Ne znam kako uspevas da verujes da u auto 4,3 metra staje duza roba nego u auto 4,7m, i da je nosivost karavana obavezno manja. Ili se ogranicavas samo na Opelovu ponudu ? A sirina robe veca od 106cm ? Nije sve samo u zapremini vec i kako je oblikovan prostor. Vazan faktor je povrsina poda i da je apsolutno ravan, bez ikakvih izbocina.
Iz licnog iskustva, 10,5m je na samoj granici upotrebljivosti u gradu. Sa 11,5 metara to vise nije okretno vozilo.
U javnim garazama je muka manevrisati takvim autom, svakodnevno se mogu videti smesne situacije da prodje kombi ili veliki karavan a onda istim mestom ne moze da prodje "kompakt" MPV/karavan/ hecbek, pa u rikverc, napravi se kolona. Penjanje na sprat montazne metalne (one otvorene) javne garaze je bas vidljiv problem velikog kruga okretanja.
Mislio sam da pricamo poredjenjem, bez favorita, cinjenica tj neupitnim brojkama nevezano za potrebe, generalno.

Sasvim mi je jasno iz opisa da tebi ne znaci nista okretnost manevrisanja po gradu, pretpostavljam iz toga da vrlo malo potrebe imas za voznjom po gradskom jezgru i da je stoga to tvoj optimalan izbor prema potrebama. :bravo:

Ovaj karavan imam upravo zato sto prima teret sirine do 126cm, a proguta uze stvari cak i duzine 3.1m a to nisam nasao u MPV vozilu koji ne bi podsecao na voznju kombija. Kako navodis Zafira od 4,3m moze samo 2,2m dugacki predmet da primi u kabinu, 90cm krace a nije i spolja 90cm kraca.

Ja imam potrebu da ulazim u centar grada, gde i sa ovako okretnim vozilom ponekada se desi manji problem sa manevrom bocnog ulaska iz ulice radi utovara (iz magacina) usled gusto parkiranih vozila. Tek da ne pricam da auto sa vise od 11m gotovo nema sanse da udje, i najcesce i ne ulazi vec se roba nosi na rukama nekoliko desetina metara i to vidjam skoro svaki put tu gde idem redovno.
Konkretan primer je Bregalnicka ulica na Vracaru, za one koji poznaju Bgd, koja jedva ima 3 metra sirine, parkiraju se vozila a treba uci pod 90stepeni do magacina. Ta Zafira A recimo bi bila tesko upotrebljiva i pored toga sto moze da ponese 600kg robe u gepeku upravo zbog tih 11,4m koih jednostavno nema.

Meni treba visenamensko vozilo koje moze i po gradu i van grada da se efikasno koristi i na malom prostoru a da ima veliku povrsinu gepeka. Takav MPV nisam sreo, iako bi zbog varijabilnosti kabine vise odgovarao od karavana.

A mislim da je tema takva da zasluzuje mnogo vise analize nego sto smo nas dvojica pomenuli. Postoji mnogo nacina da se efikasno iskoristi gabarit vozila, sto je kockastiji to je korisniji za upotrebu.
Korisnikov avatar
Misha
Reactions:
Postovi: 3684
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:55
Garaža: RAV4 2.2 D4D 4WD Executive
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Misha »

ljubitelj napisao:primecujem mogucnost da zelis da potisnes objektivne brojke.
Koje objektivne brojke,koji noviji karavan iz C segmenta moze da primi u kabinu predmete duge 220cm i teske 625kg ? ;) Meni to znaci zbog posla,sirina kabine je max 128cm a utovarna ivica je udaljena od zemlje 570mm. U Stilo karavan,koji takodje koristimo,predmeti tih dimenzija i tezine ne mogu da stanu...
ljubitelj napisao:Ovaj karavan imam upravo zato sto prima teret sirine do 126cm, a proguta uze stvari cak i duzine 3.1m a to nisam nasao u MPV vozilu koji ne bi podsecao na voznju kombija. Kako navodis Zafira od 4,3m moze samo 2,2m dugacki predmet da primi u kabinu, 90cm krace a nije i spolja 90cm kraca.
http://www.theaa.com/staticdocs/pdf/car ... LLTEST.PDF
ljubitelj napisao:Nije sve samo u zapremini vec i kako je oblikovan prostor. Vazan faktor je povrsina poda i da je apsolutno ravan, bez ikakvih izbocina.
Slika
ljubitelj napisao:Iz licnog iskustva, 10,5m je na samoj granici upotrebljivosti u gradu. Sa 11,5 metara to vise nije okretno vozilo.
U javnim garazama je muka manevrisati takvim autom, svakodnevno se mogu videti smesne situacije da prodje kombi ili veliki karavan a onda istim mestom ne moze da prodje "kompakt" MPV/karavan/ hecbek, pa u rikverc, napravi se kolona. Penjanje na sprat montazne metalne (one otvorene) javne garaze je bas vidljiv problem velikog kruga okretanja.
Krug okretanja kod Zafire A je 10,5m i prilicno lako manevrisem sa njom po gradu,dok sa Mondeom karavan mk3 sam imao problema zbog duzine. ;) Voleo bih da vidim zenu koja sa lakocom manevrise po gradu(a jos manje po podzemnim garazama) sa karavan automobilom duzine 485cm,bar moja nije mogla-dok sa Zafirom moze.
ljubitelj napisao:Sasvim mi je jasno iz opisa da tebi ne znaci nista okretnost manevrisanja po gradu, pretpostavljam iz toga da vrlo malo potrebe imas za voznjom po gradskom jezgru i da je stoga to tvoj optimalan izbor prema potrebama. :bravo:
:kuku:
ljubitelj napisao:sto je kockastiji to je korisniji za upotrebu.
Upravo je miniven takvih gabarita. ;)
ljubitelj napisao:A mislim da je tema takva da zasluzuje mnogo vise analize nego sto smo nas dvojica pomenuli
Mislim da je vreme da onda i dozvolimo jos nekom da se ukljuci u ovu teme,zar ne ? Da ne pisemo samo nas dvojica. :kezo: Vidim da forumasi ne mogu nista od nas da kazu. :doubleup:
Live TODAY as each breath is precious and will never come again.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23530
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Day Walker »

Ja sam juce prevezao sa Corsom 2 velika tepiha :kezo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
sasa lbg
Reactions:
Postovi: 1575
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:11
Garaža: citroen C5 ,passat B3,citroen C3,vw caddy
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Одг: Da li je veličina bitna?

Post od sasa lbg »

misha napisao:Koje objektivne brojke,koji noviji karavan iz C segmenta moze da primi u kabinu predmete duge 220cm i teske 625kg ? ;) Meni to znaci zbog posla,sirina kabine je max 128cm a utovarna ivica je udaljena od zemlje 570mm. U Stilo karavan,koji takodje koristimo,predmeti tih dimenzija i tezine ne mogu da stanu...
bleup:
Moze u moj karavan to da stane (c segment)..naravno ako predmet ide preko suvozackog sedista,nosivost isto
600 i nesto kg.
E sad ovo sto kazes za sirinu kabine i nisam bas razumeo..ja sirinu gledam tamo gde je najuza tj izmedju zadnjih tockova u gepeku a to je kod mene valjda 105-110 cm ne secam se.
Stilo karavan mi je uvek izgledao sirok u vratima gepeka medjutim na kraju sam se jednom prilikom uverio da je uzi od ocekivanog.
Zafiri 1 sam gledao kabinu napred i nazad i nisam osetio neki izdasan prostor doduse gepek nisam gledao
HTC
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od NexT »

@ljubitelj,

vozim cesto burazerovog Clia koji se okrece na 10 metara, usput je i metar i po kraci od 406, uzi itd.
Laksi jeste za manevrisanje, ali ne vidim da bi mi to ikada bio faktor pri kupovini auta.

Vozim svaki dan po gradu E klasu, Viano produzeni, 406, Clio, Colt, BMW 3 itd. Ni sa jednim jedinim nemam problema, niti proklinjem veci auto ili zasto nisam taj dan bio nekim manjim. Pa koliko puta mi se desi da Viano moram da parkiram negde u centru grada i pozavrsavam obaveze, pa nikom nista...
Moze da bude napornije od nekog malog gradskog, ali nemam problem sa okretanjem auta ili parkiranjem.

Ja cu se par puta dnevno iscimati da okrenem 406 gde bi Clio napravio krug, ali na vecim brzinama i auto putu Clio nikada nece moci da nadoknadi zaostatak u klasi. Od snage do izolacije, ponasanja na putu itd.

To je moje misljenje, prema mojim potrebama, ali to da li moram 2 puta vise ili manje da smotam volan mi je potpuno nebitno...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od ljubitelj »

misha napisao:
http://www.theaa.com/staticdocs/pdf/car ... LLTEST.PDF

Krug okretanja kod Zafire A je 10,5m i prilicno lako manevrisem sa njom po gradu,dok sa Mondeom karavan mk3 sam imao problema zbog duzine. ;) Voleo bih da vidim zenu koja sa lakocom manevrise po gradu(a jos manje po podzemnim garazama) sa karavan automobilom duzine 485cm,bar moja nije mogla-dok sa Zafirom moze.

Da ne pisemo samo nas dvojica. :kezo: Vidim da forumasi ne mogu nista od nas da kazu. :doubleup:
:pivo:

Na onom linku pise da je Voksal Zafira sa krugom okretanja od 11,0m. Sad malo me zbunjuje da Opel Zafira ima cak 1/2m razlike, ja sam bio uveren da je to jedan te isti auto samo razlicite nalepnice.
Daihatsu zahteva tek 9.5m, isto miniven, i jedini je u toj grupi na testu ispod 10m.
Za dimenzije gepeka pise da je najuza sirina 101cm. I sama kabina sa 126cm mi barem na papiru deluje skuceno u odnosu na druge slicnih spoljnih dimenzija (174cm sirina auta).

Verujem da si imao probleme sa Mondeom, samo ja ne vidim problem u duzini koja nije velika, tek 485cm vec upravo u losoj okretnosti tj velikom krugu okretanja pa auto deluje veci i glomazniji nego sto zapravo jeste u cm.

Naveo sam ti karavan 484cm koji sa lakocom manevrise po gradu, garazama podzemnim i nadzemnim a popularan je kod zenske populacije narocito u SAD upravo sto se izuzetno lako vozi i manevrise. Razlog je 9.9m krug okretanja sto je u rangu A/B segmenta.
Voziti volvo je kao da se vozi A klasa od 3.5 metara a spolja je duzine 4.84 m karavan odnosno 4.87m sedan sto omogucava prostor E klase. Sirina je 175cm, dakle samo 1cm sire od Zafire dok je unutra minimalna sirina gepeka 126cm (tacnije toliki je otvor vrata) a sirina kabine koji cm ispod 150cm (treba da izmerim ili proverim podatak).

U praksi sam bas imao prilike da uporedim volvo karavan od 4.84m koji je ispao laksi za manevrisanje na parkingu od Reno Tvinga prve generacije koji ima oko 3.6m duzine. Bio sam sokiran osecajem kao da je blokirano okretanje volana, okrecem volan a auto nedovoljno skrece preko nosa. A suprotno Daevu Matiz/Spark je jako vozljiv i okretan.


Mercedes124, Pezo504/505, Opel Omega, Ford Granada su bili poznati kao odlicni karavani dok nije zavladala moda u Evropi da karavani imaju zakoseni zadnji kraj, da imitaraju fastbek limuzine. U Americi i dalje ima klasicnih karavana koji su tamo jako popularni, kockasti, funkcionalni, ogromnih transportnih mogucnosti.

Kada uporedim takve klasicne karavane sa MPV slicne velicine kao sto su Saran/Galaksi ili Ulise Fiat/pezo/citro kombinacija okretnost venova je za voznju po gradu po meni nezgodna, da su nezgrapni za voznju iako spolja nisu veliki.
Isto vazi i za Reno Grand Espas.

Oni veci porodicni venovi kao sto je Krajsler Vojadzer sa oko 5m mislim da prosto ne mogu da pariraju karavanu kada se udje u gradski rezim voznje.

Znam da si zadovoljan sposobnostima Zafire ali i procenjujem da kada bi probao veci auto kojim se i lakse manevrise po gradu, bilo da je MPV ili karavan vrlo brzo prihvatio takve osobine.
Mondeo je bas primer nezgodnog auta, bilo da je karavan bilo da je limuzina sa tako resenim upravljackim sistemom. Nazalost nije usamljen slucaj.

Naravno potrebe su subjektivne i sreca je da jos postoji dovoljan izbor modela za svaciji ukus i namenu.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Ivan »

Ne verujem sta sam sve iscitao :kuku: ispade ako nemas karavan da mrzis svoju decu, da ne mozes na odmor da ides, da ne mozes preneti bilo sta vece od putnicke torbe itd. :-|

Uvek smo imali limuzinu, nikada nismo imali problema sa prtljagom ili prevozom stvari, ispada da se svi sele jednom mesecno, a svake druge nedelje kupuju zamrzivac ili makar sporet :kezo:

Sa moje strane minusi na strani karavana (pored ruznoce mada je to subjektivno) su losije ponasanje na putu (zbog vece tezine i drugacije rasporedjene u odnosu na limuzinu), losija ubrzanja, losija aerodinamika koja povlaci vecu potrosnju i manju maksimalnu brzinu, vecu buku, izrazeno prljanje zadnjeg stakla i na kraju losije ocuvanje vrednosti.

Te stvari su mi izuzetno bitne pa cak i kad je razlika u nijansama.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13578
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Grujic »

Ne znam što bi imali lošiji raspored mase i da su teži... A za pad vrednosti je relativno, jer ako se kupuje polovan jeftinije se i plati :)
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna?

Post od perfiko »

Ivane,
sve ovo što si nabrojao (ubrzanje, maksimalna brzina, ležanje na putu, pa i potrošnju) , ćeš teže uočiti nego dva puta godišnje nedostatak prostora za prtljagu (ukoliko se desi).
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Da li je veličina bitna?

Post od Ivan »

@grujic pogledaj zvanicne specifikacije vecine karavana, pa sta mislis da je taj dodatni prostor napravljen od kartona i da nema nikakve tezine, i mislis da dodatnih 50-60kg postavljenih tako visoko na zadnjem delu auta ne narusava balans i ravnotezu auta ;)

@perfiko gresis, jer nisam ni osetio kad sam par puta godisnje morao nesto kabastije preneti, ali zato sve ostalo nabrojana osecam svaki dan u svakom momentu, evo npr. duze vremena sam vozio pasata b5.5 limuzinu, kada sam provozao jednom pasata lubenicara od drugara to je bio sok, toliko isti a toliko razliciti, toliko sitnica se nagomila da sam ja licno imao utisak da sam u drugom autu, meni te nijanse izuzetno znace ;)
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori