
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
Prati se, ne brini
Re: Vazduhoplovi
Aj onda i da objasnimo sta je to.Cica Maca napisao:Ice crystals in the fuel were the cause of the accident, clogging the fuel-oil heat exchanger (FOHE) of each engine. This restricted fuel flow to the engines when thrust was demanded during the final approach to Heathrow.[7] Boeing identified the problem as specific to the Rolls-Royce engine fuel-oil heat exchangers, and Rolls-Royce subsequently developed a modification to its FOHE; the European Aviation Safety Agency (EASA) mandated that all affected aircraft were to be fitted with the modification before 1 January 2011. Boeing 777 aircraft powered by GE or Pratt & Whitney engines were not affected by the problem.BAJKER napisao:Sletanje B777 sa motorima koji otkazuju prilikom sletanja.
Gorivo u rezervoarima ima min dozvoljenu temperaturu -45C.
Na dugim letovima, velikim visinama i zimskom delu godine, temperatuta zna da ode do te vrednosti, pa je treba cesce kontrolisati, a sto je bio slucaj sa ovim letom.
Gorivo se greje u rezervoaru, razmenom toplote sa hidro sistemom, pri cemu se fluidi ne mesaju. Pumpe hidro sistema su zbog hladjenja potopljene u rezervoare sa gorivom. Pumpe A hidrosistema su u levom krilu, a pumpe B sistema su u desnom. Kako je A sistem manji, taj rezervoar je kriticniji na zaledjivanje.
Jos jednom, u motorskoj sekciji, gorivo se manjim delom greje u MEC-u (main engine control) pre ubacivanja u komoru (ovo se odnosi na CFM motore, RR ne znam kako izgleda)
Ako temperatura u rezervoaru padne, jedini nacin zagrevanja goriva je promena nivoa leta odlaskom u topliji deo atmosfere, ili ubrzanje aviona.
Ubrzanjem aviona, zbog razmene kineticke energije sa cesticama vazduha koje "udaraju" u oplatu krila, greje se gorivo, ali zaista neznatno.
Re: Vazduhoplovi
Znas i da sam tankujem gorivo, tako da slobodno dodaj i da sam pumpadzija 

- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Da znam, tako najbolje upoznas svoj avion, jos i da pumpas gume peres soferku i sl tvoja kopmanija bi bila sretna jer ne bi morala extra uslugu da plati drugima.zuzazu napisao:Znas i da sam tankujem gorivo, tako da slobodno dodaj i da sam pumpadzija


-
- Banned
- Postovi: 1259
- Pridružio se: 26 Jan 2012, 13:12
- Lokacija: Srb
Re: Vazduhoplovi
a koju tecnost za pranje vetrobrana koristis na avionu...sa omv-a ili nis-a?i gde se steluju prskalice?




Alfi pada cena isto koliko brzo ubrzava do sto
Re: Vazduhoplovi
Kad se Tehnika odvojila od JATa, prestala je da pere soferke. Onda je mudri Aerodrom poceo to da radi, ali i da ispostavlja racun. Troskovnik prilagodjen nadoknadi za zlatne kasike i kozne fotelje.
Onda je JAT nalozio da se ne sme traziti usluga pranja soferke, a ti ga vozi onako ugovnanog, leti kada ima milijarda buba.
Elem, malo vlaznih maramica da se skinu svi mrtvi kukci, pa flajka vode, pa papirni ubrusi... i cakli se dok ne poletis.
http://www.youtube.com/watch?v=CXxw8OM8l9s
inace, ovo je mehos, da neko ne pomisli da piloti Singapore Airlines peru soferku
@BAJKER, kada su tice uletele u motor, menjao sam lopatice fena sa mehosima u Africi, hteo sam da vidim kako se to radi, i kako izgleda boroskopija.
Onda je JAT nalozio da se ne sme traziti usluga pranja soferke, a ti ga vozi onako ugovnanog, leti kada ima milijarda buba.
Elem, malo vlaznih maramica da se skinu svi mrtvi kukci, pa flajka vode, pa papirni ubrusi... i cakli se dok ne poletis.
http://www.youtube.com/watch?v=CXxw8OM8l9s
inace, ovo je mehos, da neko ne pomisli da piloti Singapore Airlines peru soferku

@BAJKER, kada su tice uletele u motor, menjao sam lopatice fena sa mehosima u Africi, hteo sam da vidim kako se to radi, i kako izgleda boroskopija.
Poslednja izmena od zuzazu u 16 Dec 2013, 14:28, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Vazduhoplovi
Na podzvučnim brzinama neznatno, a ovaj je bio projektovan da mu na 3 Maha gorivo u rezervoarima ključa (nisu mogli nikako da ga ohlade):zuzazu napisao: Ubrzanjem aviona, zbog razmene kineticke energije sa cesticama vazduha koje "udaraju" u oplatu krila, greje se gorivo, ali zaista neznatno.

Umesto potrošenog goriva se upumpavao azot (kao i na svim vojnim avionima), ali ne preventivno već zato što bi najmanji trag kiseonika bukvalno doveo do eksplozije. Korišćeno je specijalno gorivo, samo za ovaj tip aviona: JP-6. SR-71 je takođe koristio specijalno gorivo, JP-7. Što se oznaka tiče, JP1-JP5 su bile stare vrste mlaznih goriva, JP-8 je mlazno gorivo koje američki vojni avioni koriste danas.
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24719
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Vazduhoplovi
SR-71 je pustao gorivo dok mu se paneli ne zagreju da dihtuje.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Vazduhoplovi
Jeste, pominjali smo to u ovoj temi nekoliko puta.
Napravljen je bio od titanijuma (i to uvezenog iz SSSR-a
). Mislim da njemu gorivo nije ključalo, tj. našli su neki sistem hlađenja.
XB-70 je malo stariji, a i 100% je bio napravljen od čelika.


XB-70 je malo stariji, a i 100% je bio napravljen od čelika.

Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
Nisam bio siguran gde ovo da postujem, "Zasto je Srbija tu gde jeste" ili "Zanimljivi novinski clanci"?
Odlucio sam se za temu Vazduhoplovi, mada zaista ima dodirne tacke sa obe gore navedene teme.
Блогерска етика
Што су блогери утицајнији, њихов начин креирања блогова приближава се стандарма етичности у класичним медијима. Углед блогера стиче се након дужег времена активности, и таквим блогерима није у интересу да остварени квалитет угледа прокоцкају не-етичким блоговањем.
PV (namerno mu ne pisem ime) odavno koristi svoj vazduhoplovni blog u pogresne svrhe. Mi, koji smo u profesiji, lako prepoznamo wannabe. Takodje, poznajemo i situaciju u nasem vazduhoplovstvu, i znamo kako PV prikriva bitne informacije koje sigurno zna, a manipulise sa nebitnima.
I ako se mnogi mediji danas pozivaju na vesti objavljene na T6, to nije zbog toga sto je bloger dobar, vec zbog toga sto profesionalno istrazivacko novinarstvo u Srbiji odavno ne postoji.
Posle uvreda upucenom Lazanskom, sledi i ovakva bljuvotina o sudbini nesretnog padobranca.
Obratite paznju na reci:
http://tangosix.rs/2013/13/12/uhapsen-p ... rijatelje/
Odlucio sam se za temu Vazduhoplovi, mada zaista ima dodirne tacke sa obe gore navedene teme.
Блогерска етика
Што су блогери утицајнији, њихов начин креирања блогова приближава се стандарма етичности у класичним медијима. Углед блогера стиче се након дужег времена активности, и таквим блогерима није у интересу да остварени квалитет угледа прокоцкају не-етичким блоговањем.
PV (namerno mu ne pisem ime) odavno koristi svoj vazduhoplovni blog u pogresne svrhe. Mi, koji smo u profesiji, lako prepoznamo wannabe. Takodje, poznajemo i situaciju u nasem vazduhoplovstvu, i znamo kako PV prikriva bitne informacije koje sigurno zna, a manipulise sa nebitnima.
I ako se mnogi mediji danas pozivaju na vesti objavljene na T6, to nije zbog toga sto je bloger dobar, vec zbog toga sto profesionalno istrazivacko novinarstvo u Srbiji odavno ne postoji.
Posle uvreda upucenom Lazanskom, sledi i ovakva bljuvotina o sudbini nesretnog padobranca.
Obratite paznju na reci:
http://tangosix.rs/2013/13/12/uhapsen-p ... rijatelje/
Re: Vazduhoplovi
Air Serbia
Potvrđujemo da je ove večeri došlo do kašnjenja na večernjim letovima iz Beograda. Kašnjenja su uzrokovana privremenim tehničkim problemima našeg dobavljača goriva, ali su oni već rešeni. Izvinjavamo se zbog neprijatnosti gostima nacionalne aviokompanije.
Cca.tri sata.
Potvrđujemo da je ove večeri došlo do kašnjenja na večernjim letovima iz Beograda. Kašnjenja su uzrokovana privremenim tehničkim problemima našeg dobavljača goriva, ali su oni već rešeni. Izvinjavamo se zbog neprijatnosti gostima nacionalne aviokompanije.
Cca.tri sata.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”