Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno
Poslato: 23 Sep 2025, 21:58
I to je upitno , da li gledamo diplomu pre Bolonje ili posle ?
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
Izvini, u pravu si za ABS ( "AEBS" ). Moja greška.Markoni napisao: 23 Sep 2025, 20:48 Pa jeste, ali za to svakako nije odgovorna ABS (ne znam što koristiš AEBS). Ne prati ona kako se uvoznici oglašavaju. Ministarstvo trgovine je tu nadležno rekao bih.
Što se tiče UN pravilnika R84 (potrošnja goriva) on nije obavezan već 7-8 godina jer je implementiran u R83, kao i R85 (neto snaga) od kada je uveden WLTP.
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Pitanje je da li sve tako strogo definisano. Čak i akreditovane laboratorije smeju da se akredituju za povučenu metodu i da izveštavaju prema njoj. Idealno bi bilo da se pored podatka navede metoda.
trojanac napisao: 21 Sep 2025, 20:21изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО 2 и загађујућих материја у ваздух.
Ne toliko vezano... Ovo se zaista radi, a baš recimo to ostavlja utisak polupismenosti jer je čisti tehnički pleonazam, pošto emisija ugljendioksida zavisi isključivo od količine i vrte potrošenog goriva.3.2.2 Oдређивање класе ефикасности СО2
Спектар класификација се креће од зелене класе ефикасности А+, што значи, „веома ефикасан“, до црвене класе G, која означава „мање ефикасно“. У обзир се узимају и електрична возила и алтернативни облици погона. Приликом процене ефикасности СО 2 , емисије угљен диоксида се постављају у односу на тежину возила. Да би се одредила класа ефикасности, стварне емисије СО2 модела, морају се упоредити са утврђеном референтном вредношћу. У зависности од одступања од референтне вредности, возилу се додељује једна од класа ефикасности СО2 . Класе А+ до D се додељују возилима чија је емисија СО2 нижа од референтне вредности. Возила чија емисија СО2 одговара или прелази референтну вредност добијају класе ефикасности Е,F или G. Ова референтна вредност служи као мерило за поређење емисија СО2 одреженог возила, узимајући у обзир његову тежину, са емисијом СО 2 „просечног“ новог аутомобила. Што је аутомобил тежи, то је већа референтна вредност. Произвођач возила мора навести СО2 ефикасност возила навођењем класе ефикасности СО2. Да би то урадио, он мора да одредиодступање званичне специфичне емисије СО2 од референтне вредности специфичне за возило. Референтну вредност треба одредити на следећи начин: Категорије ознака се израчунавају коришћењем формуле за одређивање процената одступања од референтне вредности.
Off: većina standarda nije sa obaveznom primenom, osim ako ih ne poziva neki pravilnik.motorista napisao: 25 Sep 2025, 13:55 Pitanje je da li sve tako strogo definisano. Čak i akreditovane laboratorije smeju da se akredituju za povučenu metodu i da izveštavaju prema njoj. Idealno bi bilo da se pored podatka navede metoda.