Primer "hladnog mosta" - to je verovatno neki betonski ćošak. Ja bih tu razmotrio pojačavanje izolacije, sa 8 na čak 15 cm. Ali samo u rejonu tog betona. Biće dovoljno.somi-car napisao: 14 Dec 2020, 20:09 Mozda je prava tema da ovde postavim pitanje. Ako neko ima iskustva.
Znaci mi smo sagradili kucu.
-5 godina zivimo u njoj.
-Izolacija i grejanje (70% podno, 30% radijatori) od prvog dana.
-Naravno plasticna stolarija.
-Grejanje odlicno, izolacija i dihtovanje stolarije takodje bez problema.
-Nemamo vlagu u podrumu ili slicno.
Prosle zime pojavile su se fleke kao sa slike samo na spoljasnjim coskovima u kuci. Premazao sam neku tecnost i vise se nije pojavilo.
Ove godine od pre par dana opet ista prica. Nije problem ponovo premazati ali kapiram da samo time zamaskiram problem.
Da li je iko imao slicnih problema ilj savet gde da trazim uzrok ovih fleka? Predpostavljam da su od kondenzacije ili vlage.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Da, pojavilo se samo na spoljasnjim coskovima i uglavnom gde su ojacani stubovi (zbog nadstresnice za terasu i sl) ili malo uvucen deo (idealan za zadrzavanje vlage).
Pod izgovorom ''ima vremena'' nisam uradio izolaciju gornje ploce. Taj deo nismo ni planirali da koristimo za stanovanje. Tako da bih ovih dana uradio izolaciju tog gornjeg dela kao sto sam napisao u postu ranije.
Procitao sam da je najbolje u dva sloja da se uradi, zbog preklapanja ivica i da ako se radi u dva sloja ne mora folija da se postavlja.
Pitanje, ako idem u dva sloja da li bi mogao da odradim 5 cm u jednom sloju, pa jos 5 tako da dobijem 10 cm debljinu izolacije?
Kapiram da cu morati nekog da pozovem da to malo bolje prouci ali me sada samo zanima u praksi da li da razmisljam o toj ideji i da to predlozim.
Pod izgovorom ''ima vremena'' nisam uradio izolaciju gornje ploce. Taj deo nismo ni planirali da koristimo za stanovanje. Tako da bih ovih dana uradio izolaciju tog gornjeg dela kao sto sam napisao u postu ranije.
Procitao sam da je najbolje u dva sloja da se uradi, zbog preklapanja ivica i da ako se radi u dva sloja ne mora folija da se postavlja.
Pitanje, ako idem u dva sloja da li bi mogao da odradim 5 cm u jednom sloju, pa jos 5 tako da dobijem 10 cm debljinu izolacije?
Kapiram da cu morati nekog da pozovem da to malo bolje prouci ali me sada samo zanima u praksi da li da razmisljam o toj ideji i da to predlozim.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Šta je iznad te prostorije?
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ako mislis na ugao sa slike tu je kraj, ivica krova kako vec da objasnim
Iznad gornje ploce klasican krov sa OSB plocama i nekim folijama.
Iznad gornje ploce klasican krov sa OSB plocama i nekim folijama.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Čekaj malo, ti prethodno reče da je kuća izolovana a sada ispade da nema izolaciju ili ja nešto ne kapiram situaciju?
Ako je to krovna ploča, iznad koje je cirkulacija spoljnog vazduha, potrebno je minimum 25cm a preporuka je 40cm debljine. Može i stiropor, taman 2 sloja po 20cm svaki.
I preko njega paropropusna membrana. Dakle sa hladne strane. Svi spojevi membrane zalepljeni medjusobno i sa zidnim delom tako da se obezbedi apsolutno zaptivanje vazduha (stirorpor ne treba da ima dodir sa vazduhom direktno).
Ako ima nekih instalacija tipa kablova, cevi i slično i njih adekvatno zaptiti na vazduh trajno elastičnim kitovima.
To sve ako se neće hodati tj nije potreban pod. Ako je prohodni pod drugačije se radi. (ovo zbog drugih koji će čitati da ne važi priča iz tvog slučaja za svaku situaciju).
Jeftinija varijanta je upotreba vune i mnogo lepše se preklapaju slojevi tj ukrajanje a ivice se mogu podignuti tako da prekriju horizontalne drvene grede.
Ako se dovrši izolacija kuće za oko 4 godine se može očekivati da se dovoljno isuši zidna konstrukcija prirodnim putem. (koja je sada natopljena vodom, beton je upija kao sundjer).
Izolaciju ne treba sada raditi dok je sve mokro, pripremiti posao za sledeću jesen i sačekati da se zgrada koliko toliko prosuši. Do tada jedino rešenje je pojačati grejanje i ventilaciju prostorija ispod nje.
Ako je to krovna ploča, iznad koje je cirkulacija spoljnog vazduha, potrebno je minimum 25cm a preporuka je 40cm debljine. Može i stiropor, taman 2 sloja po 20cm svaki.
I preko njega paropropusna membrana. Dakle sa hladne strane. Svi spojevi membrane zalepljeni medjusobno i sa zidnim delom tako da se obezbedi apsolutno zaptivanje vazduha (stirorpor ne treba da ima dodir sa vazduhom direktno).
Ako ima nekih instalacija tipa kablova, cevi i slično i njih adekvatno zaptiti na vazduh trajno elastičnim kitovima.
To sve ako se neće hodati tj nije potreban pod. Ako je prohodni pod drugačije se radi. (ovo zbog drugih koji će čitati da ne važi priča iz tvog slučaja za svaku situaciju).
Jeftinija varijanta je upotreba vune i mnogo lepše se preklapaju slojevi tj ukrajanje a ivice se mogu podignuti tako da prekriju horizontalne drvene grede.
Ako se dovrši izolacija kuće za oko 4 godine se može očekivati da se dovoljno isuši zidna konstrukcija prirodnim putem. (koja je sada natopljena vodom, beton je upija kao sundjer).
Izolaciju ne treba sada raditi dok je sve mokro, pripremiti posao za sledeću jesen i sačekati da se zgrada koliko toliko prosuši. Do tada jedino rešenje je pojačati grejanje i ventilaciju prostorija ispod nje.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ili izolovati tavan, izolacijom kosina. Taman par stepeni će biti toplije.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Kuca je spolja izolovana. Nije uradjena samo izolacija u tavanu. Ne znam ni sam da li koristim ispravne termine pa je mozda doslo do zabune.ljubitelj napisao: 16 Dec 2020, 09:02 Čekaj malo, ti prethodno reče da je kuća izolovana a sada ispade da nema izolaciju ili ja nešto ne kapiram situaciju?
Ako je to krovna ploča, iznad koje je cirkulacija spoljnog vazduha, potrebno je minimum 25cm a preporuka je 40cm debljine. Može i stiropor, taman 2 sloja po 20cm svaki.
I preko njega paropropusna membrana. Dakle sa hladne strane. Svi spojevi membrane zalepljeni medjusobno i sa zidnim delom tako da se obezbedi apsolutno zaptivanje vazduha (stirorpor ne treba da ima dodir sa vazduhom direktno).
Ako ima nekih instalacija tipa kablova, cevi i slično i njih adekvatno zaptiti na vazduh trajno elastičnim kitovima.
To sve ako se neće hodati tj nije potreban pod. Ako je prohodni pod drugačije se radi. (ovo zbog drugih koji će čitati da ne važi priča iz tvog slučaja za svaku situaciju).
Jeftinija varijanta je upotreba vune i mnogo lepše se preklapaju slojevi tj ukrajanje a ivice se mogu podignuti tako da prekriju horizontalne drvene grede.
Ako se dovrši izolacija kuće za oko 4 godine se može očekivati da se dovoljno isuši zidna konstrukcija prirodnim putem. (koja je sada natopljena vodom, beton je upija kao sundjer).
Izolaciju ne treba sada raditi dok je sve mokro, pripremiti posao za sledeću jesen i sačekati da se zgrada koliko toliko prosuši. Do tada jedino rešenje je pojačati grejanje i ventilaciju prostorija ispod nje.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ja i dalje nisam siguran o čemu mi pišemo. Pa da probam da bliže opišem izolovana ili ne neka zgrada.
Ovojnica kuće je svaka površina u dodiru sa spoljnom okolinom, sa tlom ili vazduhom. Ona mora biti vazdušno zaptivena i termički izolovana da bi se neka zgrada smatrala da ima izolaciju.
Temelji, pod na tlu, zidovi, prozori, vrata, ploče od terase, nadstrešnice, krovna ploča ili krovna kosina.... sve što vrši transmisiju toplote napolje.
o uključuje i instalacije i njihove otvore, cevi, kablove, utičnice...u spoljnim zidovima.
Ako je kuća spolja izolovana (kosine krova) onda je svejedno, taj tavan je unutar kuće i nema dodira sa spoljnim vazduhom.
Ako pak tavan je iznad neizolovane zadnje ploče i otvoren za spoljni vazduh onda kuća definitivno nije izolovana. Kroz krov se gubi oko 35% toplote obično, tako se uzima u proceni.
Ostala izolacija zidova je bezvredna ako je kuća odozgo otvorena, toplota bez smetnje odlazi napolje a zidovi su posledično pothladjeni.
Neka optimalna temperatura zidova, površine, je 19,5+C a neka minimalna 18,0C.
Skoro sam siguran da prema slikama temperatura zidova je tu u okolini 16,0C.
Shodno tome da li jeste ili nije izolovana kuća dalje se radi dijagnostika stvaranja kondenza, i posledično adekvatno lečenje zgrade.
Ovojnica kuće je svaka površina u dodiru sa spoljnom okolinom, sa tlom ili vazduhom. Ona mora biti vazdušno zaptivena i termički izolovana da bi se neka zgrada smatrala da ima izolaciju.
Temelji, pod na tlu, zidovi, prozori, vrata, ploče od terase, nadstrešnice, krovna ploča ili krovna kosina.... sve što vrši transmisiju toplote napolje.
o uključuje i instalacije i njihove otvore, cevi, kablove, utičnice...u spoljnim zidovima.
Ako je kuća spolja izolovana (kosine krova) onda je svejedno, taj tavan je unutar kuće i nema dodira sa spoljnim vazduhom.
Ako pak tavan je iznad neizolovane zadnje ploče i otvoren za spoljni vazduh onda kuća definitivno nije izolovana. Kroz krov se gubi oko 35% toplote obično, tako se uzima u proceni.
Ostala izolacija zidova je bezvredna ako je kuća odozgo otvorena, toplota bez smetnje odlazi napolje a zidovi su posledično pothladjeni.
Neka optimalna temperatura zidova, površine, je 19,5+C a neka minimalna 18,0C.
Skoro sam siguran da prema slikama temperatura zidova je tu u okolini 16,0C.
Shodno tome da li jeste ili nije izolovana kuća dalje se radi dijagnostika stvaranja kondenza, i posledično adekvatno lečenje zgrade.
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Ko što reče @Heinz - samo izoluješ taj deo - bićeš u plusu koji stepen na tavanu i 99% da ćeš ukloniti kondenzaciju.somi-car napisao: 16 Dec 2020, 08:48 Ako mislis na ugao sa slike tu je kraj, ivica krova kako vec da objasnim
Iznad gornje ploce klasican krov sa OSB plocama i nekim folijama.
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Za sada sam narucio one sakupljace vlage/odvlazivace kako ih vec zovu.
I premazacu premazom koji je i prosle godine uklonio fleke.
Pa posle zime neka sanacija da se izvede.
Za duze staze da li ima smisla kupovati odvlazivace elektronske? vidim da ima dobra ponuda tih uredjaja pa na osnovu senzora aktiviraju se.
I premazacu premazom koji je i prosle godine uklonio fleke.
Pa posle zime neka sanacija da se izvede.
Za duze staze da li ima smisla kupovati odvlazivace elektronske? vidim da ima dobra ponuda tih uredjaja pa na osnovu senzora aktiviraju se.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Al ste ga zakomplikovali... 
Somi, racunaj da ti je ta neizolovana ploca ka tavanu gde je hladna masa vazduha maltene isto kao neizolovan spoljni zid, nije ni cudo sto se stvara kondenz na mestima gde imas najvecu masu betona, tj gde ga ima uopste.
Tu problem treba trajnije resiti, batali odvlazivace I uradi izolaciju ploce, za pocetak I ako necete ziveti gore, uzmi kao sto si rekao, poslazi dva sloja stiropora, ako nista, I bez ikakvog fiksiranja, samo ga poredjaj da ga mozes lakse ukloniti kad budes hteo koristiti tavan. I nemoj samo po ravnoj povrsinu, nego ga podigni na vertikalu po zidovima/nadzidu koliko moze, ako mozes do pola metra super, I za pocetak si resio problem.
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk

Somi, racunaj da ti je ta neizolovana ploca ka tavanu gde je hladna masa vazduha maltene isto kao neizolovan spoljni zid, nije ni cudo sto se stvara kondenz na mestima gde imas najvecu masu betona, tj gde ga ima uopste.
Tu problem treba trajnije resiti, batali odvlazivace I uradi izolaciju ploce, za pocetak I ako necete ziveti gore, uzmi kao sto si rekao, poslazi dva sloja stiropora, ako nista, I bez ikakvog fiksiranja, samo ga poredjaj da ga mozes lakse ukloniti kad budes hteo koristiti tavan. I nemoj samo po ravnoj povrsinu, nego ga podigni na vertikalu po zidovima/nadzidu koliko moze, ako mozes do pola metra super, I za pocetak si resio problem.
Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Recimo da sam i ja tako nesto skapirao u glavi. Realno sad bih postavio stiropor ali neko je spomenuo da je bolje posle leta da bi se zidovi prosusili sto i ima logike.
Tako da za sada malo da prikupimo vlagu, uzecu one tabletice za sakupljanje vlage. I ocisticu zidove ali posle leta trajnije resenje.
Tako da za sada malo da prikupimo vlagu, uzecu one tabletice za sakupljanje vlage. I ocisticu zidove ali posle leta trajnije resenje.
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Sto puta prežvakano: ako nemaš u planu korišćenje tavana, kupi mineralnu vunu i samo rasprostri po ploči (sa odgovarajućim folijama). Videćeš "razlike drastićne".
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Školski i po propisu pre postavljanja izolacije se rade kompletni proračuni sa dijagramima, i ukoliko se vidi kako će doći do kondenzacije (sečenje) mora se dokazati da će ona biti ispod određene granice a da će isušenje nastupiti za do 90 dana — eto koliko se često ovo zaista radi kada se ne sećam konkretnih stvari već lutam sa „određenim granicama“, „sečenjem dijagrama“ i tim opštim stvarima... sigurno 8-9 godina nisam radio taj proračun jer de fakto od pre recimo 11 nije obavezan a dosadilo mi je da dokazujem nešto besplatno kada ionako ljudi posle postave šta im je zgodnije.
Elem, direktan odgovor si već dobio (izoluj ploču), ali to nije garancija da će prostor biti baš najzdraviji za život (propusnost zidova, nije svaka vlaga vidljiva, itd).
Elem, direktan odgovor si već dobio (izoluj ploču), ali to nije garancija da će prostor biti baš najzdraviji za život (propusnost zidova, nije svaka vlaga vidljiva, itd).
- carov2
- Postovi: 4934
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Arhitektura & Gradjevina & Renoviranja
Konačno sam pre par dana pustio grejanje u novoj kući.
U pitanju je sistem sa toplotnom pumpom voda - voda, koji me već duže vreme muči, jer sam u sve to uleteo lagano, oslobođeno, bez detaljne provere da li imam vodu i u kojoj količini. Tj. kolika je njena izdašnost.
Nekim merenjem sam došao do protoka od cca 0.5 l/s za jači bunar, od dva koja imam, dok je za TP potreban protok od 0.87 l/s.
Tu u priču dolazi plastičan sud od 2000l koji je morao da se pravi na licu mesta, u mašinskoj sali, a to retko ko u Srbiji radi. Rade dve firme iz Osečine.
Njegova uloga je da eliminiše slabosti bunara...da bude nepresušna rezerva, a cela ideja se bazirala na tome da TP ne vuče stalno vodu...
...Već kada postigne cilj, stane u potpunosti i tada na red nastupa bunar(i) koji treba da napuni sud i da ga pripremi za novo kolo igre.
U praksi, 30. decembra smo zaginuli do deset uveče, pumpa je povukla više od dva rezervoara vode dok nije zagrejala vodu u sistemu do 40 stepeni
..sve dok majstor, moj drug nije provalio da pumpa koja tera vodu u toplotnu pumpu nije malo jača nego što treba.
(Punili smo u isto vreme bure sa vodom iz vodovoda i sa vodom iz jednog bunara ali na naše oči se bure praznilo
)
Naravno, kada sam poručivao, poručio sam nešto jaču pumpu, sa nekom namerom da ćemo lako da je prigušimo, ali posle o tome nisam razmišljao. (Protok od 50l do 300l u minuti)
Da ne dužim više, hteo sam samo sa vama da razmenim koju, da podelim mali deo priče i muke....prekjuče sam našao neku tačku pri kojoj će sistem da radi, i za sada radi, pri temperaturi vode od 37 stepeni, (kada padne na 35 TP se pali), rade i 3 fan-coil uređaja u prizemlju i podno grejanje koje se nalazi samo u kupatilima.
Fan-coil uređaji neće da rade ako je temperatura vode u sistemu niža od 30 stepeni.
Ostale su neke stvari koje moraju hitno da se reše: 4 metra bakarnih cevi iz instalacije su izvan, uz kuću, moraju da se izoluju i da se pokriju sa nekom kutijom....bure mi se samo prazni kada TP stane sa radom, neverovatno, ali voda nastavi svoj put i prodje kroz TP i završi u drugi bunar. (Po sistemu izvlačenja alkohola iz bureta ili goriva iz rezervoara)...pumpa koja šalje vodu u TP je prejaka i treba neki protokomer kako bi se protok doveo u neku normalu...hoću da punim bure iz oba bunara, iz jednog mi nije dovoljno itd.
Sve u svemu, sistem zahteva ozbiljan izvor vode kako bi radio bez ikakvih problema.
Mogu slobodno da kažem da sam dosta toga o ovom sistemu naučio i da sam tu ukoliko nekome treba bilo kakva pomoć.









Sent from my SM-G980F using Tapatalk
U pitanju je sistem sa toplotnom pumpom voda - voda, koji me već duže vreme muči, jer sam u sve to uleteo lagano, oslobođeno, bez detaljne provere da li imam vodu i u kojoj količini. Tj. kolika je njena izdašnost.
Nekim merenjem sam došao do protoka od cca 0.5 l/s za jači bunar, od dva koja imam, dok je za TP potreban protok od 0.87 l/s.
Tu u priču dolazi plastičan sud od 2000l koji je morao da se pravi na licu mesta, u mašinskoj sali, a to retko ko u Srbiji radi. Rade dve firme iz Osečine.
Njegova uloga je da eliminiše slabosti bunara...da bude nepresušna rezerva, a cela ideja se bazirala na tome da TP ne vuče stalno vodu...
...Već kada postigne cilj, stane u potpunosti i tada na red nastupa bunar(i) koji treba da napuni sud i da ga pripremi za novo kolo igre.
U praksi, 30. decembra smo zaginuli do deset uveče, pumpa je povukla više od dva rezervoara vode dok nije zagrejala vodu u sistemu do 40 stepeni



Naravno, kada sam poručivao, poručio sam nešto jaču pumpu, sa nekom namerom da ćemo lako da je prigušimo, ali posle o tome nisam razmišljao. (Protok od 50l do 300l u minuti)
Da ne dužim više, hteo sam samo sa vama da razmenim koju, da podelim mali deo priče i muke....prekjuče sam našao neku tačku pri kojoj će sistem da radi, i za sada radi, pri temperaturi vode od 37 stepeni, (kada padne na 35 TP se pali), rade i 3 fan-coil uređaja u prizemlju i podno grejanje koje se nalazi samo u kupatilima.
Fan-coil uređaji neće da rade ako je temperatura vode u sistemu niža od 30 stepeni.
Ostale su neke stvari koje moraju hitno da se reše: 4 metra bakarnih cevi iz instalacije su izvan, uz kuću, moraju da se izoluju i da se pokriju sa nekom kutijom....bure mi se samo prazni kada TP stane sa radom, neverovatno, ali voda nastavi svoj put i prodje kroz TP i završi u drugi bunar. (Po sistemu izvlačenja alkohola iz bureta ili goriva iz rezervoara)...pumpa koja šalje vodu u TP je prejaka i treba neki protokomer kako bi se protok doveo u neku normalu...hoću da punim bure iz oba bunara, iz jednog mi nije dovoljno itd.
Sve u svemu, sistem zahteva ozbiljan izvor vode kako bi radio bez ikakvih problema.
Mogu slobodno da kažem da sam dosta toga o ovom sistemu naučio i da sam tu ukoliko nekome treba bilo kakva pomoć.










Sent from my SM-G980F using Tapatalk