Amortizeri
- zdushan
- Postovi: 2112
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Amortizeri
Šou..
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Najbolja varijanta nije reparacija jer prvo moras da se zapitas kako se radi reparacijaA170T napisao: 11 Jun 2024, 12:23 Pošto mi je trenutno aktuelna/zanimljiva tema amortizera, da probam da sumiram priču oko toga šta valja a šta ne valja uzeti. Pa ko je iskusniji može da me ispravi ako grešim.
Monroe - Izbegavati po svaku cenu. Katastrofalan kvalitet.
KYB - Viša klasa u odnosu na Monroe, ali na planetarnom nivou kruže priče da su previše tvrdi.
Bilstein - Mnogo falsifikata. Odlični ako Nedeljom piješ čaj sa vlasnikom te korporacije koji može da ti obezbedi oriđiđi. Ako si "običan smrtnik" dobićeš falš po najvišim cenama koji će izgurati par godina.
Sachs - Suvereno vlada na tronu sa najvišim cenama. Ako su "Mejd in Turkije" loš kvalitet, ako su iz Tunisa, paaaa, još gori kvalitet.
Moji prednji amortizeri su inače Sachs, 25 godina stari, bar meni završavaju posao.
Šta je neki moj zaključak? Najbolja varijanta jeste reparacija fabričkih amortizera, ako to neko može da odradi kvalitetno pa koliko god da košta. Ili pak kupovina ovih najjeftinijih brendova poput Meyle, Optimal, Magnum i šta već...

Drugo kupovina jeftinih brendova ne znaci nista, vidjao sam bolje kopije Bilsteina od mnogih proizvodjaca. Sa druge strane jesam video bolje jeftine proizvodjace od npr Sachs, Monroe i KYB za odredjene modele auta.
Inace za Bilstein postoje samo kopije B4 tj osnovnog modela, B6 i veci brojevi se ne kopiraju, mada nisu ni za svakoga cenovno i po karateristikama. Inace B4 na B6 (i ostale varijacije bazirane na B6) je manje vise jedina prava tehnoloska razlika od svih amortizera da se moze reci da je bitna u odabiru. Svi ostali proizvodjaci prodaju manje vise marketing. Jeste, postoje razlike u tome kako rade (da li je sportskiji osecaj ii ne i slicno) ali je samo razlika u osnovnom setapu baznih tehnologija, ono pompezno marketing sto najavljuje su u globalu neke sitnice koje ne prave nikakvu bitniju razliku u funkcionisanju. Tj svako reklamira 1 tehnologiju kao svemogucu naspram njihovog baznog amortizera ali u globalu nije nista bitno sem eto razlike da li je uljni (gasni niskog pritiska) ili je gasni visokog pritiska. Ali kad se sve te pojedinacne tehnologije sklope u jedan amortizer, onda jeste "svemirska" tehnologija ali tako nesto je u globalu rezervisano za neke specijalne edicije BIlsteina, Ohlins amortizeri, neke skuplje verzije KW i slicno...
Being second is to be the first of the ones who loose...
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13574
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Amortizeri
Ne znam kakvo je sada stanje, tj da li i sta radi, al u periodu 2005-2010+ je popularan bio Goran iz Batajnice za remont amortizera.
Znam da je uvek kod njega gomila kola bila, taksisti masovno, ocigledno su tada imali racunicu
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Znam da je uvek kod njega gomila kola bila, taksisti masovno, ocigledno su tada imali racunicu
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Re: Amortizeri
Nije baš "samo" B4, to je najprodavaniji model. Da sad moram da biram, ja bih lično izabrao Sachs ili KYB. Odnosno ako bi naleteo neki promo kod uzeo bih Sachs, bez sniženja KYB.
Re: Amortizeri
Kayaba.
Tako se zove fabrika, tj brend.
Tako se zove fabrika, tj brend.
Re: Amortizeri
Meni je nesto bilo u glavi da su se ranije zvali Kayaba, pa da su skratili u KYB. Inace sve opruge na autu su mi od njih.
Re: Amortizeri
od uvek su KYB ne znam da je nekad bilo Kayaba ali to je puno ime samo sto se kao logo i brend promovisu sa KYB svuda, navodno su firma koja radi amortizere za vecinu proizvodjaca automobila tj za prvu ugradnju.
Re: Amortizeri
KYB Corporation (KYB株式会社, KYB kabushiki gaisha, formerly Kayaba Kogyo kabushiki gaisha (カヤバ工業株式会社) until 1 October 2015) is a Japanese, Tokyo-based automotive company.
Re: Amortizeri
Uzeo sam Magnum, duplo jeftinije od Sacsh, valjda neću zažaliti. 
Za svemirca 2008.

Za svemirca 2008.
Re: Amortizeri
Negde krajem Maja sam zbog puknute opruge radio neke intervencije na trapu, stavili smo nove KYB opruge i Monroe šolje. Tada smo usput videli da prednji desni amortizer ima malo curenje, pošto nisam finansijski bio u mogućnosti da i to menjam ostao sam na starim. Evo sada nešto čačkam oko sijalica, i proverim i taj amortizer i još uvek drži. Ovo je sva masnoća koju sam našao, stara sasušena masnoća što je znak da se stanje nije pogoršalo.
za Sachs iz fabričke ugranje koji gura već 25 god što je nezamislivo za bilo koji noviji amort. Pre će mesto šrafljenja da popusti zbog korozije nego što će se pokvariti sam amortizer.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Amortizeri
To bi tako bilo kad bi curenje bila jedina indikacija ispravnosti. On kad procuri on je rikavela ko zna od kad....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Amortizeri
Znam da je moguće da crkne a da ne izbaci ulje, ali 99% vozača/mehaničara ih tretira ispravnim dok god su suvi. Za ove moje mislim da su u funkcionalnom stanju, sad koliko precizno u % ne znam. Stanje amortizera se lako vidi preko ležećih. Ako nema propratnih ljuljanja prilikom penjanja ili silaženja znači da funkcionišu.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
- YUgisa
- Postovi: 895
- Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
Re: Amortizeri
Da li ljulja ili ne u onim ili ovim uslovima je moglo da se testira u doba Spaceka
Od 90ih na ovamo realno vesanja su dovoljno sofisticirana da sem ako nije totalni raspad sistema vecina vozaca nece skontati da su stradali, sto mozemo videti i po forumima da 99% ljudi se zali da su im novi amortizeri bez obzira na brend, neudobni, tvrdi, lezi super ali skoro nepodnosljivo za voznju jer su samo navikli na decenije voznje mrtvih amortizera. U zadnjih jedno 15 godina na novim vozilima mogli bi verovatno izvaditi amortizere pa mnogi ne bi skontali da li radi ili ne u normalnoj voznji... Pogotovo bilo koji sportskiji motor kad ga ljuljas manje vise ce samo na gumi da se mrda...

Being second is to be the first of the ones who loose...
Re: Amortizeri
Ja bih pod mrtve amortizere podrazumevao ovo:
Sad mislim da nije moguće decenijama voziti ovako a da se ne primeti? Prilikom prvog naglog kočenja sa ovakvim amortizerima bi zabio prednji branik u asfalt.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Sad mislim da nije moguće decenijama voziti ovako a da se ne primeti? Prilikom prvog naglog kočenja sa ovakvim amortizerima bi zabio prednji branik u asfalt.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока