Uticaj režima rada na motor i ostale elemente

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ftj
Reactions:
Postovi: 13878
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od ftj »

Pise samo da ima manje buke i vibracije a nigde da je bolji pri hiljadu obrtaja.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15272
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Kuzmanovic »

MAD MAX napisao:Pa jedino kad iz kočenja motorom se stisne odjednom gas, onda svi "luftovi" prorade. To nikad nije zdravo iz ma kog režima, jer se javlja masa udara (trzaja) po transmisiji i od plivajućeg zamajca, koji jedan drugog multipliciraju, a posbno kod pohabanih vozila. Posebno su dobro čujni udari na malim obrtajima, jer je motor tih. To dobar vozač nikada ne radi, posebno na krševima.
Ali ako držiš mali gas na malim obrtajima (što rekao Paja, vožnja u koloni), i odjednom ga potopiš, ništa nezdravo se neće desiti po turbo dizel, osim što je efekat slab. Slab je obrtni moment, slabe sile.
Nisam samo shvatio, sta treba uraditi nakon kocenja motorom? Ne davati jak gas, vec postepen ilo nestp drugo? :think:

Sent from my LG-P705 using Tapatalk 2
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Ideja je da ne baciš zamajac u rezonancu. Zamisli ga kao jednu trambulinu po kojoj skačeš, pa kad pogodiš ritam možeš mnogo više da skočiš. Dodavanje i otpuštanje gasa više puta u kratkom periodu može da mu znatno skrati životni vek.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nikaragva »

Dobro zamajac ce trajati koliko traje, isto kao sto ce i kocnice trajati krace onome ko se stalno zalece i koci na semaforu. Sve je to individualno :)
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od ljubitelj »

:plusone:
Next, cudno mi zvuci da dizel ima izrazene vibracije ispod 1700 obrtaja pri tako malom opterecenju pri ravnomernoj voznji.
Posledni dizel koji sam privatno imao je bez problema glatko vukao od 800 obrtaja, tu negde do 2500 da bi se potom osetio pad. Ler je na 600-650 a i tada radi bez vibracija. Ali redni sestak.

Atmo benzinci, svi osim retkih izuzetaka koje sam koristie se glatko voze tu od 1700-1800 obrtaja , bez vibracija, turbo benzinci koje sam probao kako koji od 900-1200 obrtaja im je taman za glatku voznju isto bez vibracija.
oko 1500 je obicno podeseno da je maksimum kod mnogih motora, novijih benzinaca.

Zato me bas zanima kako se ponasa sveze konstruisani dizel kada se vozi u uslovima laganog opterecenja, ravnomerno po ravnom.

Posto se pominju i automatici, kod mene automatik je podesen tako da su obrtaji oko 900-1300 obrtaja pri kako kaze Paja, voznju u koloni, to je oko 50-60km/h kako kad.
Korisnikov avatar
Paja
Reactions:
Postovi: 14752
Pridružio se: 08 Jan 2012, 11:36
Garaža: Superb
Lokacija: Beograd, Zvezdara

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Paja »

Moj motor nema vibracija na niskim obrtajima i povuče on i sa 1000 rpm bez nekih primetnih manifestacija negodovanja, ali uz postepeno i umereno dodavanje gasa. Subjektivni utisak je da ni motoru ni meni ne prija vožnja na tim obrtajima. Ja volim da potopim papučicu, a kad to uradim na 1000 rpm ne desi se ništa dovoljno dugo da zaključim da tako ne treba voziti.
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od NexT »

U pravu si, VDL Berkhof vuce sa lera do 1500 obrtaja bez da se buni.
Zivo me zanima koji to motor "ravnomerno vuce" od 800 obrtaja i prestaje na 2500, kad novi dizeli imaju najvecu snagu na oko 3500-4000 obrtaja.
npr E 320 CDI se vozi isto kao ostali dizeli, sem sto ima znatno vise snage u svakom rezimu, i mnogo mirnije radi na leru.


Nisam rekao ispod 1700 nego ispod 1500.
paja napisao:ne desi se ništa dovoljno dugo da zaključim da tako ne treba voziti.
egzekli.
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Uroš S. »

ljubitelj napisao::plusone:
Next, cudno mi zvuci da dizel ima izrazene vibracije ispod 1700 obrtaja pri tako malom opterecenju pri ravnomernoj voznji.
Posledni dizel koji sam privatno imao je bez problema glatko vukao od 800 obrtaja, tu negde do 2500 da bi se potom osetio pad. Ler je na 600-650 a i tada radi bez vibracija. Ali redni sestak.

Atmo benzinci, svi osim retkih izuzetaka koje sam koristie se glatko voze tu od 1700-1800 obrtaja , bez vibracija, turbo benzinci koje sam probao kako koji od 900-1200 obrtaja im je taman za glatku voznju isto bez vibracija.
oko 1500 je obicno podeseno da je maksimum kod mnogih motora, novijih benzinaca.

Zato me bas zanima kako se ponasa sveze konstruisani dizel kada se vozi u uslovima laganog opterecenja, ravnomerno po ravnom.

Posto se pominju i automatici, kod mene automatik je podesen tako da su obrtaji oko 900-1300 obrtaja pri kako kaze Paja, voznju u koloni, to je oko 50-60km/h kako kad.
Na 1.9TDI se ne desi ništa, može sasvim normalno da se vozi na 1000 obrtaja, ravnomernom brzinom po ravnom. 1.2TSI takođe normalno na 1200 obrtaja, bez ikakvih vibracija i negodovanja iz sklopa pod nogama i rukama.

Nexte, non mi rompere i coglione. Najnormalnije se voze svi automobili koje sam vozio u tim obrtajima i tim uslovima.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od ljubitelj »

paja napisao:Moj motor nema vibracija na niskim obrtajima i povuče on i sa 1000 rpm bez nekih primetnih manifestacija negodovanja, ali uz postepeno i umereno dodavanje gasa.
Ne, ne dodavanje gasa. Ravnomerna voznja, istom brzinom a tada pedala gasa obicno miruje tecno bez gusenja, trzanja, vibracija i slicno je ono o cemu pricam.
Za potapanje gasa dizel ionako nije pogodan po konstrukciji i zbog samog goriva a bolja opcija je upotreba menjaca kada se zeli ubrzanje.

next, VW CP/CW atmo dizel motor. Izmedju ostalih isao je u Audi , VAG razvrstavanje C segment (AUdi 100 i kasnije A6 ).
Korisnikov avatar
nuk
Reactions:
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nuk »

A kako je takva voznja po gradu moguca i ko ce to normalan da vozi dizela na 1200 RPM, ne zezajte bre, neko ce da vas shvati ozbiljno. Cemu poenta takve voznje, usteda goriva?? Te price da ne skodi automobilu su sviranje q, svako ko iole ima osecaj za voznju i automobil tako automobil ne moze da vozi, po gradu je takav nacin voznje ne izvodljiv jer nema pravca duzeg od par stotina metara gde automobil moze da se vozi 5 na 1000 ili koliko vec obrtaja. Vas dvojica ili moderne dizele vozili niste, ili grada vozili niste, ili ste operisani od voznje a mozda i samo tupite da bi ste nesto pisali, stvarno mi nije jasno...
ftj
Reactions:
Postovi: 13878
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od ftj »

Nebuloza svakako. Možda ako imaš v8 dizel od 350 konja pa i da ga voziš na 1,200.
Korisnikov avatar
djiuliju
Reactions:
Postovi: 1468
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
Lokacija: Jagodina

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od djiuliju »

Moj dizel krece sam u prvoj. Izgleda ne treba ni da dajem gas, dovoljno samo da ga saltam :kezo:
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od NexT »

Ne mogu da se ubedjujem. Sto se mene tice, vozite na 500 obrtaja ako cete tako da ustedite gorivo, a ja cu da ranije unistim svoj motor na piku obrtnog i da potrosim vise goriva.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od nidza »

Kao što rekoh, ali ne mogu da nađem post, Stilo se po gradu vozi lagano, na niskim obrtajima i nema problema godinama. Alfu na 60 vozim u 4oj ili 5oj bez problema, što je tik iznad lera. 5ta nije zgodna za ubrzavanje, ali iz 4te poleće i na 50. Stilo ima max moment na 1500rpm, prema tome, što da se ne vozi 200-300 obrtaja oko te vrednosti kad se može voziti potpuno normalno i pre svega, veoma tiho.

Tapatalk 4
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10985
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Broj obrtaja i uticaj na motor i ostale elemente

Post od Uroš S. »

NexT napisao:Ne mogu da se ubedjujem. Sto se mene tice, vozite na 500 obrtaja ako cete tako da ustedite gorivo, a ja cu da ranije unistim svoj motor na piku obrtnog i da potrosim vise goriva.
Pa meni je pik na 1500rpm, tebi na 3500 :mrgreen: Na 1200 nek je na 60%, šta može da mu fali. Ftj, na koliko je tvoj Golf u VI. pri 60? Nije na više od 1200 obrtaja?
Nuk, ja izađem na J.Gagarina i vozim nekoliko minuta u petoj do Gazele bez da pipnem kočnicu, slično u O. Brigada i ostalim N.Beogradskim bulevarima...
Odgovori