Korozija na novijim vozilima

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 10894
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od sebekkg »

I eto nam patke. A taj jedini servis u Srbiji koji radi ovo je....?
Slika
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Paja »

I rekao je u predstavljanju da se bavi ovime.
Korisnikov avatar
Aleksandr
Reactions:
Postovi: 72
Pridružio se: 23 Nov 2014, 11:12
Garaža: honda hr-v
Lokacija: Niš

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Aleksandr »

Auto industrije nema profita od togo što ti koristiš svoje auto 20-30 godina. Za nih bolje da ti baćiš svoje auto kroz 7-10 godina i kupiš novo.

25 godina uspešnog korišćenja u Kanadi, Rusii, Ukrajine, Polskoj itd nije patka! U Moskvi dodatna zaštita potrebna čak i audi.
http://www.expertauto.ru/antikor_cars/a ... a4.15.html
Ova zaštitna tehnologija jedino ko daje doživotnu garantiju (na novi auto) pri svakogodišnjoj obrade.

Stari deda ne mogo da veruje što za telefon više ne Treba žići. Evolucija, šta da radiš.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Velja »

Fora k'o onaj ,,Uljni modifikator ''
Korisnikov avatar
Aleksandr
Reactions:
Postovi: 72
Pridružio se: 23 Nov 2014, 11:12
Garaža: honda hr-v
Lokacija: Niš

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Aleksandr »

sebekkg napisao:I eto nam patke. A taj jedini servis u Srbiji koji radi ovo je....?
Poslao sam privatnu poruku, naziv centara i adresu mogu da napišem javno ako dozvoli administracija
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od McGruja »

Mozes, a znas da je samopromocija zabranjena na forumu?
Korisnikov avatar
Aleksandr
Reactions:
Postovi: 72
Pridružio se: 23 Nov 2014, 11:12
Garaža: honda hr-v
Lokacija: Niš

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Aleksandr »

Pisao sam pismo administraciji i čekam odgovor. Sa mnom kontaktirao predsednik kluba.
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od McGruja »

Odlicno!
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7508
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Одг: Korozija na novijim vozilima

Post od dag81 »

Sto onda npe VW grupacija, Fiat, Francuzi toliko traju limarijski. Mislim po meni je i dalje patka.
Ne kazem ja da ne valja tektiranje ali neke fabrike vec odrade odlicnu zastitu.
Ovo je mozda zaniljivo Kosookim koji imaju jako losu zastitu za moj pojam.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od ljubitelj »

Aleksandr napisao:Process zaustavlenja korozii nazivase inhibiranje..
Nekorektno prevodjenje, inhibitori su usporivaci hemijskog procesa ( u nasem jeziku).
Ne zaustavljaju koroziju jer to nije ni moguce.
Postoje i ubrzivaci hem. procesa, katalizatori.

Nema svrhe ubacivati engleske termine da bi nesto zvucalo bolje nego sto jeste.
Aleksandr napisao: Ovaj sastav prolaze ispod mokre korozije I izoluje metal od nju.
Korozija nije niti mokra niti suva, i nije iznad metala. Korozija jeste metal, metal koji je prosao hemijski proces koji se zove oksido redukcija.
Nema sta da se izoluje. Nije korozija na metalu, korozija je sastavni deo metala.

Korozija je resena odavno, mnogo duze od pomenutih 25 godina i u Rusiji, i Kanadi i Srbiji i na celoj planeti. To je dobro poznat hemijski proces, sa kojim se upoznajemo jos u hemiji u osnovnoj skoli i tacno se zna kako uzrok tako i resenje.

Ono sto nije reseno, to je da proizvodnja metala otpornog na koroziju bude laksa, brza, jeftinija od proizvodnje metala koji je podlozan koroziji. Cena dakle je faktor resavanja korozije na vozilima, nije niti nekakva magicna tecnost, niti izmisljeni nepostojeci hemijski procesi koje bi ta tecnost trebala da odradi.

Napravljeni su serijski automobili koji uopste ne mogu da korodiraju, ako je jednostavnije od trenutka kada se naprave narednih 50, 100, 200 godina nece korodirati bez ikakvih mazanja bilo cega svako malo nekoliko meseci. I jedan takav model auta se prodavao potpuno neofarban, dakle cist nezasticeni metal.
Posto je izrada od tog materijala skuplja primenjuje se jeftinije resenje koje je odlicno u praksi, lim auta se pravi od 2slojnog metala cime se promeni elektropotencijal u odnosu na vodu.
Popularnije zvano pocinkovani auto.
To je dovoljno da na autu ne zapocne korodiranje narednih 30-40 godina, bez magicnih tecnosti.

Ima li hemijske formule, oksido redukcionog procesa koji vrsi ta novo otkrivena tecnost?

Inace, takvu magicnu tecnost, samo sto se naravno ne deklarise tako kao magicna, proizvodi i prodaje jedno 30tak godina jedan Nemac, popularna je nasiroko u Evropi decenijama, dokazano deluje u praksi, koristi se pri restauracijama oldtajmera i radi na slican nacin fizickim delovanjem kako si opisao.
Ne zaustavlja koroziju naravno ali odlicno radi posao da se ona veoma sporo dalje razvija.

Nije ni skupa tecnost, cak je dato od strane proizvodjaca delimicno sastav tako da moze svako i sam da zamesa komponente. Kao i u svemu, prosto je jeftinije kupiti gotov proizvod nego ulagati u sopstvenu izrad par litara.

Rezime, korozija na automobilima ne postoji kao neresen problem. Poslovna je politika proizvodjaca koliko dugotrajnim zele da naprave svoj auto i koliko to da naplate. Tehnika tj nauka je odavno nasla resenje koje je dokazano kroz decenije i stotine miliona vozila i drugih uredjaja od gvozdja.

edit> Dok ne zaboravim, veoma uspesnu borbu sa korozijom u supljinama obavlja obicno laneno ulje, poznatije kao firnajz, koje vrsi ono sto se sugerise na datom poljskom linku. Jedina mana je sto kao lakotekuce se ne zadrzava trajno na povrsinama pa treba proces redovno obnavljati obicno jednom godisnje. Opis funkcija rust clean, na poljskom kao da je kopija upustva za upotrebu spreja WD40 koji se i kod nas koristi mnogo decenija. A on cak i rastvara povrsinski sloj korozije.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od kvcali »

Ja samo da da dodam koju na ovu raspravu...

sto neko rece korozija nastaje iznutra na sastavima spolja vrlo retko,

poznato je da stariji automobili nisu pocinkovani, pa su kao takvi podlozni koroziji,

ja sam to resio trajno, ponovicu trajno, a evo i kako

uzme se 1 litar menjackog ulja i 1kg. tovatne masti, pomesate u ovoj razmeri , u zavisnosti od auta, moze i vise u metalnoj kanti, stavite na ringlu u kuvati da prokljuca i da se razmuti jedno u drugome,
Onda kad se to razmuti ostaviti malo da se ohladi, ne mnogo ali na nekih 60 mozda malo vise stepeni i pistoljem za nanosenje zastite, i sondom upumpate ovaj sadrzaj u sve supljine, sajtne, unutrasnlost krila, dzepove, vrata, sve te zatvorene delove.
ja sam skidao sve tapacire i obloge i to lepo upumpao u dobroj kolicini, nisam stedeo jer je vrlo jeftino,

kad se ohladi smesa bude kao med, ali dok se ne ohladi ili kad auto leti ostavite na suncu, a tada sam ja ovo i radio masa se lepo uvuce u sve savove i sastave limova gde i krece korozija, pa cak i ako je krenula, ovo zatopi istu i sprecava dalje sirenje.

ja sam resio koroziju na mom autu, bio je odlican i pre, takvog sam ga kupio, a posle ovoga je trajno konzerviran.

pa cak i danas kad ga parkiram na suncu, desava sa da kapne neka kap iz tehnickih otvora.

ko ne veruje u ovo, uzmite neko gvozdje, na primer stari lager, namazite ga tovatnom masti i bacite napolje u travu na kisu , nema sanse da zardja...,
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1907
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Dzoni_m »

To ima smisla na starim automobilima. Na novijim vozilima koja su pocinkovana nema razloga to raditi, osim u slucaju popravki havarija gde je var (cak i tackasto vareni) i gde je brusilicom ogoljen metal i var obradjivan (gde je predvidjeno). E tu moze ta smesa ako ne zelite da bacate novac na vec gotova resenja.

Ovo sto Aleksandr prica je bacanje novca.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od kvcali »

da, za starije pricam, ili neke nove ili relativno nove, na primer japanci su i danas napravljeni od nepocinkovanog lima, pa za njih ima smisla, mozda nije lose ni mercedese tretirati od noviji evropljana,
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5692
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od dunx81 »

Svojevremeno sam dobio poziv od RNS da odvezem Logana na dodatnu antikoroz. zastitu i nagurali su mu neku smolu gde god su mogli. Vrata,pragovi,krila,patos....verovatno nesto na tu foru.
Izgleda da radi poso, 9 god i nije nigde krenuo.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Korozija na novijim vozilima

Post od Paja »

Logan nije bio pocinkovan tako da je to kod njega bilo smisleno.
Odgovori