Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24710
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Koliko kosta da se ubaci polovan motor, verujem da ih ima u izobilju?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Drugi motor 200-300e plus kucanje ko kako uzme ali sigurno 50e
Zamena gumica bez skidanja glave i nije toliko preporucljiva opcija bolje je skinuti glavu i sve srediti oko nje
Zamena gumica bez skidanja glave i nije toliko preporucljiva opcija bolje je skinuti glavu i sve srediti oko nje
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Bax napisao: 18 Feb 2021, 11:16
Onda ako ima srece pa da je potreban samo remont glave, stvar ce biti resena za 250e, a moze i da se ispali pa da da 250e, a on i dalje trosi ulje.
E upravo ovo je sustina - sprecavanje DUPLIRANJA radova/ troskova.
Kad vec ne postoji nacin da se PRE otvaranja motora zasigurno zna da li je do glave ili karika/klipova, da li je ovo ispravan dijagram toka ( sto bi Ljubitelj rekao):
1) Sam skidam glavu /nosim glavu na masinsku obradu ( full a ne samo ravnanje/ sam montiram/ nakon 1000 km konacan zakljucak da li i dalje pije ulje ili je problem resen
2) Ako i dalje pije ulje -> demontaza glave opet /zamena karika (servis a mozda cak i ssm) ALI bez ponovnog ravnanja glave
Da li je ovo izvodljivo, odnosno da li glava mora da se ravna bas posle svake demontaze? Cak iako je nakon ravnanja vozena samo 1000 km ?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
NOV novcat Fire 1.2 motor na paleti sa sve folijom kosta 1100edragvorl napisao: 18 Feb 2021, 11:23 Koliko kosta da se ubaci polovan motor, verujem da ih ima u izobilju?
Polovan 100-200-300e
Ja bih najradije i kupio polovan pa ga vikendom iz gushta sam sredjivao u usluznoj garazi/radionici makar ga zavrsio za 6 meseci a do tada vozio stari i dolivao ulje.
Ali problem je birokratske prirode. Nasi zakonodavci imaju neke fiks ideje po kojima ne smes da pucas na gospodina Provalnika ako se sretnete u tvojoj kuci, a ne smes ni da kupis drugi motor (bas kao i svaki drugi rezervni deo) jer su birokratski vezali motor i sasiju.
Za zamenu motora procedura je sledeca:
1) kupovina motora
2) dobijanje dozvole ovlascenog servisa da je taj novi motor u skladu sa fabrickim propisima
3) montaza motora u registrovanom servisu (kod nekih brendova samo u ovlascenom)
4) nova registracija a cini mi se i atest za novi motor
Sve u svemu to je povrh cene za motor, jos nekoliko stotina evra za papire ( 100-200e samo za misljenje servisa u zavisnosti od brenda a najgori je BMW) i brdo zivaca za obijanje saltera, pragova itd.
Jer ipak si ti neki sumnjiv tip cim hoces da zamenis pokvaren motor. Kome to nije logicno taj moze da podnese molbu za pojasnjenje kod Mice-salter-ubice. Welcome to Serbistan, hehe

Poslednja izmena od DejanZ10 u 18 Feb 2021, 15:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Pa nedostaje bi da bi ti trebalo dosta da vidis od tog stanja kad skines glavu prvi put.
Da vidis te usisne ventile jel su razvaljeni zakoksani, da vidis jel su izgrebani cilindri, da li luftiraju klipovi u cilindrima. D li je zakoksano unutrar samog cilindra.
Moras da obelezis polozaj kaisa, pre nego li ga skines, nekim markerima, da vratis na isti nacin, to treba da duplo proveris, da li znas sta radis.
Ako ti sam otvoris, onda vecamo dalje, i pitamo ljubitelja
Da vidis te usisne ventile jel su razvaljeni zakoksani, da vidis jel su izgrebani cilindri, da li luftiraju klipovi u cilindrima. D li je zakoksano unutrar samog cilindra.
Moras da obelezis polozaj kaisa, pre nego li ga skines, nekim markerima, da vratis na isti nacin, to treba da duplo proveris, da li znas sta radis.
Ako ti sam otvoris, onda vecamo dalje, i pitamo ljubitelja

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
@Bax
Racunaj da sta god da je sa glavom, sredice to u radionici ( full obrada). Za montazu i zupcenje cu se snaci.
Poenta je da li glava koja je nakon obrade vozena 1000km, mora opet da se ravna ( ako treba ponovo da se otvara , u slucaju da su ipak karike propale) ?
Jer, ako mora onda je to dupliranje istih radova/troskova pa je onda bolje ici na jedno otvaranje ( full obrada glave + zamena svih karika)
Racunaj da sta god da je sa glavom, sredice to u radionici ( full obrada). Za montazu i zupcenje cu se snaci.
Poenta je da li glava koja je nakon obrade vozena 1000km, mora opet da se ravna ( ako treba ponovo da se otvara , u slucaju da su ipak karike propale) ?
Jer, ako mora onda je to dupliranje istih radova/troskova pa je onda bolje ici na jedno otvaranje ( full obrada glave + zamena svih karika)
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Super. Jedna velika, masna slagalica ali izvodivo.
Mogu da nadjem i alate ( kompresor, kilo kljuc...), imam i usluznu radionicu..sve je to ok.
Ali ne daje odgovor - da li mora ponovno ravnanje glave ako je motor radio 1000 km nakon obrade glave ( u profi masinskoj radionici) ?
Mogu da nadjem i alate ( kompresor, kilo kljuc...), imam i usluznu radionicu..sve je to ok.
Ali ne daje odgovor - da li mora ponovno ravnanje glave ako je motor radio 1000 km nakon obrade glave ( u profi masinskoj radionici) ?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
PA ne treba da na to racunas, ako radis po PS, svako skidanje prati ravnanje glave.
U krajnjem naucices nesto novo, a svaka se skola placa, gledaj pozitivne strane celog projekta
PS. neko i ne ravnja glavu ako nije prokvala(to je ljubitelj gore pisao), kazu da sam dihtung po dizajnu moze da kompenzuje do neke mere.
PS2. fabricka tolerancija za FIRE motor je 0.4l na 1000km, cisto da se zna.
PS3. Koliko bi izaslo da sam skidas glavu i nosis u MR?
U krajnjem naucices nesto novo, a svaka se skola placa, gledaj pozitivne strane celog projekta

PS. neko i ne ravnja glavu ako nije prokvala(to je ljubitelj gore pisao), kazu da sam dihtung po dizajnu moze da kompenzuje do neke mere.
PS2. fabricka tolerancija za FIRE motor je 0.4l na 1000km, cisto da se zna.
PS3. Koliko bi izaslo da sam skidas glavu i nosis u MR?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Pa eto...onda sam spreman da krenem u taj poduhvat.
Sad, treba lagano naci masinsku radionicu za full obradu glave (prihvatam preporuke sa ovog foruma, ovde ili u pp, meni svejedno)pa da pocnemo...
Dobra je stvar sto je auto u voznom stanju i nije nista "o glavu". Prvo potraga za radionicom a kupio bih i druge srafove jer ovi sto drze glavu su "jednokratni". Kilo kljucem se deformisu/istegnu pri montazi i zapravo su jednokratni ( kaze literatura?) pa treba staviti nove svaki put.
E sad, sto se celog plana tice (uradi sam montaza/demontaza + obrada u mashinskoj radionici), ako je neko protiv ili ima bolju ideju - dobrodosao je da se javi il' za navek da cuti
@Bax
Racunam oko 50ak evra ako skinem i donesem sam?
Ta cifra se pominje po netu. I kazu full obrada na strugu/glodalici ( ravnanje, novi tefloni, novi usmerivaci/caure ventila, obrada nalezuce povrsine glave i ventila..) sve po PS-u, nista improvizacija busilicom itd
Naravno, tu jos idu i novi srafovi, dihtunzi, termo pasta, mozda i PK kais, novo ulje... racunam da bi taj pokusaj izasao oko 100e. Mnogo bolje nego 600-700e ( garantovana popravka) u onom servisu a bolje cak i od 200-250e za istu stvar u nekom servisu ( koji takodje ne garantuje uspeh )
Sad, treba lagano naci masinsku radionicu za full obradu glave (prihvatam preporuke sa ovog foruma, ovde ili u pp, meni svejedno)pa da pocnemo...
Dobra je stvar sto je auto u voznom stanju i nije nista "o glavu". Prvo potraga za radionicom a kupio bih i druge srafove jer ovi sto drze glavu su "jednokratni". Kilo kljucem se deformisu/istegnu pri montazi i zapravo su jednokratni ( kaze literatura?) pa treba staviti nove svaki put.
E sad, sto se celog plana tice (uradi sam montaza/demontaza + obrada u mashinskoj radionici), ako je neko protiv ili ima bolju ideju - dobrodosao je da se javi il' za navek da cuti

@Bax
Racunam oko 50ak evra ako skinem i donesem sam?
Ta cifra se pominje po netu. I kazu full obrada na strugu/glodalici ( ravnanje, novi tefloni, novi usmerivaci/caure ventila, obrada nalezuce povrsine glave i ventila..) sve po PS-u, nista improvizacija busilicom itd
Naravno, tu jos idu i novi srafovi, dihtunzi, termo pasta, mozda i PK kais, novo ulje... racunam da bi taj pokusaj izasao oko 100e. Mnogo bolje nego 600-700e ( garantovana popravka) u onom servisu a bolje cak i od 200-250e za istu stvar u nekom servisu ( koji takodje ne garantuje uspeh )
Poslednja izmena od DejanZ10 u 18 Feb 2021, 16:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Snimis film sa objasnjenem na YOu tube, mozes jos i da zaradis na kraju 

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Ne znam Bax, nisi mi bas jasan?
Cenim savete, deluje da poznajes materiju ali si i kontradiktoran.
Prvo "hajde sam" a onda suprotno?
A ja cak nisam ni rekao da sam za 100% DIY varijantu nego DIY (de)montaza + profi obrada/restauracija glave
Cenim savete, deluje da poznajes materiju ali si i kontradiktoran.
Prvo "hajde sam" a onda suprotno?
A ja cak nisam ni rekao da sam za 100% DIY varijantu nego DIY (de)montaza + profi obrada/restauracija glave
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Nismo se razmeli, rekao sam da bi bilo popularno imati to dokumentovano, film na Youtube sa mnogo pregleda zaradi novac.
Zato ih i snimaju toliko, ali to je druga proca. Da ne zbunjujem.
Sto se tice bitnog pitanja, da li ovo da probas sam?
Ja bih prvo proucio te internet izvore, jer ocigledno su ljudi to vec radili samostalno.
JA kad sam nesto pokusavao sam, neko moje pravilo, je da je prvi put sve to ubedljivo najteze, drugi put kad nesto radis ide s pola gasa, to se nekako brzo nauci.
Moraces sam da doneses odluku, mada za te projektovane pare i nije pitanje zivota ili smrti, mozda se u praksi ti i vise potrudis od majstora ako si pedantan.
PS. i kod tog cuvenog majstora se moj auto vracao na reklamaciju polse velikog servisa, jel je prezupcio. Srecom on ne polupa ventile, samo je izgubio snagu.
Tako da, sve ti je to razmuti pa prospi....
Zato ih i snimaju toliko, ali to je druga proca. Da ne zbunjujem.
Sto se tice bitnog pitanja, da li ovo da probas sam?
Ja bih prvo proucio te internet izvore, jer ocigledno su ljudi to vec radili samostalno.
JA kad sam nesto pokusavao sam, neko moje pravilo, je da je prvi put sve to ubedljivo najteze, drugi put kad nesto radis ide s pola gasa, to se nekako brzo nauci.
Moraces sam da doneses odluku, mada za te projektovane pare i nije pitanje zivota ili smrti, mozda se u praksi ti i vise potrudis od majstora ako si pedantan.
PS. i kod tog cuvenog majstora se moj auto vracao na reklamaciju polse velikog servisa, jel je prezupcio. Srecom on ne polupa ventile, samo je izgubio snagu.
Tako da, sve ti je to razmuti pa prospi....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Cela ova prica je zbog birokratskih zavrzlama u pogledu zamene motora, sto servisima odlicno dodje da odvale cene remonta motora.
Tih 600-700e za popravku motora koji nov kosta 1100e je bezobrazluk a posto za 200-300e ne znam za servis koji bi to uradio sa garancijom - zato sam ovde.
Ali ponavljam, ako neko zna za servis koji profesionalno radi full restauraciju glave i zamenu karika ( u svrhu vracanje potrosnje ulja na normalu) i to radi za 200 ili 300e - ja sam i dalje za tu varijantu (ukoliko garantuju za svoj rad). Ko zna za takve, neka javi u pp ili kako hoce/kako forum dozvoljava.
Ali prica "200- 300e bez garancije" ne pije vodu. Onda cu sam da se (s)igram za manje pare.
Hbg, uvek mogu da ga vratim kako je bilo i nastavim da dolivam ulje i trujem komsiluk, mada ne bih to voleo
Tih 600-700e za popravku motora koji nov kosta 1100e je bezobrazluk a posto za 200-300e ne znam za servis koji bi to uradio sa garancijom - zato sam ovde.
Ali ponavljam, ako neko zna za servis koji profesionalno radi full restauraciju glave i zamenu karika ( u svrhu vracanje potrosnje ulja na normalu) i to radi za 200 ili 300e - ja sam i dalje za tu varijantu (ukoliko garantuju za svoj rad). Ko zna za takve, neka javi u pp ili kako hoce/kako forum dozvoljava.
Ali prica "200- 300e bez garancije" ne pije vodu. Onda cu sam da se (s)igram za manje pare.
Hbg, uvek mogu da ga vratim kako je bilo i nastavim da dolivam ulje i trujem komsiluk, mada ne bih to voleo
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
1l na 1000km
to je 1ml na 1km
1 ml vodenog rastvora ima 20 kapi
ti 20 kapi ulja potrosis na 1km voznje
to je 1ml na 1km
1 ml vodenog rastvora ima 20 kapi
ti 20 kapi ulja potrosis na 1km voznje
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.