Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Pa u prvom prilazu su imali nestabilan prilaz, i kako procedura nalaze, otisli su u go around na jos jedan krug i prilaz.

Interesantno je da su krug leteli manuelno bez ukljucenja autopilota. To obicno rade piloti koji nisu savladali autopilot i ne znaju da ga koriste, ili vojna grla, ili piloti koji ne veruju avionu...

U novom prilazu su ponovo radili go around "na ruke" i tom prilikom normalno uvukli tockove i flapsove, ali penjali sa nagibom od 25 stepeni. Boeing izricito ne preporucuje pitch preko 20 stepeni, brzina im je pala, avion stolirao, a vadjenje na malim visinama je zaista tesko, pogotovo bez vizuelnog kontakta sa zemljom/ horizontom.

Vreme prilicno muljavo, niska baza, udari bocnog vetra do 22 kmh, vlaznost 100%, magla.

U vezi merenja buke, postoje razlicita opazanja, subjektivna i objektivna. Kada su merili AGX TU 134, uvek je buka bila ispod dozvoljene, i ako svi znamo koliko se dere ruska masina.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Negde sam danas pročitao da je direktor kompanije izjavio da piloti nisu nikada do te večeri radili go around.
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Buka je merena u cetiri tacke, lepo se vide na skici. Slazem se da i objektivna MORA da se razlikuje od tacke do tacke u kojoj se meri a o subjektivnoj, necu ni da govorim. Mada, tipicno je za sve starije avione da su znatno bucniji od novih. Zato je i Aviogeneksov B737 200ADV+ dobio pride i hush kitove, da bi sa sto manjim penalima mogao da leti po Evropi. Glavni razlog postojanja buke je brzina isticanja gasova iz mlaznika. Dakle, veci ventilator (fan, tj. fen), manja je buka. Zato se i povecava ulazni precnik motora (moze da se za isto vruce jezgro napravi veci stepen dvoprotocnosti) sto ujedno po motoru povecava potisak, ekonomicnost i efikasnost a smnjuje buku i potrosnju. Negativni efekti i ovde postoje, bilo strukturne prirode samog motora i konstrukcije aviona, tako i ekonomicnosti (veci precnik-veci otpor) tako da neka optimizacija na racun karakteristika mora da se ispostuje. Napretkom tehnologije i tehnike generalno, optimizacija ima sve vece tolerancje tako da PW1000G koristi prakticno vec razvijeno toplo jezgro za vojne vazduhoplove.


Slika
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Eh, Maco.... Nisu nas tako ucili u skoli... Mislim da si malko pogresio oko bukice, proveri ti to ponovo.
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

zuzazu napisao:Eh, Maco.... Nisu nas tako ucili u skoli... Mislim da si malko pogresio oko bukice, proveri ti to ponovo.
U veceru za koliko osoba?

EDIT by mod: Ne citirati poruku neposredno iznad. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!
Slika
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od nuk »

Koliko god racunajte jos dve, 'oce ADrei da se kladi u drugoj temi, pa ko izgubi... :kezo:
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

Meni odgovara, jede mi se pohovana somovina na tudji racun a i... :pivo:
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

A ja sam u svakoj priči mirođija tako da računajte i mene. :kezo:
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

http://www.flightglobal.com/news/articl ... nd-393302/

Initial flight-data recorder analysis indicates that the pilots of the Tatarstan Boeing 737-500 which crashed at Kazan pushed the aircraft into a steep dive after the jet pitched up during a go-around.

Russia’s Interstate Aviation Committee states that the crew engaged go-around thrust after assessing the aircraft’s position relative to the runway. The autopilot was disconnected and the aircraft flown manually.

As the engines increased power the crew retracted the 737’s flaps from the 30° position to 15°. But the thrust from the underwing engines pitched the aircraft nose-up, and it climbed at a pitch of 25°.

This led the airspeed to bleed away from 150kt to 125kt, says the inquiry.

The pilots, after retracting the landing-gear, countered the climb and the loss of airspeed by pushing the control column forward – pushing the aircraft into a dive at a height of just 700m (2,300ft).

Investigators point out that the aircraft did not exceed its angle-of-attack limit, indicating that there was no stall.

During the “intense” dive the aircraft reached 75° pitch down, says the inquiry, and it slammed into the ground at over 240kt just 45s after initiating the missed approach.

Both CFM International CFM56 engines were functioning until the moment of impact, and there is no immediate indication of system failure.

While the flight-data recorder has generated detailed information the cockpit-voice recording mechanism was found to be missing after its container was opened. Investigators are conducting a search for the device.

The inquiry has not established whether somatogravic illusion might have played a role in the night-time accident.

Somatogravic illusion occurs when the brain, in the absence of visual references, misinterprets the sensations caused by rapid acceleration, during a climb, as excessive pitch. This can cause pilots to react with sharp nose-down input, enough to push the aircraft into a dive at low altitude.

The investigators are examining the airline’s pilot training procedures, assisted by Russian pilots experienced in operating the 737.

Tatarstan Airlines has grounded its other Boeing 737 as a precaution in the wake of the accident.

The carrier says it is "temporarily suspending" services with the twinjet following the loss of the 737-500, and all 50 occupants, on 17 November.

Tatarstan Airlines has a 737-400 in a fleet which also comprises four Airbus A319s and two Tupolev Tu-154s, as well as 15 Cessna 208 Grand Caravans.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Nevoljno moram da priznam da je Maca u pravu. Prelistao sam internet i kaze da je u pitanju brzina vazduha na izduvu a ne temperatura (kako su nas ucili).

Inace, Maco, nikad se ne kladim. Drustvu placam i bez opklade :pivo:

Takodje, od danas je Air Serbia konacno dobila dozvolu za obavljanje prevoza putnika, robe i tereta, i poslednji trag Jat Airways je izbrisan.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

zuzazu napisao: Interesantno je da su krug leteli manuelno bez ukljucenja autopilota. To obicno rade piloti koji nisu savladali autopilot i ne znaju da ga koriste, ili vojna grla, ili piloti koji ne veruju avionu...
Baš htedoh da napišem da je ovo garant pilot koji je nedavno iz nekog MiG-a ili Suhoja seo u B737.
A brzinu je pokušao da poveća tako što je nos sa +25 stepeni oborio na -75 i skoro vertikalno se zakucao u zemlju. :kuku:
Što se tiče male visine, loše vidljivosti, raznih optičkih i drugih iluzija... pa dobar pilot bi to sve morao da ima u vidu. I više da gleda u instrumente, a manje kroz prozor.
zuzazu napisao: U vezi merenja buke, postoje razlicita opazanja, subjektivna i objektivna. Kada su merili AGX TU 134, uvek je buka bila ispod dozvoljene, i ako svi znamo koliko se dere ruska masina.
Eto, merenja su lepo pokazala da je navodna buka ruskih mašina obična zapadna propaganda. :mrgreen:
Inače, mislim da je mnogo važnija (bar za putnike) buka u kabini, a ne napolju. Da li se i to meri?
Napisah ranije da me A330 nije uopšte impesionirao. U ovim malim nisam leteo.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Vazduhoplovi

Post od Laki021 »

Tu ti jako mnogo zavisi i od pozicije sedenja u kabini, pre svega koliko si daleko od motora.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Da se vratimo na Orla koji je pao kod Mrcajevaca.

U pitanju je bio probni let nakon remonta, otkazao je hidraulicki sistem komandi prilikom prilazenja. Pilot je javio da nema kontrolu nad avionom, da komande uopste ne reaguju i katapultirao se. Sreca je sto avion nije pao na naseljeno mesto.

Pilotu su naprsla dva prsljena prilikom katapultiranja.

Orao ima dve servo pumpe, medjutim u pitanju je, najverovatnije, curenje hidraulicne tecnosti i pad pritiska u obe servo pumpe. U sustini jednom u milion se desava ali eto.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

Ako te dobro razumem nisu crkle pumpe nego je došlo do curenja tečnosti. To na tek remontovanom avionu meni govori da je po ko zna koji put u pitanju javašluk koji je mogao da ubije nekog.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od kvcali »

izgleda da sa air serbiom sve ide po planu

a za orla, jbg. kad treba da budes jeben, gace same spadaju, bas maler, ionako je tanko sa avionima jos i da padaju :durise:

edit :nije remontovan, nego je izasao sa servisa ^^^^

inace se slazem da je o tome rec.
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Odgovori