Reno Sava, na svakom malom servisu, prođe kroz "semafor listu", odnsono crveno za zamenu hitno, žuto preporučeno za zamenu u bliskom periodu, zeleno je OK. Ne znam koliko stavki, ima dosta. Ovo nije dodatno naplaćivano, već je u ceni servisa. dali to urade ofrlje ili ne, ne znam, ali bar utroše vreme da čekiraju olovkom

Uglavnom, redovno nazovu i saopšte šta bi jop trebalo da se radi, a to nekada budu i sitnice (tipa sijalica na centralnoj konzoli).
U Porscheu to ide na zahtev i dodatno se naplaćuje (a nije simboličan iznos).
Što se potrošnje tiče, meni isti automobil, na istoj relaciji, sa gorivom točenom skoro pa na istoj točilici, ume da potroši primetno različito, uz sličan stil vožnje. Ima tu i do vremenskih uslova, uslova puta, neprimetnog raspoloženja vozača...
Proizvođači automobila preporučuju ulje prema standardu koji treba da zadovolji. Preporuka određenog proizvođača je biznis dil.
Proizvođači automobila šalju svoja ulja na testiranja, nakon kojih dobijaju sertifikate o zadovoljavanju normi, sa pečatom laboratorije tog proizvođača automobila.
Recimo VW za svoj automobil traži ulje po standardu VW505.01. To nije samo castrol, već dosta njih. Primer:
http://www.my-gti.com/2532/volkswagen-o ... roved-oils Na listi je i ELF Excellium, koji zadovoljava i neki MB 2xx ili RN 07xx standard (Benz, Renault...).
Ukoliko ulje zadovoljava standard proizvođača, ono može da se sipa u motor, jer je isti taj proizvođač testirao ( uz nadoknadu od svega 3500€

) i aminovao upotrebu tog ulja, odnosno njegov standard.
Evo i domaćeg primera
http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 5W--40.pdf - Između ostalog, jasno stoji i
So that it is clear to both customers and workshops that this approval has been granted, containers should state:
"approved under VW Standard 502 00, VW Standard 505 00 and VW Standard 505 01"
http://www.fam.co.rs/sertifikati - ima za još ulja i proizvođača
Sa druge strane, logično je da kupac ima pravo da bude obavešten, te da bira ulje/servis. Ali, ne znači da servis mora da sipa Castrol.