130 i 140 po GPS ili po cajgeru?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
2021 Honda Civic
Re: 2021 Honda Civic
Ako mene pitaš - na autoputu postavljam uvek tempomat na 140kmh, osim za deonicu od Niš jug do Grdelice (mahom uvek prazna deonica i bez kamera, za sada) gde vozim 150kmh
Re: 2021 Honda Civic
Ako se gleda samo energetska efikasnost u užem smislu, nema dileme da pri konstantnoj brzini na autoputu od hibrida ne troši manje samo dizel, već čak i benzinac.
Ali, opet, energetski posmatrano, ne voze se automobili samo konstantnom brzinom. Već se u praksi povremeno ubrzava i usporava. U gradu i baš veoma često.
Tu ni dizel, ni benzinac ne mogu energetski ni da pridju pandan hibridu. U litrama mereno, sve zavisno od uslova, u gradu ih hibrid može lako energetski prepoloviti ( pa i dizela ), a od benzinca može i 3 puta manje.
Neko vozi više po gradu, neko više van grada. Neko 95% vozi van grada. A neko 95% u gradu. Kako ko.
Vozio sam dizele 18 godina ( pa i paralelno sa benzincima, a neko vreme i paralelno sa hbridom, koga sam vozio preko 2 godine ) i znam iz prve ruke da je tako. Kao što sam imao prilike da po par stotina km provozam svaki aktuelni hibrid Honde.
Da li je, pak, ovakva ili onakva potrošnja goriva ( benzina ili dizela ) NEKOME odlučujući razlog da se izabere ovo ili ono vozilo, stvar je samo individualnog ukusa, želja, potreba i mogućnosti.
Ja mislim da kola ( za nekomercijalne namene ) ne treba birati samo po potrošnji. Već po ličnom ukusu.
Da ne bude dileme, trenutno nemam hibrid. Niti mislim da je ( bilo čiji ) hibridni sklop „najbolji“. Ne postoji „najbolji“. Svaki pogonski sklop je po nečem faličan. Svaki.
Ali, opet, energetski posmatrano, ne voze se automobili samo konstantnom brzinom. Već se u praksi povremeno ubrzava i usporava. U gradu i baš veoma često.
Tu ni dizel, ni benzinac ne mogu energetski ni da pridju pandan hibridu. U litrama mereno, sve zavisno od uslova, u gradu ih hibrid može lako energetski prepoloviti ( pa i dizela ), a od benzinca može i 3 puta manje.
Neko vozi više po gradu, neko više van grada. Neko 95% vozi van grada. A neko 95% u gradu. Kako ko.
Vozio sam dizele 18 godina ( pa i paralelno sa benzincima, a neko vreme i paralelno sa hbridom, koga sam vozio preko 2 godine ) i znam iz prve ruke da je tako. Kao što sam imao prilike da po par stotina km provozam svaki aktuelni hibrid Honde.
Da li je, pak, ovakva ili onakva potrošnja goriva ( benzina ili dizela ) NEKOME odlučujući razlog da se izabere ovo ili ono vozilo, stvar je samo individualnog ukusa, želja, potreba i mogućnosti.
Ja mislim da kola ( za nekomercijalne namene ) ne treba birati samo po potrošnji. Već po ličnom ukusu.
Da ne bude dileme, trenutno nemam hibrid. Niti mislim da je ( bilo čiji ) hibridni sklop „najbolji“. Ne postoji „najbolji“. Svaki pogonski sklop je po nečem faličan. Svaki.
Re: 2021 Honda Civic
Sve to stoji, ali kao što sam i napisao - ovo je odličan auto. A najbolji za one koji auto većinski voze po gradu i magistrali.
Na žalost za mene ipak nije najbolji izbor jer prelazim dosta i to je 70+% auto put sa brzinama od 140kmh
Na žalost za mene ipak nije najbolji izbor jer prelazim dosta i to je 70+% auto put sa brzinama od 140kmh
Re: 2021 Honda Civic
Meni poslovna kola B segmenta prelaze van grada 90-95% ukupnih kilometara. A godinama prelaze godišnje 25-30 hiljada km, kako koje godine.
Nikada mi na pamet palo nije da poslovno uzmem dizela ( pa ni onda kada sam dizela vozio privatno ). Da pomenem da sam za 18 godina posedovanja tri dizel vozila ( i možda oko 400.000 km sa njima ) imao samo jedan zamenjen EGR. I ništa više. Nisam imao neku neprijatnost sa njima.
Čak i sada, potpuno nov Clio dizel košta potpuno isto kao i osnovni Yaris hibrid ( oko 20.500 ). I opet ga ne bih uzeo za posao (ali više ni privatno ).
Jer, ako je meni godišnje kao trošak problem eventualnih par stotina evra više ili manje za gorivo ( a ne mora da se desi ni toliko ), ja zapravo imam ogroman problem sa pitanjem prihoda na godišnjem nivou. A ne sa troškovima i tom eventualnom sitnom razlikom na ime goriva.
I sve se na kraju svodi samo na pitanje ukusa.
Pa, naravno, ako neko više voli dizele, taj ni najmanje dileme neće imati. Kao ni onaj kome ipak više leže benzinci. Ili neka vrsta hibrida.
Nikada mi na pamet palo nije da poslovno uzmem dizela ( pa ni onda kada sam dizela vozio privatno ). Da pomenem da sam za 18 godina posedovanja tri dizel vozila ( i možda oko 400.000 km sa njima ) imao samo jedan zamenjen EGR. I ništa više. Nisam imao neku neprijatnost sa njima.
Čak i sada, potpuno nov Clio dizel košta potpuno isto kao i osnovni Yaris hibrid ( oko 20.500 ). I opet ga ne bih uzeo za posao (ali više ni privatno ).
Jer, ako je meni godišnje kao trošak problem eventualnih par stotina evra više ili manje za gorivo ( a ne mora da se desi ni toliko ), ja zapravo imam ogroman problem sa pitanjem prihoda na godišnjem nivou. A ne sa troškovima i tom eventualnom sitnom razlikom na ime goriva.
I sve se na kraju svodi samo na pitanje ukusa.
Pa, naravno, ako neko više voli dizele, taj ni najmanje dileme neće imati. Kao ni onaj kome ipak više leže benzinci. Ili neka vrsta hibrida.
Re: 2021 Honda Civic
Type R ‘Ultimate Edition’ 58.850€






Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...


