Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

Bax napisao:To je 123NM po toni !?!
...a opelica 140NM po toni
pif

Kidace on kad se cepa... :)
Ajmo ovako:

Astra 1.6 G 16v:

Kerb weight 1163 kg (ne znam odakle ti 1050)
0-100: 11,5s
Max speed: 188kmh
Power-to-weight ratio: 86.84 bhp/ton

Auris:
0-100: 10s
Max speed: 200kmh
Power-to-weight ratio: 98.88 bhp/ton (racunao sam 1335kg).

Dere ga bato samo tako :)

E da: Astra ima 10,5:1 a Auris 11,5:1 kompresiju.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12134
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Bax »

Ima 1090kg, tacno se secam specifikacije, klasik je laksi od Astre G.
A uporno prebacujes pricu na konje, a samo je o.momenat bitan za elasticnost, kao i njegov raspored, uz menjac...

Dolazimo do 134NM po toni za Opla na 3500 obrtaja.
Zadnja cena 10500evra :)
Tvoj pulen?
Poslednja izmena od Bax u 08 Feb 2013, 22:33, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od methane.master »

Da ne jurim sada da kvotujem slike....

Po slikama, rekao bih da je unutra isti kao onaj koji sam slikao neki dan. Koliko sam uspeo da vidim, uopšte mi nije delovao loše. Spolja... :kuku: Zadnji deo smo već elaborirali, spreda neubedljiv, sa strane, pa liči na Mazdu 3, ali recimo oni prozori na C stubu deluju nekako nesrazmerni i prenaglašeni u odnosu na slične. Takođe ne sumnjam u Cosmov opis izrade i karakteristika u vožnji. Moj zaključak cele priče o novom Aurisu je da taj auto pada na spoljnom izgledu i to bojim se nepopravno. :thumbdown:
Širim haos!
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od ljubitelj »

Hjundai i30 1.4 sa 3 odrasle osobe prazan gepek, znaci malo opterecen, sam vozio i bio vozen.
Taj auto prosto je naopako podesen i uopste nema ubrzanje u cetvrtoj i petoj.
Tu Hondu koju pominjes nisam vozio ali znam odranije da njihovi motori se obicno karakterisu da su malog obrtnog momenta, neelasticni a da vole da se dobro zavrte i tada pokazu sve vrline.

Ako zelis da poredis Tojotu sa tim veoma losim perfomansama i 30 da bi pokazao da je bolja od veoma loseg onda ok, verovatno je mnogo bolja.

Pri tome kako nije navedeno pretpostavljam da je bio samo vozac jedino opterecenje, prazan auto.

Dobar elastican motor ima u sirokom opsegu obrtaja 90+ % vrednosti od max obrtnog, u slucaju Tojote koji je opseg obrtaja sa momentom >145Nm ?

Kolebanje od celih 40Nm od ukupnih 160Nm pokazuje da VVT ne uspeva da omoguci odlicnu elasticnost iako je naravno jako dobro da dostize zavidnih 160.
A mozda je i namerno tako podesen da bi ostvario manju kolicinu CO2 na testiranjima.

Tojota je imala odlican 1.6 atmo motor sa 100KS sa kraja 80tih koji je bio prilicno elastican pa moze i da se tako poredi. Carina, jako lepo vozljiv auto.

edit: vidim da si pojasnio i izmenio.
Da vuce od 2000 snazno je ok, da vuce tek od 2500 i nije nesto.
Uz VVT i slicno vec deceniju atmo motori mogu vec od 1500 obrtaja da budu sasvim vozljivi iako imaju 4v po cilindru.

Ali vaznije od toga je kako se ponasa u voznji i kako je vozacu nego zagledanje u obrtomer.
Poslednja izmena od ljubitelj u 08 Feb 2013, 22:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12134
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Bax »

Pa svi su pre imali startnije motore, uz mnogo laksa kola.
Nekad je 1,4-1.6 bila sportska masina, u kolima od 800-900kg
Poslednja izmena od Bax u 08 Feb 2013, 22:44, izmenjeno 1 put ukupno.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

@Bax

Ne vredi to sto pises. Znas da sam vozio Astru G sa tim motorom. Ni priblizno ne ide kao Auris, a o Astri H i Cruzeu da ne pricam.

Niti znas prenosne odnose, niti kako je podesen motor uopste tacno. Ne znam ni ja tacno, samo ti kazem i ne znam zasto ne verujes da ide tako dobro.

Dovezi Astru. Predji preko lezeceg kod Airport Cityja sa brzinom ispod 10kmh u drugom stepenu prenosa (lezeci kod Rode). Ako TRENUTNO me zalepi kao Auris za sediste i u sledecem sekundu vidis kazaljku na 60kmh, onda mozemo da pricamo. Ili onaj uspon kod Bezanijske Kose. Skreni sa semafora desno ka vrhu sa 0 na sat i dodji na preko 100kmh i IV stepenu gore. Tu se i neki TDI muce.

Tu je Honda 1.4 tako gnjavila da se skoro ugasila kad sam dodao gas. O Cruzeu da ne pricam. Cak se i Corolla dobro ugusi tu ako uradim pomenuto. I nas 1.6 TDI sa posla ne moze tako da ubrza iz druge na toj brzini.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

ljubitelj napisao: Pri tome kako nije navedeno pretpostavljam da je bio samo vozac jedino opterecenje, prazan auto.

Dobar elastican motor ima u sirokom opsegu obrtaja 90+ % vrednosti od max obrtnog, u slucaju Tojote koji je opseg obrtaja sa momentom >145Nm ?

Kolebanje od celih 40Nm od ukupnih 160Nm pokazuje da VVT ne uspeva da omoguci odlicnu elasticnost iako je naravno jako dobro da dostize zavidnih 160.
A mozda je i namerno tako podesen da bi ostvario manju kolicinu CO2 na testiranjima.
Vidi, napisao sam Baxu. Nisam vozio benzinca koji u II stepenu prenosa explozivno ubrza sa ispod 10kmh na sat (atmo benzinca) sa Euro IV ili V motorom.

Ili kako savladava uspone. Pa on u IV stepenu cepa uzbrdo i trazi jos promenu u V stepen (znas koliko je kratak i velik uspon na Kosi).

I to sve - bez buke. Motor se ne cuje. Tek na 6000 obrtaja ali tad je vec ubrzanje fenomenalno.

Ovo sto ti kazes za elasticni motor vazi za 8v motore i turbo masine, 16v to ne moze, pogledaj grafikon od Astre, to je slaba elasticnost.

Ali nije ti tacno to za stare 1.6 motore. Oni su kod Toyote imali ostru krivu i momenat se budio visoko i zato su bili visokoturazni. Ovde se na 1200 bud na 120Nm.
Poslednja izmena od cozmo u 08 Feb 2013, 22:53, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12134
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Bax »

Ajde bice prilike da se i to proba, ako se ne otima na volanu, ja to ne priznajem :)
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

To kod Toyote neces osetiti. Ni kod GT-a.

Ne iz razloga sto ne moze, nego je tako sve podeseno. A i motor se ne cuje uopste i neces imati nikakvu predstavu. Samo ces osetiti da veoma rano i trenutno reaguje na pedalu.

Vi naprosto ne razlikujete subjektivni osecaj od stvarnog.

Odnosno, ne uzimate stopericu u ruke :)

Kad bi seo u moju Corollu, ubrzanje bi ti izgledalo... pa... obicno. Cak bi mislio da je sporo. Mozda cak i subjektivni osecaj kaze da Punto 1.2 zalepi vise za sediste.

Medjutim, pogledas stopericu i vidis da Corolla za 3 sekunde brze ce ubrzati od Punta.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od ljubitelj »

Kako opisujes Auris kao da i nema prvu brzinu.
4.ta je zapravo treca a 5.ta se ponasa kao direktna, tako lici.

Znam tacno te trase koje pominjes.
Grafikon Astre je tipican primer motora dobre elasticnosti,poloznea kriva momenta tipicna nemacka skola konstrukcije koja tako mnogo vozaca privlaci.
Ne puca na maksimum ali je jako lepo vozljivo.

Tu kod Airporta ja u 1.4 atmo ne mogu ni da vozim drugom, tih 10km/h je manje od lera.
Da bi mi bilo jasnije, krenes uzbrdo na Kosu, skrenes desno u trecoj das gas i krenes uzbrdo, prebacis u cetvrtu pa petu, kako ide ?

Koliko je uopste obrtaja u 4.toj pri voznji 50km/h.

Podatak o ubrzanju 0-100 je odlican, a ukazuje da je dosta kratak prenos menjaca jer za tu tezinu i toliko malo Nm to je jako dobar rezultat.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

Elasticnost je kada je kriva skroz RAVNA, a ono sto sam nacrtao za Aurisa je ravnije ima manje uspona i manje pada momenta na istim obrtajima. Kod Astre to nije bas slucaj. A posto sam je vozio, mogu to i da potvrdim.

Sto se tice brzine - kod Aurisa mozes odmah da prebacis u drugu brzinu i da povuce odmah. Upravo o tome ja sve vreme pricam :) Momenat je ispeglan da je motor savrseno elastican za atmo motor. Okej, nije turbo, ali sam iznenadjen. VI stepen prenosa nije bas takav, ali uopste ne oseca mucenje pri 140 naprimer. Opusteno ide skroz.

U gradu sam ga vozio u V stepenu prenosa na oko 50kmh i odlicno je ubrzavao. Vec pokazuje u VI stepen na 60-70. Prosto nekako sa lakocom nosi auto i prima gas, ne znam kako da opisem. Recimo da ide mnogo bolje od Clia III 1.2 TCE s kojim sam se odusevio u gradu.

Pitao si za uzbrdicu.

Znaci ubrzavali smo od nula kmh. Sa semafora iz pravca AC ka Tosinom, skrenes levo (i posle s druge strane desno isto smo probali opet). Dakle kretanje sa semafora. Vec na prvoj trecini uzbrdice sam bio u trecem stepenu na 70, prebacim u IV, na vrhu preko 100kmh (pre prvog lezeceg) i trazio je V stepen prenosa - odnosno nisam gledao shift indikator niti obrtaje jer se motor ni ne cuje vec sam osetio da moze V bez mucenja. Mogao je dosta brze ali nisam bas lud da sa test vozilom pravim s***a u saobracaju. I ovo je bilo prebrzo za ogranicenje brzine koje vazi. Otprilike za nesto vise od 350m jakog uspona je isao preko 100kmh. Dakle ovo je od 0 (nula) kmh od pocetka uzbrdice do prvog lezeceg gore. Nisam imao prilike da probam u brzini kako ubrzava jer smo oba puta visili na semaforu. Po meni je to sjajno ubrzanje.

I zaboravih - kocnice su odlicne ali za moj ukus hvataju ranije.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Ogi »

cozmo napisao:Pocecu ovako. Kia i Hyndai - morate jos mnooooooogo da ucite. Ova recenica govori sve.
A iz kog razloga si tako poceo ??? :trljamoci: :uf: Kakve veze imaju KIA i Hyundai u celoj prici ? Je li to neki kompleks ?
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5200
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od cozmo »

Poceo sam tako zato sto je ispalo da su Kia i Hyu navodno lepsi, bolji i slicno sto jednostavno nije istina. Okej estetika, ali realno Hyundai mora jos mnogo da nauci od najvecih.

Mislim tu i na VW ne samo na Toyotu.

A tebi bi Ogi ovaj Auris odgovarao savrseno. Ne j.... pet posto rupetine, spojnice, kolotrage, ma nista. Ne oseca niti cuje. I mnogo je utegnut u odnosu na I30 :)

Tamo gde tvoj auto polece, ovaj se lepi za asfalt.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od Ogi »

Ok, da, ja posto nisam zagrizen ni za jednu marku i svidja mi se i VW i Toyota i Hyundai, mogu da kazem da mi se ova Toyota do jaja svidja !! :trljamoci: I spolja i iznutra, iznutra posebno jer su retki automobili koji iznutra izgledaju odlicno (u tom nekom cenovnom rangu) a ova Toyota bas tako izgleda... znam te rupetine kada se ide prema Tosinom bunaru izmedju Airport-a i Rodica, uzasno je, jednom sam prosao i plakao posle danima... ne znam zasto si nov auto uopste krljao po rupama ? :besan: Da bi video kakav je trap ? :D

Samo preskup je brate, evo sad' gledam... ciji je?

Koliki je gepek ? Nisi rekao koliko ima mesta.

Nigde nije ispalo da su Hyu i Kia lepsi, bolji... to niko nikada nije rekao. :)
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7506
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Toyota Auris 1.6 Valvematic SPORT

Post od dag81 »

Kako opisujes ubrzanje, meni deluje da ide bolje od bilo kog TDIa sa 130-150ks. :trljamoci:
Lepi za sediste od 10 na sat, lepi od 2000rpm, stvarno razocaracu se u tdi. Jos kad neko napise da mu benzinac 1.6ccm trosi manje ili isto kao sto meni trosi auto a ''cepa ga'' onda se stvarno zapitam da li sam normalan i da li sam naucio da vozim za ovih 14god i oko 500.000km.
Odgovori