
Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Promena motora je na zapadu kao dobar dan u garanciji, a i van nje

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Pa prakticno je plug-and-play varijanta, raskacis sve delove, motor napolje, drugi unutra, povezes sve nazad i kraj....zato sam isao na tu varijantu nego da radim generalku na mom...a i majstor nije bio 100% siguran da li je mozda sam motor uzrok kvara, uradjen je hidrotest glave motora koji je pokazao da je glava dobra, jedino ako je negde na bloku pukao, a opet verovatnoca da se to desi na ovoj "mrcini" od motora je skoro pa nemoguca misija....videlo se na prvom cilindru skroz gore na klipu crvena tecnost (rashladna) te je odatle sumnja da je "od gore" dosla tj. preko egr-a... ovaj je poznat majstor u NS za pezo - citroen vozila, kaze da nije do sada imao ovaj slucaj, ni on 100% nije siguran odakle je propisao rashladnu tecnost...
U mom prethodnom postu gde sam opisivao kvalitete/mane DS-a napisao sam da se ovakve stvari desavaju i luksuznijim kolima, secam se, pre jedno 10-tak godina, bratov kum je radio u onoj firmi sto su prodavali skutere i polovna kola, Mass tehniks ili tako nesto se zvalo, uglavnom gazda je uvek imao neka napucana kola, u tom periodu je imao i S63 (ili S65) amg, tipa 2-3 godine star, i krenuo covek negde na put i isto tako, na autoputu zaribo auto, rezultat, zamena motora....tek je to da se roknes....prosle godine od druga brat kupio novu skodu superb, nije proslo mesec dana, ckro automatski menjac skroz, sreca pa je auto pod garancijom....jbg, sranja se desavaju gde ih i ne ocekujes....
U mom prethodnom postu gde sam opisivao kvalitete/mane DS-a napisao sam da se ovakve stvari desavaju i luksuznijim kolima, secam se, pre jedno 10-tak godina, bratov kum je radio u onoj firmi sto su prodavali skutere i polovna kola, Mass tehniks ili tako nesto se zvalo, uglavnom gazda je uvek imao neka napucana kola, u tom periodu je imao i S63 (ili S65) amg, tipa 2-3 godine star, i krenuo covek negde na put i isto tako, na autoputu zaribo auto, rezultat, zamena motora....tek je to da se roknes....prosle godine od druga brat kupio novu skodu superb, nije proslo mesec dana, ckro automatski menjac skroz, sreca pa je auto pod garancijom....jbg, sranja se desavaju gde ih i ne ocekujes....
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
I na Pugu od mog druga, koji je isto čipovan 2,0HDI, probio antifriz ali srećom ne u cilindar i nije došlo do hidro udara.
To su bimetalni motori, gde mehanički stalno šeta glava u odnosu na blok. Kod čipovanog (koji i koristi dodatnu konjicu) to je izraženije, tj povećan je hod.
Obično je pravilo kada se takvi motori čipuju da se stavlja nešto drugačiji dihtung glave, otporniji na rad glave usled termike. I poboljšava kapacitet sistema hladjenja motora.
Nadam se da se taj novi motor sredio pre ugradnje, ako je stavljen čip i na novi.
To su bimetalni motori, gde mehanički stalno šeta glava u odnosu na blok. Kod čipovanog (koji i koristi dodatnu konjicu) to je izraženije, tj povećan je hod.
Obično je pravilo kada se takvi motori čipuju da se stavlja nešto drugačiji dihtung glave, otporniji na rad glave usled termike. I poboljšava kapacitet sistema hladjenja motora.
Nadam se da se taj novi motor sredio pre ugradnje, ako je stavljen čip i na novi.
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Cip je ostao i na novom motoru, to je klasicni remap, nisam nikad cuo da je za takav "tjuning" potrebno bilo sta dirati oko motora obzirom da je povecanje snage u granicama izdrzljivosti motornih elemenata, a i majstor koji ga je cipovao mi je tada potvrdio pre cipa da je istu mapu ubaciovao u ove motore i nije imao nekih primedbi od strane korisnika. Ja sam tako cipovan vozio jedno 1,5 godinu i presao za taj period sigurno oko 30.000km, da je cip tj. pomeranje glave motora uzrok, mislim da bi se to dosta ranije desilo.
Nisam toliko strucan, ali ako kazes da glava motora ima izrazeniji hod, a koliko ja znam rashladna tecnost prolazi kroz blok motora (kroz glavu ne jel?), ne verujem da se glava toliko pomera da tecnost procuri preko dightunga u cilindar. Btw, sad se setih kad vec spominjem dightung, secam se da je majstor rekao da je i dihtung bio dobar tj. "suv", bez vidljivog traga rashladne tecnosti.
Nisam toliko strucan, ali ako kazes da glava motora ima izrazeniji hod, a koliko ja znam rashladna tecnost prolazi kroz blok motora (kroz glavu ne jel?), ne verujem da se glava toliko pomera da tecnost procuri preko dightunga u cilindar. Btw, sad se setih kad vec spominjem dightung, secam se da je majstor rekao da je i dihtung bio dobar tj. "suv", bez vidljivog traga rashladne tecnosti.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24626
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
S obzirom da si cipovao motor savetovao bih ti cesce zamene ulja u menjacu i filtera ako ima sto kvalitetnijim, jer uglavnom naprave da sve bude na limitu pa jos kad je dizel i gasiranje to mu nikako ne prija. Ako ces ga voziti jos par godina gledaj da nemas ozbiljniju intervenciju na menjacu, najvise jer ako ga jednom ne urade kako valja nema kraja. Zamena ulja redovna je najbolja prevencija.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Ja sam mu uradio zamenu ulja u menjacu pri kupovini, od tada je presao cca 50k km, a cinimi se da se radi na 60k km? U pitanju je AISIN EAT6 menjac. Koliko se secam kod njega se uradi "delimicna" zamena ulja, tipa pola od ukupne kolicine ostane u njemu, a druga polovina koja se izbaci napolje zameni se novim uljem...cinimi se da mi je tako prosli put majstor objasnjeno
Servise mu inace radim na 10k km, svakako uskoro treba da mu uradim servis pa ce to biti zapravo prvi veliki servis sa drugim motorom te sam planirao i da mu odradim i jos jednu zamenu ulja u menjacu.

Servise mu inace radim na 10k km, svakako uskoro treba da mu uradim servis pa ce to biti zapravo prvi veliki servis sa drugim motorom te sam planirao i da mu odradim i jos jednu zamenu ulja u menjacu.
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Naravno da prolazi rashladna tečnost kroz glavu motora. Ona je najopterećeniji termički deo motora, a pogotovu kod dizela je glava osetljiva.
Da li je povećanje snage (čitati temperature i pritiska) u granicama izdržljivosti može biti slučaj a i ne mora sa datim fabričkim dihtungom.
Glava se više pomera sa čipovanim motorom nego sa fabričkim, što je i logično.
A više pomeranja znači više trenja i brže habanje dihtunga.
Nema pravila kako, kuda i kada probije dihtung.
Može da pusti antifriz u komoru, može da pomeša ulje i antifriz, može ulje da propiša....ima toliko zaptivanih prostora u glavi gde može da popusti.
Zašto se skucao motor tokom vožnje, jel se našao uzrok šta je krenulo po zlu- ostao bez ulja, pregrejao se antifriz, nešto treće ili kombinacija??
Super da si rešio, možeš i zanemariti ovo o čemu pišem jer se ne mora ponoviti slučaj sa novim motorom, možda je otporniji na čipovanje ali eto čisto da se zna da postoji i druga strana medalje kada se čipuje.
Da li je povećanje snage (čitati temperature i pritiska) u granicama izdržljivosti može biti slučaj a i ne mora sa datim fabričkim dihtungom.
Glava se više pomera sa čipovanim motorom nego sa fabričkim, što je i logično.
A više pomeranja znači više trenja i brže habanje dihtunga.
Nema pravila kako, kuda i kada probije dihtung.
Može da pusti antifriz u komoru, može da pomeša ulje i antifriz, može ulje da propiša....ima toliko zaptivanih prostora u glavi gde može da popusti.
Zašto se skucao motor tokom vožnje, jel se našao uzrok šta je krenulo po zlu- ostao bez ulja, pregrejao se antifriz, nešto treće ili kombinacija??
Super da si rešio, možeš i zanemariti ovo o čemu pišem jer se ne mora ponoviti slučaj sa novim motorom, možda je otporniji na čipovanje ali eto čisto da se zna da postoji i druga strana medalje kada se čipuje.
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Mozda nisi ispratio moja prethodna pisanja, napisao sam da je dobio antifriz na prvi cilindar....motor je do tog momenta radio sasvim normalno bez ikakve potrosnje ulja/antifriza, dima, i bilo kakvih drugih nus pojava koje bi mogle da ukazu na neki problem....bio sam na autoputu, tempomat na 140, i odjenom trokiranje i kraj....obzirom da je glava motora prosla hidrotest, i da je majstor detaljno pregledao dihtung i nije se video trag antifriza na njemu, pretpostavka je da je antifriz prosao kroz hladnjak od egr-a pa preko egr-a u motor...ili da je na nekom mestu pukao blok motora...ostalo je na nagadjanju...problem resen zamenom motora i egr-a...ceh i nije bio velik koliko sam ocekivao...motor + egr + ruke za ceo posao + slep = 1000 eur.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24626
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
To je stvarno dzabe za takvu zajebanciju.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Kakva reklama za Citroen 

Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Nije to specijalno za Citroen vezano, dešava se kod dizela. Ništa neobično ako se duže forsira dizel recimo leti na autoputu da probije antifriz. Nekada je to bilo kod VW šestaka turbo dizela skoro pa uobičajeno uz pun gas da popuca glava i pusti antifriz unutra.
Na Mercedesima dizelima šestacima se pomešaju ulje i antifriz u interkuleru, koji se pregreje i pokrivi pa dihtnug koji razdvaja komore popusti. Poznata osobina.
itd, itd.
Mada ovde to nije bio slučaj, mislim na pun gas i opterećenje.
Dizeli su nežniji motori u suštini od benzinaca, benzinac može i da se pregreje i nikom ništa. Dizel jednom kada se pregreje često je zreo za remont.
Danas ima "milion" senzora i elektronika očas posla prepozna opasno stanje i blokira motora na minimalno opterećenje da ga sačuva.
Na Mercedesima dizelima šestacima se pomešaju ulje i antifriz u interkuleru, koji se pregreje i pokrivi pa dihtnug koji razdvaja komore popusti. Poznata osobina.
itd, itd.
Mada ovde to nije bio slučaj, mislim na pun gas i opterećenje.
Dizeli su nežniji motori u suštini od benzinaca, benzinac može i da se pregreje i nikom ništa. Dizel jednom kada se pregreje često je zreo za remont.
Danas ima "milion" senzora i elektronika očas posla prepozna opasno stanje i blokira motora na minimalno opterećenje da ga sačuva.
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Taj motor je veoma izdržljiv i jedan od retkih koji od samog pojavljivanja pa do dan danas nisu imali neke veće bubice (što bi rekli na veoma dobrom je glasu).
Ovo je definitivno izolovan slučaj i možda je imao neki problem koji nije bilo tako lako primetiti
Ovo je definitivno izolovan slučaj i možda je imao neki problem koji nije bilo tako lako primetiti
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
Da ako je fabrički motor ali ako je čeprkano po softveru bilo da je čipovano radi snage bilo da je čipovano radi ekologije pitanje je kako je uradjeno i da li su zadržane sigurnosne margine.
Ja sam protivnik tek tako generičkog čipovanja "univerzalnim" mapama, pre ili kasnije zna da se pokaže neki naizgled nevezani problem.
Ja sam protivnik tek tako generičkog čipovanja "univerzalnim" mapama, pre ili kasnije zna da se pokaže neki naizgled nevezani problem.
Re: Problem sa prvim paljenjem Citroen DS5 2.0HDI 160hp
@Mares Hvala na detaljnom postu oko mana i kvaliteta auta. 
