Dakle nastavak prethodne price, sada se doticem posta koji sam napisao na Alfa Romeo forumu koji je pomenuo DjukaBg.
Radilo se o Pezou 508 2.2 hdi GT koji ima taj Aisin TF80 SC. Auto je imao na satu 185 000 predjenih km. Po recima servisera, taj menjac vazi za vrlo pouzdan sklop. Nazalost nije neko zadovoljstvo voziti ga jer nije dovoljno brz u reakcijama (licno misljenje). Uvidom u elektronsku servisnu knjizicu sam zakljucio da servis menjaca nije radjen pa rekoh hajde da se uradi jer je uveliko vreme. Po nekim servisnim uputstvima koja sam nasao za Volvo koji isto koristi ove Aisine, zamena ulja bi trebalo da se uradi na 80 000 km, a zamena ulja sa filterom na 160 000. Tu kaze zameniti ulje i filter, ne pise rasturiti menjac. Ali da bi se zamenio filter mora da se rasturi tako da je to samo pitanje izbora reci. A Pezo kaze da je menjac bez odrzavanja. Sami donesite zakljucak.
Dilema je bila kod koga da uradim posto su me po servisima gledali belo kada sam pitao da li rade takvu intervenciju. Odabrah Racu BG Automatik jer sam prethodno iz jednog renomiranog Pezo servisa dobio zaista dobro preporuku i uveravanje da on to ume da uradi kako treba.
Imam jos nekoliko konkretnih iskustava sa Racom pa cu opisati i to u nastavku.
Taj Aisin ima filter u sebi i on je pozicioniran skroz do motora, sto znaci da mora ceo da se skine da bi se doslo do njega. Cela ta zajebancija kosta navedenih 350e- novi filter ulja, ulje i rad. Zadovoljan sam bio uradjenim. Nije bilo problema iako sam sumnjao u to da li ce sve biti sklopljeno i slozeno kako treba medjutim sve je bilo ok i bez zamerki.
1) Remont 7G-tronika iz S klase W221 koju vozim povremeno po BiH. Raca BG Automatik
Merc je presao tada navodnih 250 000 km. Menjac je poceo da baguje, nije hteo da salta lepo, zaglavi u brzini itd. Taj auto se, zbog odredjenih okolnosti, odrzava po nedovoljno strucnim servisima i kojekuda. Ustanovljeno je da je problem u wandleru (to je onaj bubanj, pretvarac obrtnog momenta, konverter). Zamenjen je polovnim i menjac je otvaran vise puta zbog toga, valjda nisu umeli to da odrade kako treba, sta li. U svom tom cirkusu pogubili su nekoliko kuglica koje cirkulisu kroz kanale hidrobloka i zajebali neke ventile. Sve u svemu menjac i dalje ne radi kako treba. Dovezao sam ga kod Race. Sledi dijagnostika i ona klasicna, svima nama mrska, prica (iako razumem da mora tako) "moram da otvorim pa da vidimo". Nakon otvaranja ponuda je bila: da bih mogao da dam garanciju mora da se uradi kompletan menjac, sve ili nista. Video je da nedostaju ti neki delovi (ipak treba to znati, ustanovio je i svaka mu cast), da je i ovaj wandler u nekom srednjem stanju, da ne valjaju neki ventili i sta ja znam. Inace koliko je meni poznato, svi majstori kod nas salju wandlere na remont u Holandiju, pa i on. Ok, sve je slozeno i zamenjeno ali nije htelo da proradi jer je kompjuter menjaca zabagovao. Nesto (zaboravio sam sta vec) nije htelo preko broja sasije vec je moralo da se upise u blanko kompjuter. Postoji ta neka bugarska firma sa kojom Raca saradjuje, koja preko originalne Mercedesove STAR dijagnostike i internet veze moze daljinski da kodira/upise ispravne podatke u blanko kompjuter i time omoguci rad menjaca. Dakle odradjen je kompletan remont menjaca, sve sve sve, ucitano je to sto je trebalo i konacno je proradio. To je bilo pre 2 godine, radi perfektno i dalje. Savetovao mi je servis na svakih 60 000 km. Krajnja cena je bila 1700e, prvo je bila pominjana cifra od 1500-1600e. Jedino sto sam primetio posle remonta je da su promene brzina za nijansu grublje nego sto su bile pre. Sa druge strane, ne znam kakve su bile kada je auto bio nov tako da to mogu da opravdam svim novim delovima koji su stavljeni. Nije nikakva dramaticna razlika ali eto, postoji. Inace ako nekoga zanima, Raca koristi Ravenol ulja.
2) Veliki servis DSG menjaca na Skodi Oktaviji. Isto kod Race.
Par meseci posle mog slucaja sa gorepomenutim Pezoom, moj dobar drugar kupuje Oktaviju 2009. sa DSG-6 iz uvoza, od nekog rodjaka koji je muljator tezak ali njega ne sme da prevari. Auto je presao bio nesto oko 270 000 km tada. Posto se drugar brinuo zbog visoke kilometraze i da ga menjac ne ostavi negde na putu, a pare nisu bile problem, odlucio je da ode kod Race, jer je znao sta je meni radio i da sam bio zadovoljan. Hteo je isto da mu ovaj rasturi ceo menjac i zameni sta treba da bi bio siguran u ispravnost. I hajde, rasturi ga, zameni neke gumice i gluposti znaci nista iole bitno, sklopi, filter, ulje. Racun isto 350e. Sve radi kao pre, bez problema SA MEHANIKOM i dan danas ALI... Spletom okolnosti posle nekog vremena ja kupim tu Skodu od drugara. Ok, racunam menjac je dobar, za ostalo cemo lako. Nakon nekih 30ak 000 km krene da izlazi ulje iz dzeka na DSG. To je cesta mana na DSG i znak je da je mehatronik (elektronski deo/ srce DSG-a) popustio i da je pocelo ulje da ulazi u njega. Pitam Racu za savet, kaze tesko ces to resiti da valja, ja ti ne mogu tu pomoci jer popravka retko uspeva ali me je ljubazno uputio na nekog lika. Uglavnom, to se jako tesko do nikako resava, jedini sigurni lek je zamena ali to kosta oko XXXXe (najjeftinije je bilo kod Race- 1400e, nudili su mi i za 1600e). Postoje ljudi koji to nesto krpe, uglavnom bezuspesno jer pritisak ulja probije kroz sve te budzevine. To je zakljucak. Raspitujuci se dalje za resenje problema, dodjem do Gorana iz sela Barzilovica, iza Lazarevca. Kazu tata za DSG. Odem i ostavim mu auto. Kod mene je ulje probilo u neki senzor pritiska i on je to nekom metodom uz pomoc prese i tecnog metala resio, za sada uspesno (to je bilo krajem 2018.). U ovom trenutku se pojavljuje moja sumnja u Racin rad. Kada je Goran skinuo menjac da bi mi resio to pozvao me je da mi kaze da zamajac samo sto se nije raspao, bukvalno su bili dani u pitanju. Ok, stavio je novi ali kad sam dosao da vidim stari....padoh u nesvest. Izgledao je kao da je izvadjen iz mora, bukvalno. Toliko je bio zardjao ceo da je pitanje kako je radio! Imam i slike.
Naravno da sam odmah imao 2 dileme: a) da li me je Goran zajebao i pokazao tudji kao moj. Lik ima posla i previse i ocigledno je da lepo zaradjuje, deluje mi posteno i da se ne bi bavio takvim prevarama, b) da li je Raca uopste skidao menjac jer ako jeste morao je videti da je zamajac u ocajnom stanju. Gorana sam nekako odbacio jer znam da je lik od koga je Skoda prvobitno kupljena preprodavac koji ima delova i uslova da napakuje auto za prodaju. Vrlo je moguce da je zamajac bio za zamenu cim je auto uvezen, a on je uzeo neki sa gomile koja je bila na kisi napolju ko zna otkad... Opet sa druge strane, ako me je Raca izradio dovodim u pitanje i to da li je na Pezou uradio to sto je bilo placeno? Verovao sam mu do tada, a sada nisam siguran, pomesani su mi stavovi. Video sam da ulje u DSG jeste sveze sto znaci da ono jeste zamenjeno ali da li je sve skidano i odradjeno, u oba slucaja???
Eto, moja iskustva i moja dilema. Hvala na paznji, nadam se da sam bio od koristi
Inace za Slavka sam cuo sve najbolje, a cuo sam i preporuke za Nesu iz Zemuna. Jedan sjajan servis koji izuzetno cenim, za Mercedes, saradjuje sa Nesom. Radio je pre par godina neku elektroniku rucice menjaca za moj auto i to jos uvek radi besprekorno. Licno nisam bio ni kod jednog, ali je Slavko sledeci kod koga cu ici. Uslugom pomenutog Gorana iz Barzilovice sam prezadovoljan i dajem odlicnu licnu preporuku. Ima skup vozni park za popravku u dvoristu i zna sta radi, narocito DSG i Multitronik ali radi i ostale naravno.
Na slikama su mehatronik, ulje iz dzeka i taj zardjali zamajac.



Sent from my SM-G960F using Tapatalk