Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se dobio normalan gepek?
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
@ nidza, napisao sam za sta je namenjen a ti ga mozes na sopstvenu odgovornost koristiti na vecim brzinama.
Kao i sve tehnicke stvari ima neku mali marginu sigurnosti i nece na 81km/h da se raspadne ali svakako nije mudro jurcati sa njim.
Obicno pise na svakom copavcu koja je max dozvoljena brzina.
Kao i sve tehnicke stvari ima neku mali marginu sigurnosti i nece na 81km/h da se raspadne ali svakako nije mudro jurcati sa njim.
Obicno pise na svakom copavcu koja je max dozvoljena brzina.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Namenjen je da se vozi do brzine 80km/h, bez nekog ograničenja koliko može da se vozi - dok ima šare. Ne verujem da neko toliko baš aka ćopavac da ga potroši. Ne verujem da zbog točka postoji ograničenje brzine.
- dejanvp
- Postovi: 309
- Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
- Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
- Lokacija: Velika Plana
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Gde vi odoste sa ovom temom.
Sa copavcem sam vozio i napred i nazad i oseca se znatno veca buka nego sa standardnim gumama, govorim o Fiatu. Kao sto spomenu neko cak sam vozio i do 100km/h sa njim bez problema. Ima zutu nalepnicu sa velikim brojevima na kojoj stoji 80km/h, pise na kom pritisku treba da se pumpa i to je to.
Lepo odes na neki otpad ili na KP i lako nadjes to sto ti treba, samo da ne omasis raspon rupa. Ne znam za Forda koliko kosta ali mi se cini da za Fiata se moglo naci za nekih dvadesetak evrica.
Sa copavcem sam vozio i napred i nazad i oseca se znatno veca buka nego sa standardnim gumama, govorim o Fiatu. Kao sto spomenu neko cak sam vozio i do 100km/h sa njim bez problema. Ima zutu nalepnicu sa velikim brojevima na kojoj stoji 80km/h, pise na kom pritisku treba da se pumpa i to je to.
Lepo odes na neki otpad ili na KP i lako nadjes to sto ti treba, samo da ne omasis raspon rupa. Ne znam za Forda koliko kosta ali mi se cini da za Fiata se moglo naci za nekih dvadesetak evrica.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Kao sto rece McGruja, bas se dosta gubi. Kompletan pod gepeka je dosta izdignut (visina gepeka je jedva 35 cm).TDI je napisao:Sve hocu nesto da pitam, razmisljam se, da li ili ne iz razloga da ne unesem dodatnu zabunu u ovu priču. Ali...Da li je uopste potrebno da kupis ,,ćopavac,, ? Koliko ćeš utovarnog prostora dobiti time što ćeš standardni rezervni točak zameniti ,,ćopavcem,,?
Koliko sam shvatio, ti sada u gepeku imaš ,,grbu,, koja se pravi jer rezervni točak nije ravan sa ostatkom gepeka? I to ti iz vise estetskih razloga smeta. U tom slucaju, neka ti ovi Fordaši sa foruma predloze nekoga od koga oni uzimaju delove, pa da kod njega nadješ ,,ćopavac,,. Ili sam trazi na oglasima i po otpadima sa takvim rasponom rupa, a da po svemu ostalom odgovara tvom automobilu.
Klasičan rezervni točak je u svakom slučaju bolji u praksi.
Do slicnog zakljucka sam i ja dosao na osnovu dosadasnjih komentara i vec gledam oglase i skupljam telefone otpada. Sutra krecem u potragu.Rakhil je napisao:Ja sam ovo sebi resio kad sam kupio auto, moras naci copavac za Focusa 2, eksperimenti sa bilo cime drugim su samo eksperimenti. Morao bi da potrefis 5X108 raspored srafova, centralnu rupu od 63.1 ili vecu pa prsten i da se dimezija gume gadja - nije vredno truda.
Ceo set koji ti treba se sastoji od prstena od stiropora ispod tocka (kao ovaj koji imas samo tanji), kraceg srafa koji drzi tocak i drugacijeg tepiha za gepek. Tepih mozes i da preskocis u prici, ili da trazis na otpadu, a sraf i stiropor mozes naci u kompletu uz tocak ako imas srece, ili improvizuj - svakako ce ti trebati da pod bude ravan i da tocak ne seta. Guma je 125-85/16, ali ti to nije bitno jer juris ceo tocak kao deo, neces sklapati felnu i gumu. Svako malo naidje takav copavac na Kupujemprodajem ili Polovnim automobilima, a mozes naci i na otpadima za Fordove. Ocekuj cenu od nekih 50-80 evra.
Set za reparaciju i AMS kartica ti nece sacuvati nerve, nadji tocak i miran si.
- dag81
- Postovi: 7421
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Gledam i kod Golfa 6 sa tedovnim rezervnim plitak gepek jako.
Copa je odlicno resenje, koji ce mi normalan kad do sada za 16 god vozackog staza sam jednom imao defekt. Ali sa druge strane mi je neophodan bilo kakav, jer ne zelim da razmisljam. To mi je bio jedan debeo razlog sto sam bmw1 prodao.
Copa je odlicno resenje, koji ce mi normalan kad do sada za 16 god vozackog staza sam jednom imao defekt. Ali sa druge strane mi je neophodan bilo kakav, jer ne zelim da razmisljam. To mi je bio jedan debeo razlog sto sam bmw1 prodao.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Nema rezervni?
Nego, onu bocu za krpljenje?
Nego, onu bocu za krpljenje?
- dag81
- Postovi: 7421
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Nisam dobio bocu, kupio sam.
A nema ni mesta ni za copu od 5cm ispod tepiha.
A nema ni mesta ni za copu od 5cm ispod tepiha.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Sta da ti kazem, ti si tehnicko lice i znas da se u tehnici ne radi o verovanjima. Da, ogranicenje brzine je zbog tocka i vrste "gume" tj plastike od koje je napravljen.nidza je napisao: Ne verujem da zbog točka postoji ograničenje brzine.
Post je bitno za bezbednost veoma jasno i krupno je obelezeno da ne bi neki vozac pomislio da nije obavesten.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Točak je potpuno normalan, od normalne gume, duva se vazduhom. Guma za biciklo ne pukne na 80 na sat, a ne pravi pravcati točak.
Moralo bi da se uđe u tehničke detalje kojima nemamo pristup da bi tehnički moglo da se diskutuje, zato sam i napisao da 'verujem' a ne da znam. Kao tehničko lice čovek razume da se o konkretnim stvarima može diskutavati samo uz prisustvo ulaznih podataka. Točak izgleda kao točak za neka starija vozila koja su se kretala brzinama većim od 80 na sat i imala su sva 4 slična točka, ako ne i za red veličine robusnije.
Moje mišljenje je da je sigurnosno ograničenje tu, ne zbog točka, nego zbog ponašanja automobila usled veoma smanjene sile trenja.
Evo ti kako izgleda kada namontiraš 4 ćopavca na automobil od 500 konja i driftuješ na ćopavcima. Mislim da je izuzetno korisno da se vidi koliko su zapravo snažni i koliko mogu da izdrže:
https://www.youtube.com/watch?v=HPh90yNX-mY
Moralo bi da se uđe u tehničke detalje kojima nemamo pristup da bi tehnički moglo da se diskutuje, zato sam i napisao da 'verujem' a ne da znam. Kao tehničko lice čovek razume da se o konkretnim stvarima može diskutavati samo uz prisustvo ulaznih podataka. Točak izgleda kao točak za neka starija vozila koja su se kretala brzinama većim od 80 na sat i imala su sva 4 slična točka, ako ne i za red veličine robusnije.
Moje mišljenje je da je sigurnosno ograničenje tu, ne zbog točka, nego zbog ponašanja automobila usled veoma smanjene sile trenja.
Evo ti kako izgleda kada namontiraš 4 ćopavca na automobil od 500 konja i driftuješ na ćopavcima. Mislim da je izuzetno korisno da se vidi koliko su zapravo snažni i koliko mogu da izdrže:
https://www.youtube.com/watch?v=HPh90yNX-mY
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Treba mu 5 x 108
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
E jbg
Ma dobar mu je za rezervni
Ma dobar mu je za rezervni
- dag81
- Postovi: 7421
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Copa je tubeles i nije od plastike. I duva se uglavnom na oko 4bara. Mada pise na svak9m koliko psi treba da bude.
Nidza je objasnio zasto pise max brzina 80.
Nidza je objasnio zasto pise max brzina 80.
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Vredelo je pokusatisashicus je napisao:E jbg
Ma dobar mu je za rezervni
Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do
Tu se necemo sloziti, duva se vazduhom ali nije kosntrukcije kao normalna guma..nidza je napisao:Točak je potpuno normalan, od normalne gume, duva se vazduhom. Guma za biciklo ne pukne na 80 na sat, a ne pravi pravcati točak.
Ne radi se o pucanju gume, trenje sa podlogom i prenos sila je osnovna funkcija koju obavlja.
A to ne moze, i jasno je ogranicena upotreba na brzinu manju od 80km/h.
Oni koji znaju, a to su inzenjeri koji su napravili, nisu iz hira postavili kao vazno upozorenje to ogranicenje brzine.
Drift gume je vec gubljenje trakcije, neispravnost ili "neispravnost" funkcionisanja normalne gume.
Auto se pravi i guma mora da prenese sile bez proklizavanja, cim prokliza makar jedan tocak auto vise nije u stabilnoj ravnotezi. Nalazi se u neregularnom stanju.
Nisam nikako za propagiranje voznje daleko iznad strogo preporucene.
U Nemackoj bi na primer za takvu tvoju voznju zasluzio bodove i solidnu novcanu kaznu.
Taj pomocni tocak, jeste samo pomocni tocak da se sklonis sa puta do najblizeg servisa. To mu je namena, nije nastavak voznje pod istim uslovima kao sa normalnim gumama.