Turbo benzinci vs turbo dizeli
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ma koji litar, 3l minimum je realna razlika. To nikako nije zanemarljiva cifra.
Sent from my Sony
Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Pa i meni za porodicni auto odgovara iskljucivo dizelas, iako benzince vise volim ni ne razmisljam o njima.
Jednostavno me ubija taj problem postprodaje i velikog problema da se nadje kupac za 6-8 godina starog benzinca vece kubikaze sa preko 150.000km na satu (kakav bi bio moj auto u trenutku postprodaje).
Pa tek onda i troskovi po kojima bi kroz raliku u potrosnji i postprodajnoj ceni trebao da izgubim dodatnih preko 10.000eur minimum, a moguce i blizu 15.000e., tako da je naravno i to jedan od razloga.
Sa druge strane, za zenin/gradski auto mi vise odgovara benzinac.
Razlog je sto mu je nabavna vrednost daleko manja i necu ga platiti preko 25.000eur (za razliku od prvog za koji bi potencijalno potrosio i 3 puta vise), tako da i je gubitak vrednosti daleko podnosljiviji i prihvarljiv za mene.
Drugi razlog je sto taj auto predje samo oko 6-7.000km godisnje.
Treci razlog je sto i nije takav problem prodati benzinca ispod 2.000ccm koji ne trosi stravicno.
I naravno, ako se bira auto "za merak" onda je to totalno druga kategorija gde se benzinac podrazumeva pa samim tim ni u postprodaji se ne gleda kao zamerka vec kao nesto sto se podrazumeva i trazi.
Jednostavno me ubija taj problem postprodaje i velikog problema da se nadje kupac za 6-8 godina starog benzinca vece kubikaze sa preko 150.000km na satu (kakav bi bio moj auto u trenutku postprodaje).
Pa tek onda i troskovi po kojima bi kroz raliku u potrosnji i postprodajnoj ceni trebao da izgubim dodatnih preko 10.000eur minimum, a moguce i blizu 15.000e., tako da je naravno i to jedan od razloga.
Sa druge strane, za zenin/gradski auto mi vise odgovara benzinac.
Razlog je sto mu je nabavna vrednost daleko manja i necu ga platiti preko 25.000eur (za razliku od prvog za koji bi potencijalno potrosio i 3 puta vise), tako da i je gubitak vrednosti daleko podnosljiviji i prihvarljiv za mene.
Drugi razlog je sto taj auto predje samo oko 6-7.000km godisnje.
Treci razlog je sto i nije takav problem prodati benzinca ispod 2.000ccm koji ne trosi stravicno.
I naravno, ako se bira auto "za merak" onda je to totalno druga kategorija gde se benzinac podrazumeva pa samim tim ni u postprodaji se ne gleda kao zamerka vec kao nesto sto se podrazumeva i trazi.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Da pobijemo mit o drastičnom rastu potrošnje pri sportskoj vožnji kod benzinaca (100%) i oko 10-20% kod dizela. Svi navedeni imaju turbo osim Dodge Charger-a koji je američka klasika - V6 atmosferac bez direktnog ubrizgavanja.
Svi podaci iz AMuS.de
datum testa...........7/15............7/15............7/15...........1/15.............2/15.............4/15..........2/15
..................Golf 1.0TSI....Golf 1.TDI....Golf 1.2TSI........XE 2.0 D.........X6 3.0D...Charger 3.6.....Passat 1.4TSi
snaga.............115@5500....110@3200......110@4600......180@4000......258@4000.....304@6350.........150@5000
momenat........200@2000....250@1500......110@1750......430@1500......560@1500.....358@4800.........250@1500
fabr.potrosnja........4,3L............3,8L..............4,9L...........4,2L.............6,0L...........10,5L.............5,1L
potrosnja test.........6,5L............6,0L..............7,0L..........6,2L............10,8L...........10,8L.............8,0L
sportska voznja.......8,6L............7,8L..............9,1L...........8,0L...............//............13,5L............10,2L
min na testu..........4,9L............4,5L..............5,3L...........4,9L............8,2L.............7,4L..............6,1L
Svi podaci iz AMuS.de
datum testa...........7/15............7/15............7/15...........1/15.............2/15.............4/15..........2/15
..................Golf 1.0TSI....Golf 1.TDI....Golf 1.2TSI........XE 2.0 D.........X6 3.0D...Charger 3.6.....Passat 1.4TSi
snaga.............115@5500....110@3200......110@4600......180@4000......258@4000.....304@6350.........150@5000
momenat........200@2000....250@1500......110@1750......430@1500......560@1500.....358@4800.........250@1500
fabr.potrosnja........4,3L............3,8L..............4,9L...........4,2L.............6,0L...........10,5L.............5,1L
potrosnja test.........6,5L............6,0L..............7,0L..........6,2L............10,8L...........10,8L.............8,0L
sportska voznja.......8,6L............7,8L..............9,1L...........8,0L...............//............13,5L............10,2L
min na testu..........4,9L............4,5L..............5,3L...........4,9L............8,2L.............7,4L..............6,1L
- grujicd
- Postovi: 9073
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Listam najnoviji SAT - izgleda da je veoma blizu da se promeni oporezivanje automobila i da se sa kubikaže pređe na katalošku vrednost. Jeste, pominjalo se to i ranije, ne verujemo dok ne izađe u službenom glasniku, ali ajde da zamislimo da je to gotova stvar. Kako bi to uticalo na tržište polovnjaka? Sigurno bi bilo lakše prodati auto veće kubikaže, ali da li bi to važilo i za benzinca? Ipak postoji opcija plina pa da trošak goriva bude u nivou sa dizelom ili manji. Na primer prvi vlasnik plati auto 80.000, ne igra mu ulogu da li troši 10 ili 15 litara i vozi ga tako, a kad dođe kod drugog ili trećeg vlasnika kome nije svejedno za potrošnju taj ugradi plin.
Međutim navike su čudna stvar, vidim ja da je u široj populaciji mantra "samo dizel, to troši 5 litara" čak i kad matematika kaže suprotno. Npr. kad je dizel par hiljada skuplji u nabavci a čovek prelazi 5-10000km godišnje. Imam par takvih "dizelheada" u okolini. Jedan me svaki put smara zašto nisam uzeo dizel u CR-V-u. Džaba mu svaki pričam koliko je skuplji u startu, da je registracija skuplja (2.2 motor), da je servis skuplji, da ga uglavnom vozim po otvorenom... Kad stavim na papir za moju kilometražu to je apsolutno neisplativo, ali ne mogu da objasnim čoveku. Ne dobacuje dalje od "dizel troši 5 litara". Takvi likovi sigurno neće kupovati velike benzince a čini mi se da je većina populacija takva.
Međutim navike su čudna stvar, vidim ja da je u široj populaciji mantra "samo dizel, to troši 5 litara" čak i kad matematika kaže suprotno. Npr. kad je dizel par hiljada skuplji u nabavci a čovek prelazi 5-10000km godišnje. Imam par takvih "dizelheada" u okolini. Jedan me svaki put smara zašto nisam uzeo dizel u CR-V-u. Džaba mu svaki pričam koliko je skuplji u startu, da je registracija skuplja (2.2 motor), da je servis skuplji, da ga uglavnom vozim po otvorenom... Kad stavim na papir za moju kilometražu to je apsolutno neisplativo, ali ne mogu da objasnim čoveku. Ne dobacuje dalje od "dizel troši 5 litara". Takvi likovi sigurno neće kupovati velike benzince a čini mi se da je većina populacija takva.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@moimoi
Ovo nema veze sa zivotom, ali bas nikakve i toga je svestan svako lo je vozio bilo kakav slican automobil.
Sent from my Sony
Ovo nema veze sa zivotom, ali bas nikakve i toga je svestan svako lo je vozio bilo kakav slican automobil.
Sent from my Sony
Poslednja izmena od Xepoj87 u 08 Okt 2015, 18:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Kako nema, vidis da jaguar 2.0d 180ks trosi malo manje od golfa 1.0b 115ks 
Послато са GT-N7100

Послато са GT-N7100
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Da se razumemo, nerealni su i podaci za dizele... 8l sportske voznje? Ma vazi, ako pod sportskim mislimo samo na brzu promenu brzine na 2-2.5k rpma 
Sent from my Sony

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Da ti Nemci necemu valjaju ne bi izgubili rat.
Jaguar uber alles.
Jaguar uber alles.
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Cuti, vidi tek Charger, i to stari motor, 3600 kubika atmo trosi 13.5l sportskom voznjom...Amerika je to 
Sent from my Sony

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Challengeru bih sve oprostio


Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Imas iskustva za mocnim benzincima?moimoi napisao:Da pobijemo mit o drastičnom rastu potrošnje pri sportskoj vožnji kod benzinaca (100%) i oko 10-20% kod dizela. Svi navedeni imaju turbo osim Dodge Charger-a koji je američka klasika - V6 atmosferac bez direktnog ubrizgavanja.
Na osnovu posta bi rekao da nemas. Ko god je vozio snaznije benzince vrlo dobro zna sta ga ceka na pumpi kada krene da ga forsira.
Npr. deklarisana potrosnja 12L a na pumpi nakon forsiranja fali preko 20L, apsolutno normalna situacija.

Bice lakse prodati vecu kubikazu (mada treba prvo videti kako ce sve to izgledati u praksi sto se tice registracije), ali sto se tice odnosa benzin/dizel mislim da se nece nista znacajno menjati.grujicd napisao:Listam najnoviji SAT - izgleda da je veoma blizu da se promeni oporezivanje automobila i da se sa kubikaže pređe na katalošku vrednost. Jeste, pominjalo se to i ranije, ne verujemo dok ne izađe u službenom glasniku, ali ajde da zamislimo da je to gotova stvar. Kako bi to uticalo na tržište polovnjaka? Sigurno bi bilo lakše prodati auto veće kubikaže, ali da li bi to važilo i za benzinca? Ipak postoji opcija plina pa da trošak goriva bude u nivou sa dizelom ili manji. Na primer prvi vlasnik plati auto 80.000, ne igra mu ulogu da li troši 10 ili 15 litara i vozi ga tako, a kad dođe kod drugog ili trećeg vlasnika kome nije svejedno za potrošnju taj ugradi plin.
Međutim navike su čudna stvar, vidim ja da je u široj populaciji mantra "samo dizel, to troši 5 litara" čak i kad matematika kaže suprotno. Npr. kad je dizel par hiljada skuplji u nabavci a čovek prelazi 5-10000km godišnje. Imam par takvih "dizelheada" u okolini. Jedan me svaki put smara zašto nisam uzeo dizel u CR-V-u. Džaba mu svaki pričam koliko je skuplji u startu, da je registracija skuplja (2.2 motor), da je servis skuplji, da ga uglavnom vozim po otvorenom... Kad stavim na papir za moju kilometražu to je apsolutno neisplativo, ali ne mogu da objasnim čoveku. Ne dobacuje dalje od "dizel troši 5 litara". Takvi likovi sigurno neće kupovati velike benzince a čini mi se da je većina populacija takva.
A iskreno i ne vidim zasto bi se menjalo? Cena registracije apsolutno nema veze sa odnosom benzinac / dizelas.
Ugradnja plina je itekako otezavajuca okolnost kod benzinaca a razloga ima nekoliko:
- Dodatni trosak od 600eur.
- Ne podnose svi motori dobro plin (npr Subaru)
- Odredjene predrasude kod ljudi, pogotovo kada su u pitanju luksuzniji automobili gde vecina i dalje ne gleda blagonaklono na npr. Porsche Cayenne sa plinom... samim tim postaje otezavajuca okolnost za prodaju
- Ima ljudi (gde svrstavam i sebe) koji ne vole da im se nakonadno budzi oko vitalnih delova auta
- Nakon ugradnje plina postoje odredjene tehnicke poteskoce koje su skroz realne. Auto dobija na tezini i menja mu se raspodela tezine, gubi se prostor za rezervni tocak uz drasticno smanjivanje autonomije, ili ako se ide na veci rezervoar onda drasticno smanjivanje prtljaznog prostora uz ruzniji estetski moment u prtljazniku (sto je kupcima polovnih luksuznih automobila itekako bitno)
Tako da sve u svemu i benzin-plin opcija opet ima negativnih faktora naspram dizela kod koje dobijas iste troskove ali bez ikakvih negativnih stavki koje sam pomenuo.
Sto se tice tvog licnog izbora da kupis CR-V benzinca umesto dizelasa, to je apsolutno normalno. Pa i ja sam tako razmisljao kada sam kupovao Minija benzinca za zenu.
Jednostavno stavis sve na papir, za cega ti auto sluzi, gde ga uglavnom koristis, koliko prelazis, cena registracije.... i vidis gde si u odnosu na skuplji dizelas. Ako nemas racunice da dajes vise para za dizel, jednostavno odaberes benzinca, eventualno mu roknes plin ako ti ne smeta i uzivas.
Jedino sto moras biti svestan da taj auto u postprodaji nikako nece moci da se meri sa dizelasem i pored toga sto su vam troskovi potrosnje prakticno isti ili cak u tvoju korist.
To je zakon naseg trzista ali meni potpuno razumljivo i logicno, ne vidim nista cudno.
- grujicd
- Postovi: 9073
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Meni ne pada da stavljam gas iz tih razloga koje si nabrojao. Ali cenim da će sledeći vlasnik drugačije razmišljati.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Kod mocnih motor razlika izmedju "normalne" i "sportske" voznje je jos manja. Jer aj vozi ti "sportski" auto od 300 plus ks van staze...
Ovo sto je moimoi stavio meni potpuno ima smisla i deluju realno podaci (da znam, moze svaki taj i dosta vise ako ti je primarni cilj pre svega da mu podignes potrosnju). Isto na mom autu, nije neka ogromna razlika ako ga vozis pazljivo ili ga solidno ganjas (tipa 20-30%).
Ovo sto je moimoi stavio meni potpuno ima smisla i deluju realno podaci (da znam, moze svaki taj i dosta vise ako ti je primarni cilj pre svega da mu podignes potrosnju). Isto na mom autu, nije neka ogromna razlika ako ga vozis pazljivo ili ga solidno ganjas (tipa 20-30%).
- TheWickerMan
- Postovi: 11229
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
@ goblin mit je da Subaru boxeri ne podnose plin, imam lična iskustva sa 3,6 boxerom u Tribeci i dobar majstor sve može da lepo podesi. Jeste cena ugradnje bila 1000 evra za Zavoli uređaj i Flash Lube ali radilo je bez problema.
sent from Lumia 640LTE using Tapatalk Classic
sent from Lumia 640LTE using Tapatalk Classic