Torbica je sačuvana i stigla je cela u Beograd.
Elem, preskočiću deo šta videti, gde su muzeji.... jer me mrzi da pišem. Pun je net tih informacija, ali ako nekom bude trebalo napisaću.
Mislim da je bolje da energiju otrošin na neke stvari koje nisu uobičajne i koje su nama interesantnije.
Dakle, saobraćaj je potpuno ludilo, konfuzija i istovremeno potpuno uređen.
Uređen je jer se svi pridržavaju nekih pravila koja verovatno nisu napisana, ali ih je praksa iznedrila kao neophodna.
Čim se u vožnji da žmigavac za promenu trake propustiće vas.
Ako se jedna traka zatvori jer je npr taksista stao sa sledećom se pravi rajfešlus sistem koji poštuju bukvalno svi.
Pešaci se propuštaju na svim semaforima bez pogovora.
Sirenu jedva da sam čuo za 4 dana. Ona je incident, a ne pravilo kao kod nas.
Svi daju migavce.
Vozni park je šarolik. Vozi se sve - od oldtajmera do najnovijih luksuznih vozila, mada dominiraju vozila B, C i E segmenta kao i MPV i SUV vozila do deset godina starosti.
Ono što upada u oči je da su sva vozila čista. Video sam jedno jeino prljavo vozilo, terenca koji je bio blatnjav i to u nedlju uveče pa predpostavljam da se vratio sa off road vikenda i da će i on biti odmah opran.
Na ulicama je i puno dvotočkaša i potpuno su ravnopravni u saobraćaju.
Primetno je odsustvo WV vozila. Valjda su Seat i Škoda pojeli matičnu kompaniju. Mislim da sam video više Fiata 500L nego Golfova Mk6 i 7 zajedno.
Taksija ima u neograničenoj količini. Bar pola taksi voznog parka su Škode i to pre svega Oktavije svih generacija, zatom Superb i po koji Rapid. Pored škoda ima i Seata u velikom broju, kao i Priusa. Ostatak čine MPV-evi svih proizvođača, mada dominiraju Francuzi.
Cene su, za lokalne prilike, jeftine. Transfer sa i na aerodrom je 30€, a vožnje po centru su manje od 10€.
Gradski saobraćaj je dobro organizovan. Metro ima 10-ak linija i najjednostavniji je za korišćenje. Ko je negde koristio metro snaćiće se i u Madridu. Princip je isti i sve je odlično obeleženo. Pojedinačna karta je 1.6€, a trebalo bi da postoji i varijanta 10 karata za 10€.
Dobra varijanta je i turistički autobus. Dnevna karta je 21€, dvodnevan 25€... što jeste skupo, ali pruža razgledanje grada uz objašnjenja na engleskom, a istovemeno se može koristiti i kao prevoz po centru jer pruža neograničen broj vožnji tokom perioda važenja karte.
Limo servis je ozbiljan biznis u Madridu. U limo biznisu je neverovatan broj novih S class Mercedesa i još veći broj Viana.
