Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ok sa tim dodatnim detaljima to ima smisla.
Opet, iako bi bilo nerealno očekivati da te taj sistem spasi sa 120 kmh, cenim da opet ima uticaja jer on svakako krene da koči.
Opet, iako bi bilo nerealno očekivati da te taj sistem spasi sa 120 kmh, cenim da opet ima uticaja jer on svakako krene da koči.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Koliko ja znam, kod BMW-a, ako opciono izabereš Driving Assistant Plus, tada ACC funkcioniše do brzina od 180 km/h, a ako izabereš Driving Assistant Professional, tada ACC funkcioniše do 260 km/h.
Naravno, to je samo manji deo razlika izmedju ta dva sistema.
Naravno, to je samo manji deo razlika izmedju ta dva sistema.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
To je tačno ali kakve veze ima ACC sa udarom u stacionarnu prepreku?
Kao što sam pomenuo, a vidim da mnogi toga uglavnom nisu svesni(nisam bio ni ja dok nisam vozio duže vreme auto sa adaptivnim tempomatom), a to je da adaptivni tempomat nije predviđen za situacije kada nailaziš na stacionarnu prepreku, kao ni za bilo koja kočenja koja zahtevaju pritisak pedale više od 1/3 snage. Što automatski znači da ako ti je podešena minimalna distanca za automobil ispred, i krećeš se 260 kmh, nije nemoguće da ćeš morati sam da pritiskaš kočnicu ako naiđeš na auto koji se kreće 80 kmh. Ili mnogo češća situacija npr. voziš gradski autoput u gužvi i držiš tempomat na 80 i kolona odjednom stane, par puta mi se desilo da sam morao sam da kočim.
Kao što sam pomenuo, a vidim da mnogi toga uglavnom nisu svesni(nisam bio ni ja dok nisam vozio duže vreme auto sa adaptivnim tempomatom), a to je da adaptivni tempomat nije predviđen za situacije kada nailaziš na stacionarnu prepreku, kao ni za bilo koja kočenja koja zahtevaju pritisak pedale više od 1/3 snage. Što automatski znači da ako ti je podešena minimalna distanca za automobil ispred, i krećeš se 260 kmh, nije nemoguće da ćeš morati sam da pritiskaš kočnicu ako naiđeš na auto koji se kreće 80 kmh. Ili mnogo češća situacija npr. voziš gradski autoput u gužvi i držiš tempomat na 80 i kolona odjednom stane, par puta mi se desilo da sam morao sam da kočim.
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Evo vidiš, nisam to znao, doduše ni nemam ACC na svojim kolima ali vozim ponekad od drugara. Našao sad negde da piše za Volvo da koristi max 40%. Doduše to za gradski autoput sa kolonama, pošto su manje brzine možda preuzme drugi sistem za automatsko kočenje kad ACC usporenje nije dovoljno.
Pisao sam već negde drugo, jeste da ti sistemi rasterećuju jedan deo mozga ali opterećuju drugi jer sad razmišljaš koji sistem je trenutno aktivan, o čemu brine auto a o čemu ti, a recimo mali dodir pedale to može da promeni i prepusti tebi svu kontrolu. Tu doduše ne spadaju ovi sistemi koji su stalno upaljeni i koji reaguju kad dođe stani-pani.
Pisao sam već negde drugo, jeste da ti sistemi rasterećuju jedan deo mozga ali opterećuju drugi jer sad razmišljaš koji sistem je trenutno aktivan, o čemu brine auto a o čemu ti, a recimo mali dodir pedale to može da promeni i prepusti tebi svu kontrolu. Tu doduše ne spadaju ovi sistemi koji su stalno upaljeni i koji reaguju kad dođe stani-pani.
- Saša
- Postovi: 14199
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Auto treba da se vozi sasvim normalno kao da nemaš ništa od tih sistema (pritom treba reći da ACC nije nikakav sigurnosni sistem). Dakle, nema opuštanja nimalo a ako u nekom odsudnom trenutku i dođe do toga - e tu onda ti sistemi treba da ti pomognu. Podvlačim - POMOGNU - a ne da rade i misle umesto vozača. Ko to tako shvati i prihvati neće imati nikakvih problema.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Acc je problematican na nasim ( SLO) AP, jer voze ko kreteni i nema boga da to ukapira. A taj sistem za kocenje u sili zna biti koristan, ali nebroj puta se mi pali bezveze zbog nacina voznje.
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Pa kako ACC nije sigurnosni sistem. Voziš 130kmh na običnom tempomatu, blejiš u telefon, zadremaš, naiđeš na kamion koji vozi 80 - zakucaš se. Ako imaš ACC on sam uspori - ne zakucaš se. Možda se to negde zove drugačije, kod mene se to zove sigurnosni sistem. Koliko samo ima na autoputu slučajeva stizanja od pozadi, tu ne mislim na situacije kad je stacionaran objekat. Pa i ovaj slučaj koji sam pominjao da sam bio na sahrani je bio takav, "stizanje" sporijeg vozila. ACC bi apsolutno to sprečio.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
ACC je komfor. AEB je sigurnost.
- grujicd
- Postovi: 9012
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Hoćete da kažete da sprečavanje udarca od pozadi u sporije vozilo nije vezano za sigurnost?
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Ja nemam uvid u tehničke specifikacije AEBS-a i eventualne razlike tog sistema kod BMW-a ako je on opremljen sa: 1/ standardnim Driving Assistence, 2/ opcionim Driving Assistence Plus ili sa 3/ opcionim Driving Assistence Professional.ftj napisao: 26 Nov 2024, 13:15 To je tačno ali kakve veze ima ACC sa udarom u stacionarnu prepreku?
Kao što sam pomenuo, a vidim da mnogi toga uglavnom nisu svesni(nisam bio ni ja dok nisam vozio duže vreme auto sa adaptivnim tempomatom), a to je da adaptivni tempomat nije predviđen za situacije kada nailaziš na stacionarnu prepreku, kao ni za bilo koja kočenja koja zahtevaju pritisak pedale više od 1/3 snage. Što automatski znači da ako ti je podešena minimalna distanca za automobil ispred, i krećeš se 260 kmh, nije nemoguće da ćeš morati sam da pritiskaš kočnicu ako naiđeš na auto koji se kreće 80 kmh. Ili mnogo češća situacija npr. voziš gradski autoput u gužvi i držiš tempomat na 80 i kolona odjednom stane, par puta mi se desilo da sam morao sam da kočim.
Pisao sam već gore svoje iskustvo sa novom sedmicom ( a imao sam prilike da isprobam još par aktuelnih modela koji su imali Driving Assistence Professional ), čiji mi AEBS nije dozvoljavao da u gradskim uslovima kasno i jače kočim pri nailasku na ispred mene zaustavljeno vozilo ( kako, mada retko, nekada zaista prilazim ) ili mi nije dozvoljavala da iole agresvnije pridjem vozilu koje sustižem ( npr. pri prilasku kružnom toku ili na nekim petljama ). Taj AEBS uopšte nije funkcionisao na način koji je naizgled uobičajen za AEBS i kako on funkcioniše kod standardne aktivno bezbednosne opreme pod nazivom Driving Assistence ( koje sam takodje imao prilike probati u par aktuelnih modela, koji su po pitanju aktivnih sistema bili čiste klotare - bez radarskog tempomata i ostalog što je deo opcionog paketa opcionim Driving Assistence Plus ili Driving Assistence Professional ), koji su fukcionsali kao AEBS bilo kog "običnog vozila" ( sa kojima maltene od pozadi prilaziš "kome hoćeš i koliko hoćeš", naravno, uz svetlosno i zvučno upozorenje na opasnost od udara )
I stoga, mada nemam tehničke specifikacije, apsolutno ne verujem da bi na auto putu, pri nailasku pri 110-120 km/h na potpuno zaustavljeno vozilo, jednako uspešno delovao AEBS kod onog običnog Driving Assistence-a ( koji i nema radarski tempomat ), kao i AEBS kod onog koji je deo paketa Driving Assistence Plus ( gde je ACC funkcionalan do brzina od 180 km/h, što je 50 m/s, pri čemu je taj ACC, kao i svaki funkcionalan i za "folowing disstance" od 3 sekunde ), kao i da bi isto delovao kao i ABES kod Driving Assistence Plus ( ACC funkcionalan do brzina od 260 km/h ili za brzine do 72 m/s, pa i za folowing disstance" od 3 sekunde ).
Kao što ne mislim da bi posledice i dejstvo bile iste kada bi sa 120-130 km/h naišao na potpuno zaustavljeno vozilo sa onim aktiviranim ACC-om koji pokriva brzine do 180 i sa onim koji pokriva brzine do 260 km/h.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Evo deo iz uputstva za koriscenje na vozilu sa driving assistance plus.
Nigde se ne pominje naziv AEBS al ima par zanimljivih detalja.
Nigde se ne pominje naziv AEBS al ima par zanimljivih detalja.
Advance warning
An advance warning is shown, for example if a danger of collision is anticipated or
there is a very short distance to a vehicle ahead.
The driver must intervene personally if there is an advance warning.
Acute warning with braking function
An acute warning is shown in the event of an immediate collision risk if the vehicle
approaches another object with high differential speed.
The driver must intervene personally if there is an advance warning. If necessary, the
system provides support with automatic brake intervention if there is a risk of
collision.
An acute warning can be triggered even without a previous advance warning.
With radar sensor and Active Cruise Control: brake intervention
The warning requires to take action yourself. Maximum braking force is used during
a warning when the brake is operated. It is a precondition that the brake pedal must
be pressed sufficiently quickly and powerfully.
In addition, the system may also support with automatic braking if there is the risk of
a collision.
The vehicle can be braked until it comes to a stop.
The brakes are only applied if driving stability has not been impaired, for example by
deactivation of Dynamic Stability Control DSC.
Above approximately 210 km/h the braking intervention is done as a short braking
jerk. There is no automatic delay.
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Meni je prosto neverovatno da ti danas možeš kupiti premijum vozilo i od čak 100-150 hiljada evra koje u stanradnoj opremi ima manje naprednih sistema aktivne bezbednosti nego bazna Toyota Aygo X ili bazni Yaris ili manje nego japanska "radna mašina" poput D-Max-a, koji danas i kao "klotara" ima i poluatonomnu vožnju.
-
- Site Admin
- Postovi: 1868
- Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
- Garaža: BMW 118i, CX-60
- Lokacija: DE
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
'Fala bilo kojem bozanstvu da je to moguce.
- carov2
- Postovi: 4828
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Upotrebna vrednost ABS, ESP i sličnih sistema
Što me zabrinjavaš, bio si kul tip...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk