Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Miljankg »

1. Gorivo: 1.4 Duratec, Fordov benzinac (pun rezervoar)

- Nemacka, Autobahn, 140 konstantnih + gradska voznja, gorivo sa Shell pumpe preko 700km (oko 720 km)
- Srbija, Autoput, 120 - 140 + malo grada, nisam prebacio 620.

Cena: Ista :)

2. Ulje menja svoje karakteristike tokom eksploatacije motora, zato se i menja. Ako ulje nije 100% po specifikacijama proizvodjaca motora / vozila, postoji sansa da ce pre izgubiti svoje karakteristike, te stoga treba ga menjati ranije, benefit je ocigledan.

3. Koliko znam, svaki ovlasceni serviser ima tablicu sistema koje mora da proveri prilikom bilo kog servisa (zavisno od kilometraze). Verujem da je situacija kod nas losa, sto se poslovne politike tice, ali sumnjam da su svi bas toliko nezainteresovani da nikada ne pogledaju bas nista. Makar "ovlas".
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od perfiko »

1. Znaš li ti od koliko čega zavisi ta potrošnja da bi tako nešto ustvrdio? Na kraju, to što je gorivo veće ili manje kalorične vrednosti, ne znači nužno da je prljavo. Zamenom filtera nećeš povećati kalorijsku vrednost goriva.
2. Najveći broj ulja za nove automobile svoje karakteristike počinje gubi posle 30.000 km, a opet zavisi od ekspolatacije. Na kraju upravo je za taj motor koji si naveo interval zamene ulja 20.000 km
3. Veruj mi da je ovako kako sam napisao. Pa kod nas ljude ne zovu ni na redovne akcije zamene koje proizvođač organizuje.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ikac2000 »

Meni na tri nova auta na redovnim servisima nista nisu gledali, osim ovlas, a svi su uredno naplatili.

Ulje mozes i da menjas na svakih 1000 i na 10,000 km, za period od 200k km nista neces da osetis na motoru.

Pre bih se brinuo ko ce da ugradjuje Zeder, da ne zeznu upravljac...


Sent from my SM-G903F using Tapatalk
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od havijer »

A zašto misliš da je ulje najvažniji i najveći problem koji mogu u servisu da ti naprave?
Mogu da ti skinu tvoj original deo i da ti uvale neki kineski?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od pedja »

Reno Sava, na svakom malom servisu, prođe kroz "semafor listu", odnsono crveno za zamenu hitno, žuto preporučeno za zamenu u bliskom periodu, zeleno je OK. Ne znam koliko stavki, ima dosta. Ovo nije dodatno naplaćivano, već je u ceni servisa. dali to urade ofrlje ili ne, ne znam, ali bar utroše vreme da čekiraju olovkom :mrgreen: Uglavnom, redovno nazovu i saopšte šta bi jop trebalo da se radi, a to nekada budu i sitnice (tipa sijalica na centralnoj konzoli).

U Porscheu to ide na zahtev i dodatno se naplaćuje (a nije simboličan iznos).

Što se potrošnje tiče, meni isti automobil, na istoj relaciji, sa gorivom točenom skoro pa na istoj točilici, ume da potroši primetno različito, uz sličan stil vožnje. Ima tu i do vremenskih uslova, uslova puta, neprimetnog raspoloženja vozača...

Proizvođači automobila preporučuju ulje prema standardu koji treba da zadovolji. Preporuka određenog proizvođača je biznis dil.
Proizvođači automobila šalju svoja ulja na testiranja, nakon kojih dobijaju sertifikate o zadovoljavanju normi, sa pečatom laboratorije tog proizvođača automobila.
Recimo VW za svoj automobil traži ulje po standardu VW505.01. To nije samo castrol, već dosta njih. Primer: http://www.my-gti.com/2532/volkswagen-o ... roved-oils Na listi je i ELF Excellium, koji zadovoljava i neki MB 2xx ili RN 07xx standard (Benz, Renault...).

Ukoliko ulje zadovoljava standard proizvođača, ono može da se sipa u motor, jer je isti taj proizvođač testirao ( uz nadoknadu od svega 3500€ :mrgreen: ) i aminovao upotrebu tog ulja, odnosno njegov standard.

Evo i domaćeg primera http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 5W--40.pdf - Između ostalog, jasno stoji i
So that it is clear to both customers and workshops that this approval has been granted, containers should state:
"approved under VW Standard 502 00, VW Standard 505 00 and VW Standard 505 01"
http://www.fam.co.rs/sertifikati - ima za još ulja i proizvođača

Sa druge strane, logično je da kupac ima pravo da bude obavešten, te da bira ulje/servis. Ali, ne znači da servis mora da sipa Castrol.
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Miljankg »

Jel zna neko neki konretan slucaj kada je neki ovlasceni servis skinuo originalni deo i stavio kineski?

Sto se checkliste tice, hvala za hint da je u porche-u to dodatna opcija, mislio sam da se svuda podrazumeva.

Sto se ulja tice, moze biti tacno to da je bilo koje drugo ulje ok (argumenti su na mestu), ali opet ako bas zelim da sacuvam motor, smatram da nije lose da se zameni malo ranije. Gore sam pomenuo i da je vrlo verovatno da se desi da zakasnim, ali sam i tada u okviru propisanih intervala (do 15000).

A za gorivo, potrosio sam 2 ili vise rezervoara u Nemackoj sa pribliznim rezultatima. U Srbiji sam imao drugacije iskustvo. Mozda gresim mozda ne, ali to je bila moja direktna impresija.

Najbolje da posvedoci neko ko ima noviji dizel sa DPF-om, DPF regeneracija je cesca kod losijeg goriva.
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15353
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od pedja »

I Porsche valjda ima šta mora da pregleda (da li rade farovi, da li ima tečnosti za stakla(mnogi su se žalili na cenu tečnosti, koju su dolivali bez pitanja), da li su naduvani pneumatici i sl), ali detaljniji pregled se traži i prilično naplaćuje.

A da li proverite da li su uopšte i zamenili filtere? Ako je interval u inostranstvu na 30k, a ovde na 10 ili 15 (do 20), isti filter na 2x15kkm neće naneti neku štetu :mrgreen: Sve je to u domenu ŠBBKBB. Samo se opterećuju ljudi. Ili ne... :-|
Miljankg
Reactions:
Postovi: 296
Pridružio se: 02 Jul 2016, 19:30
Lokacija: KG

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Miljankg »

Nisam siguran koliko bi kriminalan mozak trebalo da bude onaj koji naplati servis a ne uradi ga. Meni je to u rangu najgoreg klosara koji bi rodjenog oca zeznuo.

Ako je zaista tako u nekom ovlascenom servisu, gde radi citav kolektiv, onda je ova zemlja odavno za napustanje :) Tako da verujem da su sve price o servisima malo prenaduvane, ne i nestinite, ali ne i u rangu masovne prevare.

Ili da pre svakog servisa, uslikas filter za ulje i obelezis tako da mora da ga zameni, sto je meni jednako kao da mi auto popravlja neko u DR Kongo.
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od havijer »

Zašto onda misliš da neće sipati ulje koje si ti platio?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
ikac2000
Reactions:
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ikac2000 »

Meni su na Ceedu na prvom servisu sipali 3l ulja umesto oko 3.6l.

Kuci bacim pogled i sipka za ulje je na polovini.

Odem da reklamiram, i kazu da uvek u sve motore sipaju 3l i da nema problema.

Kazu mogu da mi nasipaju jos, ali da doplatim ( a vec me kostalo 17,700 i nisu dali fiskalni ). Pravili me na budalu kada sam im rekao da ulje treba da bude na max, kao "jesi li bas siguran".

Sa druge strane u BGD ljudima sipaju 3.6l ulja, ali ne iscede skroz staro, pa je ulje preko maksimuma, sto isto nije dobro.

Auto je bio neopran, i toliku su guzvu imali da cisto sumnjam da su proveravali sve, a u racunu pise 1.5h rada. Tockove nisu ni skidali.

Toliko o ovlascenom servisu i brizi o kupcu.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk
Korisnikov avatar
havijer
Reactions:
Postovi: 3112
Pridružio se: 28 Mar 2015, 07:55
Garaža: I30 mk1 1,4
Lokacija: Kragujevac/GM

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od havijer »

Dobro, to je već kriminal. Ali verujem da u čitavoj Srbiji ima jedan normalan ovlašćen servis u kome će moći da održava auto.
Eto ni servisna mreža nije zanemarljiv parametar prilikom kupovine automobila.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od maniaxxx »

i u SLO ima dosta servisa, koji zaračunaju menjanje nekog filtera a zamenjaju ga samo na računu a kobajagi smo uređena država u EU.

Inače oko preporučenog ulja, važne su specifikacije a ne marka ( castrol je ionako sranje, sam navijam za motul ili mobil1 )
goblin
Banned
Reactions:
Postovi: 3364
Pridružio se: 18 Nov 2014, 23:23
Lokacija: Novi Sad

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od goblin »

Ja sam zadovoljan sa Porsche NS gde odrzavam Audija.
Mada tamo i licno poznajem bas dosta zaposlenih od prodaje do servisa posto samo preko njih kupovali nekoliko auta i odrzavali bar desetak...

Uslugom sam skroz zadovoljan.
Uvek mi zakazu termin u roku od par dana, delovi koje nemaju na stanju stizu u roku od 7 dena plafon (najcesce i ranije), osnovnih delova uvek ima na stanju.
Ako trazim dobijem neko zamensko test vozilo dok je auto u servisu, auto je uvek opran nakon servisa...

Da li se desava da mute sa delovima, mislim da ne.
To mislim na osnovu dugogodisnjeg iskustva, ali i zato sto poznajem ljude koji tamo rade pa smo i pricali o tim stvarima.
Delovi koje mi ugradjuju su 100% originalni, ako im trazim da mi na svakom servisu menjaju sve filtere (posto po servisnoj menjaju sve tek na svakom drugom) sigurno se nece desiti da ih ne zamene a naplate, ako im trazim i dodatno platim detaljan pregled vozila (sto trazim jednom godisnje) znam da je to i uradjeno kako treba a ne "ofrje"...

Da li su skupi, jesu. Ali ako sam zadovoljan apsolutno se ne bunim na cenu.

Imao sam samo jednu neprijatnost (mozda sam i pisao o tome), kada su mi auto zadrzali duze od predvidjenog kada su vadili cauru koja mi se zabila u otvor sibera i zavrsila izmedju oplata plafona.
Preuzeli su auto i rekli da ce zavrsiti do kraja dana, auto je ostao kod njih cela 2 dana i nisu uspeli da je izvuku a pritom su uspeli da slome rukohvat na plafonu.
Onda su trazili moju saglasnost za komplikovanije radove i skuplju popravku, pa su tek iz drugog puta uspeli da mi rese problem i poprave nastalu stetu o njihovom trosku. Al opet, u par neovlascenih servisa nisu hteli ni da prihvate takav posao.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8226
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od Ji 4Tze »

Pucao na svadbi kroz šiber?
Boringly average, but also perfect for school run mums
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila

Post od ljubitelj »

Miljankg napisao:Iz nekoliko razloga:

1. Na nekim od servisa se menja filter goriva, ako cesce radim servis, cesce menjam filter goriva jer je kod nas gorivo lose.

2. Ne mogu da budem siguran da sipaju bas ulje koje je 100% po spoecfikaciji proizvodjaca (ne mislim na viskoznost ulja, vec recimo na proizvodjaca ulja). Moj prijatelj vozi VW Caddy, putnicku varijantu i nakon nekoliko godina, nakon isteka garancije, slucajno je video da mu sipaju BP umesto Castrol-a (cini mi se da je on po preporuci VW-a). On se zalio, rekli su mu da je to ista firma, medjutim on vise tamo nije odrzavao auto, vec male servise radi kod privatnog servisera kojem on kaze tacno ulje koje zeli da sipa.

3. Servisi podrazumevaju preglede i ostalih sklopova na vozilu, a ja par puta godisnje idem na duzi put (recimo 3000 km i vise). Ako cekam da radim servis na 15000, lako moze da se desi da probijem taj rok. Medjutim, ako kazem da cu na 10000 i probijem taj rok malo, i dalje sam u okviru specifikacije i preporuke dilera i proizvodjaca. Tu je naravno i benefit cesce provere.
1. Netacna proizvoljna pretpostavka. Inace filter goriva na benzincu se menja obicno na 100.000-150.000km prvi put ili uopste nije ni predvidjena zamena zavisno od auta do auta.
2. Netacna proizvoljna odluka. Castrol je robna marka BP, lepo su rekli.
3. Auto je pravljen da prelazi 30.000 km minimum godisnje bez opsteg pregleda tako da duzi put unutar Evrope bilo gde ne predstavlja razlog niti problem koji zahteva prevremenu kontrolu.
Gde god da se zateknes na tom hipotetickom putu od 3.000km sigurno postoji neki diler i servis VW u blizini gde moze da se obavi na vreme i kilometrazu potreban servis.

Inace, ulje se ne menja i kupuje prema brendu nego prema tehnickoj normi koju zahteva prozvodjac vozila i apsolutno svako ulje svakoj brenda je pogodno za upotrebu (te konkretne norme).
Odgovori