Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl »

Malo off, ali ja bih tu Calibru gledao da ocuvamna tvom mestu u sto vise fabrickom stanju, ako si je vec uzeo takvu, sto kazes ocuvanu. Takva kola su sve redja. Meni bi je bilo steta voziti kao prvi auto, po kisi, snegu soli, da ne stoji u garazi. :) Calibru nisam bas odavno video.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

To mi je i namera, da je vratim u fabricko stanje i da je sredim kompletno, sto vec jeste dobrim delom :).
Sveze ofarbana komplet, stavljene nove felne, gume, motorni deo sredjen 90%, mehanika, struja, sve servisirano sta je trebalo, uskoro novi komplet izduvni sistem, sa sebringom na kraju, u planu i komplet presvlacenje enterijera i generalno doterivanje kabine...
Sve u svemu, plan je da je skroz sredim za sebe, nece biti na prodaju :).
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11000
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Uroš S. »

Ove felne moraju sa auta u kantu pravo, isto važi i za masku. Taj auto jedino iole vredi u fabričkom stanju (mehanički i estetski). Ovako samo pališ pare.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl »

Apsolutno, srecom felne je lakse zameniti nego limariju. Verovatno te kosta sve ovo poprilicno, pa bi valjalo da bude odradjeno kako treba.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

Kao sto rekoh, sredjujem ga za sebe, onako kako meni izgleda lepo, a inace ko god ga je video uzivo, svima se svidjaju felne, a masku ja nisam menjao, takva je fabricka, ne znam na sta konkretno mislis?
Kad sam rekao da ga vracam u fabricko stanje, nisam mislio 100% u fabricko stanje, npr. meni licno se ne svidjaju fabricke felne, ni izgled ni velicina :).
Nije mi problem da ulozim u njega koliko treba, meni ce vredeti svaki dinar jer ga radim za sebe i svoje licno zadovoljstvo, kao i svi mi uostalom :).
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9505
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od OMP »

ne znam ni ja sta je sa maskom problem, takva je fabricka na kalibri, ima posle ona restyle sto je znak u njoj... felne se ni meni ne svidjaju ali ni onih par tipova fabrickih koje su isle, jedne mozda ima fabricke koje vrede nesto
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

Felne koje su trenutno na Calibri su ove:

https://autec-wheels.de/en/wheels/disco ... ished.html

Na prolece planiram da uzmem dodatne felne za letnje gume, recimo ovako nesto:

Slika
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

Mali update:

Ociscen step motor, klapna, zamenjen desni nosac motora (stavljen Lemforder), stavljen nov set kvacila (LUK), nova kociona creva, i jos par sitnica.
Auto sad ne trese kad se polazi iz prve, a ni u rikverc, medjutim onaj prvobitni problem neravnomernog rada motora je ostao, samo je manje izrazen, manje se oseti, verovatno zbog novog nosaca i seta kvacila.
Da li neko ima objasnjenje zasto se motor skroz umiri, radi kao sat kad samo malo dodam gasa, tipa stotinak obrtaja?
Cim pustim papucicu gasa, pocinje neravnomerno da radi.
Ler gas je na nekih 750-800 obrtaja, to je koliko vidim normalan ler, a na nekih 900-950 motor se skroz umiri i radi kako treba.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj »

Napisao već, razdešen sistem leptira i auto ne ulazi u ler režim rada.
Nije ostvarena povratna sprega regulacije ECU na ler motorić.
Karakteristična pojava na tim sistemima ubrizgavanja tako da mi i ovo opisano ponašanje ukazuje na to.
Zato je šraf štelovanja fabrički plombiran i blokiran.
A ko ne zna kako sve radi, krene da samostalno (umesto kroz ECU) mehanički podešava obrtaje i pokvari naštelovano.
U uputstvu piše kako se podešava, da ne prepisujem...
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

Ne mogu da skinem uputstvo, moze li neko da okaci ovde, ili da mi posalje na mail? danijelk83@gmail.com
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

S obzirom da problem nestaje kad dodam samo malo gasa na leru, tipa +100 obtaja, jel mogu jednostavno da zategnem sajlu gasa taman toliko da mi drzi tih ~900-1000 obrtaja u leru?

Na leto planiram rasturanje motora, sredjivanje glava, ventila i sve ostalo + veliki servis, pa ako je bezbedno da se ovako vozi natezanjem sajle, onda bih tako uradio?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od ljubitelj »

Ne, sajlom se ne reguliše rad motora na leru. Neko je to izgleda već uradio, probao, i pokvario ler sistem.

Kod ovog ubrizgavanja, kao i svih Boš tog doba, regulacija obrtaja se postiže putem motorića za vazduh.
ECU odredjuje i količinu vazduha i količinu goriva koja je trenutno dinamički potrebna da se obezbedi stabilan broj obrtaja na leru bez obzira na promenu opterećenja (kompresor klime, grejači razni, svetla, dodatna oprema...)
Pri tome leptir treba da bude skoro totalno zatvoren, da kroz njega ne prolazi vazduh.
Grubi test je da se odspoji motorić za vazduh, obrtaji treba da padnu ali motor ne sme da se ugasi. Tu negde 500-550 obrtaja.
Kada se vrati konektor motorića obrtaji treba da skoče i da se stabilzuju na 750 ili 785 ili koliko već definisano u softveru, i da tu stoje. +-25 obrtaja promene dozvoljene.

Sajla ne sme da se dira napamet, ima tačno podešavanje zazora koji treba naštelovati šublerom.
Korisnikov avatar
danijelk
Reactions:
Postovi: 79
Pridružio se: 24 Nov 2020, 09:53
Garaža: Opel Calibra 2.0 8V 1992.

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od danijelk »

Posto ECU odredjuje kolicinu vazduha i goriva, sta daje info ECU-u koliko treba vazduha a koliko goriva?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24710
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od dragvorl »

Razni senzori, temperature, protokomer, pozicija papucice gasa itd...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12179
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Opel Calibra C20NE i nestabilan ler rad

Post od Bax »

plus lambda sonda putem povratne sprege.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Odgovori