Grejanje kabine-opšta diskusija

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
lami
Reactions:
Postovi: 3556
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od lami »

Evo na 207. Manuelna je klima, pa duva samo kad je prebaceno na noge ili.sve. Slika

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

Korisnikov avatar
somi-car
Reactions:
Postovi: 2243
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Peugeot 307 1.6 HDI

Post od somi-car »

nidza napisao: 23 Nov 2018, 12:02
somi-car napisao: 19 Nov 2018, 09:19 Supruga na alfi ima dvozonsku automatsku klimu sa posebnim otvorima pozadi. Za tako malu kabinu fenomenalno resena ventilacija.

Generalno ne verujem da ti posebni otvori pozadi kostaju nesto mnogo u proizvodnji. Ali kada bi automobilska industrija nama dala sve za dz, sta bi onda naplatili :(
Ako ima automatsku klimu onda si primetio da grejanje ide iz otvora ispod sedišta, u noge, ne iz tih dodatnih iz konzole (ako su elektroklapne ispravne). Oni su bitni za hlađenje kabine, ne za grejanje.

Hladan vazduh se spušta, topao ide na gore. Ko ima automatsku klimu nema šta da razmišlja, neka je drži na Auto. Ko ima manuelnu, grejanje treba da namesti u noge, a da reguliše temperaturu i ventilator.
Ipak duva i iz dodatnih otvora pozadi. Probao malo pre...
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

@ljubitelj, moj 307 je modelsko 2008., razlikuje se podosta u operacijama od obicnog koliko vidim. Kazem ti kod mene je grejanje bas odlicno. I upravo radi ono sto ti kazes da kod tebe nema. Duva pozadi na noge u AUTO modu, odmagljuje odmah i slicno. Samo da znas da ima raznih opcija cak i na istom godistu, ako je sudeci po uputstvu! Eto kod mene sirena recimo deaktivira tempomat, kod koleginice na 307 pre 2005. godine ne, moz trubis kolko oces. P. S. Kopca za vezivanje stoji kako treba. Nisam primetio to sto kazes, vezem se za sekund bez gledanja. Pozadi onaj srednji je nezgodan za vezivanje.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Stavi automatiku i temperaturu na displeju 22 pa molim te javi da li je isto dobro grejanje stopala vozaca i putnika pozadi (izgleda da je to povezano, da je samo jedna zajednicka regulaciona klapna).

KOd mene a koliko vidim i kod tebe (sa slika) je identicna automatska klima sa identicnim zasebnim dugmetom kojim se ukljucuje odmagljivanje.
Tek kada se to dugme pritisne i aktivira kompresor prinudno odmagle se stakla, inace bez kompresora pri kisi nema sanse da ne dodje do zamagljivanja.To je polozaj, taster AUTO kada se sve samo namesta.

Kod mena na auto, padala jaka kisa, pocelo da se magli prvo soferka a onda bocna stakla. Pipnem rukom ono jedva duva vazduh,. Morao da ukljucim DEFROST dugme da se pojaca duvanje i tek tada prestalo da se dalje magli i naravno odmaglilo.
Odmah vratim na AUTO i posle 5 minuta opet isti problem se vraca, magle se stakla a venitlator jedva duva.
U knjizici za upotebu auta Pezo je napisao da se rucno dodatno ukljuci omdagljivanje i onako nejasno pominje apo potrebi
Mozda je nesto pokvareno ali ne bih rekao jer dijagnostika kaze da je sve ok, kada se rucno pritisnu dugmici sve radi kako se trazi a jedino taj AUTO rezim se nekako zbunijuje sistem.Jos na jednom 307SW se identicno ponasa taj AUTO rezim rada kao kod mene.

Ako stavim na AUTO i 28C onda duva jako i dobro greje ali postane prevruce pa opet mora rucno da se menja temp. Tako ne treba dobar sistem regulacije da bude zahtevan.
Koliko vidim u katalogu delova svi P307 imaju isti sistem ventilacije, grejanja i hladjenja bez obzira na godiste samo su razliciti dobavljaci .
Kod mene je konkretno nemacki Behr isporucio grejanje.

Na volvou stavim na AUTO i 22C u septembru i nemam potrebe da vise do aprila diram komande. Automatika sama odlicno radi posao, podeli kabinu u temepraturne zone i duva tamo gde treba kada treba bez greske ili potrebe za rucnom korekcijom.

Necu se smrznuti svakako u Pugu ali nisam odusevljen potrebom da se zabavljam sa dugmicima klime tokom voznje.

Kopca za pojas je previse pozadi postavljena, naravno da se jednom rukom koristi ali nije udobno ili ako hoces drugacije receno nije ergonomski prilagodjeno da se bez napora obavi.Nije tamo gde ruka sama padne, i treba je traziti u mraku a dodatno nije ni osvetljena. Ovo za svetlo vidim da je postalo modada se izbacuje kod novijih godista raznih auta, steta jer je to korisno pogotovu nocu i zimi.

Kopca treba da bude 2-3cm pomerena napred i jos vaznije da bude POKRETNA a ne zacementirana u jednom polozaju. Nije isto vezivanje leti sa majicom i zimi u jakni, a ta kopca nema automatsko prilagodjavanje.
Mozda ti nisi imao prilike da koristis bolja resenja pa i ne primecujes jer poredis 307 sa Korolom i Pikasom ali veruj da jeste problem kada predjes i poredis sa autima gde je ergonomija tip top, npr Mercedes ima isto odlicnu kopcu.

Sve sto treba Pezo ima i radi ali je daleko od optimalnog ponasanja i rasporeda komandi.

Nisam spomenuo da je recimo volan nezgodno oblikovan za duzu voznju, da nema ravni deo na kome moze da se odmara dlan.
Pa pedala gasa koja nema zglob, njie pokretna da se prilagodjava automatski ugao prema polozaju stopala. To zamara pri voznji od vise sati i stvara potrebu za pauzama svakih par sati.
Sve su to kao sitnice, i mozda za vecinu vozaca nesto sto smatraju da tako mora da bude, meni donekle smeta doduse ja sam se prilagodio i ne vozim 307 duze ture.
Jenostavno njje auto podesen za neosetno gutanje kiometara, opet po mom osecaju i stecenim navikama udobnosti voznje.

Nedavno sam se vozio u C5 2014. godiste sa hidro vesanjem na 19-icama i samo vesanje odlicno upija neravnine ali iako motorizovano kozno sedista koje je top model za C5 nije udobno za sedenje i nije dobro oblikovano.
Dzabe elektro lumbalno podesavanje kada gornji deo sedista i narocito naslon za glavu nije adekvatno uradjen, tj zamara umesto da odmara kicmu i vrat.
Par dana kasnije sam se vozio u P406 iz 2001. koji je susta suprotnost. Sedista obicne manuelne kontrole ali mnogo udobnija.

U oba auta identicna relacija, identican put, po 2 puta vozen sa svakim. Oba 2.0HDI samo razlicite konjaze.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nidza »

Optimizuj malo postove, nemoguće je pročitati ovoliko.

Grešiš za odmagljivanje bez posebnog tastera. Bolje auto klime imaju senzor vlažnosti vazduha, a na Alfi sam imao poseban senzor zamagljenosti stakala. Octa taj senzor ima tek od FL, ali običan senzor vlažnosti radi posao. Stakla se zamagle tek ponekad odmah po sedanju u hladan auto.

Pritom su to sve buranija automobili, mogu misliti kako rade klime na top segmentu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1828
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od milosg »

Nailazio sam na više žalbi (po forumima) na taj senzor za magljenje šoferke na Alfama, da ume da zeza i da pali bespotrebno odmagljivanje. Moguće da treba da bude i savršeno čista šoferka da bi to radilo iole kako treba, a sumnjam da može baš savršeno...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od nidza »

Tripuju se ljudi da je bespotrebno. Pozicioniran je na mestu gde kreće magla, pa ljudima verovatno smeta što se pali čim krene da magli.

Još jedna stvar, iz svog iskustva ljudi iz okoline, većina sa automatskim klimama neprekidno drnda nešto oko podešavanja i nikad ne da priliku sistemu da ukapira stvarno stanje u kabini i podesi parametre kako treba. Onda i magli, hladne noge, vruća glava, bije klima gde ne treba i nista ne valjda, a plus im se i najčešće usmrdi.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5208
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od cozmo »

@Ljubitelj:

Kod mene NE magli nista unutra. Suva su mi stakla i po najjacoj kisi ili vlaznosti. Nema ni trunke vlage u vozilu, mogu da ti fotkam, snimim... kako god zelis ako mi ne verujes. Doduse ni na jednom autu nisam imao taj problem, cak ni na Corolli. Na 22 stepena je odlicno u kabini. Doduse moram da ukljucim jednu brzinu duvanja vise (od 8 brzina). Ja ne smem preko 25 stepeni da podesim jer je mnogo vruce. To sto je ista, naizgled, oprema, ne znaci da isto i radi. Eto, kazem, meni sirena gasi tempomat, a koleginici na modelu pre restajla ne gasi, dakle nesto su menjali. Mozda je i optimizovan sistem za grejanje, otkud znam. Sto se tice pojasa, vozio sam mnogo automobila, nista ja tu cudno ne vidim, osim pozadi kao sto rekoh. Sto se tice duze voznje, nemam zamerke. Ni za pedale ni za volan. Nije mekano bas kao na nekim skupljim, ali nije ni lose.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Nidzo, pricam za PSA i problem koji imaju sa zamagljivanjem u radu automatske klime.
Cak imaju poseban taster za odmagljivanje kada se iskljuci AUTO rezim rada.
Inace se slazem da bi trebalo da automatske klime bez problema sve situacije prepoznaju preko senzora i adekvatno prilagode podesavanja tj rad.

Ja mislim da je problem kod Pezoa sto ventilator u auto modu slabo duva i nema dovoljan protok svezeg vazduha. U auto modu je obicno na 1/2 od 1. brzine ili eventualno dobaci do 2. brzine. (kontinaulano je promena brzine u auto modu ali otprilike po zvuku tako deluje).
Inace kada jako duva je bas bucan ventilator pa su mozda time hteli da priguse buku i poboljsaju akusticki utisak ali eto to stvara drugi problem.
Kada se iskljuci auto i rucno namesti nema problema sa zamagljivanjem. Rad automatike je ono sto meni pomalo smeta.

ps. Znas da nisam vest u optimizovanju postova, sorry.

@cosmo,
Pa cim ti rucno ukljucujes brzinu vise ventilatora znaci da imas problem da automatika ne podesi brzinu kako zahteva situacija. I to sto povisavas temperaturu i do 25C ne bih reako da je normalno potrebno kod automatskih klimatizacija koje kvalitetno regulisu.
AUtomatika treba da radi bez tvog uticaja, da sama kontrolise kompletan rad.

Sto se drugih stvari tice, verujem da ces lakse prepoznati ovo sto sam opisao oko komandi kada budes imao prilike da vozis neki auto sa boljom ergonomijom.
Nije samo mekoca pedale vec njen ugao, i kako je postavljena u odnosu na stropalo.


No nema veze, ti si 100% zadovoljan ja sam zadovoljan u menjm procentu i smatram da je za iste novce u izradi Pezo mogao puno bolje da optimizuje ergonomiju vozackog mesta i auto bude dosta komforniji jer ima potencijala.
lami
Reactions:
Postovi: 3556
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od lami »

Ljubitelj, to dugme za odmagljivanje nema veze sa auto ili.manuel, ono sluzi da ti brzo odmagli prozore i ima ga i na c4 picasso sa manuelnom klimom i dobra je stvar, jer ti mozes da imas iskljucenu klimu, samo grejanje da radi ka recimo tebi i jednim pritiskom se klima ukljucuje, duvanje ide na maks ka sajbni i cirkulacija iskljucuje. Obicno ga nema na ostalim sa manuelnom klimom, jer podrazumeva promenu smera duvanja, a kod vecine rucnih klima se to radi - rucno, dok je na primer kod Picassa na dugme. Ako je tebi klima ukljucena, a magli, moze biti dva razloga,
1. Ako nema kise, je da se odvod klime zapusio, nije retko, prodzara se malo, najverovatnije otvor kod auspuha.
2. Ako se to desava kada ima kise, odvod ispod brisaca se zapusio i kisa se preliva u kabinu i vlazi. Opet i to nije retko.

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ljubitelj »

Nije ni jedno ni drugo, suvo je unutra sve kao barut, a otvori su odmah provereni i cisti.
To sto opisujes za manuelnu klimatizaciju kod takvih auta da treba rucno ukljucivati pojedine funkcije to je ok.

Ovde je prica o automatskoj klimatizaciji i AUTO polozaju, Tu treba samo od sebe da se ukljucuje odmagljivanje, recirkulacija ili kompresor vec prema programu rada i podacima sa senzora.

Na Pezou, u uputstvu za upotrebu su napisali da pored AUTO rezima rada nastaje zamagljivanje stakala kao moguce i da po potrebi rucno pritisnuti to dugme.
To je kod svih proizvedenih primeraka, po fabrickom uputstvu i nije povezano sa ona 2 slucaja neispravnosti koje si pomenuo sa prelivanjem vode kao mogucim kvarom i uzrokom problema u radu.

Na AUTO kada se magle stakla pri jacoj kisi/ velikoj spoljnoj vlaznosti vazduha a onda rucno igra sa dugmicima odmah se osuse stakla. Za nekih 20tak sekundi ali u tom rucnom rezimu prestane grejanje na noge i duva samo na soferku. A to opet ne valja po vozaca i putnike.

Ako se opet vrati na AUTO ponovo se zamagljuje, pa onda ponovo rucno da se odmagle....

Postoji automatika ali ona ne radi korektno u svim situacijama.

Letos sam imao isto problem, na AUTO dobro i brzo hladi do 33C a kada je napolju recimo 37-38C vec ne moze lepo da brzo ohladi. Udjem u vreo auto koji je stajao na Suncu par sati i treba vise od 5 minuta da se rashladi kabina a AUTO ne ume da ukljuci recirkulaciju pa opet moram rucno da korigujem rad.
I da rucno pojacam ventilator na max.

Raspitao sam se kod vlasnika koji voze ili su vozili vise od 10godina razne Pezoe i Citroene i svi su mi reklii da je to tako, da jednostavno bolje ne radi taj AUTO rezim kod ovog proizvodjaca bez obzira na model i godiste auta tih serija.
A i sta mi je tesko da tokom voznje stiskam dugmice...
Citam po nemackim i francuskim forumima vlasnika PSA auta slicne ili identicne opise a neki daju i oglase o cipovanju klime da bi se to resilo i dovelo u red kako spada.

Nesto je u softveru fals uradjeno, nije problem u elektricno mehanickom delu sistema, ali ja jos nisam prokljuvio sta konkretno moze da se uradi.

Servisi kod nas naravno nisu u toku sa tim cipovanjem, a iskreno i bojim se da nekome dam da prcka po ECU klimatizacije pa se navikavam da su dugmici moji prijatelji.

U sustini poanasam se kao da ima manuelnu klimatizaciju i onda kada podesim bude prilicno ok neko vreme, pa onda opet podesavanje i tako.

Primetio sam jos jednu falinku 307. U voznji po kisi, automatika ukljuci prednje brisace i menja brzinu rada ali ne ume i ne moze da ukljuci zadnji brisac.
To ne moze da se popravi ni u dijagnostici.
A manuelno ne postoji mogucnost da se ukljuci zadnji brisac na stalni rad. Postoji samo pozicija za interval. Pri brzoj voznji autoputem po jakoj kisi ometa prelgedanost, a verujem da kosta 5 evra vise da su stavili prekidac brisaca sa 2 polozaja umesto sa 1.
ftj
Reactions:
Postovi: 13952
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ftj »

Koji auto ima dva intervala zadnjeg brisaca?

(zezam se ovo je hipoteticko pitanje, znam da je odgovor volvo iz 70 i neke :))
Xepoj87
Reactions:
Postovi: 28242
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od Xepoj87 »

I Mercedes karavan iz 90 i neke :)
Zar nemaju svi?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
ftj
Reactions:
Postovi: 13952
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od ftj »

Ovo sto sam ja vozio nije imalo. Isto tako, nijedan nije imao automatski zadnji brisac.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Grejanje kabine-opšta diskusija

Post od dragvorl »

Focus ima 2 brzine zadnji brisac.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Odgovori