Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Nesto ovako vuci na kuki elektricnog automobila 

Re: Isplativost električnih vozila
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Isplativost električnih vozila
Upravo odgledao na Vox TV test elektro vs benzinac koji manje košta po kilometru.
2 VWa,
EV je ID4 sa 77kWh baterijom a benzinac je Tiguan 2,0TSI.
Krenuli oba u istom trenutku iz Frankfurta (na Majni) i idu istim putem do Minhena.
Nekih 406km, na 1/2 puta (203km) se zamenili vozači.
Benzin plaćen 1,82e po litri a struja plaćena 0,76e po kWh.
Oba goriva sipana za identičnu sumu novca.
Iz Tiguana benzinca je prethodno potpuno ispumpan rezervoar, kako kažu do poslednje kapi i onda natočen benzin.
Rezultat je da su oba auta uspela da predju tu rutu,elektro ostao se ispraznio na samo 3% batrerije a benzinac ostao sa rezervom od nekih 65km.
Zaključak, jeftinije je bio put sa benzincem.. Manje para treba benzincu za 400km vožnje.
2 VWa,
EV je ID4 sa 77kWh baterijom a benzinac je Tiguan 2,0TSI.
Krenuli oba u istom trenutku iz Frankfurta (na Majni) i idu istim putem do Minhena.
Nekih 406km, na 1/2 puta (203km) se zamenili vozači.
Benzin plaćen 1,82e po litri a struja plaćena 0,76e po kWh.
Oba goriva sipana za identičnu sumu novca.
Iz Tiguana benzinca je prethodno potpuno ispumpan rezervoar, kako kažu do poslednje kapi i onda natočen benzin.
Rezultat je da su oba auta uspela da predju tu rutu,elektro ostao se ispraznio na samo 3% batrerije a benzinac ostao sa rezervom od nekih 65km.
Zaključak, jeftinije je bio put sa benzincem.. Manje para treba benzincu za 400km vožnje.
Re: Isplativost električnih vozila
Ovde niko ni ne razmišlja da vozi EV i da plaća 100 din za 1 kWh.
Re: Isplativost električnih vozila
A tek kada otkinu mesecne poreze na elektricne automobile zbog tezine u Holandiji… To treba da se desi od sledece godine. Polako podizu da do 2027 placaju punu cenu. Ispasce vise od duplo cena voznja elektricnim po sadasnim cenama….
Re: Isplativost električnih vozila
Niko me spori da je punjenje na superchargerima preskupo, ekvivalent nekom 3.0 benzincu. Na takvim punjacima ces ga puniti kada putujes negde. U suprotnom, punis ga kod kuce ili na parkingu ispred zgrade gde imaju postavljeni AC punjaci za EV i punices ga u toku noci za 30c/kWh.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ovo je punjenje na običnom javnom punjaču (isto kao što je obična javna benzinska) dakle standardna nabavka "goriva" za EV.
Ništa super ništa kućni punjač, prosto test poredjenja korišćenja u realnim tamošnjim uslovima i po sadašnjim, trenutnim, cenama.
Samo primer iz prakse da može računica i takva da bude.
---------
Pa i tih 0,30e za 1kWh po noći je stravična cena energije....ne tako davno se (pogotovu noćna) cena za 1kWh smatrala da treba da bude u opsegu 5-8centi, tj 0,05-0,08eura.
Kod nas se barata da je proizvodna cena oko 0,04e, u Francuskoj iz nuklearki da je 0,06e, sve po kWh.
Druga stvar je krajnja maloprodajna cena kako struje tako i benzina, dizela, TNG, CNG gde još raznih drugih faktora i politika formira ovakvu ili onakvu cenu.
U Nemačkoj je očito prošlo vreme jeftine elektro vožnje jer ovo nije usamljeni slučaj cene na javnom punjaču.
Kod nas je opet cena struje na punjačima nula i zapravo je zabranjena je prodaja tj punjenje EV vozila pa se na razne načine dovijaju poput prodaje struje u minutima parkinga na punjaču....
No kao i mnogo puta iskopiraće naša država sve najgore što vidi da postoji u svetu za svoje gradjane.
Ko sada uhvati kod nas fazu uvodjenja EV i ove cene ekstra je isplativost EV vožnje, kao što je bio slučaj sa uvodjenjem TNG kod nas kada je gotovo isto bilo (nema pumpi, sipanje gasa na parkingu iz boca, nema akcize, cena minimalna a redovi na točnim mestima...).
Ništa super ništa kućni punjač, prosto test poredjenja korišćenja u realnim tamošnjim uslovima i po sadašnjim, trenutnim, cenama.
Samo primer iz prakse da može računica i takva da bude.
---------
Pa i tih 0,30e za 1kWh po noći je stravična cena energije....ne tako davno se (pogotovu noćna) cena za 1kWh smatrala da treba da bude u opsegu 5-8centi, tj 0,05-0,08eura.
Kod nas se barata da je proizvodna cena oko 0,04e, u Francuskoj iz nuklearki da je 0,06e, sve po kWh.
Druga stvar je krajnja maloprodajna cena kako struje tako i benzina, dizela, TNG, CNG gde još raznih drugih faktora i politika formira ovakvu ili onakvu cenu.
U Nemačkoj je očito prošlo vreme jeftine elektro vožnje jer ovo nije usamljeni slučaj cene na javnom punjaču.
Kod nas je opet cena struje na punjačima nula i zapravo je zabranjena je prodaja tj punjenje EV vozila pa se na razne načine dovijaju poput prodaje struje u minutima parkinga na punjaču....
No kao i mnogo puta iskopiraće naša država sve najgore što vidi da postoji u svetu za svoje gradjane.
Ko sada uhvati kod nas fazu uvodjenja EV i ove cene ekstra je isplativost EV vožnje, kao što je bio slučaj sa uvodjenjem TNG kod nas kada je gotovo isto bilo (nema pumpi, sipanje gasa na parkingu iz boca, nema akcize, cena minimalna a redovi na točnim mestima...).
Re: Isplativost električnih vozila
Imas razlike izmedju DC i AC punjaca, mislim na cenu. Punjenje na AC punjacima je dosta jeftinije. Imas razliku i kod DC punjaca i ona zavisi od brzine
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- pedja
- član 001
- Postovi: 15361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Isplativost električnih vozila
Davnih dana, pokojni (iz drugog razloga) komšija, vazda pretakao plin ispred zgrade.ljubitelj napisao: sipanje gasa na parkingu iz boca...
Jednom prilikom, pretače on, sve sa cigarom u ustima... starije komšinice sede u parkiću (zidić sa podlogom za sedenje), dobacuju mu da nije normalan i sl.
"Šta stalno kukate, ovo je bezbedan sistem pretakanja, nema tu šta da se desi. Sve vam smeta".
Posle par minuta, iskače neko crevo pod pritiskom, kreće da šiba plin, Stojan baca cigaru, a komšinice polegale sa druge strane zidića... Zaustavlja komšija pretakanje. Miris plina polako jenjava...
"Sve OK, kažem ja da je bezbedno. Vidite, ništa se nije desilo".
To su bili dani

TapaT
- zdushan
- Postovi: 2094
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Isplativost električnih vozila
Jel plin bio plav? Taj je bezbedan za pretakanje levkom.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14272
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Isplativost električnih vozila
I danas neki pretaču iz velikih boca u one baš male za roštilje i kuvanje kafe... Kako, čime - ne znam ali znam da rade... 
Btw. juče sipao plin u Punta, pun rezervoar manje od 2.900 din... Ekstra. Kadjarov rezervoar benzina pritom skoro 11.000 din...

Btw. juče sipao plin u Punta, pun rezervoar manje od 2.900 din... Ekstra. Kadjarov rezervoar benzina pritom skoro 11.000 din...

Re: Isplativost električnih vozila
To su bili dani

Tako i ona priča sa punjenjem kući ili na parkingu ili preko balkona sa 7mog sprata solitera, ono produžni u produžni a na utičnicu u hodniku za koju je struja "ukradena" iz obližnje stepenišne sijalice...ma neće ništa.
Re: Isplativost električnih vozila
Iz koje prakse? Ovo nije praksa nego izuzetak, a taj ko pravi testove po izuzetku da bi dokazivao svoju neki zacrtan rezultat nije izvor za razumne ljude. Uopšte nije problem prozresti niz problema u pristupu tom testu.ljubitelj napisao: 18 Sep 2023, 08:07
Samo primer iz prakse da može računica i takva da bude.
---------
Spisak faulova koje ja vidim na keca:
1) ID4, ko kupuje taj auto? Zatvorili su pogon jer se ne prodaje. U startu je odabran loš primer.
2) Polaziš na put sa praznim EV, a znaš da te čeka put od 400km. Valjda ćeš da ga staviti na kućni punjač, i imaš jeftinih 400km ili već koliki je domet tog nikome poželjnog automobila.
3) Ako ideš na put od 800km, recimo, tih 400km odbij i plaćaš samo 400 od 800km skupe struje na brzom punjaču. Prema tome, kako god okreneš jeftiniji si od benzinca.
4) Put od 400 i više km nemaš svaki dan, a posebno ne onaj od 800 ili više km.
5) Ako si u startu bio toliko neinformisan da kupiš ID4 za svakodnevnu vožnju od 400km po skupom punjaču, brale pa ti i treba da plaćaš to što si glup.
Korisnik koji nije glup će kupiti:
1) Teslu Model 3 za te pare, recimo
2) Imaće napunjenu bateriju, spremnu za dug put i isplaniraće pauze sam ili će mu navigacija sama isplanirati jer ima sve to u sebi već
3) isto kao gore
4) Neće kupiti EV kome treba radijus duži od dometa svaki dan
5) glupost treba platiti
Ovim ne branim EV nego se borim protiv gluposti. Kupi odgovarajući alat za zahtevan zadatak i koristi ga ispravno. Ne možeš koristiti pogrešan alat ili pogrešan pristup sa pravim alatom da dokazuješ nešto.
I uostalom koga zabole koliko je punjenje na najskupljem punjaču u Nemačkoj ili bilo kojoj drugoj evropskoj zemlji. Tek će im biti skupa i struja i život kroz koji mesec.
Re: Isplativost električnih vozila
Piše, nemačke.Iz koje prakse?
Sasvim uobičajena upotreba vozila kod njih.
400km je praktično u lokalu, Frankfurt -Minhen.
Oni su kao povod testa naveli izlet na Oktoberfest.
Nisi baš razumeo, nisu oni krenuli na put sa praznim rezervoarima nego potpuno suprotno, napunili su "pun" elektro i za identični novac sipali benzin a da bi uporediti trošak te test vožnje.
Naravno da su kupovali gorivo(a) na mestima gde se i prodaju, to je način da se pravilno porede oba auta (ne jabuke i kruške kako ti predlažeš).
A ID4 je verovatno uzet iz razloga promocije prodaje VWa, kao što uostalom i na mnogim drugim testovima se biraju predmeti testa tako da promovišu "dojče" proizvoda potrošnju.
Ne znam kako si utvrdio da je skupi punjač odabran, oni to nisu rekli...mada moguće je i to ali ne vidim zašto bi radili.
Cene su približno slične, tako je i sa cenam benzina na različitiim pumpama, Ima razlika ali nisu velike.
Ovo je samo prenet primer iz (njihove) prakse.
Ako želiš možeš i sam da odgledaš test, potraži Vox Auto mobil emisiju.
Možda ja nisam razumeo dovoljno dobro nemački mada mislim da ništa pogrešno nisam napisao iz onoga što su pokazali i rekli.
E sad, sigurno da ima i praksa da se EV potpuno besplatno puni i tada je cena 0 nečega ali opet je isto pitanje- iz koje prakse je to stalno moguće?
Sa skoro svim što si napisao bih mogao da se složim ali nisi ti postavljao okolnosti pa onda i ne može zaključak da su to tamo neki "idioti" baš u svemu naopako odradili test baš tako kako jesu.
Oni na takav način testiraju i druge automobile uporedo, tako su testirali i trošak voz vs auto na sličnim relacijama. Tako da ovo nije nikakva čunda praksa, oni prosto redovno tako koriste vozila izmedju gradova.
To da je Tesla bolji odabir potpuno je jasno ali Tesla nije nemački proizvod, i stoga nikada neće dobiti primat ili biti predstavljena kao bolja opcija.
Razlog je zašto sam uopšte postovao je taj što mi je bilo neverovatno da je uopšte moguće da se dogodi da fosilno gorivo bude finansijski uporedivo sa elektro vozilom a kamoli da bude čak i jeftinije u tim nekim uslovima vožnje pretežno auto putem.
Pitanje je zašto je struja tako skupa tamo? I u tome ja vidim osnovni problem, ne u samom testu kao takvom.