Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Koliko ja kontam, sigurno je da se mora malo ohladiti turbina nakon duzeg opterecenja. E sad, generalno znam da benzinski motori na autoputu nisu toliko optereceni, obzirom da su obrtaji daleko od crvene zone. Medjutim, nekako mi je bas logicno da posle duge voznje autoputem auto malo ohladim, jer motor se hladi, struji vazduh i sve to, ali recimo, koliko sam razumeo TSI turbine se hlade uljem, dakle to sto ide vazduh nije neki faktor "po dizajnu".
Ta temperatura ulja moze biti dobar indikator stanja unutar sistema za hladnjenje, to je Markoniju dobra ideja. Jedan moj poznanik, ovlasceni Nissan serviser u Nemackoj, vozi Audi A3 1.8 ili 2,0 TFSI cini mi se, gleda temperaturu ulja kao indikator da je auto postigao dobru radnu temperaturu, tek kada stigne 90-100c on pocne da ga przi malo vise.
Nisam siguran za gradsku voznju, to kreni stani moze biti opterecujuce, ali obzirom da ima dosta lera, ne bi trebalo da bude neki veci problem, osim ako se bas dugo ne vozi u guzvi. To je neki moj zakljucak iz ovoga, ali raspitacu se jos malo.
Sto se klime tice, trebalo bi da se stavi na auto i ne dira, ili da se izbegava paljenje na velikim obrtijama, koliko mogu da zakljucim iz vasih odgovora. To sa obrtajima ima smila, obzirom da kompresor mora naglo da ubrza. Da li na auto kompresor uvek radi a on samo regulise "duvanje"? Ili kontrolise i kompresor.
Ta temperatura ulja moze biti dobar indikator stanja unutar sistema za hladnjenje, to je Markoniju dobra ideja. Jedan moj poznanik, ovlasceni Nissan serviser u Nemackoj, vozi Audi A3 1.8 ili 2,0 TFSI cini mi se, gleda temperaturu ulja kao indikator da je auto postigao dobru radnu temperaturu, tek kada stigne 90-100c on pocne da ga przi malo vise.
Nisam siguran za gradsku voznju, to kreni stani moze biti opterecujuce, ali obzirom da ima dosta lera, ne bi trebalo da bude neki veci problem, osim ako se bas dugo ne vozi u guzvi. To je neki moj zakljucak iz ovoga, ali raspitacu se jos malo.
Sto se klime tice, trebalo bi da se stavi na auto i ne dira, ili da se izbegava paljenje na velikim obrtijama, koliko mogu da zakljucim iz vasih odgovora. To sa obrtajima ima smila, obzirom da kompresor mora naglo da ubrza. Da li na auto kompresor uvek radi a on samo regulise "duvanje"? Ili kontrolise i kompresor.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Kompresor klime bi trebalo da je novije generacije bez kvacila, on je fakticki uvek u pogonu i nema onog karakteristicnog trzaja.
TT
TT
-
- Postovi: 321
- Pridružio se: 11 Jul 2016, 01:04
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ja predopstavljam da proizvodjaci da treba nesto da se radi sa tubinom bi napomenuli u uputstvu automobila. Tako da mislim da samo kljuc i vozi a za klimu opet na auto i cao.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- starac vujadin
- Postovi: 11442
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
To je abeceda eksploatacije automobila.Ta temperatura ulja moze biti dobar indikator stanja unutar sistema za hladnjenje, to je Markoniju dobra ideja. Jedan moj poznanik, ovlasceni Nissan serviser u Nemackoj, vozi Audi A3 1.8 ili 2,0 TFSI cini mi se, gleda temperaturu ulja kao indikator da je auto postigao dobru radnu temperaturu, tek kada stigne 90-100c on pocne da ga przi malo vise.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Zato bi svi morali da imaju prikazanu temperaturu ulja a ne vode, koja se dosta pre zagreje a ulje je još hladno. Meni na hondi pokaže temperaturu vode da je OK posle 2-3 km, a ulje ni približno nije dosta zagrejano tad.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Jos samo da svi imaju na raspolaganju temperaturu ulja, a ne antifriza. Ulje se sporije zagreva od motora/antifriza. Bilo mi je malo cudno u startu.
EDIT: ulete komsija.
EDIT: ulete komsija.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
- TheWickerMan
- Postovi: 11119
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
206 u višim nivoima opreme ima obe kazaljke, i za temp ulja i za temp vode, vrhunska stvar.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Posto pratim obe temperature, uglavnom dok voda dodje na 90 stepeni gde zakuca ulje bude na 70-80c sto je vise nego dovoljno za umereno gazenje, sa slabijim tempom i ako je iole hladnije skoro nikada ne bih dotakao/prebacio 90c ulja za gazenje normalnim tempom, a prilikom gazenja zna da ode i preko 110c.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Sto se temperature ulja tice, dobro znam da jos na jugu, moram da sacekam da se zagreje auto, posebno zimi, jer kako je moj cale tvrdio, gusto je ulje kad je hladno, pa ne podmazuje dobro.
Prema svim tim cinjenicama, temperatura ulja moze biti i dobar znak opterecenja u sistemu, samo je steta sto nemaju sva vozila takav indikator. Zasto, stvarno ne znam, cak sam cuo da vecina Opel Astri nema nikakav indikator temperature motora.
Doduse, stavio mu je felne, cini mi se 18-ice, pa je malo morao blatobran da udesi sa unutrasnje strane 
Prema svim tim cinjenicama, temperatura ulja moze biti i dobar znak opterecenja u sistemu, samo je steta sto nemaju sva vozila takav indikator. Zasto, stvarno ne znam, cak sam cuo da vecina Opel Astri nema nikakav indikator temperature motora.
Za sad je presao 180 000, nikada nista osim redovnih servisastarac vujadin napisao:To je abeceda eksploatacije automobila.


Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
U tojotinom uputstvu za Aurisa dizela je stajalo da ukoliko je auto vozen do 80 kmh ne mora da radi na leru zbog hladjenja turbine.
80-120 kmh 30 sec lera.
Preko 120 2 min lera pre gasenja motora.
Za Forda pise samo da treba sacekati da obrtaji padnu na vrednost na leru kod zaustavljanja, pa tek onda ugasiti motor.
Ja uvek na autoputu sacekam 2 min pre nego ugasim motor, u gradu mozda 10ak sekundi maksimalno.
Sent from my SM-T113 using Tapatalk
80-120 kmh 30 sec lera.
Preko 120 2 min lera pre gasenja motora.
Za Forda pise samo da treba sacekati da obrtaji padnu na vrednost na leru kod zaustavljanja, pa tek onda ugasiti motor.
Ja uvek na autoputu sacekam 2 min pre nego ugasim motor, u gradu mozda 10ak sekundi maksimalno.
Sent from my SM-T113 using Tapatalk
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Na jugu je bilo mineralno ulje, ove nove sintetike su tecne i do minus 40, ima videa na youtube evo neki npr.
http://www.youtube.com/watch?v=MVn5OzuHtjg
p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.
http://www.youtube.com/watch?v=MVn5OzuHtjg
p.s. da ne bude da zagovaram gazenje hladnog auto, ali ne treba praviti bauka od normalne voznje modernog motora, gazenje je teranje do crvenog i pun gas, a ne stisnuti pola gasa do 3000rpm recimo, pogotovo sto je stock motor pa ne izlazi van fabrickih parametara koji su tu opet radi zastite.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Ulje kasni 10tak stepeni za vodom tako da je to sasvim dovoljan orijentir. Kada voda dosigne 90, ulje je recimo 80 ali ubrzo će se izjednačiti. U slučaju opterećenog motora ulje će biti toplije od vode.maniaxxx napisao:Zato bi svi morali da imaju prikazanu temperaturu ulja a ne vode, koja se dosta pre zagreje a ulje je još hladno. Meni na hondi pokaže temperaturu vode da je OK posle 2-3 km, a ulje ni približno nije dosta zagrejano tad.
Tapatalk
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Meni je na svim kolima ulje bilo na oko 60C kada rashladna tecnost dodje na 90C. Tj dosta zavisi i od spoljne temperatura, ali kad je hladnije sigurno je tako. Bas cu videti sad kad krenem na posao.
Tapatalk Post
Tapatalk Post
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu
Takoe, temp ulja se prati zbog pregrevanja na opterećenim motorima (trke i sl.)
@miljanjkg Dobićeš uputstvo pa pročitaj šta su tamo predvideli, za Toyotu je već @ikac2000 napisao.
@miljanjkg Dobićeš uputstvo pa pročitaj šta su tamo predvideli, za Toyotu je već @ikac2000 napisao.
Re: Voznja turbobenzinca i kako koristiti klimu

Tapatalk Post