TNG vs Benzin

Iskustva u vezi autogasa, preporuke za ugradnju
Odgovori
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13625
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

Na 1030km potrošiti više od 20l benzina znači da je dosta vožen hladan i na benzin. Da je leto ili da je to pređeno iz par tura bilo bi drugačije.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od NexT »

milosdoktorabs napisao: Sada znam da dizeli sa 130 i vise konja imaju prosek od oko 7 l na 100 km,ne znam kakvo je stanje zimi.
Voleo bih da cujem vlasnike salbijih dizela dakle onih koji ispod haube imaju od 68 do 110 ks kako bi napravili poredjenje i doneli zakljucak koliko je isplativ TNG sistem u zimskim mesecima
Dizeli od 130-150 konja znaju da posrcu i vise zimi. Komsija vozi pasata 2.0/140ks, prosek mu ide do 8-8.5 litara zimi. Radi u centru, zivi na Nbg, klinci idu u vrtic na Nbg. Nema bas kratkih relacija, al je sve gradska voznja.

Moj auto nije bas reper za takve stvari, al oko Nove godine sam se vozikao samo po gradu u svim uslovima, i drzao je 6.9-7 litara. Pritom je meni najkraca relacija 6-7 kilometara. Inace mi je zimi prosek oko 6-6.5, leti od 5.5-6... Al kazem, nisu uslovi voznje za poredjenje sa gradskom, iako tehnicki ne izlazim iz grada npr.

Sto se tice plin VS dizel, zavisno od nacina voznje, mnogo jaci benzinac na plinu moze da trosi manje, kad pretvorimo u pare.
406 2.0 16v, ne prelazi 10 litara plina. Najcesci prosek je oko 9. Moj auto ne moze da trosi ispod 5.5, pa da ga je*em, a najcesce je oko 6 prosek. Znaci benzinac sa 25 konja vise u istom autu i istim uslovima voznje trosi oko 150 rsd manje na 100.
S druge strane, u najgorim uslovima, u gradu sa klimom i u guzvi smo tu negde. Neka benzinac trosi i 13 litara (a ne trosi), a moj 7, dodje se na isto...
Dakle, i na duze staze jaci benzinci mogu da budu isti, ako ne i isplativiji od dizela.

Moja neka vrlo gruba racunica je da bih godisnje na plinu ustedeo bar 200-300 evra u odnosu na dizel. Racunam da trosi recimo 10ak litara benzina na 1000km, to ne znam kakav je prosek inace. Pritom ja dnevno imam maksimum 2 hladna starta na 70km.
(ne racunam troskove ugradnje uredjaja, ne racunam troskove odrzavanje, dakle samo gorivo. TNG sa 150ks i ED sa 110). Ta razlika bi bila verovatno i veca ako bi se poredili automobili iste snage/zapremine.
Naravno, ovo je racunato vrlo grubo i prema mojim potrebama, tj uslovima voznje.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od ljubitelj »

RINGE napisao: Za mene je ugradnja gasnog uredjaja 900EUR (mozda moze i jeftinije da se nadje ali zbog garancije....) to je negde oko 100k RSD

Po toj racunici meni se isplati za nekih 33k km. Treba uzeti u obzir i servisiranje gasnog uredjaja kojeg za 33k km ima 3x ako se ne varam?
To je bas jaka cena ugradnje, mozda i duplo veca od tipicne.
Moje iskustvo sa 4 auta do sada na gas je da za 33k km ne bi trebalo nikakvo servisiranje uredjaja, obicno 50-60k km je prvi servis potreban.

Jedino sto treba je zamena oba filtera, sto je potrosni materijal.
Filter tecne faze je oko 300 dinara (mozda i do 500) a filter gasne faze koji ide na 3 zamene ovog prvog je cini mi se oko700-800 dinara.

Kako je sada nesto cistiji po sastavu gas, filter tecni na 15.000km a filter gasni na 40.000km.
Uz to trosak za ruke zamene filtera odnosno kontrolnog preventivnog pregleda instalacije.

Za 33k km to bi bilo oko 15tak evra. plus rad.
Sama zamena filtera je jednostavna, pogotovu gasnog ukoliko se postuju sigurnosne procedure.

Gasni uredjaj se sigurno isplati, samo je pitanje posle koliko predjenih kilometara.

Poslednje iskustvo, za 12.000km i oko godinu dana, na razlici cene benzin-gas je ostvaren prinos novca koji je pokrio trosak ugradnje gasnog uredjaja i trosak godisnje registracije, kao i trosak redovnog servisa zamene ulja sa filterom.

Ocekujem da u sledecih 12 meseci poraste cena i benzina i gasa proporcionalno sto ce doneti prinos u novcu dovoljan za set guma od ustede na razlici troska voznje.
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Stjepa »

Uz duzno postovanje gasnoj instalaciji, ona ne zaradjuje vec stedi novac (naravno kada se otplati ugradnja). ;) To si cak i sam na kraju rekao.

Sto se tice ustedjenog novca pri voznji na tng u odnosu na benzin... to mu dodje kao ona prica o pusacu koji pusi jednu paklicu dnevno, i nepusacu koji ga kritikuje pricom kako bi danas imao ferrari da nije davao pare na cigare. Fakat je da ga i nepusac nema.
To govorim iz licnog iskustva (iako ne vozim non stop tng/benzin vozilo), nisam primetio da mi ostane vise novca u novcaniku nakon svracanja na pumpu nakon tocenja tng-a u odnosu na benzin. Razlika je da za isti novac predjem koji km vise sa alternativnim pogonskim gorivom. Rezultat je da se na plin vise vozam u odnosu na benzin jer sa 1000din mogu jos koji krug obrnuti.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13625
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

To kad se popališ pa više voziš, inače ostaje više para, samo ih potrošiš na nešto drugo, a onako bi se nečeg odrekao :)
nixa
Reactions:
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od nixa »

Neko pametan je vec rekao, na plin neces ustedeti nista, ali ces se bar navozati ko covek :)
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

Ja sam dao udeo benzina u potrosnji vozila koja imaju TNg tokom zimskog perioda.Negde sam pisao da kada je toplije odnos potrosenog benzina/plina je 1:5
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21896
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: TNG vs Benzin

Post od nidza »

Neki se voze jer moraju, neki se voze jer se vozaju. Naravno da može da se uštedi ako si u prvoj grupi. Plin ili dizel u tom slučaju. Plin može biti jeftiniji, ali je dizel zabavniji. :-)

Tapatalk HD
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

Ovo je moj post i racunica za period od sredine oktobra do 26.12.2012
Lm,rezime posle 1900 km zimsle voznje,od toga 660 km auto puta ( brzina 124 km/h),140 km regiona i ostalo grad.B.C je pokazo sledece:
Prosecna brzina 30.3 km/h, prosecnu potrosnju od 8.9 l/100 km i potrosenu kolicinu goriva od 169 l.
Uzeo sam cene sa LUK oil-a gde permanentno tocim.TNG 86.40 po litri a EBMB 155.90 din/l.
Za 1900 km potrosio sam 31 l EBMB i 154 l TNG,dakle 185 l derivata ( tng i ebmb ). Benzin je kostao 4833 din a TNG 13306 din,sto znaci da sam za 1900 km potrosio 18139 din i da km voznje kosta 9,54 din
Uzeo sam prosek jer sam imao 5 punjenja sa TNG-om,i u proseku je punjeno oko 30,8 l TNG-a i 6,2 l EBMB koji su bili dovoljni za prelazenje 380 km ( 30,8 l TNG i 6.2 l EBMB )
Iz poslednjeg odnosa dolazimo do zakljucka da je prosecna potrosnaj 9.73 l derivata ( tng i ebmb ) na 100 km.
Posto sam iskoristi 154 l tng i 31 l embm to sam podelio i dobio odnos od 4,96 puta a zaokruzio sam ga na 5.Dakle odnos benzin:tng je 1:5.Onda ispada da je na svakih 100 km potrosnja bila 8.11 l TNG i 1,62 l EMBM i da je to kostalo 700,56 din plus 252.558 din. Rezime glasi da 100 km puta kosta 953,118 din u koju je uracunata potrosnja benzina i plina.
Za ovu sumu moguce je kupiti 6.11 l EBMB-a,odnosno 6,19 l ED ( 153.90 din / l ).
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Korisnikov avatar
Sloba
Site Admin
Reactions:
Postovi: 10694
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Sloba »

Stjepa napisao:Uz duzno postovanje gasnoj instalaciji, ona ne zaradjuje vec stedi novac (naravno kada se otplati ugradnja). ;) To si cak i sam na kraju rekao.

Sto se tice ustedjenog novca pri voznji na tng u odnosu na benzin... to mu dodje kao ona prica o pusacu koji pusi jednu paklicu dnevno, i nepusacu koji ga kritikuje pricom kako bi danas imao ferrari da nije davao pare na cigare. Fakat je da ga i nepusac nema.
To govorim iz licnog iskustva (iako ne vozim non stop tng/benzin vozilo), nisam primetio da mi ostane vise novca u novcaniku nakon svracanja na pumpu nakon tocenja tng-a u odnosu na benzin. Razlika je da za isti novac predjem koji km vise sa alternativnim pogonskim gorivom. Rezultat je da se na plin vise vozam u odnosu na benzin jer sa 1000din mogu jos koji krug obrnuti.
nixa napisao:Neko pametan je vec rekao, na plin neces ustedeti nista, ali ces se bar navozati ko covek :)
Grujic napisao:To kad se popališ pa više voziš, inače ostaje više para, samo ih potrošiš na nešto drugo, a onako bi se nečeg odrekao :)
Jbt, jel ovo neka nova religija za koju još nisam čuo ili šta je? :D

Vozim koliko sam vozio i ranije jer mi se potrebe i navike nisu promenile ugradnjom autogasa. Dakle štedim pare, prave pare. I taj što se više vozi, a ostaje mu isto para je na dobitku koji se može preračunati u pare.
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13625
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od Grujic »

A ne nije, onda više radiš servise, menjaš pločice, trošiš trap... :mrgreen:

Šalim se, ne znam što mene citira kad ja ne zastupam tu teoriju, ja prvi rekoh da ostaju pare :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od ljubitelj »

Stjepa napisao:
ljubitelj napisao:Poslednje iskustvo, za 12.000km i oko godinu dana, na razlici cene benzin-gas je ostvaren prinos novca koji je pokrio trosak ugradnje gasnog uredjaja i trosak godisnje registracije, kao i trosak redovnog servisa zamene ulja sa filterom.

Ocekujem da u sledecih 12 meseci poraste cena i benzina i gasa proporcionalno sto ce doneti prinos u novcu dovoljan za set guma od ustede na razlici troska voznje.
Uz duzno postovanje gasnoj instalaciji, ona ne zaradjuje vec stedi novac (naravno kada se otplati ugradnja). ;) To si cak i sam na kraju rekao.
Da, tako nekako.A moze i ovako.
Otvoris novcanik i kupis energiju za prevoz od 100km.
Potrosis 60% a ostalih 40% ubacis u kasicu prasicu (drugi novcanik).

I tako, za sledecih 100km,itd 100 puta ponovis.
Kasica prasica se puni 100 puta.

I onda na kraju godine otvoris kasicu prasicu i dogodi se magija- pronadjes novac koji je trebao da bude potrosen odavno da si kupovao energiju benzina.

Obradujes se, uzmes novac i kupis nesto sebi ili za auto sto mu nuzno treba (recimo porezi, takse i slicno).

Ili mozda uzmes i pocastis sebe necim sto ti pricinjava zadovoljstvo.

Stednja ili prinos, meni je svejedno sve dok ostvarujem isti efekat upotrebe automobila tj prevezeni put.

Sto je skuplja energija, i gas i benzin, to je veca razlika u novcu i veci iznos koji se stavlja u kasicu prasicu.

Za istu kolicinu novca dobijes uglavnom vise, osnovnu energiju koja ti treba pa treba i jos nesto dodatno za sta bi bilo inace potrebno dodatni novac obezbediti.
Prinos novca dakle figurativno, kasica prasica koja se puni naizgled bez dodatnog novca sa strane.

Sto veca kilometraza to i veci efekat.

Naravno jedno subjketivno vidjenje a objektivno je stvarni novac.

Zaista ne znam zasto bi cena potrosenog za gorivo uticala na volju, potrebu da se upotrebljava vise kilometara vozilo tek tako.
Vozim onoliko koliko mi treba, nevezano za cenu goriva, isto bi bilo i da dobijam maltene besplatno gorivo (ne placam ja).
Ne trosim resurse vise nego sto imam potrebe. (tako niti ne telefoniram iz dosade i zovem neki broj ili automat bilo da se placa ili je besplatni poziv).

Kada sam poceo da koristim gas, kostao je 17 dinara i do sada je ustedjeno novca za 2 automobila :) u odnosu na trosak koji bi hipoteticki otisao na benzin i izduvne gasove.
Nekome je drugacija racunica ali meni se svakako isplatilo mnogo vise nego samo ulaganje u gasnu instalaciju.
milosdoktorabs
Banned
Reactions:
Postovi: 1259
Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
Lokacija: Srb

Re: TNG vs Benzin

Post od milosdoktorabs »

Meni je racunica ovakva,od Nis - a do NS ima 330 km i po b.c ja potrosim 26 l benzina ,dok mi je potrebno negde oko 33 l TNG-a.
Pri takvoj racunici imamo 4053 din za benzin plus 1000 din putarine - 5053 din kosta put ako se vozis na benzin,dok sa druge strane matematika kaze 2851 din plys 1000 - 3851 din
Dakle razlika je 1202 din odnosno 2400 din na odlazak-povrtak.
Ja imam u proseku 12 do 15 puta ovakvih "ekskurzija",pa bi samo na ustedu tj prinos kako rece kolega imao na godisnjem nivou oko 29700 din ili u prevodu REGISTRACIJA i mali servis.
Mislim da plin onda opravdava ugrdanju.
E sada kaze se koliko km treba da se predje da pocne da stedi?Pa posmtarjte instalaciju kao deo koji treba ugraditi ( nesto kao gume,veliki servis i sl.),onda sve ima drugaciju prizmu.
Poslednja izmena od milosdoktorabs u 22 Jan 2013, 23:21, izmenjeno 1 put ukupno.
Slika
Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
nixa
Reactions:
Postovi: 2076
Pridružio se: 10 Jan 2012, 21:52
Lokacija: Beograd

Re: TNG vs Benzin

Post od nixa »

Ja bih definitivno manje vozio da idem samo na benzin. Jos uvek sam u godinama kada pravim puno kilometara potpuno bespotrebno, sto verovatno ne bih mogao da sam na benzinu. No, to je vec neka druga tema :-)

TT2
Stjepa
Reactions:
Postovi: 2206
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:36
Kontakt:

Re: TNG vs Benzin

Post od Stjepa »

@ljubitelj
nixa napisao:Ja bih definitivno manje vozio da idem samo na benzin.
Citirao sam Nixu jer tako i ja mislim.
Tj. ono gde sam naumio da idem pre cu prelomiti da odem gsp-om nego autom ako je pogon samo gorivo. Potreba za predjenim putem se ne menja, menja se samo vrsta prevoza od A do B.

E sad, kako volim da vozim plin kao alternativa benzinu je :siriruke:
ljubitelj napisao:Otvoris novcanik i kupis energiju za prevoz od 100km.
Potrosis 60% a ostalih 40% ubacis u kasicu prasicu (drugi novcanik).

I tako, za sledecih 100km,itd 100 puta ponovis.
Kasica prasica se puni 100 puta.

I onda na kraju godine otvoris kasicu prasicu i dogodi se magija
Kapiram poentu, i divim se ljudima koji to zaista urade. Kod mene se pak desi kao sto je Grujic napisao. Ne ode nista u drugi novcanik.
Cak i da resim da negde ne idem autom, nikad ne ostavim tu sumu koju sam ustedeo tim cinom jer je ona automatski namenjena necem drugom. Da nije tako pretvorio bih je u pogonsko gorivo i otisao autom gde sam naumio.
Odgovori