Stranica 200 od 261

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 15:10
od Bax
club79 napisao: 23 Jan 2021, 14:39
Bax napisao: 23 Jan 2021, 13:32 Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...


Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
To sam i pretpostavio da ima veze sa zimom. Moja zastava 10 je prešla još malo pa 124.000 km vozim je sadće u maju 2 godine kako je kod mene. Razumem ja da je to već staro vozilo sada mu je 14 godina a akomulator ponavljam nebi trebao da zeza uzeo sam od 45ampera Vartin nov i to onaj želatinast kako se već zove neproveravaju se saće kažem takve imamo na službenim autima u puntu. Znači nesmeta ništa volanu u toku vožnje ako sija lampica?
Sta mu smeta, ako zeza senzor pozicije, ti njega ne mozes ni da popravis i ni da pokvaris bez zamene....

Sta moze da se desi, da to se u voznji stvrdne volan pa da imas neki problem zbog toga, sto se samog auta tice, nece mu nista biti.

Moj sad ima 125.000km, a zajebava povremeno od svojih 40.000 km. Nikad nista nije pipano.

PS. To je zelatinast aku ne znaci da ne treba da ga dopunis povremeno.

Uostalom izmeris pre paljenja napon ujutro, a zatim posle paljenja i bice jasnije stanje.

Mora da puni oko 14v. Ujutro aku treba da ima preko 12.5 ako je puniji.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 15:43
od Eskimko
dragvorl napisao: 23 Jan 2021, 14:45
Eskimko napisao: 23 Jan 2021, 14:29 Samo aku,meni pomoglo sto sam ga zamenio i uzeo sam veci da se ne jebavam vise sa tim volanom cim zahladni a sprdali me ovde sto si uzeo veci fabrika zna najbolje bla bla
A sta vredi veci aku? Samo ce biti alternatoru teze da ga napuni i bice jos prazniji nego aku predvidjen za taj auto, pa ce pre i crci. Ja tako gledam na to.
Imam mnogo kratkih relacija svaki dan po 5 6 km i proverio sam ga pre neki dan sa punjacem pun je na 100 posto znaci da ga alternator lepo puni.
Uzeo sam 53ah a trebalo bi 44, nije bila ni neka razlika u parama nekih 1 500 din je bii skuplji.
A i smatram da ovaj kad bude oslabio vremenom npr na 70 do 80 posto moci ce lagano da pali auto,mozda gresim jebem li ga

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 16:21
od dragvorl
Kad si ga punio zadnji da je na kratkim relacijama 100% pun? To je bas cudno.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 17:15
od club79
Drugari hvala vam na savetima puno! Ostaje mi da izmerim kako puni akomulator. Ajde da je stariji akomulator ali sad mu je bilo u januaru godinu dana pod garancijom je. Kažem izmeriću pa ću videti.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 17:19
od Momčilo
Inače koleginica mi neki dan prokomentarisala "Ja zato kupim svake zime novi akumulator i nemam problema". Kaže tako joj majstor rekao. :)

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 17:20
od Eskimko
dragvorl napisao: 23 Jan 2021, 16:21 Kad si ga punio zadnji da je na kratkim relacijama 100% pun? To je bas cudno.
Kupljen je negde u aprilu cini mi se prosle godine,a negde na leto sam isto prikacio punjac i punio ga je nekih 10tak minuta sa 2 ampera sto je neznacajno.
Napon punjenja alternatora je od 14.0 do 14.1 sa ukljucenim svetlima.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 17:23
od Bax
Ja na 3 Punta na koja povremeni merim je ista vrednost na klemama 14v, sa ugasenim svetlima 14.1v

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 17:26
od ljubitelj
club79 napisao: 23 Jan 2021, 12:07 Akomulator sa zamenio nov negde jesenas ili uproleće prošle godine nov vartin gde se neproveravaju saće. jel nije ništa toliko strašno pitam dali nije neki veći kvar što se povremeno pali?
To ne znači da je novi aku korektan što se tiče struje koja snabdeva potrošače. Dovoljno je da postoji korozija negde na kablaži, najčešće masi, što će se prikazati i dalje kao kvar aku jer nema adekvatnog strujnog kapaciteta, tj protoka neophodnog za jake potrošače.

Uvek posled zamene, a dobro je i periodično izmeriti stanje kablaže i proveriti padove napona i po plus i po minus grani toka struje.
Sve preko 150mV pada napona ukazuje na problem. Pri tome se naravno upale svi mogući najjači potrošači, sva svetla, ventilacija kabine, grejač zadnjeg stakla, grejači sedišta, grejači retrovizora.....da bi se što bolje opteretila instalacija tokom merenja.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 22:10
od Bax
Акумулатор ти је као и човјек, кад је млад и нов, никад не знаш до кад ће. Лако ћеш провјерити то, униметар на 20 в и прати кад завергла, ако је испод 10 в падне при старту, батерија је капут. А пуњење око 14.5 треба да буде.
Proveri i napon prolikom verglanja.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 22:43
od ljubitelj
10V pa i niže padne skoro svaki aku pri verglanju ako je iole hladno. I to je normalno, ništa strašno ako se odmah i brzo vrati na normalu. čim se prekine verglanje.
Ne treba da padne ispod 8,5V otprilike, to opet zavisi od vrste motora.
Ako ostane niži napon i kada se prekine verglanje onda je sigurno aku prazan ili nepovratno pohaban.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 22:44
od ostabianoniman
Ta lampica volana me prati godinama. Nekad vozim po sat sa njom, nekada se za pola ili godinu ne pojavi. Volan radi kao i obicno.

Moj Exide akumulator je potpuno nov ! Kupljen u martu .

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 22:48
od Bax
ljubitelj napisao: 23 Jan 2021, 22:43 10V pa i niže padne skoro svaki aku pri verglanju ako je iole hladno. I to je normalno, ništa strašno ako se odmah i brzo vrati na normalu. čim se prekine verglanje.
Ne treba da padne ispod 8,5V otprilike, to opet zavisi od vrste motora.
Ako ostane niži napon i kada se prekine verglanje onda je sigurno aku prazan ili nepovratno pohaban.
Ja sam merio Exide skoro koji se muci sa anlaserom na dizelu, i nije padao ispod 10.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 23 Jan 2021, 22:49
od ostabianoniman
Bax napisao: 23 Jan 2021, 15:10
club79 napisao: 23 Jan 2021, 14:39
Bax napisao: 23 Jan 2021, 13:32 Ako ti je utesno, meni je tako vec 10 godina. Ima veze sa zimom iskljucivo.
Nekad se desi i teram dalje, a moze da svasta da bude, ili struja, ili senzor pozicije volana, ili nesto trece...


Kod tog auta, to je stanje poslednjih 100.000 km. I posto sam napunio aku, vise se ne gasi servo, sto nije garancija da je i kod tebe isto....
To sam i pretpostavio da ima veze sa zimom. Moja zastava 10 je prešla još malo pa 124.000 km vozim je sadće u maju 2 godine kako je kod mene. Razumem ja da je to već staro vozilo sada mu je 14 godina a akomulator ponavljam nebi trebao da zeza uzeo sam od 45ampera Vartin nov i to onaj želatinast kako se već zove neproveravaju se saće kažem takve imamo na službenim autima u puntu. Znači nesmeta ništa volanu u toku vožnje ako sija lampica?
Sta mu smeta, ako zeza senzor pozicije, ti njega ne mozes ni da popravis i ni da pokvaris bez zamene....

Sta moze da se desi, da to se u voznji stvrdne volan pa da imas neki problem zbog toga, sto se samog auta tice, nece mu nista biti.

Moj sad ima 125.000km, a zajebava povremeno od svojih 40.000 km. Nikad nista nije pipano.

PS. To je zelatinast aku ne znaci da ne treba da ga dopunis povremeno.

Uostalom izmeris pre paljenja napon ujutro, a zatim posle paljenja i bice jasnije stanje.

Mora da puni oko 14v. Ujutro aku treba da ima preko 12.5 ako je puniji.
Ovo sa stvrdnjavanjem volana bi bilo bas zastrasujuce. Vozio sam i teze masine ali puntov volan kada je auto bez struje je nemoguce okretati.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 24 Jan 2021, 09:17
od Saša
Dešava se i meni povremeno, srećom ne previše često. Uglavnom se samo upali lampica a volan ostane normalan. Nekad i otvrdne volan (ređi slučaj). U oba slučaja gledam da se odmah negde zaustavim, ugasim motor, sačekam malo, upalim ga, lampica se obično odmah ugasi i... teraj dalje.

Послато са SM-G965F помоћу Тапатока


Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Poslato: 24 Jan 2021, 09:29
od ljubitelj
Ja sam merio desetine, opterećenje koje stvara anlaser zavisi od temperature motora (ulja).
Kako opada temperatura tako raste struja koju troši anlaser a pada napon koji aku može da isporuči.
Već na -18C a što je zvanična ( po važećem standardu za testiranje) test temperatura za proveru stanja akumulatora zna da bude dosta šareno po pitanju napona do koga pada.

Samo kažem da 10V nije bogom zacrtana granica koja bi pokazala realno stanje pohabanosti akumulatora.