Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se dobio normalan gepek?

Sve vezano za gume i felne
Odgovori
ljubitelj
Postovi: 11195
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od ljubitelj » 10 Nov 2015, 23:11

@ nidza, napisao sam za sta je namenjen a ti ga mozes na sopstvenu odgovornost koristiti na vecim brzinama.
Kao i sve tehnicke stvari ima neku mali marginu sigurnosti i nece na 81km/h da se raspadne ali svakako nije mudro jurcati sa njim.

Obicno pise na svakom copavcu koja je max dozvoljena brzina.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21387
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od nidza » 11 Nov 2015, 00:11

Namenjen je da se vozi do brzine 80km/h, bez nekog ograničenja koliko može da se vozi - dok ima šare. :) Ne verujem da neko toliko baš aka ćopavac da ga potroši. Ne verujem da zbog točka postoji ograničenje brzine.

Korisnikov avatar
dejanvp
Postovi: 309
Pridružio se: 07 Apr 2014, 17:25
Garaža: Mercedes C200 Kompressor Sportcoupe, Fiat Brava 1,6 16v
Lokacija: Velika Plana

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od dejanvp » 11 Nov 2015, 00:16

Gde vi odoste sa ovom temom.
Sa copavcem sam vozio i napred i nazad i oseca se znatno veca buka nego sa standardnim gumama, govorim o Fiatu. Kao sto spomenu neko cak sam vozio i do 100km/h sa njim bez problema. Ima zutu nalepnicu sa velikim brojevima na kojoj stoji 80km/h, pise na kom pritisku treba da se pumpa i to je to.
Lepo odes na neki otpad ili na KP i lako nadjes to sto ti treba, samo da ne omasis raspon rupa. Ne znam za Forda koliko kosta ali mi se cini da za Fiata se moglo naci za nekih dvadesetak evrica.

XXXMAN1
Postovi: 26
Pridružio se: 14 Mar 2015, 16:31
Lokacija: Srbija

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od XXXMAN1 » 11 Nov 2015, 00:23

TDI je napisao:Sve hocu nesto da pitam, razmisljam se, da li ili ne iz razloga da ne unesem dodatnu zabunu u ovu priču. Ali...Da li je uopste potrebno da kupis ,,ćopavac,, ? Koliko ćeš utovarnog prostora dobiti time što ćeš standardni rezervni točak zameniti ,,ćopavcem,,?

Koliko sam shvatio, ti sada u gepeku imaš ,,grbu,, koja se pravi jer rezervni točak nije ravan sa ostatkom gepeka? I to ti iz vise estetskih razloga smeta. U tom slucaju, neka ti ovi Fordaši sa foruma predloze nekoga od koga oni uzimaju delove, pa da kod njega nadješ ,,ćopavac,,. Ili sam trazi na oglasima i po otpadima sa takvim rasponom rupa, a da po svemu ostalom odgovara tvom automobilu.

Klasičan rezervni točak je u svakom slučaju bolji u praksi.
Kao sto rece McGruja, bas se dosta gubi. Kompletan pod gepeka je dosta izdignut (visina gepeka je jedva 35 cm).
Rakhil je napisao:Ja sam ovo sebi resio kad sam kupio auto, moras naci copavac za Focusa 2, eksperimenti sa bilo cime drugim su samo eksperimenti. Morao bi da potrefis 5X108 raspored srafova, centralnu rupu od 63.1 ili vecu pa prsten i da se dimezija gume gadja - nije vredno truda.
Ceo set koji ti treba se sastoji od prstena od stiropora ispod tocka (kao ovaj koji imas samo tanji), kraceg srafa koji drzi tocak i drugacijeg tepiha za gepek. Tepih mozes i da preskocis u prici, ili da trazis na otpadu, a sraf i stiropor mozes naci u kompletu uz tocak ako imas srece, ili improvizuj - svakako ce ti trebati da pod bude ravan i da tocak ne seta. Guma je 125-85/16, ali ti to nije bitno jer juris ceo tocak kao deo, neces sklapati felnu i gumu. Svako malo naidje takav copavac na Kupujemprodajem ili Polovnim automobilima, a mozes naci i na otpadima za Fordove. Ocekuj cenu od nekih 50-80 evra.
Set za reparaciju i AMS kartica ti nece sacuvati nerve, nadji tocak i miran si.
Do slicnog zakljucka sam i ja dosao na osnovu dosadasnjih komentara i vec gledam oglase i skupljam telefone otpada. Sutra krecem u potragu.

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7421
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od dag81 » 11 Nov 2015, 20:02

Gledam i kod Golfa 6 sa tedovnim rezervnim plitak gepek jako.
Copa je odlicno resenje, koji ce mi normalan kad do sada za 16 god vozackog staza sam jednom imao defekt. Ali sa druge strane mi je neophodan bilo kakav, jer ne zelim da razmisljam. To mi je bio jedan debeo razlog sto sam bmw1 prodao.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od nikaragva » 11 Nov 2015, 20:11

Nema rezervni?
Nego, onu bocu za krpljenje?

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7421
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od dag81 » 11 Nov 2015, 20:58

Nisam dobio bocu, kupio sam.
A nema ni mesta ni za copu od 5cm ispod tepiha. :)

ljubitelj
Postovi: 11195
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od ljubitelj » 12 Nov 2015, 10:48

nidza je napisao: Ne verujem da zbog točka postoji ograničenje brzine.
Sta da ti kazem, ti si tehnicko lice i znas da se u tehnici ne radi o verovanjima. Da, ogranicenje brzine je zbog tocka i vrste "gume" tj plastike od koje je napravljen.

Post je bitno za bezbednost veoma jasno i krupno je obelezeno da ne bi neki vozac pomislio da nije obavesten.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21387
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od nidza » 12 Nov 2015, 11:44

Točak je potpuno normalan, od normalne gume, duva se vazduhom. Guma za biciklo ne pukne na 80 na sat, a ne pravi pravcati točak.

Moralo bi da se uđe u tehničke detalje kojima nemamo pristup da bi tehnički moglo da se diskutuje, zato sam i napisao da 'verujem' a ne da znam. Kao tehničko lice čovek razume da se o konkretnim stvarima može diskutavati samo uz prisustvo ulaznih podataka. Točak izgleda kao točak za neka starija vozila koja su se kretala brzinama većim od 80 na sat i imala su sva 4 slična točka, ako ne i za red veličine robusnije.

Moje mišljenje je da je sigurnosno ograničenje tu, ne zbog točka, nego zbog ponašanja automobila usled veoma smanjene sile trenja.

Evo ti kako izgleda kada namontiraš 4 ćopavca na automobil od 500 konja i driftuješ na ćopavcima. Mislim da je izuzetno korisno da se vidi koliko su zapravo snažni i koliko mogu da izdrže:
https://www.youtube.com/watch?v=HPh90yNX-mY

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od sashicus » 12 Nov 2015, 17:26


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13435
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od McGruja » 12 Nov 2015, 17:35

Treba mu 5 x 108

Korisnikov avatar
sashicus
Postovi: 872
Pridružio se: 14 Jan 2012, 10:43
Garaža: lancia lybra 1.9 jtd
Lokacija: Nis

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od sashicus » 12 Nov 2015, 17:47

E jbg :rofl:
Ma dobar mu je za rezervni :rofl:

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7421
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od dag81 » 12 Nov 2015, 17:48

Copa je tubeles i nije od plastike. I duva se uglavnom na oko 4bara. Mada pise na svak9m koliko psi treba da bude.
Nidza je objasnio zasto pise max brzina 80.

XXXMAN1
Postovi: 26
Pridružio se: 14 Mar 2015, 16:31
Lokacija: Srbija

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od XXXMAN1 » 12 Nov 2015, 19:11

sashicus je napisao:E jbg :rofl:
Ma dobar mu je za rezervni :rofl:
Vredelo je pokusati ;)

ljubitelj
Postovi: 11195
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Cime zameniti rezervni tocak punih dimenzija da bi se do

Post od ljubitelj » 12 Nov 2015, 20:45

nidza je napisao:Točak je potpuno normalan, od normalne gume, duva se vazduhom. Guma za biciklo ne pukne na 80 na sat, a ne pravi pravcati točak.
Tu se necemo sloziti, duva se vazduhom ali nije kosntrukcije kao normalna guma..
Ne radi se o pucanju gume, trenje sa podlogom i prenos sila je osnovna funkcija koju obavlja.
A to ne moze, i jasno je ogranicena upotreba na brzinu manju od 80km/h.

Oni koji znaju, a to su inzenjeri koji su napravili, nisu iz hira postavili kao vazno upozorenje to ogranicenje brzine.

Drift gume je vec gubljenje trakcije, neispravnost ili "neispravnost" funkcionisanja normalne gume.
Auto se pravi i guma mora da prenese sile bez proklizavanja, cim prokliza makar jedan tocak auto vise nije u stabilnoj ravnotezi. Nalazi se u neregularnom stanju.

Nisam nikako za propagiranje voznje daleko iznad strogo preporucene.
U Nemackoj bi na primer za takvu tvoju voznju zasluzio bodove i solidnu novcanu kaznu.

Taj pomocni tocak, jeste samo pomocni tocak da se sklonis sa puta do najblizeg servisa. To mu je namena, nije nastavak voznje pod istim uslovima kao sa normalnim gumama.

Odgovori

Povratak na “Gume i felne”