Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

zuzazu napisao:Takodje, od danas je Air Serbia konacno dobila dozvolu za obavljanje prevoza putnika, robe i tereta, i poslednji trag Jat Airways je izbrisan.
Nisam baš pratio dešavanja ... Znači može normalno i u međunarodni saobraćaj? Šta se dešava sa lotovima? Bila je priča da mogu da ih izgube. :zbunjen:
Širim haos!
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

paja napisao:Ako te dobro razumem nisu crkle pumpe nego je došlo do curenja tečnosti. To na tek remontovanom avionu meni govori da je po ko zna koji put u pitanju javašluk koji je mogao da ubije nekog.
Netacno. Desava se. Razgovarao sam sa pilotima. Remont je uradjen kako treba. Pa skoro sam gledao kako na A380 posle remonta na testu trapa procuri na selni hidro tecnost... zato i sluze testovi i probe pre pustanja aviona u saobracaj/operativu posle remonta.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Laki021 napisao:Tu ti jako mnogo zavisi i od pozicije sedenja u kabini, pre svega koliko si daleko od motora.
Naravno. :) I da li si ispred ili iza motora. Iza je užasno, jer je (kao što smo konstatovali par poruka ranije) turbulentno kretanje izduvnih gasova glavni uzrok buke kod mlaznih motora. Ja sam, ako se dobro sećam, u oba slučaja sedeo negde pored prednje ivice krila, tako da definitivno nisam bio iza motora.
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

To što procuri na šelni samo znači da je kontrola kvaliteta radova na nivou FAS-a i Punta classic. U avio industriji to ne sme da se dešava. Zbog toga se gine.

A kako je urađen remont vidi se iz priloženog.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Ne razumes se dovoljno i nemoj da napamet pricas. Svakodnevno sam u kontaktu sa pilotima RV i PVO. Ni ja ne razumem problematiku ali su rekli da je sve fukncionisalo kako treba. Opitni let je upravo vrsen da se provere svi sistemi i vrsen je van svih naseljenih mesta u podrucju namenjenom za to.

Ako jednim Emiratima popusti selna posle remonta i curi hidro tecnost na A380 onda ovde ne vidim nikakav problem. Da nije otkriveno to tokom testa na A380 on ne bi mogao da izvuce trap na regularnom letu i morao bi da radi prinudno sletanje. Upravo zato postoje testovi i probni let.

Ako bih ti rekao da je kontrola izuzetno rigorozna ti naravno opet ne bi poverovao ali ja tu nista ne mogu. Jedan moj jako dobar prijatelj je pilot RV i PVO i naprosto znam sta se desava.

Hebiga i DC-10 je imao tri odvojena sistema pa se skrsio kod Sijuks Sitija u Ajovi zbog slucaja koji se desava 1 u milijardu.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
robbief
Reactions:
Postovi: 708
Pridružio se: 10 Mar 2012, 00:03

Re: Vazduhoplovi

Post od robbief »

cozmo napisao:Ne razumes se dovoljno i nemoj da napamet pricas. Svakodnevno sam u kontaktu sa pilotima RV i PVO. Ni ja ne razumem problematiku ali su rekli da je sve fukncionisalo kako treba.
A kakva je razlika u tvom i Pajinom (ne) razumevanju osim sto je tebi neko objasnio a ti i dalje nisi shvatio (po sopstvenom priznanju). Tj. zbog cega on ne treba da pise o tim stvarima a ti eto mozes?
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

cozmo napisao:Ne razumes se dovoljno i nemoj da napamet pricas. Opitni let je upravo vrsen da se provere svi sistemi i vrsen je van svih naseljenih mesta u podrucju namenjenom za to.
Istina je da ne pijem kafu sa pilotima, osim s jednim, mada on ne pije kafu :D , ali umem da zaključujem i ne pričam na pamet nego rezonujem.
Opitni let je vršen van naseljenih mesta tako da je avion zvekno na 20 metara od kuće.
cozmo napisao:Ako jednim Emiratima popusti selna posle remonta i curi hidro tecnost na A380 onda ovde ne vidim nikakav problem.

Ti ne vidiš, ali ja vidim.
cozmo napisao:Ako bih ti rekao da je kontrola izuzetno rigorozna ti naravno opet ne bi poverovao ali ja tu nista ne mogu.
Naravno da ne možeš ništa osim da me ubediš argumentima. Kontrola je toliko rigorizna da nam pada prosečno jedna letelica godišnje. Koliko bi ih palo da kontrola nije tako rigorozna? Sve?
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Nemojte pricati o necemu o cemu NISTE INFORMISANI IZ PRVE RUKE.

Mnogi od vas ne znaju da NIJEDNA letelica RV ne sme da poleti sa bilo kojim istekom resursa. Dakle ako je sijalici istekao resurs - ta letelica NE LETI dok se ne zameni sijalica.

Vec sam pisao o tome. Ovaj let je vrsen u reonu koji sluzi za to. Sto se tice okolnih kuca, pitajte stanare imaju li gradjevisnku dozvolu (nemaju).

I sta kazete samo nasi padaju?

2013[edit]

5 January - A Colombian Navy Bell 412 ARC214 crashed into the Pacific Ocean killing one and badly injuring the other five on board.
11 January - A Myanmar Air Force Mil M-25 crashed twenty miles south of Myitkyina due to engine failure, both pilots and one other onboard killed. Rebel forces also claim they had downed a government helicopter on the same day.
28 January - A United States Air Force General Dynamics F-16 Fighting Falcon crashed during a night training exercise over the Adriatic into the sea, pilot killed.[346]
11 February - An Azerbaijan Air Force Mil Mi-8 crashed into the Caspian Sea, all three on board killed.
12 February - An Indian Air Force MiG-27MU crashed during a training flight near Allwani Ki Dhani in Rajasthan State, pilots ejected safely but two killed on the ground.
19 February - A Yemeni Air Force Sukhoi Su-22 crashed into Change Square, Sanaa, Yemen killing a number of civilians on the ground and badly damaging property, pilot ejected safely.
21 February - A Mexican Air Force Pilatus PC-6 3303' crashed during a training flight near to the General Alfredo Leazama Alvarez air base in southern Mexico. Crew airlifted to hospital but both died of injuries.
5 March - An Indian Navy Chetak helicopter IN445 crashed into the Bay of Bengal during a routine training flight, two of the four crew missing later recovered from wreck.
7 March - A Romanian Air Force IAR330 helicopter crashed near Filipesti in east Romania, two of the five crew killed.
11 March - A United States Army Sikorksy UH-60L crashed during a heavy rain storm in south-eastern Afghanistan, five killed.
11 March - A United States NavyEA-6B crashed during a scheduled low-level flight. 3 fatalities.[347]
12 March - A Israeli Air Force AH-1S helicopter crashed during a training flight in southern Israel, two killed.
12 March - A Zambian Air Force Z-9 helicopter crashed while landing at Lusaka Airport, one of the two crew killed.
14 March - A Colombian Air Force T-34A FAC-2304 crashed in central western Colombia, both instructor and student killed.
16 March - A Russian Federal Border Guard Service Mil Mi-8MN crashed at Khankla air base in Chechnya in low visibility, three of the four crew killed.
18 March - A Mauritanian Air Force Embraer EMB-312F on a post-maintenance flight crashed in a desert area in the Adar region of Mauritainia, pilot ejected safely but the mechanic was killed.
12 April - A Chadian Air Force helicopter (probably a Mil Mi-17 Hip-H) crashed around 50 km northeast of the Malian town of Sevare, killing all 5 occupants, including a senior military officer. The soldiers were part of the Chadian force of 1,800 sent to help the Malian government in the ongoing conflict within the country.[348]
27 April - A United States Air Force Beechcraft MC-12W Liberty crashed near Kandahar Airport, Afghanistan, killing the four crew.
25 June - An Indian Air Force Mil Mi-17 carrying 20 personnel working on Flash Flood rescue operations near Gaurikund in North India crashed into hilly terrain killing all on board.[349]
26 June - A United States Air Force F-16D carrying two pilots crashed while conducting a touch n go.The F-16 had a bird strike, which than the Pilots ejected near Luke AFB in AZ.
1 August - Two Air National Guard F-16C Fighting Falcon Aircraft collided off the coast of Virginia one crashed the other was able to fly back to base. Crew from both aircraft survive.[350]
5 August - A U.S. Air Force HH-60 Helicopter crashed near Camp Hansen Training Area in Okinawa, Three of Four personnel on-board survive.[351]
19 August - A U.S. Air Force Rockwell B-1B Lancer of the 28th Bomb Wing, from Ellsworth AFB, South Dakota, crashed in a remote area near Broadus, Montana, in the southwest part of the state. two pilots and two weapons systems officers ejected, but with some injuries.[352]
22 August - A U.S. Navy MH-60S Knighthawk "617" of HSC-6 "Indians" crashed in Red Sea.3 Crew members were rescued, Two pilots assumed dead.
11 September - Two Royal Air Force of Oman Sepecat Jaguars collide and crash during a training mission near Rakhyut in Oman, one pilot killed.
22 September - A Royal Air Force of Oman F-16 crashed in Oman during a training mission, pilot killed.
23 September - A Russian Air Force Sukhoi Su-25 crashed during a training mission in the Kasnodar region of Southern Russia, pilot ejected but was killed.
13 October - A Egyptian Air Force Mikoyan-Gurevich MiG-21 crashed during a training flight near Luxor. The pilot ejected but one person on the ground was killed.[353]
23 October - A Swiss Air Force McDonnell Douglas F/A-18 Hornet crashed into a mountain side near Alpnachstad. Both pilots died in the crash.[354]
9 November - A Indonesian Army Mil Mi-17 crashed during landing at Malinau after a flight from Tarakan. Thirteen of twenty one passengers and crew died in the crash.[355]
12 November - An unarmed U.S. Air National Guard UAV crashed into Lake Ontario during a training exercise on Tuesday, November 12, 2013, the U.S. military said. The MQ-9 Reaper of the New York Air National Guard's 174th Fighter Wing took off from the Wheeler Sack Army Airfield at Fort Drum, New York, as part of a mission training pilots for the U.S. Air Force, U.S. Air National Guard Colonel Greg Semmel said.[356]
13 November - Two Finnish Air Force BAE Hawks collided during a training flight near Kauhava Airport in Southern Ostrobothnia, Finland.[357] One pilot was killed while the other, who ejected, was hospitalized.[358]
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

cozmo napisao:Mnogi od vas ne znaju da NIJEDNA letelica RV ne sme da poleti sa bilo kojim istekom resursa. Dakle ako je sijalici istekao resurs - ta letelica NE LETI dok se ne zameni sijalica.
A ko je rekao da lete sa isteklim resursom bilo čega?
cozmo napisao:Vec sam pisao o tome. Ovaj let je vrsen u reonu koji sluzi za to. Sto se tice okolnih kuca, pitajte stanare imaju li gradjevisnku dozvolu (nemaju).
Verujem da si ti već utvrdio (ne)legalnost objekata pa ne bih da maltretiram ljude ponovo.

Spisak aviona koji su pali nije nikakav argument. Svi mi znamo da avioni padaju. Pitanje je zašto? Da li zbog tehničkog kvara koji se desio u letu, greške pilota ili je poleteo neispravan.
Na prva dva uzroka može da se utiče mnogo manje nego na treći. Treći uzrok ne bi smeo da postoji. Pogotovo ne u našem vazduhopovstvu u kome je broj letelica jako mali.

A tvoja ideja da se to "desilo jer se dešava i drugima" nije uzrok pada. To je opravdanje.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Cozmo, nemoj biti smesan, cela nasa avijacija, i vojna i civilna i privredna ima manje aviona nego jedan americki nosac...
Ako racunas procente, previse aviona pada kod nas...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4644
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Na ovoj diskusiji mozete videti u kakvom stanju dolaze vojni avioni sa velikih radova. Znaci, ovo nisam pisao ja vec licencirani vojni mehanicari. Ima zaista stvari da se covek najezi, pa onda zaista nije cudo sto nam avioni padaju kao kruske:

http://avioni.net/forum/viewtopic.php?f ... 7894d69eb9


Svaki avion se manje vise isto leti, pa mu je manje vise i odrzavanje i kontrola slicno.

Za putnicki avion mogu reci da se pregleda pre i posle svakog leta od strane mehanicara i pilota, nezavisno. U koliko bilo sta curi, ali bilo sta (gorivo, hidro fluid) - avion tako nece poleteti dok se ne otkloni primedba.

Postoje i daily check na 48 sati gde licencirani mehanicar proverava sisteme po tacno odredjenoj check listi.

Postoje i veliki radovi, recimo C check, gde se avion rastura do najsitnije komponente, svaka proverava i ponovo sklapa. Posle velikih radova, neophodan je probni let u zoni. Svakako da zbog povecanog rizika je pojacana i paznja, kako mehanicara tako i pilota.

Prema tome, desava se svasta, i ne jedan kolega je zaginuo na probnom letu, ali da se smatra da je normalno da nesto curi - pa i nije.

Sve u svemu zanimljiva diskusija gore, kako se odrzavaju vojni avioni i sa kakvim problemima se susrecu mehosi....
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5219
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Vazduhoplovi

Post od cozmo »

Dobro, ja cu da verujem komandantu eskadrile koji mi je dobar prijatelj a vi verujte raznim "forumima" i slicno.

Kada mi covek kaze DA NIKO NE LETI kad istekne bilo kakav resurs, ja njemu verujem jer znam da on ne leti i komandant je.

Dakle pravila se STRIKTNO postuju.

Da je tako kao sto vi pisete i mislite onda bi padali svaki dan.

Procedure se striktno postuju. Naprimer napolju je +4.5 C. Na Mi-8 se ustanovi da ne radi razledjivanje - po proceduri ne sme da leti na ispod +5 u tom slucaju (Gazela ga naprimer nema, radni opseg je od -40 do +50). Naravno Mi -8 MOZE da leti u svim uslovima ali on NE SME da poleti jer je propisano da nema letenja ako ne rade grejaci na ispod +5 stepeni spoljne temperature. Pa nije to pijaca.

Isto vazi za avione naprimer.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Vazduhoplovi

Post od Paja »

A sada nam lepo reci gde si pročitao da je iko od nas spomenuo da vazduhoplovi lete nakon isteka resursa.
Korisnikov avatar
Cica Maca
Reactions:
Postovi: 739
Pridružio se: 24 Okt 2013, 13:03
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od Cica Maca »

zuzazu napisao:Nevoljno moram da priznam da je Maca u pravu. Prelistao sam internet i kaze da je u pitanju brzina vazduha na izduvu a ne temperatura (kako su nas ucili).
Naterao si me da dobro olupam glavu oko toga da su te ucili. I na kraju sam ukapirao o cemu se radi. Ha, ha, mozes i da se na FL510 u svom B737NG sunjas ali sam te provalio. Ovako, necu previse u detalje jer ce barem 1/3 ljudi krenuti da gunja zbog matematik i fizike, tj. termodinamike. Dok sedis u kokpitu, imas indikaciju temperature iza turbine. Ako predje optimalnu, pocece da se DERE. Da, tacno tako. Razlog je jednostavan, zbog:

pV=Rt

Kako prostor, tj. zapreminu iza zadnjeg stepena turbine niskog pritiska, zidova (obloga) motora i izlaznog poprecnog preseka (NAMERNO IGNORISEM) mesac struja i zadnji konus, zapreminu racunas kao konstantnu vrednost. Dakle, sa promenom temperature, menja se i pritisak. Povecanju pritiska iza turbine, parira spoljni pritisak van motora. Kako pritisci teze da se izjednace, povecace se brzina isticanja (pokusaj da naduvas balon do pola i do maksimuma pa ih pusti iz ruke). Kao sto vidis, obojica smo u pravu. Naravno, ti si na osnovu onoga u sta imas uvid (indikatori temperatura) a ja sa dinamicke strane procesa koji vama u skoli izgleda nisu ni pokusalli da objasne. Sorry, ali ta vrsta skolovanja, gde ti ne posane mehanizam pojave, je meni malo nakazna.

snork,

Danas vise nema generalnog pravila ko je bucniji. Ovo je narocito izrazeno kad Rusi na redovne linijske letove u EU salju erbase i boinge. Znam i neke JAT-ove devetke koje su se drale ko lude. Razlog je vremenski resurs, tj. vreme naleta izmedju dva remonta. Video sam neke fotke motora JAT-ovih devetki na remontima... HOROR na sta su licile lopatice i rotorskih i statorskih kola. Ovo je bilo narocito izrazeno kod onih koji su 80-tih bili u severnoj africi. Jeziva erozija povrsinskog sloja, zazori koji su na granici pa cak i preko tolerancije (zbog puzanja materijala prilikom rada motora ti zazori se smanjuju u odnosu na one koje vidis kada je motor ogoljen na stolu). Stari rusi JESU bili generalno biucniji, i to upravo iz ovog razloga. Imali su vece tolerancije, manji baj pas, vecu specificnu potrosnju, vece habanje i manje resurse ali su im takvi avioni i odgovarali. Jeftiniji delovi, generalno jeftina radna snaga, losije odrzavanje same PSS i ostatka infrastrukture aerodroma,... Upravo zato su (trebalo bi proveriti podatak) imali manji broj udesa aeroflotovih mlaznih aviona (IGNORISEM regionalni za elisnim) u odnosu na broj sati naleta i broj ciklusa.
Da, buka u kabini se meri i mora da bude u okviru propisa. FAR part 36 (Noise standards) definise parametre i nivoe buke. Konkretno:
SUBPART A - General
SUBPART B - Transport Category Large Airplanes and Jet Airplanes
SUBPART C - [Reserved]
SUBPART D - Noise Limits for Supersonic Transport Category Airplanes
SUBPART E - [Reserved]
SUBPART F - Propeller Driven Small Airplanes and Propeller-Driven, Commuter Category Airplanes
SUBPART G - [Reserved]
SUBPART H - Helicopters
SUBPART O - Operating Limitations and Information

Laki021,

Razlika u buci je minimalna u prednjem i zadnjem delu kabine, bilo ako su motori na krilima (tj. ispod) ili u repu. Samo se drugacije postavi zvucna izolacija ili sloj dva vise ili drugi tip izolacije i resen problem.

snork,

Zvucna izolacija se optimizuje za rezim leta aviona a ne za taksiranje po apronu ili poletanje/sletanje. Cak sam misljenja da je buka kod aviona sa motorima ispod krila veca u prednjem delu kabine do nekih 200 cvorova nego u zadnjem delu ako je izolacija uradjena kako treba. Zvuk je POREMECAJ okoline koji se krece od izvora prema spoljanjosnosti. Kako brzina zvuka nije drasticno veca u odnosu na brzine kojima avion leti (pazi, uzimam raspon brzina od brzine za proceduralno penjanje-cista konfiguracija do maksimalne dozvoljene krstarece), lepeza poremecaja ce se pribliziti celu motora gledano sa prednje strane i izduziti iza motora tako da ce putnicki prostor, ako su motori dovoljno daleko od trupa, biti u minimalnom zahvatu lepeze poremecaja. Ovo je narocito izrazeno kod dvomotoraca jer je razmah pajlona sa motorima (relatino gledano u odnosu na razmah krila) veci nego kod cetvoromotoraca. Takodje, na visini krstarenja od recino 10.000 gustina vazduha je skoro tri puta manja od gustine vazduha na 0m. Samim time, amplituda poremecaja ce mnogo brze opadati za razliku od brzine kretanja poremeceja (samo je nepunih 12% manja brzina zvuka na ovoj visini nego na 0m). Turbulentno ili laminarno strujanje iza motora nema veze sa bukom. Verovatno si video nesto nalik na ovo.

Slika

Opasnost od VIHORNOG strujanja (dakle niti laminarno niti turbulentno jer je ono vezano za procese u okviru granicnog sloja) je vezana za tzv. WAKE TURBULENCE, tj. pojavu vrtlozenja homogene zapremine vazduha usled velike brzine isticanja gasova. Ono sto se vidi na krajevima krila je vrtlozenje struje vazduha malom brzinom koja je (daleko od bezopasne) relativno spora i pilotima daje dovoljno vreme da reaguju. Mada, i tu postoji procedura. U zaavisnosti od tipa aviona, propisano je vreme koje mora da bude izmedju dva vazduhoplova prilikom sletanja. Sama wake turbulence je mnogo opasnija pri poletanju jer su motori tada na punom gasu i isticanje gasova je maksimalnom brzinom. Uostalom, imamo mi ovde na forumu pilote koji bi trebalo da znaju vremenski interval izmedju prilaza dva linijska aviona.
Slika
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24723
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vazduhoplovi

Post od dragvorl »

Jel to Cica maca osvojio pohovanu somovinu? :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori